Advies AIO 120 mm waterkoeling of toch lucht?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• whazzzup
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15-09 22:13
Ik ben in bezit van een Silverstone FT03 Mini case waarbij ik nu een graphische kaart gaat plaatsen, maar om dit passend te maken moet de Scythe Big Shuriken 2 Rev. B wijken omdat deze over het PCI-e slot heen hangt. Overigens mag de luchtkoeler niet hoger zijn dan 82 mm.

Ik ben aangewezen op een radiator van maximaal 120 mm en hij mag ook weer niet te dik zijn dus bijvoorbeeld een Corsair Hydro H80i v2 valt al af.

De radiator zal gekoeld worden door de standaard Silverstone Air Penetrator die met de case mee komt dus het verschil zal 'm niet in de meegeleverde ventilatoren zitten van de AIO's.

De Corsair Hydro Series H60 (2018) & de NZXT Kraken M22 lijken volgens andere websites andere merken voor te blijven en zijn ook zo'n beetje als laatst op de markt verschenen.

De NZXT Kraken M22 heeft de water pomp op de radiator zitten, nu zit die precies in het midden waar normaal de 120 mm fan zou komen waar dus eigenlijk toch al een "dead zone"is, nu zal die niet het geval zijn als deze gekoeld gaat worden door de Air Penetrators, dus ik heb al een vermoeden dat het de koeling bij deze opstelling niet ten goede gaat komen.

Dus ik ben op zoek naar de betere en liefst de stilste pomp met daarbij de juiste radiator.

Lucht koeling blijft ook nog een optie, bijvoorbeeld de Cryorig C1 zou ook moeten passen, maar deze kost bijna €66,- en is dus al duurder dan sommige AIO's
https://www.overclock.net..._IMG_20160916_133227.jpeg

Maar misschien zijn er andere/beter opties, dus laat maar horen, lucht of toch water?

Alle reacties

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:06
Welke cpu?

• Tjm De Groot
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 07-02-2021
Of een AIO van 120 mm voldoende koeling geeft aan je CPU is discutabel dat ligt toch echt aan het type van de CPU en wat de TDP is.

Ik zou kijken naar luchtkoeling gezien je geen groter AIO exemplaar kwijt kan.

I7 8700K, MSI PRO CARBON Z370, GTX MSI 1080, 16 gigabyte ddr4 3200.

• whazzzup
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15-09 22:13
Heb er nu een Intel Core i5 4670 (1150) in zitten en met de tijd toch waarschijnlijk richting het AM4 platform gaan.

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:06
Plak er tot die tijd een pricewatch: Arctic Alpine 11 PLUS op. Voldeed uitstekend op mijn i5-4570.