Problemen met Bpost, Amazon, adres onleesbaar?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Techprice
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 24-05 15:46
Hallo allemaal :w

Op 17 augustus heb ik een bestelling bij Amazon DE geplaatst (prime).
Maar vandaag, 23/08, blijkt dat er iets mis is gelopen bij de verzending.
Deze gebeurde door Bpost:
Bpost

amazon.
(klik om te vergroten)

Ik heb al een beetje opzoekwerk gedaan en kon dit alvast vinden: https://www.amazon.de/gp/...ge=nl_NL&nodeId=201910330
Niet veel meer informatie dus. Ik vermoed dat het adres onleesbaar is geworden, aangezien bij de Bpost track link staat "niet meer traceerbaar".
Nu is mijn vraag: Weet iemand of je de producten opniéuw moet bestellen, of ze weer een poging doen om het naar jou te sturen? Ik heb al een mail gestuurd vanochtend naar Amazon, maar daar reageert niemand op.
Ik zou de producten wel nog graag ontvangen, en liefst zo snel mogelijk natuurlijk. ;)
Maar het liefst van al betaal ik niet graag 2 keer voor mijn producten.

Indien iemand hier ervaring mee heeft, raad heeft of nog extra informatie kan vinden, laat het zeker weten!
Hulp wordt heel erg geapprecieerd.

Het gaat hier om een bestelling van € 300 dus neem liever geen onnodige risico's.

Alvast bedankt.

Measuring programming progress by lines of code is like measuring aircraft building progress by weight.

Beste antwoord (via Techprice op 24-08-2018 23:12)

• RegularJohn
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Ik heb 2x mee gemaakt dat het pakketje van Amazon niet werd bezorgd. In beide gevallen heb ik mijn geld teruggekregen (ook vrij rap, binnen 2 a 3 dagen) en kon ik het product opnieuw bestellen. Dit ging overigens wel om kleinere bedragen.

Je hebt ook een livechat op amazon.de, daar spreken ze goed Engels en volgens mij zelfs Nederlands.

[ Voor 7% gewijzigd door RegularJohn op 24-08-2018 14:57 ]

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-09 12:35

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Gewoon even wachten tot het pakket terug is en dan (nog eens) een berichtje naar Amazon over hoe & wat?

Kan me niet voorstellen dat je geld achterhouden en dat je alles opnieuw moet bestellen en betalen maar een retourzending heeft ook gewoon een proces van ontvangen, administreren en verwerken dus afwachten?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Bensimpel

Positieve meneer

Ik heb al een mail gestuurd vanochtend naar Amazon, maar daar reageert niemand op.
Wat meer geduld hebben?

Die zullen vanzelf wel antwoorden, zoniet even bellen.

In normale situaties zal amazon gewoon het product nogmaals versturen zodra zij het weer binnen hebben.

😆 - Denk ook eens om ;)

• Techprice
MAX3400 schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 17:30:
Gewoon even wachten tot het pakket terug is en dan (nog eens) een berichtje naar Amazon over hoe & wat?

Kan me niet voorstellen dat je geld achterhouden en dat je alles opnieuw moet bestellen en betalen maar een retourzending heeft ook gewoon een proces van ontvangen, administreren en verwerken dus afwachten?
Ik denk dat Amazon het pakket zelfs alweer terug heeft.
Op de bestellingspagina staat namelijk vanboven: "Je pakket is geretourneerd aan Amazon"
en in de Bpost link staat "Pakket is afgeleverd aan verkoper" met een vinkje erbij.
Bensimpel schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 17:33:
[...]

In normale situaties zal amazon gewoon het product nogmaals versturen zodra zij het weer binnen hebben.
Dat weet ik nog zo niet. Heb deze link ondertussen ook gevonden, wel van de Amerikaanse site: https://www.amazon.com/gp...eliverable?nodeId=3608471
Maar als dit hun beleid is zal dat hier misschien wel hetzelfde zijn.

Bellen heb ik ook al gedaan, maar de vriendelijke mevrouw achter de telefoon kon me ook niet echt helpen.
Ze kon me niet zeggen of ze het pakket gingen terugsturen of niet.
Blijkbaar had ze dit soort situatie nog niet gehad, want ze vertelde me dat ze niet wist of een terugbetaling werd gedaan, aangezien "geen retourprocedure was opgestart door mij".

Measuring programming progress by lines of code is like measuring aircraft building progress by weight.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wPlayNL
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-09 10:44
Zelf ook zoiets gehad met een andere webshop.
Ons Adres bleek te lang voor hun systeem waardoor het huisnummer was weggevallen op het pakketje.
Dit is toen retour verzonden naar de verkoper en binnen 1 werkdag opgelost en nogmaals verzonden.

Misschien iets soortgelijks bij jouw gebeurd. Zou het weekend nog even afwachten en anders maandag weer bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Als je het product opnieuw bestelt, heb je natuurlijk gewoon twee overeenkomsten. De kans dat Amazon snapt wat je met je dubbele bestelling wil bereiken is natuurlijk heel klein, dus doe dat niet buiten Amazon om.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techprice
wPlayNL schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 10:16:
Zelf ook zoiets gehad met een andere webshop.
Ons Adres bleek te lang voor hun systeem waardoor het huisnummer was weggevallen op het pakketje.
Dit is toen retour verzonden naar de verkoper en binnen 1 werkdag opgelost en nogmaals verzonden.

Misschien iets soortgelijks bij jouw gebeurd. Zou het weekend nog even afwachten en anders maandag weer bellen.
Ja, alleen bij mij heb ik bij Amazon al meerdere bestellingen geplaatst, zonder enige problemen. Misschien is er iets vanaf gescheurd of is de tekst onleesbaar geworden door wat water ofzo.

Ik wacht nog tot na het weekend en anders bel ik opnieuw. Tot nu toe ook geen mail teruggehad.
Amazon hanteert nogal een ander beleid, zoals ik hierboven vermelde, zie ook link.

Het vreemde is, dat ik na de melding "niet meer traceerbaar" nog steeds berichten en updates bleef binnen krijgen.
bwerg schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 10:28:
Als je het product opnieuw bestelt, heb je natuurlijk gewoon twee overeenkomsten. De kans dat Amazon snapt wat je met je dubbele bestelling wil bereiken is natuurlijk heel klein, dus doe dat niet buiten Amazon om.
Ja, maar misschien hebben ze de eerste overeenkomst beëindigd. Zoals ik al vermelde, zie het linkje naar de Amerikaanse website.

Maar ik wacht het dus nog even af.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• RegularJohn
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Ik heb 2x mee gemaakt dat het pakketje van Amazon niet werd bezorgd. In beide gevallen heb ik mijn geld teruggekregen (ook vrij rap, binnen 2 a 3 dagen) en kon ik het product opnieuw bestellen. Dit ging overigens wel om kleinere bedragen.

Je hebt ook een livechat op amazon.de, daar spreken ze goed Engels en volgens mij zelfs Nederlands.

[ Voor 7% gewijzigd door RegularJohn op 24-08-2018 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techprice
RegularJohn schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 14:56:

Heel erg bedankt allemaal! _/-\o_

Heb net een mail ontvangen van Amazon.de en zoals @RegularJohn ook al zei, ik krijg mijn geld dus inderdaad terug.
Ik mag mijn bestelling opnieuw doen en de terugbetaling wordt geregeld. De vrouw die mij hielp stelde zelfs voor om voor vervanging te zorgen. Jammer genoeg kon ze niet alles laten vervangen door 3rd party sellers.
Heb dus maar gekozen voor volledige terugbetaling en alles opnieuw besteld.

De vrouw vertelde mij ook dat het mogelijk is dat het pakket beschadigd was geraakt tijdens de verzending.

Anyway, allemaal bedankt voor alle raad en info!

Mijn probleem is hiermee opgelost (y) .

Pagina: 1