Vraag

• Tbr_22
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 10-09 23:42
Hallo tweakers,
Ik heb puur voor de looks een nzxt M22 gekocht. Mijn cpu heeft niet zoveel koeling nodig en ik vond dit een hele mooi koeler. Ik heb deze koeler nu ongeveer 2 maanden.

Mijn Vraag
Ik hoor sinds een paar dagen een zacht geluid uit de koeler. Je hoort een soort van belletjes of iets. Het geluid lijkt eigenlijk dus op stromend water. Moet ik mij hier zorgen over maken?

Relevante software en hardware die ik gebruik
De koeler koelt een i5 7600. Hij zit vast op een MSI B250 gaming carbon pro.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb al geprobeerd de slangen een beetje te bewegen. Ook heb ik de de pomp sneller en langzamer laten draaien maar dit had geen effect. Ook heb ik op internet gezocht maar ik kon niet echt iets vinden.

Thnx alvast!

Beste antwoord (via Tbr_22 op 23-08-2018 23:29)

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-09 00:12

millman

6708Mhz @ -185c

Er zit wat lucht in het systeem, dat is normaal. In normale omstandigheden gaat de lucht naar het hoogste punt, soms neemt de waterstroom wat lucht mee en dan hoor je dat in de pomp. Vaak na het verplaatsen van het systeem komt en gaat dat weer.

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

Alle reacties

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Nu online
Lucht in het systeem. Welke behuizing heb je en waar is de radiator geplaatst?

• Tbr_22
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 10-09 23:42
Uszka schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 18:06:
Lucht in het systeem. Welke behuizing heb je en waar is de radiator geplaatst?
Hoi,
Ik heb een coolermaster h500p behuizing. De radiator is in de achterste plek gemount. De verticale 140 mm fan plek. Is het dan duidelijk waar de radiator zit, weet het niet zo goed te omschrijven namelijk.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-09 00:12

millman

6708Mhz @ -185c

Er zit wat lucht in het systeem, dat is normaal. In normale omstandigheden gaat de lucht naar het hoogste punt, soms neemt de waterstroom wat lucht mee en dan hoor je dat in de pomp. Vaak na het verplaatsen van het systeem komt en gaat dat weer.

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'