Ik wil graag een goede geluidsinstallatie aankopen. Kheb verschillende elementen aangeraden gekregen, De subwoofer die ik wil heeft 600w RMS, 1200W Max. Is het niet zo dat ik dan een subwoofer-versterker van minstens 600w nodig heb?
Nee maximaal 600w rms. Kan dus bv ook een 300 watt rms versterker zijn. Let bij aanschaf op de weerstand-vermogen, dus het aantal ohm waarop vermogen wordt geleverd.
Het ohm van de woofer is 2.
Bij de versterker staat er niets bij van ohm.
Of bedoelde je de ohm van de woofer?
Bij de versterker staat er niets bij van ohm.
Of bedoelde je de ohm van de woofer?
Ah wacht, dit heb ik nog gevonden over de versterker
200 watts RMS x 1 at 4 ohms (400 watts RMS x 1 at 2 ohms)
200 watts RMS x 1 at 4 ohms (400 watts RMS x 1 at 2 ohms)
@Cyberdemon
in de eerste plaats: maak niet telkens een nieuwe post aan, maar edit gewoon de vorige. Dat houdt het topic overzichtelijker.
Die Kicker lijkt qua vermogen prima bij de subwoofer te passen. (welk type SW heb je voor ogen?)
Houd wel rekening met de rest van de installatie. Die moet ook degelijk op orde zijn (aansluiting, cap, kabel etc.)
in de eerste plaats: maak niet telkens een nieuwe post aan, maar edit gewoon de vorige. Dat houdt het topic overzichtelijker.
Die Kicker lijkt qua vermogen prima bij de subwoofer te passen. (welk type SW heb je voor ogen?)
Houd wel rekening met de rest van de installatie. Die moet ook degelijk op orde zijn (aansluiting, cap, kabel etc.)
Ik zal als er een nieuwe vraag is ivm audio zal ik het in dit topic plaatsen.
Ik heb een volledige set van kicker samen laten stellen. Compo sets, woofer & versterkers. Dit is mijn 1ste autoinstallatie dus ik weet er de ballen van. Ik weet enkel dat kicker heel goede woofers maakt. Maar Wat is cap? Ik wil het ineens goed doen dus als er nog dingen zijn waar ik op moet letten of aanschaffen mag je dit aangeven. Zoals isolatie bv.
Ik ga het ook niet zelf doen hoor.
Ook wil ik interieur-neon dat met de muziek mee gaat. Wat heb ik dan nodig?
Ik heb een volledige set van kicker samen laten stellen. Compo sets, woofer & versterkers. Dit is mijn 1ste autoinstallatie dus ik weet er de ballen van. Ik weet enkel dat kicker heel goede woofers maakt. Maar Wat is cap? Ik wil het ineens goed doen dus als er nog dingen zijn waar ik op moet letten of aanschaffen mag je dit aangeven. Zoals isolatie bv.
Ik ga het ook niet zelf doen hoor.
Ook wil ik interieur-neon dat met de muziek mee gaat. Wat heb ik dan nodig?
[ Voor 5% gewijzigd door Cyberdemon op 23-08-2018 21:13 ]
Begin eens bij google 
Zonder gekheid: als je het toch allemaal uitbesteed, ga gewoon zelf zoeken en vraag bij de inbouw ter plekke wat je nog wilt weten. Kunnen die mannen veel beter uitleggen dan wij.
En uiteindelijk boeit het jou toch niet, als je maar een goed geluid hebt toch?
Zonder gekheid: als je het toch allemaal uitbesteed, ga gewoon zelf zoeken en vraag bij de inbouw ter plekke wat je nog wilt weten. Kunnen die mannen veel beter uitleggen dan wij.
En uiteindelijk boeit het jou toch niet, als je maar een goed geluid hebt toch?
[ Voor 84% gewijzigd door The Eagle op 23-08-2018 21:28 ]
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.