Vraag

• mathias82
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 13-06 22:31
Ik zou graag een zakelijk account aanmaken voor Google Play, zodat ik mijn BTW-nummer kan toevoegen en facturen kan aanvragen voor aankopen die ik via Google Play doe.

Dit zou volgens mij toch vrij simpel moeten zijn, maar ik ben nu al 2 uur aan het zoeken en het is mij nog steeds niet gelukt. Weet iemand welke stappen ik hier voor moet volgen?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mother_lepard
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 09:39
Als ik in Google "google play btw" intikken is onderstaande link het eerste resultaat:
https://support.google.com/googleplay/answer/2850368?hl=nl

Had je de zoekfunctie gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:58

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@mathias82 je openingspost voldoet momenteel niet helemaal aan de wensen/eisen die we er aan stellen. Zo is het belangrijk om aan te geven wat je precies al gevonden hebt, zodat we niet met dezelfde oplossingen aan komen zetten.

Zou je dat willen toevoegen aan je openingspost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathias82
@Mother_lepard Zoals ik in mijn openingspost aangeef ben ik er 2 uur mee bezig geweest. De eerste link op google (en de 20 volgende) heb ik uiteraard geprobeerd. De link die jij geeft gaat enkel over het aanvragen van een factuur. Voordat ik een factuur kan aanvragen moet ik mijn BTW-nummer kunnen ingeven. Hiervoor heb je uiteraard een zakelijk account nodig. Dit zakelijk account aanmaken lukt mij niet.

@rens-br Wat ik allemaal geprobeerd heb weet ik echt niet meer hoor, ik ben er zoals gezegd meer dan 2 uur mee bezig geweest. Wat ik mij nog kan herinneren:
- Google Play instellingen: hier kan ik mijn profiel niet aanpassen naar zakelijk
- Google Pay: verschillende keren geprobeerd een zakelijk "Payments profile" aan te maken voor Google Play maar zonder success
- Een hele hoop zoekopdrachten, support artikelen en zelfs filmpjes op Youtube maar niets dat werkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 262853

Zakelijke accounts "bestaat" niet meer.
https://support.google.com/business/answer/6085339?hl=nl

https://support.google.com/business/answer/6085326

Maar ben bang dat je die pagina's ook al doorgenomen hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathias82
@Anoniem: 262853 yup, was ik in mijn lijstje vergeten. Een "locatiegroep" heb ik ook aangemaakt voor mijn bedrijf, maar dat helpt niet.
Volgens mij gaat het ergens mis in de koppeling tussen Google Play en Google Pay. Ik heb in Google Pay al mijn payment profiles gewist, maar van zodra ik op Google Play iets wil aankopen maar Google Play automatisch een individueel profiel aan op Google Pay. Ik kan echt niet vinden hoe ik een zakelijk profiel op Google Pay kan aanmaken dat ik in Google Play kan gebruiken.

Off-topic: Ook wel idioot van Google om 2 producten te hebben met 1 lettertje verschil. Maakt het allemaal nog wat verwarrender.
Pagina: 1