Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Azerty laptop voor een docent

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Op de een of andere manier denken mensen zodra jij iets met computers doet, dat je automatisch alles weet. Zo krijg ik vandaag de vraag van m'n moeder of ik voor haar een laptop kan zoeken. Nou ben ik helemaal niet zo van de hardware en dergelijk en vraag mij af of jullie mij een beetje kunnen helpen.
Zoals de processors van laptops heb ik letterlijk geen idee of dat wat is of niet, zoals de Caleron processors.

Enige echte eis is dat de laptop in een Azerty uitvoering bestaat en leverbaar is:+

Wat ga je met je laptop doen?
In ieder geval Windows, ChromeOS is dus geen optie. Voor de rest is het voornamelijk mailen, cijfers invullen en andere standaard zaken zoals browsen. In principe dus geen zware software.

Wat is je budget?
Budget zou rond 450€ zijn. Een paar euro erboven is geen probleem, maar hou het realistisch :+

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
De laptop gaat vaak mee naar school, dus graag niet al te zwaar. Nu snap ik dat met dit budget, je wellicht weinig keuze heb. Het is dus geen eis, maar wel een plus!.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Voorkeuren, tsja.. graag een CD-drive. Als dat nog bestaat.. Bijna alle laptops tegenwoordig heeft het niet meer volgens mij. Voor de rest geen voorkeur.

Alvast bedankt!

Alle reacties

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:53

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Kijk ff bij Dell. Instapmodelletjes hebben ze wel en die leveren ook Azerty keyboards.
Idem voor bijvoorbeeld HP.
Simpele i3 met 8GB ram en 128 of 256GB SSD is meer dan voldoende. Een gewone harddisk wil je tegenwoordig niet meer.

Sidenote: voor belgen is Azerty een keyboadr indeling. Voor Nederlanders is het een bekende webshop. Wellicht wil je even middels een topicreport een titelfix aanvragen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
The Eagle schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 19:15:
Kijk ff bij Dell. Instapmodelletjes hebben ze wel en die leveren ook Azerty keyboards.
Idem voor bijvoorbeeld HP.
Simpele i3 met 8GB ram en 128 of 256GB SSD is meer dan voldoende. Een gewone harddisk wil je tegenwoordig niet meer.

Sidenote: voor belgen is Azerty een keyboadr indeling. Voor Nederlanders is het een bekende webshop. Wellicht wil je even middels een topicreport een titelfix aanvragen :)
Ach ja. Webshop vergeten inderdaad. Ik bedoel dus echt een Azerty toetsenbord.
Inderdaad, 100% zeker weten een SSD. Is inderdaad ook een eis.
Als dat kan, met een budget van 450,-

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2018 19:20 ]

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Verwijderd categorie: Laptops

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Verwijderd

Topicstarter
Snap ik

Heb daar natuurlijk ook zitten zoeken.

pricewatch: Medion Akoya S6219W (30022652, Azerty)

Vraag was meer wat jullie zouden doen? Ik ben al snel van de overkill denk ik. Ook ken ik processors niet zoals de Caleron.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Darksequence
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 21-09 05:10
pricewatch: Medion Akoya S6425-i3-256F8 (BE, AZERTY)

De NL versie laatst aangeraden aan een collega (toen 449,-) en hij is er erg tevreden mee.
Denk dat het kleine prijsverschil het waard is. Nieuwe i3, 8gb ram en 256 ssd. Het scherm is AHVA (ips achtig) fullhd en ziet er in de praktijk prima uit. Je wil liever geen tn scherm.

Enige minpuntje dat ik kon vinden is dat het plastic deksel achter het scherm wat goedkoop aanvoelt.
Voor de rest is de behuizing rond het toetsenbord erg stevig ik vermoed aluminium.

Intel consumenten processors van laag naar hoog:
Atom
Celeron
Pentium
I3
I5
I7
I9

[ Voor 9% gewijzigd door Darksequence op 24-08-2018 08:49 ]

Pagina: 1