Aardlekschakelaar vliegt eruit na aandoen droger

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Grunfeld
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Sinds een paar dagen valt een bepaalde groep uit, maar de droger zit niet in die groep. Ik kwam erachter dat dit kwam doordat ik de stekker van de droger er weer in deed. Of de bouw heeft toen destijds het papier met de groepen etc verkeerd gemaakt (dat groep X niet bij apparaat/ruimte Y hoort)....

Ik heb gekeken of er vocht binnenin zat en de bekabeling bekeken, maar dat heeft mij niet verder geholpen. Ook omdat ik niet overal bij kan komen. Heeft er hier iemand nog wat suggesties?

[ Voor 15% gewijzigd door Grunfeld op 23-08-2018 18:31 ]

Alle reacties

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10:38

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Is het nou de aardlekschakelaar of de "stop" :? Je zegt dat één groep uitvalt, dus dat lijkt mij erop te wijzen dat het niet de aardlekschakelaar is. En als je droger een stekker heeft, kun je echt heel eenvoudig controleren op welke groep die wandcontactdoos zit door één keer bewust kortsluiting te maken. Dan valt de bijbehorende groep gegarandeerd uit.

En hoe oud is de wasdroger :?

[ Voor 4% gewijzigd door Freee!! op 23-08-2018 18:33 ]

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• Grunfeld
  • Niet online
Freee!! schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 18:33:
Is het nou de aardlekschakelaar of de "stop" :? Je zegt dat één groep uitvalt, dus dat lijkt mij erop te wijzen dat het niet de aardlekschakelaar is. En als je droger een stekker heeft, kun je echt heel eenvoudig controleren op welke groep die wandcontactdoos zit door één keer bewust kortsluiting te maken. Dan valt de bijbehorende groep gegarandeerd uit.

En hoe oud is de wasdroger :?
Bedankt voor je reactie.

De stop én aardlekschakelaar. Maar de stop is volgens de aanduiding niet van de droger. Is dat wel veilig? Om bewust kortsluiting te maken? En hoe doe je dit?

De droger is ongeveer 15 jaar oud. Maar dan nog zou je moeten zien hoe het komt, lijkt mij.

[ Voor 6% gewijzigd door Grunfeld op 23-08-2018 18:43 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TRAXION
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-10 17:55
Nouja bewust kortsluiting maken zou ik direct afraden, wat je beter kunt doen is de betreffende groep uitzetten en kijken wat er precies uit gaat.

Over het algemeen heeft de wasmachine/droger een aparte groep.
En als de stop en de aardlek eruit springen zou ik zeggen dat je verwarmingselement sluiting maakt.

Draait de droger nog wel of is het direct stop eruit als je de stekker erin steekt ?

15 jaar, ga er maar vanuit dat het verwarmings-element te barsten is die dingen slijten nou eenmaal kostprijs is duurder dan je wilt, daarnaast is het heel interessant een energie zuinig model te nemen.

Verbruik van drogers is de afgelopen 10 jaar gigantisch gedaald.

[ Voor 25% gewijzigd door TRAXION op 23-08-2018 18:49 ]

• Grunfeld
  • Niet online
TRAXION schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 18:47:
Nouja bewust kortsluiting maken zou ik direct afraden, wat je beter kunt doen is de betreffende groep uitzetten en kijken wat er precies uit gaat.

Over het algemeen heeft de wasmachine/droger een aparte groep.
En als de stop en de aardlek eruit springen zou ik zeggen dat je verwarmingselement sluiting maakt.

Draait de droger nog wel of is het direct stop eruit als je de stekker erin steekt ?

15 jaar, ga er maar vanuit dat het verwarmings-element te barsten is die dingen slijten nou eenmaal kostprijs is duurder dan je wilt, daarnaast is het heel interessant een energie zuinig model te nemen.

Verbruik van drogers is de afgelopen 10 jaar gigantisch gedaald.
Net een paar keer geprobeerd en nu doet 'ie het weer gewoon. Ik heb net de desbetreffende groep uitgezet, en de droger zit op een groep met enkele andere ruimtes. Echter nooit problemen gehad en er is niks veranderd. De wasmachine zit wel op een aparte groep.

Net even een test gedraaid en het verwarmingselement doet het nog wel want handdoek voor test wordt gewoon warm.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TRAXION
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-10 17:55
Grunfeld schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 19:03:
[...]

Net een paar keer geprobeerd en nu doet 'ie het weer gewoon. Ik heb net de desbetreffende groep uitgezet, en de droger zit op een groep met enkele andere ruimtes. Echter nooit problemen gehad en er is niks veranderd. De wasmachine zit wel op een aparte groep.

Net even een test gedraaid en het verwarmingselement doet het nog wel want handdoek voor test wordt gewoon warm.
Sluiting ontstaat meestal door vocht dus best kans dat het met een natte was minder goed gaat.

Kan eventueel ook een goede pluis stof ergens hangen wat bij vochtig worden net genoeg stroom laat vloeien dat de aardlek getriggert word.

[ Voor 10% gewijzigd door TRAXION op 23-08-2018 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grunfeld
  • Niet online
Even een update:

Ik heb even een test gedraaid en tot nu toe doet 'ie het.
Pagina: 1