Ik wil heel graag een LAN party!

Pagina: 1
Acties:

• rofferdam
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-09-2022
Als eerst ben ik geen ICT-er of techneut, maar ik weet wel een beetje van computers af.
Ik weet dat er voor een goede LAN party, dit aardig wat knaken gaat kosten.

Maar ik ben toch benieuwd naar jullie ervaringen, of ik een goede LAN party toch ergens op een goedekope manier kan oplossen.

Misschien wat ik allemaal roep slaat nergens op, en is er geen beginnen aan, maar laat ik het toch eens proberen en kijken wat er uit komt.

Laat ik beginnen met het grootste probleem, ik heb misschien 1 vriend die een PC bezit en daarop games speelt.
De rest houden wel van games maar hebben geen computer of een goede computer, enkele hebben een Playstation of een X-box.
Ik ben zelf wel echt een gamer geweest, vooral op de PC, maar ook op de Playstation, maar mijn voorkeur gaat toch echt uit op de PC.

Het volgende probleem is, ik heb zelf ook geen goede PC meer met een goede grafische kaart, waarop ik games kan spelen.
Maar daar kom binnenkort verandering in, en dat op basis van de mogelijke feedback die ik hier ontvang.

Want wat ik uiteindelijk wil, is een LAN party organiseren bij mij thuis met 4-6 personen.
En hoe ga ik dat allemaal doen, als niemand een degelijke computer heeft?
Niet, dat snap ik ook, en toch ben ik aan het kijken of er mogelijkheden zijn, die hopelijk best haalbaar zijn.
En met haalbaar bedoel ik wel een goede game ervaring uiteraard.

Wat ik zelf in gedachten had, alleen weet ik hier te weinig van af of dit ook haalbaar is voor een goede game ervaring.
Is om zelf een goede PC te halen (zelf samenstellen) en hierop iets van VMware of Hyper-V los te laten.
Hierop 4-6 virtual machines aan te maken, en dat ik dan 4 goedekopere PC's koop, die goed genoeg zijn om een connectie te kunnen maken naar de VM.
En dat ik dan dmv van die VM, waarop de virtuele 'hardware' wel goed zijn, de games kan laden die ik dan beschikbaar stel.
En we dan met 4-6 spelers op hetzelfde netwerk kunnen gamen.

Misschien denk ik er nu heel makkelijk over, maar daarom roep ik het hier even hardop, en ben ik zeer benieuwd naar jullie meningen of ervaringen, of misschien zelfs een betere idee wat prijs technisch ook beter uitkomt.

Want een goede PC mag best geld kosten, maar ik wil niet te veel geld uitgeven, ook al weet ik ergens dat ik daar helaas geen keus in heb.

Games die ik wil spelen zijn:
- Fortnite
- Rainbow six Siege
- PUBG
- Division

Maar brand los aub.. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Dat wordt 'm waarschijnlijk niet. Je kunt prima CPU kracht virtualiseren en dat gaat ook wel goed, maar het is in praktische zin zeer lastig al dan niet soms vrijwel onmogelijk om GPU kracht te virtualiseren.

Zoek even wat rond op Google naar GPU virtualisation, misschien dat er recent nieuwe dingen zijn die wel relevant zijn hierin.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

• rofferdam
Ik ga mij daar eens in verdiepen thanks!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mrk87
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19-07 13:32
Gewoon lekker "oldskool" games spelen zoals NFSU2, Counterstrike 1.6 en battlefield 1942 een optie? Doen wij ook jaarlijks en de tijd vliegt voorbij. Het hoeft wat mij betreft bij een LAN party niet allemaal het nieuwste van het nieuwste te zijn.

• NaliXL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-07 19:22
Misschien eens rondvragen bij (tech)bedrijven in de buurt? Wellicht is er her of der wat sponsoring mogelijk, zodat je het wat groter kunt aanpakken. Denk aan een stuk bedrijfsruimte waar je gebruik van mag maken, apparatuur (PC's, switches) enzovoorts. Je zult het dan wat groter en commerciëler op moeten zetten, maar het is misschien makkelijker te bereiken.

Genoeg is meer dan veel, en tart den overvloed

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11:14

TommieW

Numa numa.

Uiteindelijk zal je toch een videokaart kunnen hebben. GPU's in VM's kan op zich wel prima. Een kanttekening is wel dat je dan per VM een GPU moet hebben. Dus dan moet je een moederbord hebben met voldoende PCI-e sloten (en lanes) met IOMMU ondersteuning, voldoende GPU's en een voldoende krachtige voeding. Maar dan kom je uit bij iets als 7 gamers 1 cpu van LTT.

Streaming is dan prima te doen via Steam In Home Streaming.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

• BCGraaf
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 22-07 21:47

BCGraaf

BC

Linus heeft destijds 1 pc gemaakt waar je met 7 man tegelijk op kan gamen. Maar dat loopt wel aardig in de papieren

Build:
YouTube: 7 Gamers, 1 CPU - Ultimate Virtualized Gaming Build Log

Gameplay:
YouTube: 7 Gamers 1 CPU is back! But does it ACTUALLY work!?

MacBook, MacBook Pro 15, Mac Mini 2012, iPhone X,  Watch,  TV 4K

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Je kunt ook nog kijken naar co-op games met controller ondersteuning, kun je al snel met 4 man op één scherm spelen. Dit is goed te filteren in de steamstore.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

• rofferdam
Linus Tech Tips heb ik ook al wat filmpjes bekeken idd, toen kwam ik een beetje in de richting waar ik nu zit.

Ik heb mijn tekst even bijgewerkt, welke games ik wil spelen:

- Fortnite
- Rainbow Six Siege
- PUBG
- Division

Ik moet het is eens op een rijtje zetten, wat dat kost wat Linus in elkaar gezet had.

• Axewi
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:42
Aan de andere kant heb je geen LAN nodig voor deze games en zou je dus ook nog iets van een cloud pc kunnen huren als je een beetje een fatsoenlijke internet verbinding hebt.

https://gaming.liquidsky.com/ bijvoorbeeld dan zou je voor een klein bedrag klaar zijn.

Als de lat te hoog ligt kun je er nog altijd onderdoor lopen.

• rofferdam
Axewi schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 09:11:
Aan de andere kant heb je geen LAN nodig voor deze games en zou je dus ook nog iets van een cloud pc kunnen huren als je een beetje een fatsoenlijke internet verbinding hebt.

https://gaming.liquidsky.com/ bijvoorbeeld dan zou je voor een klein bedrag klaar zijn.
Heb ik ook een keer geprobeerd, mijn evaring was wat minder.
Ik had toen de trial geprobeerd.

[ Voor 3% gewijzigd door rofferdam op 23-08-2018 09:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
rofferdam schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 09:07:

- Fortnite
- Rainbow Six Siege
- PUBG
- Division
Ik kan hier heel kort over zijn, dit gaat niet werken. Koop liever ergens een aantal tweedehands PC's / demo modellen, of wat dan ook om de kosten lager te houden.

Of nog beter, een paar Xbox's of PS's, want deze games heb je ook op de console. ;)

• rofferdam
FiXeR.nl schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 09:25:
[...]

Ik kan hier heel kort over zijn, dit gaat niet werken. Koop liever ergens een aantal tweedehands PC's / demo modellen, of wat dan ook om de kosten lager te houden.

Of nog beter, een paar Xbox's of PS's, want deze games heb je ook op de console. ;)
Ja, dat snap ik, maar ik wil geen PS of een Xbox.

Maar Virtueel lijkt dus geen optie.

Ik zal het Linus verhaal 7 op 1 CPU nog eens onder de loep nemen, en kijken of dat prijs technisch haalbaar is.

Bedankt voor je feedback.

• YaaD
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08:25
Misschien een suggestie om voor de duur van de LAN party PC's te huren? ik weet niet of het uberhaupt bestaat, maar dan blijf je later ook niet achter met dure apparatuur

bl44t

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cyberbetica
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-06-2022

cyberbetica

DevOpsen? CloudNation.nl

YaaD was me iets voor, maar inderdaad, bijvoorbeeld hier: https://www.liverental.nl/nl/product/huren/gaming-computer kun je gewoon PC's huren. Waarschijnlijk kunnen ze je ook wel aan een switch en zo helpen.

Alternatief kun je gewoon met je maten een weekendje in Alphen aan den Rijn bivakkeren in de E-Sports game arena. Bij gebruik van de bar is het daar gratis, enige kosten die je hebt is een hotelletje. Voordeel is dat er ook andere mensen zijn zodat je bijvoorbeeld een 5v5 game kan doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rofferdam
cyberbetica schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 09:36:
YaaD was me iets voor, maar inderdaad, bijvoorbeeld hier: https://www.liverental.nl/nl/product/huren/gaming-computer kun je gewoon PC's huren. Waarschijnlijk kunnen ze je ook wel aan een switch en zo helpen.

Alternatief kun je gewoon met je maten een weekendje in Alphen aan den Rijn bivakkeren in de E-Sports game arena. Bij gebruik van de bar is het daar gratis, enige kosten die je hebt is een hotelletje. Voordeel is dat er ook andere mensen zijn zodat je bijvoorbeeld een 5v5 game kan doen.
Kijk hier heb ik helemaal niet over nagedacht, ik heb meteen een offerte opgevraagd, hopelijk zijn de kosten nog te overzien, want dan is dit zeker een mogelijkheid! _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cyberbetica

cyberbetica

DevOpsen? CloudNation.nl

rofferdam schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 09:47:
[...]

Kijk hier heb ik helemaal niet over nagedacht, ik heb meteen een offerte opgevraagd, hopelijk zijn de kosten nog te overzien, want dan is dit zeker een mogelijkheid! _/-\o_
Vergeet trouwens niet dat die machines waarschijnlijk met een lege Windows geleverd worden en je dus alle games eerst moet downloaden/installeren en je voor alle games licenties moet hebben liggen. Anders ben je de helft van je weekend kwijt aan alles up and running krijgen ;)

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-07 12:56

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

cyberbetica schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 09:54:
[...]

Vergeet trouwens niet dat die machines waarschijnlijk met een lege Windows geleverd worden en je dus alle games eerst moet downloaden/installeren en je voor alle games licenties moet hebben liggen. Anders ben je de helft van je weekend kwijt aan alles up and running krijgen ;)
Vergeet dan ook niet dat als het online games zijn, dat in sommige gevallen er nog best wat werk aan de routet moet gebeuren om portmappings etc werkend te krijgen.

Sowieso, zelfs in een LAN, wil je het liefst static IP's, een redelijke switch (100 Mbit zou zat zijn), kabels.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• rofferdam
cyberbetica schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 09:54:
[...]

Goede tip, moet zorgen dat iedereen een Steam account heeft, gevuld met de games, en meteen bij binnenkomst games installeren.

Trouwens ervaring wat het per PC ongeveer kost voor 1 dag, of moet ik gewoon even geduldig afwachten 8)7

• rofferdam
MAX3400 schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 09:58:
[...]

Vergeet dan ook niet dat als het online games zijn, dat in sommige gevallen er nog best wat werk aan de routet moet gebeuren om portmappings etc werkend te krijgen.

Sowieso, zelfs in een LAN, wil je het liefst static IP's, een redelijke switch (100 Mbit zou zat zijn), kabels.
Inderdaad een switch, alle computers voorzien van kabels, en dan moet ik nog even googlen of ik nog iets moet doen op de router.

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22-07 11:33
MAX3400 schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 09:58:
[...]

Je hoeft niets aan port mapping te configureren als je op hetzelfde netwerk zit Dus alles wat normaal werkt op je PC thuis zal ook werken met een lanparty. Tenzij je dingen gaat hosten waar mensen buitenaf mee gaan verbinden.

• rofferdam
com2,1ghz schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 10:10:
[...]

Je hoeft niets aan port mapping te configureren als je op hetzelfde netwerk zit Dus alles wat normaal werkt op je PC thuis zal ook werken met een lanparty. Tenzij je dingen gaat hosten waar mensen buitenaf mee gaan verbinden.
Top, dan hoef ik dus hieraan niks te wijzigen

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10-07 15:11
Ik zou het vooral niet te ingewikkeld maken. Neem aan dat iedereen wel een (oude) laptop heeft of kan lenen van familie of zo?

Ga je gewoon lekker OpenRA, UT2003 etc spelen. Daarvoor maakt het echt niet uit met watvoor hardware je aan komt zetten. Moderne, nieuwe games wil je toch niet spelen tijdens een algemene lan-party, dat gaat alleen al aan licentiekosten gigantisch in de papieren lopen voor alle deelnemers.

Zet ergens een console (evt een RPi met RetroPi) met 4 controllers neer voor de afwisseling en je hebt een topavond.

• com2,1ghz
Enige tip die ik je kan geven en al deels gegeven is dat de voorbereiding wat men wil spelen. Ik heb vaker lanparties gehad thuis en soms waren het momenten dat we 2-3 duur bezig waren met alleen installeren of bedenken wat men wilt spelen.

• rofferdam
mcDavid schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 10:13:
Ik zou het vooral niet te ingewikkeld maken. Neem aan dat iedereen wel een (oude) laptop heeft of kan lenen van familie of zo?

Ga je gewoon lekker OpenRA, UT2003 etc spelen. Daarvoor maakt het echt niet uit met watvoor hardware je aan komt zetten. Moderne, nieuwe games wil je toch niet spelen tijdens een algemene lan-party, dat gaat alleen al aan licentiekosten gigantisch in de papieren lopen voor alle deelnemers.

Zet ergens een console (evt een RPi met RetroPi) met 4 controllers neer voor de afwisseling en je hebt een topavond.
Snap ik, maar op zich is het wel te doen denk ik.
De games worden op Steam flink afgerpijsd dus de kosten hiervan zijn nog te overzien en kunnen altijd weer gebruikt worden voor het volgende LAN feest.

En daarbij is bijv. Fortnite al gratis, Rainbow en de Division die wij willen spelen alweer out-of-date.
Dus ik denk dat we daarin wel goed zitten.

• rofferdam
com2,1ghz schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 10:16:
Enige tip die ik je kan geven en al deels gegeven is dat de voorbereiding wat men wil spelen. Ik heb vaker lanparties gehad thuis en soms waren het momenten dat we 2-3 duur bezig waren met alleen installeren of bedenken wat men wilt spelen.
Dat is een 1 ding waar we zeker rekening mee moeten houden, een goede voorbereiding!

• KingHorse
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 21-07 13:15
Lan party's zijn leuk om te doen, zelf heb ik er al meerdere gehad. Voordeel dat al mijn vrienden een game pc hebben, of nog een extra laptop die wat spelletjes kan. Zelf spelen we vaak wat simpelere spelen die iedereen heeft. Denk hierbij aan Rocket League, Minecraft, Worms en Overwatch. Dit draait meestal ook nog een beetje op een mindere computer. Internet is bij mij thuis nooit het probleem(200mbit/s down), maar als we het ergens anders doen is de regel iedereen update thuis voordat hij de pc meeneemt. Want op 1 locatie hadden we enkel een 4g verbinding tot onze beschikking(Dit ging trouwens prima met 4 man).

Een ziggo verbinding van 200mbit/s down is instaat om 8 man met aangename ping bezig te houden(zon max 30)

[ Voor 8% gewijzigd door KingHorse op 23-08-2018 10:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NaliXL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-07 19:22
Betreffende de voorbereiding: misschien een idee om je eens te verdiepen in het opzetten van een caching server voor steam. LTT heeft daar ook een goede video over.

@com2,1ghz Overkill? Als je alles netjes vantevoren geïnstalleerd hebt wel ja. Maar zodra je met 6 PC's tegelijk besluit een game van 30gb (want zo groot zijn ze tegenwoordig al gauw) te installeren zit je al gauw gezellig met zijn allen uit de neus te eten tot het eind van de LAN party.

[ Voor 41% gewijzigd door NaliXL op 23-08-2018 10:40 . Reden: Reactie op com2.1ghz ]

Genoeg is meer dan veel, en tart den overvloed

• com2,1ghz
Is dat niet overkill?

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Zul je wel niet willen horen, maar waarom niet gamen op de console? Op de console heb je genoeg games die je local cöop kunt spelen. Of regel een nintendo switch of wii U, die consoles zijn gericht op cöop en daar kun je ook dolle pret mee hebben.

• Spekkie88
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22-07 16:51
rofferdam schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 10:20:
[...]

Dat is een 1 ding waar we zeker rekening mee moeten houden, een goede voorbereiding!
Als iedereen de games in zijn/haar steam account heeft kan je van te voren zelf al inloggen en de games installeren vanaf je eigen steam account. Op die manier hoeven de gasten alleen in te loggen op hun eigen account en klaar om te gaan.
Caching server kan ook, maar vergt (veel) meer voorwerk afhankelijk hoe techsavy je bent, desalniettemin zeker een leuke uitdaging.
VM's kan ook. Maar zeker als je daar nu zelf de hardware nog voor aan moet schaffen loopt het echt heel snel in de papieren (denk aan nieuw makkelijk €3000+ inclusief monitoren voor 4 gaming VM's). Daarnaast gebruik ik zelf Proxmox VE wat gratis te gebruiken is in tegenstelling tot unRaid voor mijn 3 gaming VM's.
Reken ook dat meer dan 4 VM's op 1 machine lastig haalbaar is tenzij je echt aan de gang gaat met waterkoeling en/of server hardware zoals te zien bij LTT.

Zeker als het voor incidenteel gebruik is lijkt me huren (mits de kosten te overzien zijn) de beste optie.
Daarnaast zou je als streaming dienst ook eens Parsec kunnen proberen. Ik gebruik het zelf om te streamen vanaf mijn eigen gaming pc en zelfs Borderlands 2 is te doen voor mij en heeft voor mij een betere ervaring dan LiquidSky.
Daarnaast kan je vanuit Parsec een VM huren bij paperspace die ook een datacenter in Amsterdam hebben in tegenstelling tot LiquidSky die (destijds toen ik het probeerde) alleen in de UK, DE en FR zaten.

Succes en vooral veel plezier!

FX8350 @4.8 GHz
i7 4930K @4.5 GHz

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:42

heuveltje

KoelkastFilosoof

rofferdam schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 09:30:
[...]

Ja, dat snap ik, maar ik wil geen PS of een Xbox.

Maar Virtueel lijkt dus geen optie.

Ik zal het Linus verhaal 7 op 1 CPU nog eens onder de loep nemen, en kijken of dat prijs technisch haalbaar is.

Bedankt voor je feedback.
Dat gaat hem echt niet worden :)
Dat project was om de kracht van virtualisering te laten zien (En vanwege de bragging rights)
Maar financieel gezien kon je ipv 7 werkplekken, rustig 10 krachtige gamepcs halen voor minder.
Je hebt nog steeds 4 keer gamewaardige hardware nodig. plus nog meer vanwege de overhead van virtualiseren.

Caching server gaan opzetten voor 4 man is echt way over the top, moet je vooral doen als je de hardware hebt en het je leuk lijkt, maar is echt niet nodig. Je kunt trouwens ook gewoon 1 persoon de game laten downloaden, en dan vanaf daar kopieren naar de andere pc's . hoef je het niet 3 keer te downloaden.

Je hebt trouwens ook bedrijven die gamepc's verhuren : https://www.liverental.nl/nl/product/huren/pc-cube-gaming-vr daar al eens naar gekeken ?

[ Voor 24% gewijzigd door heuveltje op 23-08-2018 12:18 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spekkie88
heuveltje schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 12:13:
[...]

Dat gaat hem echt niet worden :)
Dat project was om de kracht van virtualisering te laten zien (En vanwege de bragging rights)
Maar financieel gezien kon je ipv 7 werkplekken, rustig 10 krachtige gamepcs halen voor minder.
Je hebt nog steeds 4 keer gamewaardige hardware nodig. plus nog meer vanwege de overhead van virtualiseren.
7 is inderdaad niet te doen zonder trucks/server hardware, wat de kosten uiteraard enorm omhoog duwt. 4 Is met consumenten hardware zeker te doen en mogelijk iets goedkoper dan 4 losse systemen.
Het is maar net waar je naar zoekt. Persoonlijk heb ik nu 1 (bescheiden formaat) toren staan waarvan ik 3 gaming VM's kan draaien, maar ook alle power zelf kan gebruiken, iets wat met losse systemen nooit mogelijk zou zijn.
Gaat het alsnog in de papieren lopen om dat nu speciaal voor een LAN party aan te schaffen, uiteraard, daarom zou ik het ook zeker niet voor nu aanraden aangezien er nogal wat quirks kunnen zijn bij IOMMU en GPU passthrough. Hassle free is het zeer zeker niet in het begin.
Ook de overhead valt reuze mee waarbij je aan een 5% kan denken in real world performance.

FX8350 @4.8 GHz
i7 4930K @4.5 GHz

• NoUseWhatsoever
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14-01-2024
Er zijn vast nog wel internetcafé's. Ik heb een keer toen ik op reis was en een paar uur op mijn vlucht moest wachten en het hotel niet meer in kon, in een internetcafé zitten gamen. Die hebben goede PC's, alle games die je wilt spelen wel geïnstalleerd staan en het kost niet veel. Als je geen last wilt hebben van anderen, zou je het hele café kunnen afhuren, maar gewoon met zijn allen er naartoe gaan en een paar uurtjes gamen daar lijkt me goed vermaak.

• Harm_H
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22-07 15:23
Spekkie88 schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 12:09:
[...]

Daarnaast zou je als streaming dienst ook eens Parsec kunnen proberen. Ik gebruik het zelf om te streamen vanaf mijn eigen gaming pc en zelfs Borderlands 2 is te doen voor mij en heeft voor mij een betere ervaring dan LiquidSky.
Daarnaast kan je vanuit Parsec een VM huren bij paperspace die ook een datacenter in Amsterdam hebben in tegenstelling tot LiquidSky die (destijds toen ik het probeerde) alleen in de UK, DE en FR zaten.

Succes en vooral veel plezier!
Gebruik je Paperspace VM als je eigen pc niet krachtig is voor streaming?

-heb goede ervaring met combinatie parsec + Paperspace voor een ieder die high-end games wil spelen op een middelmatige laptop. Voor 1 keer een lan party lijkt me het veel gedoe, kan je beter huren of naar een esports arena.

[ Voor 13% gewijzigd door Harm_H op 23-08-2018 13:26 ]

• Spekkie88
Harm_H schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 13:23:
[...]

Gebruik je Paperspace VM als je eigen pc niet krachtig is voor streaming?

-heb goede ervaring met combinatie parsec + Paperspace voor een ieder die high-end games wil spelen op een middelmatige laptop. Voor 1 keer een lan party lijkt me het veel gedoe, kan je beter huren of naar een esports arena.
Nee, ik heb persoonlijk geen ervaring met parsec + paperspace.
Misschien is het teveel gedoe, maar de kosten zijn in mijn opinie erg laag wat het de moeite waard zou kunnen zijn ten opzichte van huren. En aangezien de TS alleen ervaring had met LiquidSky wat niet beviel en mijn persoonlijke positievere ervaring met Parsec (hetzij zelf hosted) t.o.v. LiquidSky en de servers van paperspace die in nederland staan dat het mogelijk het onderzoeken waard is. Zeker als daarmee de mensen hun eigen laptop kunnen gebruiken, al word internet bandbreedte dan wel een potentieel issue...

FX8350 @4.8 GHz
i7 4930K @4.5 GHz

• Harm_H
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22-07 15:23
Spekkie88 schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 13:49:
[...]

Nee, ik heb persoonlijk geen ervaring met parsec + paperspace.
Misschien is het teveel gedoe, maar de kosten zijn in mijn opinie erg laag wat het de moeite waard zou kunnen zijn ten opzichte van huren. En aangezien de TS alleen ervaring had met LiquidSky wat niet beviel en mijn persoonlijke positievere ervaring met Parsec (hetzij zelf hosted) t.o.v. LiquidSky en de servers van paperspace die in nederland staan dat het mogelijk het onderzoeken waard is. Zeker als daarmee de mensen hun eigen laptop kunnen gebruiken, al word internet bandbreedte dan wel een potentieel issue...
Owh ik dacht dat je het gebruikte voor streaming?

In elk geval kan ik zeker Parsec + Paperspace (Amsterdam VM) aanraden voor individuen. Kan je high-end spelen op een oude laptop.

Vooral voor de 'en en toe' gebruiker want het is 2 euro voor een avondje gamen dacht ik. Voor 1 of 2 keer in de week scheelt het veel geld tov een complete game pc van 1200 euro.

Voor je LAN blijf ik bij oude games en iedereen laptop mee. Of, naar een afgehuurde ruimte ergens in NL.

• BUSINESSRA
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 30-06 09:26
Even om terug te gaan naar de lan party zelf: Ik doe nu al een paar jaar met het bedrijf van mijn vader lanpartys. Hierbij gaan we gewoon op de wekt pc's en enkele game pc's games spelen als call of duty 2 (die best goed runt op oudere pc's) en hebben we een ps4 staan met enkele controllers voor coöp, een Xbox met het zelfde verhaal, een flipperkast en een Nintendo 64(als ik het niet mis heb). Dit is dus allemaal relatief goedkoop/haalbaar (niet duur en vaak al een deel in huis) en ook erg gezellig. Zodra je dus gewoon met zijn alle alles bij elkaar haalt heb je meestal al meer dan genoeg spullen om op te gamen en veel old school games (waar veel plezier uit te halen valt) te kunnen spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spekkie88
Harm_H schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 16:46:
[...]

Owh ik dacht dat je het gebruikte voor streaming?

In elk geval kan ik zeker Parsec + Paperspace (Amsterdam VM) aanraden voor individuen. Kan je high-end spelen op een oude laptop.

Vooral voor de 'en en toe' gebruiker want het is 2 euro voor een avondje gamen dacht ik. Voor 1 of 2 keer in de week scheelt het veel geld tov een complete game pc van 1200 euro.

Voor je LAN blijf ik bij oude games en iedereen laptop mee. Of, naar een afgehuurde ruimte ergens in NL.
Ik stream ook middels parsec, maar heb een krachtig genoege game pc in huis die ik gebruik als parsec hoost om te streamen als ik beneden zit of buitens huis.

FX8350 @4.8 GHz
i7 4930K @4.5 GHz

• ItsMoaNiels
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 20-11-2024
probeer anders bij een bedrijf wat gaming pc's af te huren dat scheelt je waarschijnlijk een hoop voordat je echt pc's gaat bouwen

• BFmango
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-12-2024

Ik ben benieuwd wat er gebeurt als je daar in dat keuzemenu voor 30 dagen lang 1000 van die gamecomputers kiest.

Vreemde website verder ook.

Maar effe serieus: als ze dat in hun keuzemenu zetten weet je al genoeg. Wordt 'm niet.

• tendmex
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 18-06 15:33
Heb er even snel doorheen gebladerd maar heb het zo snel niet gezien.

Maar als iedereen dezelfde console heeft, kun je dan niet gewoon 4/6 tv's neerzetten met een 4/6x ps4 (ik ga er vanuit dat iedereen hun eigen console heeft) (of een pc) en dan via draadloze controllers bij elkaar gaan zitten? Lijkt me meest makkelijk.

Oh ik ben trouwens nu even de zeikerd, maar voor de games die je noemt is het niet echt een lan party omdat je buiten je lan gaat :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyberbetica

cyberbetica

DevOpsen? CloudNation.nl

BFmango schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 20:51:
[...]

Ik ben benieuwd wat er gebeurt als je daar in dat keuzemenu voor 30 dagen lang 1000 van die gamecomputers kiest.

Maar effe serieus: als ze dat in hun keuzemenu zetten weet je al genoeg. Wordt 'm niet.
Was ook maar de eerste relevante google result, geen idee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rofferdam
BFmango schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 20:51:
[...]

heuveltje schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 12:13:
Je hebt trouwens ook bedrijven die gamepc's verhuren : https://www.liverental.nl/nl/product/huren/pc-cube-gaming-vr daar al eens naar gekeken ?
ItsMoaNiels schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 20:44:
probeer anders bij een bedrijf wat gaming pc's af te huren dat scheelt je waarschijnlijk een hoop voordat je echt pc's gaat bouwen
Ik heb van LiveRental gesproken, helaas gaat dit hem ook niet worden, dit is niet voor particulier, dit is echt voor groot gebruik, voor bedrijven etc.

Helaas te mooi om waar te zijn :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyberbetica

cyberbetica

DevOpsen? CloudNation.nl

rofferdam schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 09:31:
[...]

[...]

[...]

[...]

Ik heb van LiveRental gesproken, helaas gaat dit hem ook niet worden, dit is niet voor particulier, dit is echt voor groot gebruik, voor bedrijven etc.

Helaas te mooi om waar te zijn :'(
Op google zijn er vast wel andere bedrijven te vinden die wel aan consumenten verhuren.

LMGTFY linkjes zijn niet de bedoeling

[ Voor 17% gewijzigd door Gropah op 24-08-2018 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Nu online

Rmg

Ga games streamen dan maakt hardware een stuk minder uit. Parsec Gaming, Geforce Now, Jump, dat soort services.

Dan kan je op je oude pc toch nieuwe titels spelen, pro gamer zul je er misschien niet mee worden door de (input)latency. Maar voor wat casual gamen is het zeker geschikt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22-07 22:07

Zeror

Ik Henk 'm!

Ik denk dat je de lat voor jezelf te hoog legt. Heb je al gevraagd aan de mensen die je wilt uitnodigen of ze hun PC willen meenemen?
Heb je dat al eens eerder geprobeerd? Zo nee, ga dat eerst doen. Dan kun je daarna verder kijken. Misschien werkt het al wel met de spullen die iedereen heeft. Pak dit samen met je maatjes op, samen komen jullie er wel uit. ;)

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rofferdam
Zeror schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 09:36:
Ik denk dat je de lat voor jezelf te hoog legt. Heb je al gevraagd aan de mensen die je wilt uitnodigen of ze hun PC willen meenemen?
Heb je dat al eens eerder geprobeerd? Zo nee, ga dat eerst doen. Dan kun je daarna verder kijken. Misschien werkt het al wel met de spullen die iedereen heeft. Pak dit samen met je maatjes op, samen komen jullie er wel uit. ;)
Niemand heeft echt een PC, hoogst een laptop die niet al te best is.

Mijn bedoeling hier was ook om te kijken of er ideeen zijn om dit op een goedekope manier op te zetten.

Daarbij kwam een computer gebouwd door Linus waar 7 mensen op kunnen spelen, dat moet ik nog uitzoeken wat voor prijskaartje daar aan hangt.

En toen kwam iemand met het geweldig idee, om game computers te huren, echter wordt alleen zakelijk gedaan en verder kan ik geen bedrijf vinden die dit particulier doet... Dus het wordt denk een lasitg verhaal, en daar had ik ergens ook rekening meegehouden.

Maar wel zat goede ideeen gehoord, wil ik iedereen voor bedanken, hopelijk komt er nog 1 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spekkie88
rofferdam schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 13:51:
[...]

Niemand heeft echt een PC, hoogst een laptop die niet al te best is.

Mijn bedoeling hier was ook om te kijken of er ideeen zijn om dit op een goedekope manier op te zetten.

Daarbij kwam een computer gebouwd door Linus waar 7 mensen op kunnen spelen, dat moet ik nog uitzoeken wat voor prijskaartje daar aan hangt.

En toen kwam iemand met het geweldig idee, om game computers te huren, echter wordt alleen zakelijk gedaan en verder kan ik geen bedrijf vinden die dit particulier doet... Dus het wordt denk een lasitg verhaal, en daar had ik ergens ook rekening meegehouden.

Maar wel zat goede ideeen gehoord, wil ik iedereen voor bedanken, hopelijk komt er nog 1 :+
Zoals ik al eerder aan had gegeven moet je dan nieuw denken aan enkele 1000'en euros voor 1 machine voor 4 vm's en flink wat tijd.
Meer dan 4 is theoretisch wel mogelijk, maar totaal niet kosten efficient meer.

Ik zou eerst kijken of parsec + paperspace geen optie is. Dan zit je mogelijk alleen met een bandbreedte probleem, want ik heb geen idee wat voor internet verbinding je hebt liggen.
Wel kan iedereen dan een oude/goedkope laptop meenemen en zou ik zorgen voor een bekabelde verbinding i.p.v. wifi

FX8350 @4.8 GHz
i7 4930K @4.5 GHz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rofferdam
Spekkie88 schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 14:10:
Ik zou eerst kijken of parsec + paperspace geen optie is. Dan zit je mogelijk alleen met een bandbreedte probleem, want ik heb geen idee wat voor internet verbinding je hebt liggen.
Wel kan iedereen dan een oude/goedkope laptop meenemen en zou ik zorgen voor een bekabelde verbinding i.p.v. wifi
Ik heb internetverbinding: snelheid 200Mb/s downloaden 20Mb/s Uploaden.

Ik heb ooit https://liquidsky.com, gebruikt waar ik dus geen goede ervaring mee heb.

Parsec en Paperspace bieden in principe hetzelfde in de Cloud zoals Liquidsky?
Alleen het verschil wat jij eerder aangaf is dat deze servers in Nederland staan?

En dan begrijp is Parsec + Paperspace niet, zijn toch beide verschillende diensten?
Dus ik gebruik toch 1 van de 2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spekkie88
rofferdam schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 14:34:
[...]

Ik heb internetverbinding: snelheid 200Mb/s downloaden 20Mb/s Uploaden.

Ik heb ooit https://liquidsky.com, gebruikt waar ik dus geen goede ervaring mee heb.

Parsec en Paperspace bieden in principe hetzelfde in de Cloud zoals Liquidsky?
Alleen het verschil wat jij eerder aangaf is dat deze servers in Nederland staan?

En dan begrijp is Parsec + Paperspace niet, zijn toch beide verschillende diensten?
Dus ik gebruik toch 1 van de 2?
Parsec is een streaming client waarmee je je eigen pc als host kunt gebruiken om van te streamen. Daarnaast heeft parsec deals met amazon en paperspace om vanuit de client van parsec cloud machines aan te maken. Waarbij je bij paperspace kan kiezen uit amsterdam.
Zelf heb ik ook gebruik gemaakt van LiquidSky en gebruik ik mijn thuis pc als host voor parsec en parsec bevalt mij een stuk beter.
Hoe dan ook ondanks dat liquidsky niet beviel zou ik het concept niet gelijk afschrijven ;)

FX8350 @4.8 GHz
i7 4930K @4.5 GHz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItsMoaNiels
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 20-11-2024
met de verhuring waar ik het eerder over had je moet gewoon een keer naar een it vestiging ergens in de buurt proberen te stappen en voorstellen of het mogelijk is om een aantal pc's te huren met eventueel een borg

ik hoop dat dit je verder helpt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21-07 19:46

ResuCigam

BOFH

rofferdam schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 13:51:
[...]
Qoute uit de tekst bij het filmpje: "Ever dreamed of what you could do with a $30,000 computer?"

We do what we must because we can.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLMaca
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 09:43
@rofferdam
kunnen degene die op een PS of een Xbox gamen wel met een muis / toetsenbord overweg als het om gamen gaat? (ik zou bijvoorbeeld niet op een console kunnen gamen, dan gaat na 5 min dat ding het raam uit).

Hoe lang duurt het? 1 avond of een heel weekend?

Kijk eens of je het wat simpeler kunt houden en vraag ook of je andere vrienden ook wat geld in willen brengen voor je idee, dus niet dat jij alleen voor de kosten opdraait. (parsec is ook niet gratis)

Als ik het voor parsec zo zie is dat je wel een goede uplink nodig hebt, dat wordt dan aardig krap als je dit met 6 man wilt gaan doen. YouTube: Gaming On A $17 Office PC with Parsec!
maar goed, reken de kosten uit en check of je upload genoeg is, mogelijk biedt het dan een uitkomst.

Mogelijk andere ideeën bij zo'n kleine bezetting. Organiseer een klein toernooi (neem de games met elkaar door wat mogelijk is)
inleg per persoon 5 a 10 euro
2 goede pc's en een PS of Xbox
toernooitje: 1 vs 1 (op zowel console als pc) en de andere 4 toeschouwer, of doe een mixup met 3 teams
de winnaar van het toernooitje krijgt een kratje bier
mogelijkheden genoeg om het een gezellige avond te laten worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rofferdam
Laat ik maar klein beginnen inderdaad en ze alvast laten wennen aan de gameervaring op de PC.

Welke gratis en downloadbare spellen kan ik spelen voor een LAN party, waarbij de meese hardware deze spellen aan kunnen voor een LAN party?

- OpenRA
- UT2003
- Counterstrike

Zijn er nog meer gratis spellen, die er gespeeld kunnen worden en leuk zijn, bij voorkeur FPS games?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19-07 09:11

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Team Fortress 2.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rofferdam
Ohja die heb ik ook al een x gespeeld idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rofferdam
Mochten er meerdere mensen zijn die op zoek zijn naar spellen op low spec computers:

OpenRA
Soldier of Fortune
Counterstrike
Unreal Tournament 2003
Swat 4
Rainbow six
Codename Cure
Splinter Cell Chaos Theory
Defiance
Sven coop
Halo PC
Quake 3 Arena
Daikatana
Aliens vs Predator 2
Painkiller
Wolfenstein: Enemy Territory
Ghost Recon 1
Paladins
BrainBread
TOXIKK

[ Voor 4% gewijzigd door rofferdam op 29-08-2018 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wannial
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22-07 17:10
Een andere optie zou natuurlijk kunnen zijn met https://parsecgaming.com/ (al eerder genoemd) en dan van bijvoorbeeld azure een NC series vm afnemen, deze hebben een videokaart, kan je pay as you go afnemen, dus als je ze op vrijdagavond aanzet en op zondagavond weer uit, betaal je ook maar voor die 2 dagen en verder niets (als je ze tussendoor uitzet als je slaapt betaal je ook niet). Verder heb je de goedkoopste, NC6, al voor 1,10 per uur. Daar zal je je voor een weekeind dus ook geen bult aan vallen.

Overigens, als je een nieuwe account aanmaakt krijg je zo'n 150euro (of dollar?) tegoed voor de eerste maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sporedd
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21-07 09:20
Call of duty 2 is ook heel leuk.
Wij hebben onlangs cod4 gespeeld op werk laptops, dat ging ook wel aardig.

Don't trust an atom, they make up everything.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteV1986
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-11-2024
Overweeg ook eens of retrogames een uitkomst kunnen bieden. Recent heb ik nog eens met een groep een avondje georganiseerd. Denk bijv aan Mortal combat in toernooi vorm of bij een spel een highscore wegzetten in beperkte tijd. Zelfs een singleplayer als space invaders kan daarmee een aanrader zijn. Ook leuk om dat op groot scherm te spelen terwijl iedereen met je (foute) acties meekijkt.

Groot voordeel ook retrogames zijn gratis online te vinden en draaien op zowat iedere pc.
Pagina: 1