Er tussenuit met Kerst, maar waarheen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 07:08
Mijn vriendin en ik willen graag rond de Kerst er tussenuit om alle verplichtingen bij (schoon)familie te ontlopen. We zijn zelf wat op zoek gegaan en twijfelen tussen een lang weekend stedentrip (Wenen, Boedapest, Sevilla) of een weekje zonvakantie (Lanzarote, Tenerife, Egypte). Alleen ben ik zelf nooit rond die periode op vakantie gegaan en heb ik geen idee hoe het op de populaire bestemmingen is. Ik verwacht topdrukte in restaurants in de steden en veel gezinnen met kinderen als ik de zon opzoek. Hebben hier mensen ervaring mee en willen jullie tips delen voor (verborgen) parels van Kerst-bestemmingen?

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-05 19:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ben je met oud & nieuw ook weg? Madeira dan maar; relatief veel rust/ruimte en een fantastisch vuurwerk.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Piet_Piraat7
MAX3400 schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 08:57:
Ben je met oud & nieuw ook weg? Madeira dan maar; relatief veel rust/ruimte en een fantastisch vuurwerk.
Daar zijn we nog niet over uit :) Madeira? Eens even zien, bedankt voor de tip!

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• leecher
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10:08
Piet_Piraat7 schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 08:55:
Mijn vriendin en ik willen graag rond de Kerst er tussenuit om alle verplichtingen bij (schoon)familie te ontlopen.
Bumblefuck-nowhere, Scandinavië? Hutje in het bos, houtkachel, 2 meter sneeuw. Rust en een witte kerst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tiagoo
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 09-05 15:58
Ik heb een aantal keren kerst en de jaarswisseling in china doorgebracht, ook zeer leuk en geen last van drukte :p

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Als je de verplichtingen wil ontlopen met kerst hoef je alleen maar te zeggen dat je op vakantie bent, je hoeft natuurlijk niet daadwerkelijk te gaan he?

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
@Kurkentrekker goeie tip, en dan zulke foto's opsturen:

Afbeeldingslocatie: https://img.buzzfeed.com/buzzfeed-static/static/2014-07/21/14/enhanced/webdr04/enhanced-buzz-19459-1405965799-20.jpg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 234FaTaLiTy
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 03-05 16:53
Ik ben in 2016 rond kerst in Egypte geweest.
Prima vertoeven, 23-25 graden, in het hotel waar ik geweest ben toen was er zelfs nog een kerst diner (en GROOT ook)
Druk was het wel een beetje maar daar had je echt geen last van.
I.m.o. wel een aanrader, ik ga er liever in november-december heen dan in de hetere maanden zoals nu met 40 graden.

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:12
Eens met Egypte. Het water is dan heerlijk warm voor je gevoel, en de temperaturen zijn goed uit te houden. En s'nachts koelt het lekker af.

Als je van snorkelen en/of duiken houd, is Egypte zeker een aanrader. Als je een stad wil waar je heen kan zit je snel aan Hurghada. Wil je meer rust en een prachtige onderwaterwereld, zie Marsa Alam. En ik weet een prachtige snorkel/duikspot daar voor de liefhebbers...

• 234FaTaLiTy
@Waah klopt, zeewater temperatuur is in Egypte rond december ik meen nog 25 graden.

• kemphaas
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 29-04 12:44
Misschien een totaal ander idee, maar ik ben afgelopen jaar drie dagen rondom 1 januari in Disney Parijs geweest. Mooie vuurwerkshow en allerlei extra activiteiten voor de feestdagen. Kan uiteraard ook met andere parken, en kun je los van het park nog combineren met een stedentrip.

Werk hard als je tijd hebt, dan heb je tijd als je hard moet werken.

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 15:29
Als je niet perse de zon wil opzoeken dan is een stedentrip naar een Duitse stad of Wenen ook prettig tijdens de kerstperiode. Sneeuw (misschien), kerstmarkten, goede horeca en kerstmarkten voor als je voor dat soort dingen te vinden bent, het romantische karakter zal je partner misschien juist ook aanspreken.

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13:58

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Ik las je TT, en dacht gelijk aan Boedapest.

Cunning linguist.

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15:06
leecher schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 10:30:
[...]

Bumblefuck-nowhere, Scandinavië? Hutje in het bos, houtkachel, 2 meter sneeuw. Rust en een witte kerst.
Hou in Scandinavië 's winters wel rekening met minder tot nauwelijks daglicht, afhankelijk van hoe noordelijk je zit.

Anoniem: 472287

Sfeervol, goed te betalen en directe vluchten uit Nederland als je NIET je schoonfamilie maar WEL wat kerst wilt meemaken:

Gdansk
Praag

Waarvan Gdansk de wat "onbekendere" is dus je zit niet tot je nek in de hollanders. Ook wel lekker :)

• Ardana
  • Laatst online: 08-05 19:01

Ardana

Moderator General Chat

Mens

234FaTaLiTy schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 11:14:
Ik ben in 2016 rond kerst in Egypte geweest.
Prima vertoeven, 23-25 graden, in het hotel waar ik geweest ben toen was er zelfs nog een kerst diner (en GROOT ook)
Druk was het wel een beetje maar daar had je echt geen last van.
I.m.o. wel een aanrader, ik ga er liever in november-december heen dan in de hetere maanden zoals nu met 40 graden.
Waah schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 11:18:
Eens met Egypte. Het water is dan heerlijk warm voor je gevoel, en de temperaturen zijn goed uit te houden. En s'nachts koelt het lekker af.

Als je van snorkelen en/of duiken houd, is Egypte zeker een aanrader. Als je een stad wil waar je heen kan zit je snel aan Hurghada. Wil je meer rust en een prachtige onderwaterwereld, zie Marsa Alam. En ik weet een prachtige snorkel/duikspot daar voor de liefhebbers...
Iets andere ervaring hier, maar dat was ook al 20 jaar geleden ofzo. An sich lekker rustig, en meer dan genoeg te doen en te zien, maar wel écht veel te koud voor het strand of zwemmen in de zee. Evengoed wel gedaan, want wie kon (iig 20 jaar geleden) nou zeggen dat hij/zij met kerst op het strand had gelegen :P

Steun het recht op abortus, teken de petitie! My Voice, My Choice!

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-05 16:55

KatirZan

Wandelende orgaanzak

Of misschien nog beter (voor de rust?)

Zoek een landal parkje op in Belgie of Luxemburg......ben je toch nog dicht bij huis maar hoef je de verplichtingen niet na te komen :+

Wabbawabbawabbawabba

• 234FaTaLiTy
Ardana schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 13:03:
[...]

[...]

Iets andere ervaring hier, maar dat was ook al 20 jaar geleden ofzo. An sich lekker rustig, en meer dan genoeg te doen en te zien, maar wel écht veel te koud voor het strand of zwemmen in de zee. Evengoed wel gedaan, want wie kon (iig 20 jaar geleden) nou zeggen dat hij/zij met kerst op het strand had gelegen :P
True.
Misschien heb ik geluk gehad, maar qua weer vond ik het echt hartstikke prima, alleen de wind was nogal fris.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HellPunk
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-05 08:35
Misschien is Tallinn of Riga wel wat?

It's still magic even if you know how it's done. (Terry Pratchett, A Hat Full of Sky)

• Piet_Piraat7
kemphaas schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 12:27:
Misschien een totaal ander idee, maar ik ben afgelopen jaar drie dagen rondom 1 januari in Disney Parijs geweest. Mooie vuurwerkshow en allerlei extra activiteiten voor de feestdagen.
Dat lijkt mij zeker leuk maar ik schrok echt van de prijzen voor Disneyland in die periode.
HellPunk schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 13:24:
Misschien is Tallinn of Riga wel wat?
Nog niet geweest :) goede tip thanks.

[ Voor 27% gewijzigd door Piet_Piraat7 op 23-08-2018 13:32 ]

• DirtyBird
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09-05 14:31

DirtyBird

Praktiserend denker

Ik heb afgelopen kerst een "winter escape" naar Tenerife gedaan. Dat was echt heerlijk! Behalve dat je de verplichtingen ontloopt stap je daar 's ochtends in je korte broek en slippers de deur uit.
Het was de eerste keer dat ik met kerst op vakantie was dus ik kan over de andere landen/locaties niet oordelen, maar ik beveel Tenerife als kerstvakantie ten zeerste aan :D

Wat betreft vermaak; alles is daar heel goedkoop (subsidie vanuit Spanje ofzo). We hebben een auto gehuurd en veel rondgereden en gehiked rond de vulkaan, de kustlijn en de canyons en geparaglide en gesnorkeld. Alleen eerste kerstdag was een kleine deceptie, toen bleek er toch wel erg veel dicht te zijn.

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08:23

Theo

moederbord

Canarische eilanden zijn zeker aan te raden in de winter. Niet alleen om de drukte in het thuisland te vermijden, het is ook gewoon lekker warm daar :) Verder zul je heel weinig kutkoters irritante kleine kinderen tegenkomen want die zitten allemaal thuis :) Enige die er veel zitten zijn personen die daar overwinteren.

Het zal er wel wat drukker zijn in vergelijking met bijv eind janauri, maar het is zeker niet 'over de koppen lopen'

IK heb zelf op de Canarische eilanden gewerkt in meerdere duikscholen. Het is op het eiland druk in de ruime zomermaanden. IN de winter is het erg rustig, ook rondom kerst.

7400 Wp op het dak

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15:01
In 2016 zijn wij naar Dubai gegaan om kerst te ontvluchten :+ Dat is ons echt super goed bevallen. Goede temperatuur, perfect om aan het strand te liggen. Ik heb het niet als bijzonder druk ervaren toen :) En er is zoveel te doen dat er altijd wel iets te plannen is om te doen die dag. Behalve bij het zwembad/strand liggen.

Toevoeging naar aanleiding van bericht onder mij: De veiligheid! Wat een heerlijk gevoel daar, onbezorgd rondlopen. Ook voor mijn vrouw, die vond het fantastisch om zo rond te kunnen lopen zonder na te moeten denken of om zich heen te moeten kijken

[ Voor 29% gewijzigd door lolgast op 23-08-2018 15:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mich007
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-05 16:29
Een jaar of 6 geleden met kerst ook naar Egypte geweest en 2 jaar geleden naar Dubai.
Dan is Dubai mij toch echt beter bevallen dan Egypte. Zowel de temperaturen als als de plaats zelf

Bij Egypte ben je echt gebonden aan het resort (althans ik voelde me daarbuiten niet echt op mijn gemak) en in Dubai heb je daar geen enkele last van. Je voelt je daar echt heel veilig overal.

Qua vliegen scheelt het ook maar 1 uurtje maar het weer is gewoon wel een stuk zekerder/beter. In Egypte koelde het 's-avonds flink af en werd het ook om 16.00uur al donker.

edit:zie nu de reactie van lolgast pas. Maar komt aardig overeen met mijn ervaring ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Mich007 op 23-08-2018 15:23 ]

• Sparkiee
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09-05 14:17
Boedapest, Madrid, Dublin, Krakau, Wenen, Basel, Stockholm.
Wij doen dat al jaren. Heerlijk, geen verplichtingen en even gewoon een paar dagen weg. Meestal gewoon een grote stad zodat je met ov of lopend alles kunt bekijken. Meestal komen we de 30ste terug om wel oud en nieuw te vieren. Let wel op, rond kerst kunnen veel bezienswaardigheden (eerder) dicht zijn. En kan het zijn dat je in restaurants geen of minder makkelijk plek krijgt. In Dublin waren een aantal grote bezienswaardigheden dicht op de feestdagen.

Boedapest is een geweldige stad. Heel veel te zien. Leuke en lekkere horeca.
In Madrid is heel veel te zien en wij hebben er nog gewoon buiten op een terras gezeten, in de zon. Fietsje huren en de stad verkennen. Lekker eten en genoeg plekjes om een en ander te proeven.
Krakau, speciaal. Wel winters koud. Het is een mooie stad met geschiedenis. Ga dan ook een dagje naar de zoutmijnen en als je wil naar de diversen musea die herinneren aan de oorlog. Niet de fijnste kerstgedachte maar wel erg boeiend.
Wenen, geweldige sfeer met kerst. Veel versierd. Helemaal speciaal als je dan kaartjes voor een musical oid kunt krijgen. Het is wel een drukke stad.
Basel was ook leuk. Wel met eigen auto gegaan en daar wat rondgereden. Heel veel sneeuw gehad.
Stockholm is ook wel ok. Maar het is er maar kort licht. Van een uur of 9:30 tot +/- 15:00. Heel veel sluit om 16:00 en het is er allemaal best prijzig. Abba museum is heel leuk. Maar eerlijk gezegd vond ik Stockholm een van de minste "escapes". Zal komen door weinig daglicht en de relatief hoge prijzen.
We zijn ook een keer bij vrienden in Zweden geweest met een bezoek aan een rendier reservaat / opvang en een tocht met een hondenslee. Helemaal geweldig om aan een bevroren meer eten te roosteren boven een vuurtje met op de achtergrond al die honden :)

https://www.strava.com/athletes/ralfv

• 234FaTaLiTy
Mich007 schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 15:22:
Een jaar of 6 geleden met kerst ook naar Egypte geweest en 2 jaar geleden naar Dubai.
Dan is Dubai mij toch echt beter bevallen dan Egypte. Zowel de temperaturen als als de plaats zelf

Bij Egypte ben je echt gebonden aan het resort (althans ik voelde me daarbuiten niet echt op mijn gemak) en in Dubai heb je daar geen enkele last van. Je voelt je daar echt heel veilig overal.

Qua vliegen scheelt het ook maar 1 uurtje maar het weer is gewoon wel een stuk zekerder/beter. In Egypte koelde het 's-avonds flink af en werd het ook om 16.00uur al donker.

edit:zie nu de reactie van lolgast pas. Maar komt aardig overeen met mijn ervaring ;)
Ik heb dit in Egypte totaal niet ervaren, ik zou prima een paar dagen in mijn eentje buiten het resort lopen zonder me ongemakkelijk te voelen.
Hele vriendelijke mensen (oké, als je in een hele rustige tijd komt en je loopt langs de winkels moet je een beetje van je af kunnen bijten om niet overal naar binnen te hoeven) maar buiten dat voelde ik mij daar prima op mijn gemak.
Als ik een vrouw was geweest had ik er misschien niet zomaar rond gelopen, maar dat ben ik niet dus daar kan ik niet over oordelen. >:)

Dubai zou ik ook wel een keer willen maar daar zit me 1 ding tegen (geld)

[ Voor 3% gewijzigd door 234FaTaLiTy op 23-08-2018 15:39 ]

• xleeuwx
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16-04 17:13

xleeuwx

developer Tweakers Elect
migchiell schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 12:38:
[...]

Hou in Scandinavië 's winters wel rekening met minder tot nauwelijks daglicht, afhankelijk van hoe noordelijk je zit.
Daglicht is voor de normale mens, wij zijn IT'ers ;w

Maar idd 11 uur smorgens komt de zon op en rond 2 uur gaat het schemeren :9

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

LA / Las Vegas. Is daar dan rond de 19 graden, prima te doen in je Tshirt :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15:06
xleeuwx schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 15:39:
[...]

Daglicht is voor de normale mens, wij zijn IT'ers ;w
Ik weet niet of dat ook geldt voor mevrouw Piraat ;)

• Spectaculous
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 09-05 11:31
Je stapt tussen Amsterdam en Hengelo in de trein en stapt in Berlijn weer uit, daar geniet je van een gezellige stad waarna je na een rustige week weer de trein terug pakt. Het is een heerlijke stad om er even tussenuit te zijn, niet achterlijk duur (alleen is wel veel contant betalen, op veel plekken kan je nog niet pinnen, maar er zijn zat pinautomaten om het geld even uit de muur te halen) en je ontloopt alles wat je thuis moet :P

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:01

vhal

ಠ_ಠ

Wat is er overigens mee mis om gewoon te zeggen tegen je (schoon)ouders dat je geen zin hebt in de verplichtingen? Nu klinkt “de vakantie” als een excuus...

Ga gewoon lekker thuis op je gat zitten en ga op reis in het goedkope seizoen zonder “kersttoeslag”

Strava

• Dirickteur
  • Laatst online: 11:41
Wij zijn met kerst en oud en nieuw naar Kreta gegaan en het jaar erop een rondreis door Marokko. Heerlijk weer (20-23 graden), dichtbij, goedkoop en erg leuke en mooie (ei)landen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brombeer21
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15:05
Weekje is wat kort.. Maar gezellig een vorkje meeprikken met de leeuwen in Kruger als zij zich te goed doen aan een heerlijke zebra steak tijdens de feestdagen

Mocht dat te ver weg zijn, kun je altijd nog gaan camperen bij de Cheetah's in Beekse Bergen. :+ Ze hebben daar tegenwoordig ook bungalow's geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mich007
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-05 16:29
234FaTaLiTy schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 15:38:
[...]

Ik heb dit in Egypte totaal niet ervaren, ik zou prima een paar dagen in mijn eentje buiten het resort lopen zonder me ongemakkelijk te voelen.
Hele vriendelijke mensen (oké, als je in een hele rustige tijd komt en je loopt langs de winkels moet je een beetje van je af kunnen bijten om niet overal naar binnen te hoeven) maar buiten dat voelde ik mij daar prima op mijn gemak.
Als ik een vrouw was geweest had ik er misschien niet zomaar rond gelopen, maar dat ben ik niet dus daar kan ik niet over oordelen. >:)

Dubai zou ik ook wel een keer willen maar daar zit me 1 ding tegen (geld)
Misschien komt het dan omdat mijn vriendin erbij was. Ik kon bij de lokale Egyptenaren (behalve natuurlijk personeel van resort) nou niet echt enig respect voor vrouwen ontdekken ;)

Verder hoeft Dubai helemaal niet zo duur te zijn. Er zijn genoeg plekken voor een betaalbaar hotel. Je zit dan inderdaad niet op de Palmeilanden of nabij de Walk en Dubai Marina maar dat is met de perfecte metrolijn naar mijn mening ook helemaal geen probleem. Wij verbleven destijds in een hotelletje in de wijk 'Deira', het oudere gedeelte zeg maar. Binnen 20 minuten was je met de metro op alle hotspots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Je kunt de kerstdagen prima ontlopen door naar een orthodox christelijk land te gaan. De feestdagen lopen daar via de Juliaanse in plaats van de Gregoriaanse kalender. Dat houdt in dat allerlei zaken daar tussen de nieuwjaarsviering en kerst (dat op 6 januari valt) gesloten zijn ;)

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frieda
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
+1 voor de Canarische eilanden, wel hoogseizoen prijzen rondom kerst maar heel relaxt. Gewoon rond de 25 graden, meestal zon en overal van die kerstster-bomen in bloei met rode blaadjes. Sowieso vind ik een zonvakantie in de winter heerlijk, je kan echt even bijtanken!
Pagina: 1