• PinusRigida
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 13-06 15:36

PinusRigida

I put the p in pool.

Topicstarter
Hey Tweakers

Na jaren van geen spelconsole meer te hebben ben ik voor in m'n mancave op zoek naar een spiksplinternieuwe console van de nieuwe generatie. Ik had eerder Xbox Original en 2 Xbox 360's, daarna overgegaan op gamelaptop en ja, ik weet het: graphics zijn beter, veel meer tweakmogelijkheden in instellingen etc etc...

Maar het sociale en het "relaxte" is eraf vind ik... een console is vele malen meer uitnodigend om met maten of vrouw of kind eens een casual game-tje tezamen te spelen op de bank, bij laptop heb je ofwel al 2 (performante) laptops nodig of je moet samenhokken op 2 stoeltjes voor hetzelfde keyboard...

Ook... met consoles heb ik NOOIT bepaalde irritante "probleempjes" gehad zoals: plots game dat voorheen altijd werkte, vastlopen omwille van driverproblemen, rare -uit het niets- foutmeldingen over bvb.: "dit of dat is gestopt met werken", Gforce-Experience software die zogezegd optimaliseert maar eigenlijk niets anders doet dan alle instellingen die ik perfect naar mijn zin getweakt had in-game, ongedaan maken en dat soort dingen.
(eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat ik met m'n eerste 360 wel een RROD heb gehad, dat was dan meteen ook een fatale error)
Ik bedoel: een console is: je start op, je speelt een spel, punt.

een gamelaptop is regelmatig (zeker als je, zoals ik, niet dagelijks speelt maar soms weken niet gamed): je start op, je wacht tot update is gedaan en het ding heropgestart is, je start Steam/Origin op en wacht tot het geupdate is, je start een game, om één of andere bizarre reden start het op in windowed mode, je gaat naar instellingen en zet het terug op full-screen. Het valt je vervolgens op dat je een trage framerate hebt, je gaat in je grafische instellingen en ziet dat dingen niet meer staan zoals ze stonden, hoe, waarom, geen idee maar je mag weer beginnen aanpassen voor de komende 20 minuten tot je het weer perfect krijgt...

Is natuurlijk wat overdreven maar het zijn wel dingen die ik al heb meegemaakt, al-dan-niet tegelijkertijd.

Ook merk ik dat ik geen enkele racegame meer speel sinds ik op computer ben overgestapt.

Lang verhaal kort:

Ik wil graag wat eye-candy opofferen om terug via console te gamen, op een groter scherm, vanuit de bank, lekker comfy en gezellig al-dan-niet alleen... zéker nu ik daarvoor een ingerichte zolder heb...

Mijn gewoontegevoel stuurt me onbewust richting XboxOne uit, wel één van de performantere versies, maar onlangs heb ik me toch gek geamuseerd op een PS4 van een vriend met enkele PlayStation exclusives, en dàt is waar het schoentje knelt: die exclusives... Ik hou ontzettend van de Halo franchise en tot en met het Xbox360 tjidperk heb ik er alle games van gespeeld en in bezit... die ben ik kwijt als ik voor PS kies... anderzijds heeft PS ook een aantal enorm interessante exclusives en... puur esthetisch: vind ik de PS console er heel wat fijner uitzien, compacter, niet zo'n vierhoekige doos, eleganter om op m'n tv-kastje te zetten... Dat laatste weegt niet zo zwaar mee in de beslissing maar toch ook een beetje, ik vind Xbox er altijd lomp uitzien, nu nog steeds eerlijk gezegd.

...Maar ik weet dat Xbox grafisch sterker is dan PS alhoewel dat voor mij niet meeweegt: de PS4 graphics zijn -voor mij- meer dan voldoende, het gaat me niet zozeer om grafisch spektakel (dan had ik me ook wel een andere televisie gekocht i.p.v. mijn ouwe Philips FullHD te hergebruiken) maar om plezier, comfort en gemak.

Ik overweeg eventueel ook een Nintendo Switch alhoewel ik steeds wat terughoudender ben t.o.v. Nintendo, Nintendo is altijd meer voor een 'niche' geweest vind ik, ofwel hou je ervan, ofwel niet.
Mario-games of die met die dikke aap -hoe heet ie ook alweer- zeggen me niks maar ik weet dat de Switch nu ook wel een heel stuk breder gamma heeft dan vorige Nintendo consoles dus misschien ook interessant...

Ik geraak er niet uit en dus bij deze lees ik graag jullie meningen, wie weet lees ik iets dat me zal overtuigen om zus of zo te beslissen...

Shoot! :)

[ Voor 13% gewijzigd door PinusRigida op 23-08-2018 10:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik zou puur kijken naar de exclusives, daar zit echt het grote verschil in. En dan lijkt de Playstation een sterkere lineup te hebben.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-06 15:34

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Casual gebruiksgemak: Nintendo
Relatief veel exclusives: PS4
Crossplay & 4K: Xbox One X

Uiteindelijk is het ook geld, interesse, vrienden, etc wat erbij komt kijken.

Denk dat niemand, behalve jijzelf, de keuze voor je kan maken; als je apparaat A koopt en je vrouw vindt de controller absoluut niet fijn, ben je ook alweer gezien, zeg maar.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• PinusRigida

PinusRigida

I put the p in pool.

Topicstarter
Tsurany schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 10:35:
Ik zou puur kijken naar de exclusives, daar zit echt het grote verschil in. En dan lijkt de Playstation een sterkere lineup te hebben.
Ja, deed ik ook maar ik raak er niet uit... Heb keuzestress van het hoogste niveau. 7(8)7
En 2 consoles... dat krijg ik niet verkocht thuis... -O- :N

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PinusRigida

PinusRigida

I put the p in pool.

Topicstarter
MAX3400 schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 10:41:

Denk dat niemand, behalve jijzelf, de keuze voor je kan maken; als je apparaat A koopt en je vrouw vindt de controller absoluut niet fijn, ben je ook alweer gezien, zeg maar.
Idd, thanx 4 the input... ik verwacht natuurlijk niet dat iemand anders de keuze voor me maakt maar jullie input helpt me hopelijk wel met het doorhakken van een knoop... :Y

on the matter: Crossplay lijkt me zeker en vast interessant en gezien ik toch al een uitgebreide steam library heb opgebouwd zullen er ook wel een aantal games tussen zitten dat ik verder kan spelen zonder opnieuw te moeten aankopen... hoop ik... van de andere kant: ik zal m'n laptop niet weg doen dus in het geval dat ik niet voor een Xbox ga, behou ik gewoon de games die al op laptop zitten en wanneer ik wil kan ik ze ook spelen...

Ik lijk toch meer naar PS te neigen.... tot nu toe... :D

Edit: Oh damn, sorry voor de dubbelpost admin, I did it again! :$

[ Voor 31% gewijzigd door PinusRigida op 23-08-2018 11:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 11:38

Niks meer aan toe te voegen.

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1102661

Ps4 pro heeft ook 4k

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-06 15:34

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Nou nee... De Pro gebruikt checkerboarding en scaling om uiteindelijk 4K te "maken"; de One X heeft in een aantal games native 4K.

Maar die discussie ga ik hier niet aan; @PinusRigida gaf 4K ook niet echt als criterium op.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-06 14:40

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

PinusRigida schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 10:43:
[...]

Idd, thanx 4 the input... ik verwacht natuurlijk niet dat iemand anders de keuze voor me maakt maar jullie input helpt me hopelijk wel met het doorhakken van een knoop... :Y

Edit: Oh damn, sorry voor de dubbelpost admin, I did it again! :$
Mijn mening:

Ik was vroeger ook verknocht aan de 360 en de exclusives die daarbij hoorden zoals de Halo series en Gears of War.

Ik heb nu echter zowel een PS4 Pro, een Xbox One X en een Steam box bij de TV staan en naar verhouding staat de xbox eigenlijk stof te vangen. De Halo series en Gears of war series zijn er niet op vooruit gegaan (ik vond beide nieuwste delen eigenlijk een teleurstelling). De PS4 wordt hier echter grijsgedraaid door zowel mij als mijn vrouw. Mijn god wat zijn games als Horizon Zero Dawn en God of War verschrikkelijk goed, die twee games alleen al zijn een goede reden om een PS4 te willen.

Misschien is het ook dat ik zelf ouder ben geworden (ik word binnenkort 30) maar wat er vroeger exclusief was aan xbox is in mijn ogen niet interessant meer.

Verder is het inderdaad geld en wat je vrienden doen maar als die twee geen overweging zijn zou ik altijd voor de PS4 gaan. :)

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Protax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 30-05 23:50
Sinds kort over de op de Xbox One X, geen moment spijt gehad nog! Ding is extreem stil, heeft een geweldige controller en in combinatie met mijn TV echt geweldig beeld.

Had tot een aantal maanden terug ook een Playstation 4 Pro, maar dat ding maakte een kabaal en was het voor mij allemaal net niet.

Ligt er wel aan welke games je wilt gaan spelen, op dit moment heeft Playstation misschien wat meer exclusives, maar mij boeit dat type games niet. Mij maak je gelukkig met de Forza serie / Fifa / Rainbow Six etc. en dat werkt prima op de Xbox.

Daarbij ben ik ook blij met de Microsoft Store, via VPN koop ik games veel goedkoper in andere landen. Scheelt echt een berg geld! Zie ook: https://xbox-store-checker.com/

Succes met je keuze!

• PinusRigida

PinusRigida

I put the p in pool.

Topicstarter
Was ik misschien nog vergeten vermelden in beginpost:

Voorlopig heb ik toch nog geen 4K televisie maar sowieso ben ik zinnes om toekomstbestendigheid aan te schaffen, het zal dus geen 'basic' PS of basic XboxOne worden daar ik ooit toch van plan ben om een 4K televisie in huis te halen.
Blaat schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 10:52:
[...]

Mijn mening:

Ik was vroeger ook verknocht aan de 360 en de exclusives die daarbij hoorden zoals de Halo series en Gears of War.

Ik heb nu echter zowel een PS4 Pro, een Xbox One X en een Steam box bij de TV staan en naar verhouding staat de xbox eigenlijk stof te vangen. De Halo series en Gears of war series zijn er niet op vooruit gegaan (ik vond beide nieuwste delen eigenlijk een teleurstelling). De PS4 wordt hier echter grijsgedraaid door zowel mij als mijn vrouw. Mijn god wat zijn games als Horizon Zero Dawn en God of War verschrikkelijk goed, die twee games alleen al zijn een goede reden om een PS4 te willen.

Misschien is het ook dat ik zelf ouder ben geworden (ik word binnenkort 30) maar wat er vroeger exclusief was aan xbox is in mijn ogen niet interessant meer.

Verder is het inderdaad geld en wat je vrienden doen maar als die twee geen overweging zijn zou ik altijd voor de PS4 gaan. :)
Thanx voor je 2cents!

Vind het frappant om te lezen dat je God of War en Horizon Zero Dawn noemt als voorbeelden die je naar de PS4 lokken, het zijn exàct deze 2 games die mij zouden overtuigen om voor de PS4 te gaan, zo te lezen is mijn gevoel niet verkeerd...

over dat geld: het prijsverschil tussen de 2 weegt niet mee in de beslissing...
En wat m'n vrienden doen... die zijn volwassen en de meesten hebben vrouw en kinderen zoals ik, diegenen die nog gamen, gamen niet zo vaak online, als er al samen gegamed wordt dan is het in de context van: samen op de bank een spelletje racen op splitscreen ofzo... lekker 'oldskool'. oOo

[ Voor 69% gewijzigd door PinusRigida op 23-08-2018 11:14 ]

• Jasphur
Over het kabaal van de PS4pro.

Zoals regelmatig besproken in het PS4 topic is het een beetje een hit en miss met het kopen van een Pro. Bij de een maakt hij enorm veel kabaal en bij de ander veel minder tot niet. Daarnaast: als je gamet met een headset (wat mijn inziens de beste geluidservaring geeft) hoor je console toch nooit :Y)

• PinusRigida

PinusRigida

I put the p in pool.

Topicstarter
Protax schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 10:52:
Sinds kort over de op de Xbox One X, geen moment spijt gehad nog! Ding is extreem stil, heeft een geweldige controller en in combinatie met mijn TV echt geweldig beeld.

Had tot een aantal maanden terug ook een Playstation 4 Pro, maar dat ding maakte een kabaal en was het voor mij allemaal net niet.

Ligt er wel aan welke games je wilt gaan spelen, op dit moment heeft Playstation misschien wat meer exclusives, maar mij boeit dat type games niet. Mij maak je gelukkig met de Forza serie / Fifa / Rainbow Six etc. en dat werkt prima op de Xbox.

Daarbij ben ik ook blij met de Microsoft Store, via VPN koop ik games veel goedkoper in andere landen. Scheelt echt een berg geld! Zie ook: https://xbox-store-checker.com/

Succes met je keuze!
Thanx!

Wel, voetbal interesseert me evenveel als een loopwedstrijd voor een vis. :O
Wat me eventueel wel nog naar Xbox zou lokken is PGR, daar heb ik me op de 360 uuuuuuurenlang mee geamuseerd, alleen of in split-screen...

Maar één game zal me niet overhalen en zoals hierboven al gezegd: Halo is niet meer wat het geweest is, dat merkte ik met Reach al...
Jasphur schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 11:04:
Over het kabaal van de PS4pro.

Zoals regelmatig besproken in het PS4 topic is het een beetje een hit en miss met het kopen van een Pro. Bij de een maakt hij enorm veel kabaal en bij de ander veel minder tot niet. Daarnaast: als je gamet met een headset (wat mijn inziens de beste geluidservaring geeft) hoor je console toch nooit :Y)
haha, 'kabaal'

... ik kan me voorstellen dat dat me slechts matig zal boeien, ik ben wel wat gewoon met m'n Asus ROG laptop na een half uurtje in zware games, da's net geen Dyson. >:)

een vriend zijn PS4 vind ik zelfs heel stil maar het zal zoals je zegt idd. hit or miss zijn...

[ Voor 23% gewijzigd door PinusRigida op 23-08-2018 11:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

PinusRigida schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 11:03:
[...]

Was ik misschien nog vergeten vermelden in beginpost:

Voorlopig heb ik toch nog geen 4K televisie maar sowieso ben ik zinnes om toekomstbestendigheid aan te schaffen, het zal dus geen 'basic' PS of basic XboxOne worden daar ik ooit toch van plan ben om een 4K televisie in huis te halen.

[...]

Thanx voor je 2cents!

Vind het frappant om te lezen dat je God of War en Horizon Zero Dawn noemt als voorbeelden die je naar de PS4 lokken, het zijn exàct deze 2 games die mij zouden overtuigen om voor de PS4 te gaan, zo te lezen is mijn gevoel niet verkeerd...

over dat geld: het prijsverschil tussen de 2 weegt niet mee in de beslissing...
En wat m'n vrienden doen... die zijn volwassen en de meesten hebben vrouw en kinderen zoals ik, diegenen die nog gamen, gamen niet zo vaak online, als er al samen gegamed wordt dan is het in de context van: samen op de bank een spelletje racen op splitscreen ofzo... lekker 'oldskool'. oOo
Graag gedaan! :)

En dan heb ik een aantal pareltjes nog niet genoemd, een aantal daarvan had ik van mezelf niet verwacht dat ik het überhaupt iets zou vinden. Voorbeeldjes, The Last of Us remastered (ijzersterk verhaal met even zo goede gameplay), Uncharted 4 (lekker avonturieren) en Until Dawn (de grootste positieve verrassing van 2017 imo, lekker griezelen) zijn games die je eigenlijk niet mag missen als je een PS4 hebt.

Kleine toevoeging, mijn vrouw vindt (naar haar zeggen omdat ze kleine handen heeft) de PS4 controller fijner in de hand liggen dan die van de Xbox. Mij is het om het even, ik vind ze allebei fijn. Misschien is dat ook iets om mee te nemen in de overweging. Wellicht een keertje eentje laten vasthouden in de mediamarkt?

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
Ik ben overigens al sinds mijn overstap van de Nintendo 64 naar de PSone enorm Playstation fan :P

[ Voor 12% gewijzigd door Jasphur op 23-08-2018 11:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
MAX3400 schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 10:48:
[...]

Nou nee... De Pro gebruikt checkerboarding en scaling om uiteindelijk 4K te "maken"; de One X heeft in een aantal games native 4K.

Maar die discussie ga ik hier niet aan; @PinusRigida gaf 4K ook niet echt als criterium op.
WipeOut ;-)

Daarbij ga je op gepaste afstand het verschil tussen native en CB amper zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• steefje
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-06 19:44
Lastige keuzes.
Als je puur naar de games kijkt, wat natuurlijk een smaak-ding is, vind ik persoonlijk Sony een beter aanbod hebben. Ik heb zelf niets met racegames en Halo of GoW en als ik zo lees jij ook niet.,

Ik ben deze generatie daarom bewust overgestapt naar Sony en daar heb ik geen spijt van gehad.
Dat de XboxX nu de krachtigste is, telt voor mij niet zwaar. Als ik vergelijkingsvideo's bekijk op digital foundry zijn de verschillen minimaal in mijn ogen.

Als ik je eigen reacties lees, denk ik dat je op dit moment met een PS4 meer lol hebt.
Buiten God of War en Horizon zijn er nog vele andere top games die je niet op de Xbox kan spelen.

Mochten deze exclusives je niet boeien en je speelt voornamelijk multi-platform games, dan zou ik voor een Xbox gaan. Grafisch net wat sterker en de console is stiller.

Succes met je keuze

[ Voor 9% gewijzigd door steefje op 23-08-2018 11:29 ]

PSN ID Binloading_nl

• PinusRigida

PinusRigida

I put the p in pool.

Topicstarter
Blaat schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 11:21:
[...]

Kleine toevoeging, mijn vrouw vindt (naar haar zeggen omdat ze kleine handen heeft) de PS4 controller fijner in de hand liggen dan die van de Xbox. Mij is het om het even, ik vind ze allebei fijn. Misschien is dat ook iets om mee te nemen in de overweging. Wellicht een keertje eentje laten vasthouden in de mediamarkt?
Gaan we wel doen idd.
Persoonlijk vind ik die van de PS4 heel comfy liggen maar ik heb zelf geen grote handen, nu heb ik weliswaar nooit last gehad van de grootte van die Xbox controllers... Vrouw zal hierin naar mijn gevoel eerder voor PS4 controller kiezen...
steefje schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 11:27:
Lastige keuzes.
Als je puur naar de games kijkt, wat natuurlijk een smaak-ding is, vind ik persoonlijk Sony een beter aanbod hebben. Ik heb zelf niets met racegames en Halo of GoW en als ik zo lees jij ook niet.,

Ik ben deze generatie daarom bewust overgestapt naar Sony en daar heb ik geen spijt van gehad.
Dat de XboxX nu de krachtigste is, telt voor mij niet zwaar. Als ik vergelijkingsvideo's bekijk op digital foundry zijn de verschillen minimaal in mijn ogen.

Als ik je eigen reacties lees, denk ik dat je op dit moment met een PS4 meer lol hebt.
Buiten God of War en Horizon zijn er nog vele andere top games die je niet op de Xbox kan spelen.

Mochten deze exclusives je niet boeien en je speelt voornamelijk multi-platform games, dan zou ik voor een Xbox gaan. Grafisch net wat sterker en de console is stiller.

Succes met je keuze
Bedankt!

Wel ja, de exclusives interesseren met net wél, ze zijn de reden dat er momenteel nog geen console staat.

Je hebt gelijk: mijn gevoel neigt naar PS4...

[ Voor 49% gewijzigd door PinusRigida op 23-08-2018 11:34 ]

• PinusRigida

PinusRigida

I put the p in pool.

Topicstarter
:X 8)7 |:(

[ Voor 98% gewijzigd door PinusRigida op 23-08-2018 11:33 . Reden: dubbelpost. ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CatchEmAll
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 08:09
Heb je ook al overwogen om PS4 of Xbox controllers aan te schaffen met bv. een Steam link naar je TV. Dan kun je gewoon op de bank voor de TV de games vanaf je laptop spelen. Op deze manier heb je de voordelen van je gamelaptop maar met het gemak, sociale en relaxte van een console.

[ Voor 14% gewijzigd door CatchEmAll op 23-08-2018 11:34 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

Kiki-1989 schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 11:33:
Heb je ook al overwogen om PS4 of Xbox controllers aan te schaffen met bv. een Steam link naar je TV. Op deze manier heb je de voordelen van je gamelaptop maar met het gemak, sociale en relaxte van een console.
Hij geeft juist aan in de startpost van al het getweak af te willen en daarmee maak je het juist erger. Lijkt mij dan een slechte keuze imo... :P

Ik heb zelf ook een tijdje met een steam link gevlooid en die heeft 2 grote nadelen: max 1080p en crappy compressiekwaliteit. Assassin's creed origins had te veel detail voor de maximale bitrate beschikbaar dus artifacts all over. Slecht idee!

• PinusRigida

PinusRigida

I put the p in pool.

Topicstarter
Kiki-1989 schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 11:33:
Heb je ook al overwogen om PS4 of Xbox controllers aan te schaffen met bv. een Steam link naar je TV. Op deze manier heb je de voordelen van je gamelaptop maar met het gemak, sociale en relaxte van een console.
Al overwogen ja, maar dan heb ik nog steeds gedoe met drivers en computerdingen etc... Ook is het een gamelaptop van 2015, toen performant, ietwat toekomstbestendig... nu verouderd. binnen een paar jaar.... aan vervanging toe...

En vervanging = weer om en bij de 1000 euro. Tja, een console is half die prijs, met het verschil koop ik me een gewone niet-game laptop erbij en/of een mooie tablet voor de dochter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-06 06:15

Bullet NL

Eigen Wijs

Lastige keuze, ik heb wel beide in huis.... Mijn voorkeurs console is toch (ruim) de XBox One X, Pas beter bij de games die ik leuk vind, veel vrienden van mij hebben ook een X.

Speel veel online, ik vindt het hele online gebeuren bij de X ook veel fijner werken. Het is een persoonlijke keuze, waarbij de X de beste prestaties levert, de Playanyware optie de mogelijkheid geeft om je Xbox One X games ook op je pc te spelen.

De PS4base is groter, meer verkocht e.d. maar dat maakt hem niet beter, tis meer een kwestie van gevoel.
Ik vermaak me uitstekend met de X, die in mijn geval behoorlijk wat stiller is dan de PS4pro.

En Xbox games als Halo, Forza, Gears e.d. blijven natuurlijk toppers!

Je geeft aan dat je voor de toekomst goed wil zitten, wanneer 4K mee speelt haalt de X in alle gevallen betere prestaties (bij multiplat games)

Je zit dat MS enorm aan het veranderen is, bijvoorbeld bij het gene wat ze bij games als PubG en World of Tanks hebben gedaan.... Natuurlijk multiplatform games, maar MS stelt haar platform open om als early access gamer voortijdig de games te spelen. Daarnaast hebben ze flink wat studio's gekocht, als het argument exclusieve games is dan moet je over een jaar of wat eens weer kijken. PS4 heeft hier op het moment een voorsprong is, maar ik durf de stelling wel aan dat MS hier flink op Sony gaat inlopen.

[ Voor 37% gewijzigd door Bullet NL op 23-08-2018 11:45 ]

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11:34
Welke games wil je spelen? Daar valt of staat alles mee.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

• PinusRigida

PinusRigida

I put the p in pool.

Topicstarter
Bullet NL schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 11:39:
Lastige keuze, ik heb wel beide in huis.... Mijn voorkeurs console is toch (ruim) de XBox One X, Pas beter bij de games die ik leuk vind, veel vrienden van mij hebben ook een X.

Speel veel online, ik vindt het hele online gebeuren bij de X ook veel fijner werken. Het is een persoonlijke keuze, waarbij de X de beste prestaties levert, de Playanyware optie de mogelijkheid geeft om je Xbox One X games ook op je pc te spelen.

De PS4base is groter, meer verkocht e.d. maar dat maakt hem niet beter, tis meer een kwestie van gevoel.
Ik vermaak me uitstekend met de X, die in mijn geval behoorlijk wat stiller is dan de PS4pro.

En Xbox games als Halo, Forza e.d. blijven natuurlijk toppers.
Bedankt!

Dit weegt toch ook mee, het is idd. niet omdat er meer gebruikers zijn dat het beter is...
But then again: ik ben een grote SinglePlayerCampaign-soort gamer... als ik al eens MP speel is het om meteen afgeknald te worden :D of in Coöp maar dat laatste gebeurde voorheen eigenlijk eerder zelden... een paar keer met Dead Space 2 gedaan, of was het 3, weet het al niet meer...
Richh schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 11:40:
Welke games wil je spelen? Daar valt of staat alles mee.
Idd, eigenlijk best wel een goeie vraag!

Ik hou ONTZETTEND van horror en post-apocalyptische games met sterke, meeslepende en diepe verhaallijnen.
Maar ik hou ook heel erg van alles wat met ruimte en sci-fi te maken heeft...

Tussendoor race ik graag, om je een beeld te geven: van de 10 Horror/Sci-fi shooters die ik heb (is geen reëel getal maar is om een beeld te geven) heb ik 1 racegame staan.

Omwille van het ongemak van een keyboard race ik momenteel zelfs niét. met 360 was dat wel het geval, toen had ik 2 of 3 racegames (wel een reëel getal), PGR ( _/-\o_ ) en 2 NFS iteraties.... (die vond ik wel iets minder)

Qua shooters, om een idee te hebben van mijn smaak:

tja, Alle Metro games hebben mijn onverdeelde aandacht (ook/zeker Exodus) (daarvoor hou ik gamelaptop nog wel even)
Bioshock (1, 2, Infinite)
Rage 1 (2 lijkt me te arcade-style)
Dead Space (1, 2 en 3)
Fallout (alles tot en met 3)
MassEffect (1, 2, 3, Andromeda ( <3 ))
DOOM (alles, zowel oud als nieuw)
Crysis (1, 2, 3)
maar ook hier een daar iets strategischer met top-down view, als het maar met space te maken heeft.

[ Voor 33% gewijzigd door PinusRigida op 23-08-2018 11:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Niet online
Ik vind, en dat bedoel ik niet verkeerd, dat je er veel te moeilijk over doet. Zoals @Richh al zegt, welke games wil je spelen? Dat is eigenlijk waarop je je keuze moet baseren.

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

PinusRigida schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 11:44:
[...]

Bedankt!

Dit weegt toch ook mee, het is idd. niet omdat er meer gebruikers zijn dat het beter is...
But then again: ik ben een grote SinglePlayerCampaign-soort gamer... als ik al eens MP speel is het om meteen afgeknald te worden :D of in Coöp maar dat laatste gebeurde voorheen eigenlijk eerder zelden... een paar keer met Dead Space 2 gedaan, of was het 3, weet het al niet meer...
Het hangt van je Games af... Er staan grote titels op rol, Battlefield 5, Red Dead 2 etc. Kaskrakers die in je smaak moeten passen. Multi-plats... Ik ben inmiddels ook al wat ouder, de hele snelle schooters als COD hou ik niet meer bij ;) daarom is een game als Word of Tanks zo geweldig. Een taktische shooter (tank) die we met 5 man online spelen, heerlijk tactisch bezig zijn met leeftijd genoten.

Op de PS4 kom ik in games toch vaker "jong" spul tegen.... ;)

Nogmaals, laat je niet leiden door verkoopcijfers, door mijn geschreeuw of het advies van anderen om voor een bepaald merk te kiezen. We hebben allemaal onze voorkeur.

Koop een console waar jij je goed bij voelt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• EnigmaNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-06 17:03
Ik bedoel: een console is: je start op, je speelt een spel, punt.
Niet helemaal.

Je start op, console moet updaten, je stopt een spel erin, dat moet geïnstalleerd worden en geüpdatet worden, wachten wachten wachten, je kunt spelen.

De tijden van consoles die echt non nonsense en plug & play waren zijn helaas voorbij.

Als je 1 console zou kiezen zou ik de PS4 (Pro) kopen, games als God of War 5 en Horizon Zero Dawn zijn echt geweldig. De Xbox One (S/X) heeft weinig exclusives, de meeste games zijn op andere consoles of op Windows 10 ook te spelen. Ja met de Xbox One X kun je in sommige spellen op native 4K spelen maar checkerboard 4K ziet er op de PS4 Pro ook prima uit (ik heb zowel de PS4 Pro als de Xbox One X en in de praktijk zie ik nauwelijks verschil, TV: LG OLED C7V 55").

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-06 16:03

KatirZan

Wandelende orgaanzak

Ik heb middels dezelfde eisen uiteindelijk een Nintendo Wii gekocht (paar jaartjes terug), deze heb ik ondertussen aangevuld met een Nintendo Switch. Gamen op laptop/PC doe ik al ruim 2 jaar niet meer, gewoonweg geen tijd voor / zin in en gebruik daarom de Wii en Switch om gewoon even een half uurtje een leuke game te spelen.

Ideaal voor ons gezin ( 2 jonge kinderen onder de 8) en genoeg keuzes voor mij (Doom, Mario Oddysee/Kart, Skyrim, Zelda, noem maar op)...voor ieder wat wils!

Wabbawabbawabbawabba

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
EnigmaNL schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 11:52:
[...]

Niet helemaal.

Je start op, console moet updaten, je stopt een spel erin, dat moet geïnstalleerd worden en geüpdatet worden, wachten wachten wachten, je kunt spelen.

Oplossing voor PS: sluimer stand met automatische updates draaien midden in de nacht. Klaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• weszz
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22-04 18:07
[b]YourMom schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 11:44
*lijst games die voor beide consoles 3/4 te spelen zijn*
De exclusives zijn dan-ish relevant. Maar meeste titels die jij opnoemt zijn multiplatform. Hoe dan ook zou ik naar PS4 neigen, dit omdat je al een gaming laptop bezit die best wat aan kan en een aantal titels voor de xbox ook speelbaar zijn voor de pc (en je daarvoor ook kunt aanschaffen). Je dekt zo het meeste terrein af kwa titels en dat zou ik persoonlijk het fijnste vinden.

I'm not saying I'm Batman. But have you ever seen Batman and me in the same room at the same time.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11:34
Ik hou ONTZETTEND van horror en post-apocalyptische games met sterke, meeslepende en diepe verhaallijnen.
Koop een PS4 met The Last of Us en Uncharted 1-3 en 4. Echt: die games wil je spelen :) en dat zijn PS exclusives.
tja, Alle Metro games hebben mijn onverdeelde aandacht (ook/zeker Exodus) (daarvoor hou ik gamelaptop nog wel even)
Dead Space (1, 2 en 3)
Crysis (1, 2, 3)
Dat is multiplatform en kan op alles, dus daar hoef je geen keuze op te baseren :)
maar ook hier een daar iets strategischer met top-down view, als het maar met space te maken heeft.
Daar zal je je PC voor moeten houden ;)

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

[...]
[...]
Nou dan ga je echt intens genieten van The Last of Us en Until Dawn. :9~

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

weszz schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 12:01:
[...]

De exclusives zijn dan-ish relevant. Maar meeste titels die jij opnoemt zijn multiplatform. Hoe dan ook zou ik naar PS4 neigen, dit omdat je al een gaming laptop bezit die best wat aan kan en een aantal titels voor de xbox ook speelbaar zijn voor de pc (en je daarvoor ook kunt aanschaffen). Je dekt zo het meeste terrein af kwa titels en dat zou ik persoonlijk het fijnste vinden.
Waarom zou je alle titels willen afdekken? Wanneer je op voorhand al weet dat niet alle titels je smaak zijn kan je best voor een andere keuze kunnen kiezen.

Een Windows10/Xbox combi met Playanyware kan ook ideaal zijn wanneer de vrouw even TV wil kijken. Het gaat mijn ziens niet altijd om de hele game markt afdekken, je moet denken in oplossingen niet in meer games.

de TS heeft een Xbox360 gehad, met een X krijg je heel veel back-wards compatible games, hij zou op z'n X maar zo veel gespeelde games op kunnen pakken. Daar hoor ik niemand hier over. Met de patches die MS de games heeft gegeven kan het ook maar eens zo zijn dat de games er ook nog eens veel mooier uit zien.

We zitten veel te veel in aantallengames te wroeten.... denk ik oplossingen, niemand wil alle maar dan ook alle games spelen....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

Bullet NL schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 12:07:
[...]

We zitten veel te veel in aantallengames te wroeten.... denk ik oplossingen, niemand wil alle maar dan ook alle games spelen....
Ik denk dat je dat niet goed interpreteert. We proberen uit te vogelen welk aanbod aan games het beste bij de TS past. Dat is een gevoelskeuze die je niet kan compenseren met verstandelijke argumenten.

Het gaat helemaal niet om aantallen volgens mij...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyberJack
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05-06 09:46
Protax schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 10:52:
Dan weet ik niet welke spellen je speelt, maar mijn One X is bepaald niet stil, maar wel stiller dan mijn oude One. Apparaat staat geheel vrij waardoor koeling geen probleem moet zijn, maar toch blaast de fan behoorlijk (geen idee hoeveel geluid een PS4 maakt, daar ben ik overigens wel benieuwd naar).

De meegeleverde controller gebruik ik niet, dus daar kan ik niet veel over zeggen. Zelf heb ik de Elite controller en die vind ik iedere euro waard.

Edit:
Ontopic... Ik heb ooit ook getwijfeld tussen een ps4 en een xbox one. Voor mij is het toen de xbox geworden omdat de vriendengroep (waar ik regelmatig online mee speel) ook allemaal een xbox kochten. Dit is trouwens in de tijd dat beide net uitkwamen.

Als samen spelen belangrijk is zou ik zeker kijken naar wat je omgeving voor console gebruikt.

[ Voor 19% gewijzigd door CyberJack op 23-08-2018 12:20 ]

https://bottenberg.dev

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PepieNL
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 14-06 18:24
Haal lekker een X in huis. Als je nog wat extra's over hebt een elite controller erbij en je kijkt nooit meer om ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aschtra
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 13:08
[...]

Bedankt!

[...]

Idd, eigenlijk best wel een goeie vraag!

Maar ik hou ook heel erg van alles wat met ruimte en sci-fi te maken heeft...

Tussendoor race ik graag, om je een beeld te geven: van de 10 Horror/Sci-fi shooters die ik heb (is geen reëel getal maar is om een beeld te geven) heb ik 1 racegame staan.

Omwille van het ongemak van een keyboard race ik momenteel zelfs niét. met 360 was dat wel het geval, toen had ik 2 of 3 racegames (wel een reëel getal), PGR ( _/-\o_ ) en 2 NFS iteraties.... (die vond ik wel iets minder)

Qua shooters, om een idee te hebben van mijn smaak:

Dead Space (1, 2 en 3)
Crysis (1, 2, 3)
Days Gone ga je misschien dan ook wel wat vinden. PS4 exclusive

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• weszz
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22-04 18:07
Bullet NL schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 12:07:
[...]

Waarom zou je alle titels willen afdekken? Wanneer je op voorhand al weet dat niet alle titels je smaak zijn kan je best voor een andere keuze kunnen kiezen.
Wat hieronder gezegd wordt.
Blaat schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 12:10:
[...]

Ik denk dat je dat niet goed interpreteert. We proberen uit te vogelen welk aanbod aan games het beste bij de TS past. Dat is een gevoelskeuze die je niet kan compenseren met verstandelijke argumenten.

Het gaat helemaal niet om aantallen volgens mij...
Hij geeft aan dat er twijfel is maar dat nostalgie zijn keuze ook sterk aan het beïnvloeden is (die ik volledig begrijp als oud xbox/360 eigenaar). En zijn voorkeur aan de sci-fi/horror/shooter genre gekoppeld is dan blijft het nogal logisch dat hij er niet uit komt, omdat de beslissing gewoon niet gemaakt kan worden kwa games! Hij maakt een beslissing die normaal gesproken gedaan wordt vanwege geld of kameraden.

Maar dan komt hij ook met single/coop/campaign argumenten. Het verhaal is zo verdeeld dat het in mijn ogen het logischer is om dan verdeeld de markt proberen te dekken. En dat is in dit geval een PS4 nemen. Als iemand die niet beter weet en niet op de hoogte was van huidige de games markt had die allang een console gekocht, maar hij komt over als iemand die het beste wil hebben want anders stelde hij zijn vraag hier niet? Als ik er naast zit dan hoor ik dat graag natuurlijk, excuses dan voor de verkeerde interpretatie!

I'm not saying I'm Batman. But have you ever seen Batman and me in the same room at the same time.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ronker
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-04 16:57

Ben ik het niet mee eens. Voor de playstation heb je bijvoorbeeld nog de optie om voor andere controllers te gaan wellis bedraad maar dan nog. Denk hierbij aan Razer of Nacon

☻/ Please consider the environment before printing anything
/▌
/ \ <-- This is Bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trenchdog
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14:30
My personal two cents, na steeds een voorkeur te hebben gehad voor de Xbox/Xbox360 ben ik deze generatie eerst voor de PS4 (later Pro) gegaan. Geen spijt van, prachtige games als Horizon Zero Dawn, GoW 3, The last of us etc.

Wat later heb ik mijzelf alsnog getrakteerd op de Xbox One X, vooral ook vanwege de UltradHD Bluray Speler (beschik over een 4K-tv). Voor mediagebruik zet ik nu steeds de Xbox aan, waarna ik voor gamen daar ook blijf hangen. Zo heb ik nu Assassin’s Creed Origins op de Xbox gekocht om ‘s avonds als iedereen in bed ligt nog even een halfuurtje wat te gamen. Ik zou vaker de PS4 willen aanzetten, maar de Xbox zit meer in de flow in de dagelijkse gang van zaken.

Puur voor gaming zou ik nog steeds mensen aanraden een PS4 (als eerste) te halen. Als je ook breder mediagebruik hebt, vind ik de Xbox persoonlijk een betere overall propositie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rudyman85
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08:21
Koop een Steam link en je kunt pc games beneden op de TV afspelen :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

rudyman85 schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 12:47:
Koop een Steam link en je kunt pc games beneden op de TV afspelen :)
Spuit 11. :P

Dat is geen optie want hij wil niet meer tweaken. Game erin en gaan is het devies!

• PinusRigida

PinusRigida

I put the p in pool.

Topicstarter
Het gaat me idd. niet persé om het aantal games, gezien mijn situatie: voltijds werkende vader die in de week bijna niet speelt en 1 weekend op de 3 wel (toegegeven, dat is nu omdat ik op laptop spelen allesbehalve ideaal vind dus dat kan wel eens veranderen met een console), dus véél games hoef ik niet te hebben, ik heb natuurlijk wel een paar favorieten.

De games die ik nu heb en speel (op laptop), die hoef ik daarom niet allemaal te kunnen spelen op console, als het met een paar van die games lukt zou dat mooi zijn, maar het hoeft niet persé. De games heb ik toch al, en ik heb ze allemaal al gespeeld, sommigen zijn herspeelbaar, anderen minder... ik merk dat ik bvb. Doom nogal eens herneem nadat het uitgespeeld is, Mass-effect Andromeda zit ik in m'n tweede playthrough... Bioshock zie ik me niet onmiddelijk herbeginnen... beide Metro games in mijn bezit heb ik al grijs gespeeld... om maar een paar voorbeelden te geven.

Veel tijd kan ik in gamen toch niet meer investeren, ik zie het eerder als een leuke toevoeging aan m'n media-opstelling in m'n "mancave" (what's in a name) die zal gebruikt worden om eerder casual te gamen, de meer diepgaande "spannende verhalende al-dan-niet horror-games" zullen voorbehouden worden voor zo'n 2 à 3 avonden per week maximum, telkens voor een half uurtje tot een uurtje (als het zoveel is) en op rustige zondagen voor zover die bestaan (bijna niet >:) )

De mediamogelijkheden van de X (en de toekomstbestendigheid i.v.m. schijfjes kijken in 4K) neem ik toch ook wel mee in de overweging...

Nu wordt het dus kiezen tussen een krachtpatser met sterke mediamogelijkheden, of een marginaal mindere krachtpatser (eigenlijk niet zo relevant voor de casualgamer) met minder sterke mediamogelijkheden maar grotere keuze in exclusives en dan met name in gamegenres die me zelf interesseren... als ik het goed begrijp.

Hierbij neem ik mee dat:

PS4 luider kan zijn
XboxOne nog steeds een relatief grote hoekige doos is (eigen mening)
XboxOne beter uitgerust is voor 4K in zowel gaming als films kijken
PS4 bredere userbase heeft (maar dat maakt niet uit) en meer exclusive content aanbiedt
PS4 mogelijk meer content binnen mijn beperkt interesseveld aanbiedt
XboxOne crossplay ondersteunt

Multiplayer is voor mij niet van belang
De beste graphics hebben is ook niet van belang

Het wordt voorlopig nog wat afwachten en afwegen...

[ Voor 3% gewijzigd door PinusRigida op 23-08-2018 13:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Even het topic doorgenomen, en hoor van ts wat argumenten ten faveure van de ps4 (controller, exclusives), en nog maar weinig argumenten ten faveure van de Xbox.
Ik zou zeggen: Koop een PS4 pro.
De Xbox zal ongetwijfeld pluspunten hebben waarvan je later denkt 'had ik maar, etcetera'. Koop je een Xbox ga je echter hetzelfde krijgen t.o.v. de ps4. Aan beiden ga je sowieso een hoop lol hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@PinusRigida Als je hart bij singleplayer en post apocalyptische games (The Last of Us 1 & 2, Days Gone) ligt, is er maar 1 keuze mogelijk: een PS4. Gros van X exclusives kun je op je laptop spelen. Je geeft ook al aan dat multiplayer en de beste graphics niet van belang zijn, dus twijfelen is nergens meer voor nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

Eens met het bovenstaande. Beiden zijn geen slechte keuze maar gezien je voorkeuren ga je toch wel op die PS4 uitkomen.

Ik zou daar lekker voor gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trenchdog
Klinkt alsof je jezelf inderdaad gewoon een groot plezier doet door voor het weekend een PS4 (pro) te halen en gewoon lekker te gamen. The last of us etc zijn voor mooie prijzen te krijgen.

Tegen de tijd dat je aan de 4k gaat, zitten we misschien alweer tegen of in de volgende generatie en kan je opnieuw kijken wat een mooie optie is :)

Overigens heeft de ps4 pro uiteraard ook voordelen op een reguliere HD-tv door bijvoorbeeld hogere framerates mogelijk te maken in bepaalde games. Kan zeker aardig zijn in games met meer actie! Op het verschil in prijs heb ik zelf geen zicht meer.

[ Voor 26% gewijzigd door Trenchdog op 23-08-2018 13:21 ]

• PinusRigida

PinusRigida

I put the p in pool.

Topicstarter
@zacht idd... het enige dat me naar Xbox aantrekt is gewoonte, omdat ik de 2 vorige versies al had... Maar niets zo beperkend als angst voor verandering.
Je conclusie lijkt me dan ook vrij ...duidelijk...

@bram1984 da's natuurlijk ook duidelijk... voor de weinige ervaring dat ik met consoles van Sony heb, sla je wel de nagel op de kop i.v.m. het feit dat m'n hart bij singleplayer en post-apocalyptische games ligt.

@Trenchdog ik ga pas aan de 4K wanneer Netflix meer en betere content aanbiedt op 4K (en dan bedoel ik niet alleen beter op gebied van titles, maar ook beter op gebied van 4K kwaliteit mét acceptabele framerate)... en dat zal wellicht nog niet voor dit jaar zijn...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trenchdog
PinusRigida schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 13:22:
@Trenchdog ik ga pas aan de 4K wanneer Netflix meer en betere content aanbiedt op 4K (en dan bedoel ik niet alleen beter op gebied van titles, maar ook beter op gebied van 4K kwaliteit)... en dat zal wellicht nog niet voor dit jaar zijn...
4K netflix kan de PS4 Pro als het goed is ook, evenals vermoedelijk de TV die je dan eventueel zou aanschaffen. Je houdt geen argument meer over voor de One (X) ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rvrbtcpt
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-06 13:01
De PS4 is inderdaad wel een aanrader. Alleen voor Horizon Zero Dawn zou ik er een gekocht hebben. Hoe vaak ik al bezig was met een quest en dan een beest tegenkwam dat ik even wilde neerhalen. Het verhaal zou tevens niet misstaan in een film.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:16
De uitkomst van de som van de exclusives waar jij je het meest tot aangetrokken voelt is het merk console die je het beste kan kopen. Dan is er alleen nog de keuze tussen een instap model en een enthousiast model. Zo simpel is het. :)

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crashhill
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 26-06-2024
Je hebt de gamelaptop nog toch ? Ik zou dan voor de PS4 gaan. Lekker 2e hands voor paar honderd euro inc. 2 controllers en wat games. (Met bon).
Er zullen er vast hiet tussen vraag & aanbod tussen staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Psyonara
  • Laatst online: 13:37
Zou zelf voor de Ps4 (pro) gaan alle Xbox exclusives kun je ook meeren deel op PC spelen.
En wat anderen ook al zeiden meer/sterkere exclusives bij Sony

Als het goed is kun je straks ook de nieuwste Halo op Win 10 spelen mits je de spec ervoor hebt.
Plus met vrienden over de vloer is Little Big Planet 3 ook fun om te spelen. Mekaar de afgrond in meppen en of elkaar helpen het level door te komen. Plus mini games die je ook als drinking games kan gebruiken :P

• PinusRigida

PinusRigida

I put the p in pool.

Topicstarter
@Frijns.Net Dat hoor/lees ik idd. veel en eerlijk gezegd, toen ik de review van die game hier op Tweakers.net las, was ik ook meteen verliefd...

@Jumpman Idd... ik denk dat het meer en meer duidelijk wordt hoe verder ik in dit topic lees... sowieso wordt het geen instapmodel, ik neem de aankoopprijs van mijn laptop als maatstaf (was 1215 euro in 2015) dus dan wordt de console een 'speciale' versie (S, X, Pro,... al naargelang merk). en hou ik nog wat over.

@Psyonara Klopt... Wanneer laptop te vervangen is (ik ben zorgzaam dus die kan nog een jaartje of 2 mee, met wat geluk 3 maar dat zal toch de limiet zijn vrees ik, moet nu al continu aan stopcontact hangen) zal die vervangen worden met een 'normale' laptop. Tegen die tijd zal een 'normale' laptop wel in staat zijn om de meeste games die nu in mijn library staan, te draaien, al-dan-niet op lagere settings maar dat maakt niet uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• I am a noob
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 06-10-2024
Ik zou ook xbox game pass meenemen in je beslissing. Alle nieuwe games van Microsoft zijn bij launch meteen beschikbaar en er staan veel interessante games op die je kan spelen voor weinig geld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JerX
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-06 11:39
Heb je ook overwogen om een HDMI kabel te kopen en je laptop te koppelen aan je TV? Koop een mooie draadloze xbox controller en je kan veel games spelen op je TV via je laptop :)

Overigens als je het budget heb voor een Console dan zou ik die ook aanschaffen :P Keuze is vrij persoonlijk, maar mijn voorkeur zou uitgaan naar de PS4. Voornamelijk vanwege de exclusives, maar zoals eerder vermeld; het ligt denk ook aan je vrienden groep. Als je met hun wilt samen spelen zou je toch dezelfde console moeten aanschaffen...

[ Voor 49% gewijzigd door JerX op 23-08-2018 14:29 ]

Steam: Jerx | PSN: Jerxy88 | Xbox: Jerxy

• PinusRigida

PinusRigida

I put the p in pool.

Topicstarter
JerX schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 14:24:
Heb je ook overwogen om een HDMI kabel te kopen en je laptop te koppelen aan je TV? Koop een mooie draadloze xbox controller en je kan veel games spelen op je TV via je laptop :)
Is hier al een paar keer vernoemd, redenen om dit niet te doen:
1) nog steeds gedoe met tweaken van instellingen (en echt, die Gforce Experience meuk die het zogenaamd zelf optimaliseert komt niet meer binnen)
2) laptop (2015) is nu al verouderd en is zeker niet toekomstbestendig meer
3) is gewoon gedoe: laptop is geen gameconsole, wordt overdag gebruikt op bureau, in keuken, door mezelf, vrouw, dochter... telkens weer naar tv-kast verhuizen (zowel boven als beneden) om in hdmi te pluggen is gewoon gedoe waar niemand zin in heeft.
Overigens als je het budget heb voor een Console dan zou ik die ook aanschaffen :P Keuze is vrij persoonlijk, maar mijn voorkeur zou uitgaan naar de PS4. Voornamelijk vanwege de exclusives, maar zoals eerder vermeld; het ligt denk ook aan je vrienden groep. Als je met hun wilt samen spelen zou je toch dezelfde console moeten aanschaffen...
Vriendengroep is van geen invloed: ik speel niet online. Als er met vrienden gegamed wordt is dat tijdens visite op de bank in split-screen modus. Ik ben van '82 en hoewel familiair met het concept 'multiplayer', is het nooit mijn ding geweest. :*) Die vrienden die én huisvader zijn, én gamen, zijn even grote noobs als ikzelf dus neen, console dient echt vooral als lokale gamebak.

Idd, budget is er en keuze... tja, mijn voorkeur gaat ook uit naar PS4, zoals iemand het hierboven zei:
Gelijk welke keuze ik maak zal ik bij allebei iets hebben van "damn, spijtig dat ik dat niet heb" maar alles in beschouwing... lijkt PS4 mij de beste allrounder voor mijn gebruik...
PS4Pro is blijkbaar ook wat minder duur dan de XboneX...

weer een argumentje erbij...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• smurfinmark
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 08:46
PinusRigida schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 15:09:
[...]

Is hier al een paar keer vernoemd, redenen om dit niet te doen:
1) nog steeds gedoe met tweaken van instellingen (en echt, die Gforce Experience meuk die het zogenaamd zelf optimaliseert komt niet meer binnen)
2) laptop (2015) is nu al verouderd en is zeker niet toekomstbestendig meer
3) is gewoon gedoe: laptop is geen gameconsole, wordt overdag gebruikt op bureau, in keuken, door mezelf, vrouw, dochter... telkens weer naar tv-kast verhuizen (zowel boven als beneden) om in hdmi te pluggen is gewoon gedoe waar niemand zin in heeft.

[...]

Vriendengroep is van geen invloed: ik speel niet online. Als er met vrienden gegamed wordt is dat tijdens visite op de bank in split-screen modus. Ik ben van '82 en hoewel familiair met het concept 'multiplayer', is het nooit mijn ding geweest. :*) Die vrienden die én huisvader zijn, én gamen, zijn even grote noobs als ikzelf dus neen, console dient echt vooral als lokale gamebak.

Idd, budget is er en keuze... tja, mijn voorkeur gaat ook uit naar PS4, zoals iemand het hierboven zei:
Gelijk welke keuze ik maak zal ik bij allebei iets hebben van "damn, spijtig dat ik dat niet heb" maar alles in beschouwing... lijkt PS4 mij de beste allrounder voor mijn gebruik...
PS4Pro is blijkbaar ook wat minder duur dan de XboneX...

weer een argumentje erbij...
Ik heb een tijdje terug ook deze keuze mogen maken, ben voor de Ps4 Pro gegaan, icm met 65" OLED prima te doen, maar dat geldt uiteraard ook voor de XBox. Reden voor mij om voor de PS4 te gaan was omdat mijn vrienden ook op dit platform zitten, kwam van de 360 af.

Eerlijk gezegd is het verschil, zeker wanneer je geen fanatieke gamer bent, gewoon erg klein.
Beide consoles zijn prima, en ga je plezier aan beleven.

Ik weet niet hoe jij in je tijd zit, maar ik heb echt geen tijd om alles te spelen wat ik interessant vind.
Dan heb je denk ik altijd wel wat leuks te kiezen, gewoon niet concentreren op wat je niet kan spelen, maar op wat je wel wilt doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JacquesDoekjes
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07:42
Misschien nog een dingetje ter overweging: er zijn mensen die denken dat eind 2019 er een ps5 gaat komen, die mogelijk backwards compatible is.

Zelf wacht ik tot die generatie uitkomt: vanwege beperkte tijd (ook vader nu), kan ik goed wachten tot ik mogelijk de beste versies van de huidige ps4 games kan spelen.
Vanwege de tijd ga ik ze toch maar één keer spelen.

Erger nog: ik hou de kortingsacties in de gaten, en heb nu digitaal al een hele rits aan ps4 games gekocht onder de 10 euro per game.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-06 15:55
Als je geen vrienden hebt op een van de online platforms zou ik mijn keuze laten maken door de controller.

Ik heb een Xbox, Xbox360 en Xbox One. De X1 staat nu werkeloos in de kast en de PS4 Pro is aangesloten. Blijkbaar werkt die - voor mij - toch net even lekkerder ;)
JacquesDoekjes schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 16:06:
Misschien nog een dingetje ter overweging: er zijn mensen die denken dat eind 2019 er een ps5 gaat komen, die mogelijk backwards compatible is.

Zelf wacht ik tot die generatie uitkomt: vanwege beperkte tijd (ook vader nu), kan ik goed wachten tot ik mogelijk de beste versies van de huidige ps4 games kan spelen.

Erger nog: ik hou de kortingsacties in de gaten, en heb nu digitaal al een hele rits aan ps4 games gekocht onder de 10 euro per game.
Ik denk dat je Q4-19 kan vergeten, maar dit zijn geruchten.
Bovendien zal de PS5 @ launch veel duurder zijn dan een PS4 nu.
Daarnaast kun je wel blijven wachten: als de PS5 uit is, komt er na 1 / 2 jaar vast wel een slim/refresh/pro versie, die kun je beter hebben want die is sneller/stiller/8K ga-zo-maar-door.

Als je NU wil gamen moet je NU iets kopen.
PS4 or X1 it is.

[ Voor 64% gewijzigd door S0epkip op 23-08-2018 16:08 ]

PVO

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Eind 2019 is wel heel optimistisch. Dan waren er inmiddels wel wat meer geruchten geweest, denk ik. Ik ga uit van 2020 op zijn vroegst, maar ik denk 2021.

• PinusRigida

PinusRigida

I put the p in pool.

Topicstarter
smurfinmark schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 16:02:
[...]

Ik heb een tijdje terug ook deze keuze mogen maken, ben voor de Ps4 Pro gegaan, icm met 65" OLED prima te doen, maar dat geldt uiteraard ook voor de XBox. Reden voor mij om voor de PS4 te gaan was omdat mijn vrienden ook op dit platform zitten, kwam van de 360 af.

Eerlijk gezegd is het verschil, zeker wanneer je geen fanatieke gamer bent, gewoon erg klein.
Beide consoles zij prima, en ga je plezier aan beleven.
Thanx, begin toch ietwat zeker te worden over mijn gevoel... ik denk dat ik vanbinnen al beslist heb...
Ik weet niet hoe jij in je tijd zit, maar ik heb echt geen tijd om alles te spelen wat ik interessant vind.
Dan heb je denk ik altijd wel wat leuks te kiezen, gewoon niet concentreren op wat je niet kan spelen, maar op wat je wel wilt doen.
So true, heel herkenbaar, ik heb al lang opgegeven om alles te willen spelen wat ik interessant of leuk vind, zo heb ik met pijn in het hart o.a. Eve Online verwijderd: vind het een fan-tast-tische game en zo ongelooflijk uitgebreid, mooi en totaal mijn ding op gebied van strategie... maar ik kàn er gewoon niet de tijd in investeren die noodzakelijk is om hoegenaamd érgens te komen in de game... Ik mag al tevreden zijn als ik al eens aan een potje Homeworld kom (1, 2 en Deserts of Kharak, heel serieus een aanrader!!)

ik concentreer me alleen nog maar op de echte must-haves voor mij: Metro Exodus bvb. die er zit aan te komen...
...en blijkbaar mag ik Horizon Zero Dawn ook in dat lijstje zetten... op mijn tempo doe ik meerdere dagen over één single-player campaign... afhankelijk van hoe lang die duurt natuurlijk; Titanfall 2 was uitgespeeld op de tijd die het duurt om een eitje te bakken maar ME:Andromeda duurde bij mij dan weer weken om op het einde te geraken. 8)7

Super, dat is idd. ook nog een slimme optie in mijn geval: het is niet dat het 'in mijn been bijt'...

...of toch? ;)

Neen maar ik kan idd. gerust nog ff wachten, ik heb lang genoeg zonder console gezeten!
Bij deze hou ik het nieuws hierover in de gaten. :Y
S0epkip schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 16:06:
Als je geen vrienden hebt op een van de online platforms zou ik mijn keuze laten maken door de controller.

Ik heb een Xbox, Xbox360 en Xbox One. De X1 staat nu werkeloos in de kast en de PS4 Pro is aangesloten. Blijkbaar werkt die - voor mij - toch net even lekkerder ;)

[...]

Ik denk dat je Q4-19 kan vergeten, maar dit zijn geruchten.
Bovendien zal de PS5 @ launch veel duurder zijn dan een PS4 nu.
Daarnaast kun je wel blijven wachten: als de PS5 uit is, komt er na 1 / 2 jaar vast wel een slim/refresh/pro versie, die kun je beter hebben want die is sneller/stiller/8K ga-zo-maar-door.

Als je NU wil gamen moet je NU iets kopen.
PS4 or X1 it is.
Tja, da's dan ook wel weer waar natuurlijk...

[ Voor 31% gewijzigd door PinusRigida op 23-08-2018 16:21 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Xecuter NL
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:48
PinusRigida schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 16:13:

[...]

Tja, da's dan ook wel weer waar natuurlijk...
Ik heb diverse xboxen en playstations gehad. Je hebt maar 1 reden om je keuze te maken en dat is de briljante line-up van games op de PS4. Halo en Gears of War...stuk gespeeld op de eerdere xboxen, maar nu?...meh.

Maar deze parels op de PS4:
The Last of US (verhaal, karakter ontwikkeling en muziek)
Horizon Zero Dawn (alles)
God of War (karakter ontwikkeling, verhaal en noorse mythologie, combat)

Moet je ervaren hebben als gamer. Thank me later. :*)

Oh en koop een PSVR headset, vlieg in een X-Wing, become Batman, huil van vreugde en verkoop weer door. Of wacht op Ace Combat 7, vlieg door de wolken in je favo fighterjet...en verkoop dan door ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Xecuter NL op 23-08-2018 16:34 . Reden: geen idee wat kleuze is... ]

• Bintzak
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12-06 08:41
Console aan en spelen maar kan je vergeten, als je er een maandje niet naar omkijk kan je meteen 100gb aan updates binnenhalen

Trouwens als je toch een console koop je, kan de controllers gewoon aan je pc hangen voor de beter couch co-op games op steam _/-\o_

[ Voor 35% gewijzigd door Bintzak op 23-08-2018 16:37 ]

• PinusRigida

PinusRigida

I put the p in pool.

Topicstarter
Xecuter NL schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 16:26:
[...]

Ik heb diverse xboxen en playstations gehad. Je hebt maar 1 reden om je keuze te maken en dat is de briljante line-up van games op de PS4. Halo en Gears of War...stuk gespeeld op de eerdere xboxen, maar nu?...meh.

Maar deze parels op de PS4:
The Last of US (verhaal, karakter ontwikkeling en muziek)
Horizon Zero Dawn (alles)
God of War (karakter ontwikkeling, verhaal en noorse mythologie, combat)

Moet je ervaren hebben als gamer. Thank me later. :*)

Oh en koop een PSVR headset, vlieg in een X-Wing, become Batman, huil van vreugde en verkoop weer door. Of wacht op Ace Combat 7, vlieg door de wolken in je favo fighterjet...en verkoop dan door ;)
Haha, zalige reactie. I probably will thank you later. 8)
God ja idd. compléét vergeten: Ace Combat, heb ik ook nog gespeeld op de PSP (original) tot mijn vingers ervan pijn deden!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
Kom je er een beetje uit, @PinusRigida?
Koop een PS4 :7

[ Voor 3% gewijzigd door Jasphur op 23-08-2018 16:50 ]

• PinusRigida

PinusRigida

I put the p in pool.

Topicstarter
Jasphur schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 16:49:
Kom je er een beetje uit, @PinusRigida?
Koop een PS4 :7
Lol, ja, het is vrij duidelijk aan het worden heb ik zo de indruk. B)
Bintzak schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 16:35:
Console aan en spelen maar kan je vergeten, als je er een maandje niet naar omkijk kan je meteen 100gb aan updates binnenhalen
okay, toegegeven, dat had ik met de 360 ook wel al eens maar als het alleen dat is, kan ik ermee leven.
Op z'n minst blijven in-game instellingen ongewijzigd, heb je geen gezeik met drivers na een paar jaar, heb je geen bizarre foutmeldingen, zijn je keybindings na een update niet plots terug op default gezet zonder waarschuwing, heb je niet met een bepaalde game, nadat je die al 'tig keer probleemloos speelde, dat het plots niet meer doet, of wel, maar dan in bitmapkleuren, moet je een half uur op het web liggen uitvogelen wat het probleem zou kunnen zijn, om er dan achter te komen dat het is omdat je pc na een windowsupdate blijkbaar voorrang gegeven heeft aan je on-chip Intel Graphics grafische kaart i.p.v. je dedicated Nvidia GeForce- kaart, herkent je game je macro's van je Logitech-muis niet meer omdat die software blijkbaar ook werd geupdate, etc. etc. etc...

Allemaal niet onoverkomelijk en uiteindelijk allemaal opgelost geraakt, maar ik heb er gewoon geen zin meer in.
Trouwens als je toch een console koop je, kan de controllers gewoon aan je pc hangen voor de beter couch co-op games op steam _/-\o_
Goh, hiervoor refereer ik naar een van mijn posts hierboven, iets over laptop van 2015 die z'n toekomstbestendigheid al een jaartje of 2 kwijt is + het gedoe met van hier naar daar zeulen van het ding dat niet alléén voor gamen gebruikt wordt en niet alléén door mij...

Ik wil: geen gedoe dedicated spelletjesdoos. Die al eens kan updaten, tsja, tot daaraan toe. Wellicht best dat die kan updaten ook. ;)

[ Voor 85% gewijzigd door PinusRigida op 23-08-2018 17:05 ]

• PinusRigida

PinusRigida

I put the p in pool.

Topicstarter
:$

[ Voor 99% gewijzigd door PinusRigida op 23-08-2018 16:57 . Reden: dubbelpost... alweer ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:34
Geen idee wanneer je van plan bent om een nieuwe tv te kopen maar zolang je de komende paar jaar geen 4K tv gaat komen zou ik persoonlijk geen geld uitgeven aan een PS4 Pro of een Xbox One X. De meerwaarde van 4K is sowieso al discutabel (laat staan of je het verschil tussen native of checkboard rendering ziet), je hebt veel meer baat bij een goede tv met HDR en dat kan zelfs met een gewone PS4/Xbox One. Aangezien je niet van plan lijkt te zijn binnenkort een andere tv te kopen zou ik lekker voor een PS4 slim gaan en het geld dat je bespaart in je zak steken of er een paar spellen van halen. Mocht je spijt krijgen van je aankoop dan verkoop je de handel en haal je een Xbox.

Tegen de tijd dat je een nieuwe tv gaat kopen zou ik pas gaan kijken of het de moeite waard is om te upgraden naar een PS5 of Xbox Two (of wat er tegen die tijd te krijgen is). We zitten praktisch aan het einde van de console cyclus dus rekening houden met de toekomstbestendigheid van de console lijkt mij niet zinvol. Het aanbod van (exclusieve) games zou IMHO de doorslag moeten geven. Aangezien je nog een laptop achter de hand hebt om Xbox-spellen mee te kunnen spelen lijkt mij de keus vrij makkelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Er zijn meer couch Coop /local coop op windows dan op de huidige consoles bij elkaar.

Er zijn maar 4 redenen om een console te kopen:
- exclusives
- je vrienden spelen op platform x
- je wilt ultiem gemak/luiheid en bent bereid daarvoor te betalen, zowel in geld als op het gebied van algehele user xp en usability.
- je wilt in 4k maximaal gamen met een krap budget (oneX).

Met alle wil kan ik geen andere redenen bedenken. En m.b.t. krap budget, koop een berg games en elke pc is goedkoper dan een console.

[ Voor 9% gewijzigd door eL_Jay op 23-08-2018 17:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 337891

Crossplay (online spelen met/tegen spelers op andere platforms) is zeer beperkt op de Xbox. Fortnite is de enige echte. Voor de rest is het allemaal play anywhere titels.

Play anywhere betekent dat je sommige, digitaal gekochte, spellen op zowel een One als op een pc kan spelen. Best fijn als je partner de tv wil en jij per se door wil gamen. Ga je met je laptop ergens zitten rammen.

Play anywhere is ook maar een beperkte hoeveelheid spellen. Ik zou deze zaken geen doorslag laten geven. Als je zo graag ergens anders af en toe wil spelen, zet je Een budget console boven neer. Heb je hetzelfde effect voor 150/200 piek.

Voor mij is Xbox hoofdplatform maar als ik jouw verhaal lees moet je een Ps hebben. Ik heb sinds kort een pro en vind dat het een ongelofelijke takkeherrie maakt waardoor ik altijd een koptelefoon op zet als ik er mee speel. Maar je gaf eerder aan dat dat voor jou niet erg is. Dus lekker PlayStationen (een leven zonder Forza, Gears en Halo lijkt me vrij leeg maar de ps exclusives schijnen ook wel OK te zijn. :+)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14-06 23:05
Wat bij mij de keus is geweest is wat mijn vrienden hadden, zo kon ik mooi online met ze spelen.
Iedereen heeft een PS4, en spelen vrij actief online, de belangrijkste reden dat ik hem toendertijd ook kocht.

En ik moet zeggen, dat bevalt me prima. Ik mis niks, althans niks wat mij interessant lijkt..

Zucht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

PinusRigida schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 10:32:

Maar het sociale en het "relaxte" is eraf vind ik... een console is vele malen meer uitnodigend om met maten of vrouw of kind eens een casual game-tje tezamen te spelen op de bank, bij laptop heb je ofwel al 2 (performante) laptops nodig of je moet samenhokken op 2 stoeltjes voor hetzelfde keyboard...
Houd er wel rekening mee dat co-op tegenwoordig een stuk minder populair is als vroeger. De meeste multiplayer games richten zich toch op online en niet op splitscreen met z'n allen achter dezelfde tv. Uiteraard zijn die games er wel, veelal de kleinere games in de store.

Verder is een console ideaal. Open hier een topic met [pc] in de titel en je leest tussen het fps geneuzel, driver-issues en andere problemen door nog wat over de game zelf (en ja, als het werkt hebt je wel betere graphics). Een console is overigens ook niet direct aan-en-spelen zoals vroeger. Tegenwoordig heb je ook updates en lange installaties, maar het werkt wel altijd.

Meer kan ik niet toevoegen. Ik zou je ook een PS4 aanraden. Aan je genre te zien zit je bij de PS4 beter qua exclusives.
De hier genoemde voordelen van de Xbox zie ik niet zo. Graphics van de X zijn iets beter (al vind ik het gerommel in de marge) en sommige mensen vinden de exclusives beter (is natuurlijk persoonlijk). Ik weet nooit zo goed wat mensen met die media-zaken doen? Op de PS4 heb je ook gewoon zaken als Netflix, Spotify, Plex en YouTube. Voor m'n gevoel was dat mediagebeuren een jaar terug nog uniek maar tegenwoordig zit er al veel in tv's of koop je voor drie tientjes een Chromecast. Als ik een filmpje kan streamen richting m'n tv en kan Netflixen ben ik tevreden, maar misschien 'mis' ik wel iets waarvan ik niet weet dat ik het mis? Wat doet de Xbox wat de PS4 niet kan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Wachten op een nieuwe onsole heeft niet zoveel nut denk ik. Er zijn meer mensen die denken dat het pas 2020 of later wordt ipv 2019 voor de volgende ps.

Of je budget moet niet toereikend zijn om iedere 2 jaar een console te kopen. Je kan natuurlijk prima een jaartje met een PS4 doorspelen terwijl de 5 er al is.

Maar gezien je gamewensen zou ik gewoon een PS4 kopen, of pro.

En wat is het ergste wat er kan gebeuren? Je vindt het helemaal niks nou dan verkoop je hem weer en koop je een Xbox of vice versa.

Gooi een muntje op en als je begint te hopen dat het kop/munt wordt is dat je keuze. :P

[ Voor 8% gewijzigd door Flagg op 24-08-2018 08:32 ]

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aschtra
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 13:08
PinusRigida schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 16:50:
[...]

Lol, ja, het is vrij duidelijk aan het worden heb ik zo de indruk. B)

[...]

okay, toegegeven, dat had ik met de 360 ook wel al eens maar als het alleen dat is, kan ik ermee leven.
Op z'n minst blijven in-game instellingen ongewijzigd, heb je geen gezeik met drivers na een paar jaar, heb je geen bizarre foutmeldingen, zijn je keybindings na een update niet plots terug op default gezet zonder waarschuwing, heb je niet met een bepaalde game, nadat je die al 'tig keer probleemloos speelde, dat het plots niet meer doet, of wel, maar dan in bitmapkleuren, moet je een half uur op het web liggen uitvogelen wat het probleem zou kunnen zijn, om er dan achter te komen dat het is omdat je pc na een windowsupdate blijkbaar voorrang gegeven heeft aan je on-chip Intel Graphics grafische kaart i.p.v. je dedicated Nvidia GeForce- kaart, herkent je game je macro's van je Logitech-muis niet meer omdat die software blijkbaar ook werd geupdate, etc. etc. etc...

Allemaal niet onoverkomelijk en uiteindelijk allemaal opgelost geraakt, maar ik heb er gewoon geen zin meer in.

[...]

Goh, hiervoor refereer ik naar een van mijn posts hierboven, iets over laptop van 2015 die z'n toekomstbestendigheid al een jaartje of 2 kwijt is + het gedoe met van hier naar daar zeulen van het ding dat niet alléén voor gamen gebruikt wordt en niet alléén door mij...

Ik wil: geen gedoe dedicated spelletjesdoos. Die al eens kan updaten, tsja, tot daaraan toe. Wellicht best dat die kan updaten ook. ;)
De PS4 kan je iig in een standby mode zetten dat wel alle updates gedownload wordt en dat de controller opgeladen wordt als je kabeltje eraan hebt.

Dan heb je download probleem ook niet meer.

Opgelost. Nu PS4 (pro) kopen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PinusRigida

PinusRigida

I put the p in pool.

Topicstarter
@eL_Jay en toekomstige anderen.

Ik zal mezelf nog eens herhalen maar ga er hierna niet meer op in.

Gamen vanop laptop interesseert me niet, ook niet via steamlink of HDMI of whatever.

Redenen gaf ik hier al een paar keer aan maar bij deze:

- laptop (2015) = verouderd

- gebruiksgemak van een console als casual en vooral lokale gamebak t.o.v. een laptop.

- de beste graphics hebben boeit me niet

- geen zin meer in gedoe met grafische instellingen juist zetten tot het naar je zin is, om x-aantal weken later vast te stellen dat die om één of andere bizarre reden terug op default werden gezet.

- online gamen interesseert me maar matig gezien de tijd die ik kan investeren in games; met geluk een paar uurtjes per week en eventueel op zaterdagavond als we thuis zijn of op zondagavond wanneer dochter in bed ligt; en dan heb ik zin om me te ontspannen met een SP-campaign of een casual game samen met vrouwtje, niet om de beste te worden in de PVP-arena ofzo, krijg ik toch alleen maar stress van.

- welk platform vrienden gebruiken boeit niet: bij hen gaat het er niet veel anders aan toe als bij mij, lees: geen "echte" gamers, diegenen die al een console hebben, gebruiken die sporadisch en casual. Niet dat online gamen hélemaal niet gebeurt, maar het is niet relevant in m'n vriendenkring. we zijn van de generatie van de inbelverbindingen, MP zit niet in ons bloed. ;)

- ik zoek no-nonsense, geen gedoe gamen vanuit de luie zetel. Gameconsole wordt gebruikt voor gamen en eventueel wat media, die blijft staan waar die staat, laptop wordt voor vanalles gebruikt in verschillende ruimtes, die dan ook telkens als ik wil gamen moeten linken en nog steeds te maken hebben met gedoe met drivers, foutmeldinkjes, onverklaarbare 'back to defaults' van settings in bepaalde games en het verlies van keybindings na software-updates van ofwel driversoftware van kaart, beeldscherm of muis = gedoe.

Budget is niet zo relevant: ik neem aankoop laptop als maatstaf, die heeft me een dikke 1200 euro gekost in 2015, een gameconsole van nog niet de helft van dat bedrag kan dus gerust, zeker gezien mijn beperkte wensen.

- casual gamen in mancave/zolder (lui dus)
- dedicated
- SP campaigns
- FullHD is okay
- geen ambitie om grote aantallen games aan te schaffen waar ik toch geen tijd voor heb
- af en toe een DVD'tje draaien of een netflixje streamen kan, voor dat laatste heb ik trouwens al 2x chromecast.
- en ja, idd, een paar exclusives die me toch interesseren
Flagg schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 08:31:
Wachten op een nieuwe onsole heeft niet zoveel nut denk ik. Er zijn meer mensen die denken dat het pas 2020 of later wordt ipv 2019 voor de volgende ps.

Of je budget moet niet toereikend zijn om iedere 2 jaar een console te kopen. Je kan natuurlijk prima een jaartje met een PS4 doorspelen terwijl de 5 er al is.

Maar gezien je gamewensen zou ik gewoon een PS4 kopen, of pro.

En wat is het ergste wat er kan gebeuren? Je vindt het helemaal niks nou dan verkoop je hem weer en koop je een Xbox of vice versa.

Gooi een muntje op en als je begint te hopen dat het kop/munt wordt is dat je keuze. :P
Idd, thanx...
Aschtra schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 09:37:
[...]

De PS4 kan je iig in een standby mode zetten dat wel alle updates gedownload wordt en dat de controller opgeladen wordt als je kabeltje eraan hebt.

Dan heb je download probleem ook niet meer.
Heel interessant. :Y
Opgelost. Nu PS4 (pro) kopen
Lol, ok mam! ;)

Bij deze: I think my mind is made up...

Nu schoot me vanochtend de twijfel binnen: 1 ps4 pro (voor boven) of 2 ps4 slim's voor beide televisies... misschien wat overkill maar gezien de kostprijs van die Slim is dat perfect mogelijk...

Daar ga ik nog een paar nachtjes over slapen... :z

[ Voor 9% gewijzigd door PinusRigida op 24-08-2018 11:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14-06 23:05
De Pro heeft natuurlijk het voordeel dat het een stuk betere beeldkwaliteit bied op 1080p bij spellen die het ondersteunen, echter zou ik persoonlijk graphics niet het belangrijkste vinden op een console maar de gameplay.

Succes met de aankoop en de laatste keus!

Zucht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xecuter NL
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:48
PinusRigida schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 10:50:
....

Nu schoot me vanochtend de twijfel binnen: 1 ps4 pro (voor boven) of 2 ps4 slim's voor beide televisies... misschien wat overkill maar gezien de kostprijs van die Slim is dat perfect mogelijk...

Zou een Pro doen. Sommige games zoals God of War of Tomb Raider hebben namelijk een betere/stabielere FPS en dat is het al meer dan waard. Zeker met wat snellere gameplay zoals bij shooters. Andere spellen zien er gewoonweg mooier uit op 1080p, zoals Horizon Zero Dawn.

Dat is het al waard om af en toe je console te verhuizen tussen 2 tv's.

En remember wat ik zei over de PSVR? Die werkt ook gewoon beter op een Pro.

Veel plezier met je PS4 in ieder geval!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
PinusRigida schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 10:50:

Om je daarbij te helpen. Kijk hier eens naar. En dan laptop spiegelen met je tv.

[ Voor 14% gewijzigd door Jasphur op 24-08-2018 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emmavdv
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 09:31
Ik snap eerlijk gezegd niet dat er alleen gediscussieerd met Xbox en Playstation als overweging. Ik vind zelf dat de Switch van Nintendo ontzettend goed in de eisenlijst past. Enige nadeel is dat er geen disks in kunnen. Maar zeker aangezien er al redelijk vaak genoemd is dat het is om casual te gamen, vind ik dat je de Switch niet kunt overslaan.
Ik heb er zelf één en merk dat hij makkelijk pakt voor een half uurtje of zelfs een kwartiertje, omdat hij altijd al aan staat ben je in 5 seconden bezig met de game die je wilt spelen. Er is ook een hoop content, zowel van nintendo, als een hoop indies, en er is steeds meer ondersteuning vanuit andere partijen om ook games op de markt te brengen. Wat ook een groot voordeel is is dat je makkelijk even met partner kan spelen, zonder allemaal extra uitgaven te hoeven doen. Ook qua toekomstbestendigheid zit je met de Switch goed, want die is nog lang niet zo lang op de markt als de Xbox One of PS4. Het beeld is voor de meeste spellen ook gewoon in HD. Ook als je niet van plan bent de machine mee te nemen is het gewoon een leuke console om casual te gamen.
Pagina: 1