Vraag

• I ColoSsuZz I
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13-09 13:16
Goedemiddag!~

Ik loop al weken (eigenlijk maanden) met het idee om een nieuwe TV aan te schaffen. Ik gebruik nu een 46F5000 (budget samsung) en wil graag gaan genieten van 4K HDR en alle poespas ;)

Ik zoek een?
4K HDR televisie

Wat is je budget?
max 1500 onder de streep.(incl cashbacks, acties en personeelskorting)

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Voornamelijk gamen, netflix en youtube ( denk 60/20/20)

Wat heb je zelf al gevonden?
Heb al ellendig lang alle uithoeken van het internet afgespeurd, en twijfel nu tussen de volgende TVs
- Samsung 65NU8000 (puur vanwege 65* )
- Samsung 55Q8FN
- Sony XF9005

OLED valt mij bij af, aangezien de TV naast een raam staat met overdag veel zon erop. En ook geen zin in image retentie/inbrand issue (hoe klein de kans misschien ook is)

Welke vragen heb je hier nog over?
Welke TV zouden jullie kiezen? Hopelijk kom ik dan eindelijk van die oneindige twijfel af :+

Groet!

Xbox Series X: I ColoSsuZz I - PS5: I-ColoSsuZz-I

Alle reacties

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-08 11:57
Die sony met zn local dimming lijkt me het beste.
Gewoon prijzen opvragen bij winkels voor de 65 inch versie.
Al is de inputlag niet heel laag door de dimming 40ms dacht ik.

[ Voor 60% gewijzigd door Goofy1978 op 23-08-2018 17:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Nu online

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Het inbranden-en-lichte-kamer-gedoe valt volgens mij heel erg mee. Beter dan de 55C7 of 55C8 (beide LG) ga je dus niet krijgen voor jouw budget. Als je echter perse geen OLED wilt, zou ik denk ik ook voor Sony gaan met de 90xx serie, of voor een QLED van Samsung.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milmoor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:42

Milmoor

Footsteps and pictures.

Gaming en televisie is altijd een uitdaging ivm de lag/latency. Sony doet het verhoudingsgewijs goed op dit gebied. Welke afmeting zoek je? Philips heeft een leuke 43" monitor met 4k en HDR.

[ Voor 3% gewijzigd door Milmoor op 24-08-2018 12:44 ]

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09:08

Oekol

waka waka hey hey

Waarom geen XE9305 van Sony? Is vrijwel even goed als de xf9005 maar is jaartje ouder en dus goedkoper. Kan je dus eventueel 65 ipv 55inch nemen.

[ Voor 12% gewijzigd door Oekol op 24-08-2018 12:48 ]

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11:37
Waarop game je? De laatste QLED-serie van Samsung doet ook Freesync, dat is een hele toffe en waardevolle toevoeging als je een PC met AMD-kaart hebt (of op termijn gaat overwegen) en/of een Xbox hebt.

Persoonlijk zou ik toch lekker een OLED nemen. Ik doe ongeveer hetzelfde als jij (wellicht iets minder gamen en iets meer series, oke) maar heb toch voor OLED gekozen. De helderheid is meer dan hoog genoeg voor mijn appartementje (en de gordijnen moeten nog :+) en inbranding is imho echt overdreven. Tenzij je letterlijk 12 uur non-stop doorspeelt met HUD's die eeuwig op dezeflde plek zitten... maar een paar uurtjes kan volgens mij echt geen kwaad.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I ColoSsuZz I
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13-09 13:16
Leoon. schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 12:47:
Waarom geen XE9305 van Sony? Is vrijwel even goed als de xf9005 maar is jaartje ouder en dus goedkoper. Kan je dus eventueel 65 ipv 55inch nemen.
De XF9005 komt voor mij qua prijs waarschijnlijk nog lager uit dan de XE9305 ( ivm actie, cashback )
Dus de keuze voor mij is enkel XF9005 of de Q8FN...Of OLED, maar dat laatste is eigenlijk geen optie
Richh schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 12:49:
Waarop game je? De laatste QLED-serie van Samsung doet ook Freesync, dat is een hele toffe en waardevolle toevoeging als je een PC met AMD-kaart hebt (of op termijn gaat overwegen) en/of een Xbox hebt.

Persoonlijk zou ik toch lekker een OLED nemen. Ik doe ongeveer hetzelfde als jij (wellicht iets minder gamen en iets meer series, oke) maar heb toch voor OLED gekozen. De helderheid is meer dan hoog genoeg voor mijn appartementje (en de gordijnen moeten nog :+) en inbranding is imho echt overdreven. Tenzij je letterlijk 12 uur non-stop doorspeelt met HUD's die eeuwig op dezeflde plek zitten... maar een paar uurtjes kan volgens mij echt geen kwaad.
Ik game nu op een Xbox one en PS4, maar er gaat een One X of Pro komen zodra ik de tv ga halen, dus in dat opzicht is de Q8FN in het voordeel. Alleen is dat "voordeel" een paar honderd euro extra waard tov een XF9005. Terwijl de Sony wel DV ondersteund en de Samsung niet :/

Xbox Series X: I ColoSsuZz I - PS5: I-ColoSsuZz-I

Pagina: 1