49 inch smart TV voor woonkamer gezocht

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• peter13579
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 23:05
Yes, eindelijk van mijn vrouw goedkeuring gekregen om de kabel eruit te doen (weg met de soaps). Nu gaan we volledig over op Netflix, onze huidige woonkamer TV (LG 43UF640v) verhuist naar de slaapkamer en in de woonkamer komt een nieuwe TV (of we kopen een ChromeCast in de slaapkamer wachten 4 jaar op een betaalbare OLED). We zijn over de LG erg tevreden, makkelijke smart TV interface en prima beeld.

Ik zoek een?
49 inch smart TV voor in de woonkamer

Wat is je budget?
zo'n 450 a 500 euro

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
voornamelijk Netflix, Uitzending gemist en soms gewone tv te kijken

Wat heb je zelf al gevonden?
LG 49UJ630v (kan ook 635 zijn). ben erg te spreken over het smart deel van de TV, echter ik lees op sommige plaatsen dat de panelen in de LG TV's niet goed zijn in vergelijking met de concurrentie (zie je dat als je thuis geen 10 tv's naast elkaar hebt zoals in de showroom?).
Sony 49XE7000
Veel positieve geluiden over het Scherm maar ik twijfel over het Smart gedeelte.
Een ander alternatief is om de huidige, 10 jaar oude, slaapkamer TV smart te maken met de ChromeCast.

Welke vragen heb je hier nog over?
Hebben jullie ervaringen met de genoemde TV's en zijn er in deze prijsklasse nog interessante alternatieven? Voor mij is een makkelijke bediening zeker zo belangrijk als de beeldkwaliteit (hoewel die niet slecht moet zijn natuurlijk).
Hoe zien jullie de Chromecast als een alternatief? Ik ben geen voorstander van alles bedienen met de telefoon, maar misschien wel een goede / goedkope oplossing om over een paar jaar een nieuwe generatie betaalbare OLED te kopen in de woonkamer >:)

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DirtyBird
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22-09 14:38

DirtyBird

Praktiserend denker

Als de smart functionaliteit niet langer wordt ondersteund door de fabrikant heb je er alsnog niks aan. Dit is een tijdje geleden gebeurd bij eigenaren van bepaalde philips tv's.
Als je CC veroudert koop je voor een paar tientjes weer de nieuwste.
Ik zou me dus niet blindstaren op de smartfunctionaliteiten. Moet daarbij zeggen dat ik nog nooit een smart tv heb gehad en dus niet beter weet dan gebruik van een chromecast.

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• polopolo150
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-07 06:01
Naast de chromecast heb je ook andere alternatieven. Denk aan zelf iets bouwen met Kodi erop. Of een Apple TV.

Een TV met de smart functionaliteit erop. Ja, het kan wel. De vraag is alleen voor hoe lang. Of mocht er een nieuwe service komen. Komt dat dan wel op jou, op dat moment, oudere tv? Dit soort problemen heb je niet met een externe mediaspeler.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Je hebt nu toch al een LG UHD, die je voorstelt is praktisch hetzelfde alleen een maatje groter ... In de Sony zit wel een iets beter IPS paneel (ook van LG) en het is geen Android TV model mocht je daar de slechte dingen over gelezen hebben.

[ Voor 41% gewijzigd door apis29 op 23-08-2018 19:54 ]

• peter13579
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 23:05
Dank jullie wel.

Voor Sony was ik inderdaad bang voor de Android tv, is hun andere Smart platform beter?

En nu toch aan het denken om voor de Chromecast te gaan, die is voor nu prima. Kan ik later de tv upgraden en Chromecast is vrij standaard en wordt goed ondersteund.