New Android Triout Malware found.

Pagina: 1
Acties:

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Omdat Tweakers hier zelf geen aandacht aan wil geven doe ik het maar. :)

Er is een nieuwe Android spyware ontdekt door Bitdefender genaamd Triout.
Dit vervelende stukje software kan gesprekken afluisteren, sms'en onderscheppen, foto's onderscheppen en nog meer narigheid.

Voor meer info: https://threatpost.com/tr...roid-surveillance/136773/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

ShellGhost schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 16:14:
Omdat Tweakers hier zelf geen aandacht aan wil geven doe ik het maar. :)
(...)
“We believe that this is a highly targeted attack against a limited set of people, most of who are in Israel,” Bitdefender senior e-threat analyst Bogdan Botezatu told (...)
Misschien omdat Israel niet helemaal de doelgroep van Tweakers is? Of omdat je handmatig een APK moet installeren van een app die niet meer in de playstore staat?
Het is dus niet dat je hier gewoon in het wild, in Nederland tegenaan zult lopen. En wat mij betreft hoeft dat niet direct op de frontpage ;)

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Jester-NL schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 19:53:
[...]

[...]
Misschien omdat Israel niet helemaal de doelgroep van Tweakers is? Of omdat je handmatig een APK moet installeren van een app die niet meer in de playstore staat?
Het is dus niet dat je hier gewoon in het wild, in Nederland tegenaan zult lopen. En wat mij betreft hoeft dat niet direct op de frontpage ;)
Nonpetya was ook niet de bedoeling dat het buiten Oekraïne zou komen. We weten allemaal hoe dat afgelopen is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

“We believe that this is a highly targeted attack against a limited set of people(...)
Dat klinkt, in tegenstelling tot de manier van verspreiding van Nonpetya, als spearphishing.
Nonpetya werd verspreid via een boekhoudpakket dat voornamelijk in Oekraïne gebruikt wordt, maar ook daarbuiten praktisch/noodzakelijk is, als er met Oekraïne handel wordt gedreven. Dat laatste maakte dat de payload dus ver buiten de Oekraïne terechtkwam.

Ik zie de overeenkomst met een onofficiele APK niet.

[ Voor 5% gewijzigd door Jester-NL op 23-08-2018 20:06 ]

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm