Onlangs een netwerk ingesteld met een Unifi USG als modem voor kpn (glas) internet en iptv.
Dit werkt, enkel is er nu nog een vaste telefoon verbinding.
Ik zou graag op weg geholpen worden, om de experiabox achter de USG te krijgen
om het voip gedeelte te kunnen gebruiken.
Relevante software en hardware die ik gebruik (alles up to date)
UniFi Security Gateway 4P
UniFi Switch 24 AT-250W
UniFi AP-AC-Pro (4x)
Cloud key
Experiabox v10
Windows omgeving
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Het iptv en internet werkt dus, dit was al een beste klus aangezien het vrij onbekend terrein is
voor mij. Maar met behulp van diverse google hits is het uiteindelijk toch gelukt.
Een niet zo handig maar helaas op dit moment de enige manier is dat ik het via teamviewer heb
moeten bewerkstelligen. Het omprikken van de utp, en instellen via 4G/hotspot hielpen daar op
dat moment ook niet echt bij. Maar na uren is dit toch gelukt.
De volgende uitleg heeft IPTV en Internet op de USG aan de praat gekregen.
https://forum.telfort.nl/...eriabox-72204/index2.html
En dan de post van "warsong"
Nou heb ik het idee dat de manier waarop ik het gedaan heb, de manier is door de bekabeling
te routeren, en in de GUI alles in te stellen. Ik zie ook veel terug over json scripts die een
en ander in de USG dan kunnen routeren. Dit was voor mij in eerste instantie niet wenselijk, aangezien
dat helemaal een grijs gebied is voor mij. Mocht dit nodig zijn wil ik mij er wel aan wagen.
Hoewel de manier die ik toegepast heb, al een boel factory resets en frustratie heeft gebracht voor het werkte.
Goed, wat ik heb geprobeerd om VOIP aan de gang te krijgen. ( alles gaf een ingesprek toon, en werkte dus niet)
op de USG, WAN2 een secundair netwerk maken 192.168.2.*. Dat in een LAN op de experiabox
vervolgens een VLAN 7 profiel op een port van de switch, en die naar de WAN van de experiabox
2 poging
Vervolgens ook een LAN2
aangemaakt, in de veronderstelling hier vlan 7 aan te kunnen koppelen maar dat gaat dus niet.
Er ontstond wel een 2e netwerk in de 2.* range.
Ik ga er nog vanuit dat de eerste poging, de juiste richting op is. Er wordt ook gescheven over
tagged en untagged...Dit is mij tevens niet duidelijk.
Dat iptv en internet op de USG werkt, maakt mij alles behalve een netwerk nerd
Hopelijk dan ook niet op een al te "pro" manier de antwoorden. THX
Dit werkt, enkel is er nu nog een vaste telefoon verbinding.
Ik zou graag op weg geholpen worden, om de experiabox achter de USG te krijgen
om het voip gedeelte te kunnen gebruiken.
Relevante software en hardware die ik gebruik (alles up to date)
UniFi Security Gateway 4P
UniFi Switch 24 AT-250W
UniFi AP-AC-Pro (4x)
Cloud key
Experiabox v10
Windows omgeving
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Het iptv en internet werkt dus, dit was al een beste klus aangezien het vrij onbekend terrein is
voor mij. Maar met behulp van diverse google hits is het uiteindelijk toch gelukt.
Een niet zo handig maar helaas op dit moment de enige manier is dat ik het via teamviewer heb
moeten bewerkstelligen. Het omprikken van de utp, en instellen via 4G/hotspot hielpen daar op
dat moment ook niet echt bij. Maar na uren is dit toch gelukt.
De volgende uitleg heeft IPTV en Internet op de USG aan de praat gekregen.
https://forum.telfort.nl/...eriabox-72204/index2.html
En dan de post van "warsong"
Nou heb ik het idee dat de manier waarop ik het gedaan heb, de manier is door de bekabeling
te routeren, en in de GUI alles in te stellen. Ik zie ook veel terug over json scripts die een
en ander in de USG dan kunnen routeren. Dit was voor mij in eerste instantie niet wenselijk, aangezien
dat helemaal een grijs gebied is voor mij. Mocht dit nodig zijn wil ik mij er wel aan wagen.
Hoewel de manier die ik toegepast heb, al een boel factory resets en frustratie heeft gebracht voor het werkte.
Goed, wat ik heb geprobeerd om VOIP aan de gang te krijgen. ( alles gaf een ingesprek toon, en werkte dus niet)
op de USG, WAN2 een secundair netwerk maken 192.168.2.*. Dat in een LAN op de experiabox
vervolgens een VLAN 7 profiel op een port van de switch, en die naar de WAN van de experiabox
2 poging
Vervolgens ook een LAN2
aangemaakt, in de veronderstelling hier vlan 7 aan te kunnen koppelen maar dat gaat dus niet.
Er ontstond wel een 2e netwerk in de 2.* range.
Ik ga er nog vanuit dat de eerste poging, de juiste richting op is. Er wordt ook gescheven over
tagged en untagged...Dit is mij tevens niet duidelijk.
Dat iptv en internet op de USG werkt, maakt mij alles behalve een netwerk nerd
Hopelijk dan ook niet op een al te "pro" manier de antwoorden. THX