Aankoopadvies Reciever ( BT, WiFi, Spotify, HDMI-arc )

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:28
Mede Tweakers...PLEH....ben geen audiofiel en ben niet meer zo 'thuis' in de HiFi scene.
Met name kreten als ARC, HDMI versies, Streaming, etc etc zijn mij nog niet geheel kristalhelder.
Uiteraard heb ik wel reeds eea met Google getracht te verhelderen voor mijzelf.

Ik zoek een?
Reciever met BT, Wifi en HDMI(-ARC)

Wat is je budget?
Max. € 350,--

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Tbv XBOX ONE S, Samsung 50" 4K TV ( UE50KU6000W ), Spotfiy, BT headset, Soundbar, CD speler Sony X229-ES, Speakers Whafedale 7.2

Wat heb je zelf al gevonden?
De Yamaha HTR-4069 ( RX-V481 )

Welke vragen heb je hier nog over?
Is er iets beters te vinden voor max. € 350,-- ?

Deze ; https://www.coolblue.nl/p...v481-musiccast-zwart.html @ € 249,--

[ Voor 4% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 23-08-2018 09:26 ]

Beste antwoord (via WiLLoW_TieN op 24-08-2018 09:42)

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10:18

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

ARC = Audio Return Channel. Je sluit de receiver aan met de HDMI kabel op de tv. Zo kunnen alle bronnen (xbox, dvd speler, mediaspeler, enz) die op de receiver worden aangesloten, op de tv bekeken worden. Als je echter ook geluid van je tv (bijv. Netflix app of je kabeltelevisie) over je boxen van de receiver wilt horen, moet er ook geluid terug. Dat is het wat het Audio Return Channel doet.

Bij HDMI versies wil je dat je apparaat ondersteuning biedt voor HDMI 2.x (2.0, 2.0a, 2.0b of 2.1) mét HDCP 2.2. Dit zorgt ervoor dat je alle moderne content ook daadwerkelijk kunt zien met die versies en dat je apparaten elkaar ook daadwerkelijk begrijpen als je moderne content afspeelt.

MusicCast is voor het streamen van bijbehorende draadloze speakers. Zo werken Pioneer & Onkyo binnenkort samen met Sonos; Marantz & Denon hebben HEOS; Sony heeft zijn eigen draadloze systeem en Yamaha het eigen MusicCast. Het werkt dus alleen naar speakers uit de ondersteunde reeks, niet alles door elkaar.

Gebruik de Tweakers Pricewatch en filter daarbij op de volgende punten:

1) Aantal nu benodigde HDMI-aansluitingen; minimaal + 1, waarbij het gaat om HDMI 2.x (2.0a, 2.0b of 2.1) met HDCP 2.2 → zo ben je voorbereid op de aanschaf van een nieuw apparaat en zorg je er meteen ook voor dat alle huidige standaards worden ondersteund.
2) Aantal nu benodigde speakerkanalen én hoger. Dus niet alleen 5.1, maar ook 7.1, etc. (7.1 kan namelijk ook prima 5.1 afspelen; 5.1.4 ook prima stereo) en wat voor geluidsfilters: Dolby Digital, DTS HDMA, en Atmos bijv.
3) Aantal overige aansluitingen zoals RCA (tulp) en optisch. Kijk dus goed naar de apparaten die er op aangesloten dienen te worden
4) Belangrijke opties die er voor jou op moeten zitten: 4k, FM, Spotify, HDR, draadloze speakers, DAB+, etc
5) Extra opties die leuk zijn, maar niet noodzakelijk
6) Vanzelfsprekend de prijs.

Op 1 t/m 4 vergelijk je in de pricewatch. Als je dan enkele geschikte modellen hebt gevonden, kijk je naar punt 5. Wat zijn de extra's die elk apparaat biedt. Wat spreekt je het meeste aan?
En als laatste natuurlijk 6. Zijn 2 apparaten gelijk qua vervulling van je wensen? Koop dan gewoon degene die het beste aansluit bij je portemonnee. Weet je het dan nog niet? Kies dan degene die het beste in je interieur past ;)

Die Yamaha lijkt me voor dat geld een heel goede deal. In de pricewatch is hij een flink stuk duurder.
Een alternatief kan deze receiver zijn: pricewatch: Pioneer VSX-932 Zilver

Your Friendly Neighborhood Moderator

Alle reacties

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08-10 16:10
Met jouw wensenlijst en budget kom je inderdaad uit bij de Yamaha die je hebt gevonden of een Pioneer VSX 831 of 832. Die pioneer is wel een stukje duurder dan de Yahama RX481. Echte grote verschillen zijn er niet tussen die twee. Die Yamaha ondersteunt ook HDR passthrough als ik het zo lees, dus ben je daar ook vast future proof mee.

Je geeft niet aan bekend te zijn met HDMI versies en ARC. Zowel de yamaha als de pioneer hebben HDMI 2.0a aansluitingen. Dat betekent dat ze ARC en HDR ondersteunen.

[ Voor 20% gewijzigd door Hulleman op 23-08-2018 09:19 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• WiLLoW_TieN
Kan een nette Sony STR-DH810 ( 7.1 ) ophalen ergens voor € 90,-- als ik dan bereid ben de BT en WiFi op te offeren mis ik dan verder nog iets essentieels i.c.m mijn apparatuur ??

• Hulleman
Je mist dan voornamelijk de 4K weergave en mogelijkheid tot het streamen van muziek.
Uiteraard ook geen HDR ondersteuning. Het is de vraag hoeveel waarde je er aan hecht. Ik vind het wel lekker dat ik muziek naar alleen de receiver kan streamen zonder dit via een los apparaat te moeten doen als een console/mediaspeler.

Het probleem met die Sony is wel de toekomstbestendigheid. Stel je gaat een HDR tv kopen, dan kun je daar lastig gebruik van maken omdat je receiver dat niet ondersteund.

Moet je voor jezelf afwegen.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• WiLLoW_TieN
De huidige TV ondersteunt geen HDR10 wel 8 meen ik ?
Hoe sluit ik die Samsung UE50KU6000W en XBOX ONE S eigenlijk aan op b.v die Sony STR-DH810 ?

pricewatch: Sony STR-DH810
pricewatch: Samsung UE50KU6000W Zwart

• Hulleman
Ik kan het lastig vinden of die tv nu HDR ondersteunt (ik denk het niet). Het is een 6000 serie van samsung. Al zou die tv HDR ondersteunen dan is dat voornamelijk een marketing term dan dat die TV daadwerkelijke de piekhelderheid van HDR aan kan. Het scherm heeft sowieso een 8bit paneel. al zou de TV HDR ondersteunen, dan geeft de tv iig niet de kleurendiepte van HDR weer.

Je sluit je xbox op één van de HDMI inputs van je receiver aan. De tv sluit je aan op de HDMI output van je receiver op de HDMI input van je tv.

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
WiLLoW_TieN schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 09:37:
Hoe sluit ik die Samsung UE50KU6000W en XBOX ONE S eigenlijk aan op b.v die Sony STR-DH810 ?
Serieus... met een hdmi-kabel natuurlijk.

Persoonlijk zou ik die Sony lekker laten gaan aangezien het al een behoorlijk verouderd model is.

• WiLLoW_TieN
S1NN3D schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 09:44:
[...]

Serieus... met een hdmi-kabel natuurlijk.

Persoonlijk zou ik die Sony lekker laten gaan aangezien het al een behoorlijk verouderd model is.
Duidelijk het wordt de Yamaha ;)

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08-10 08:28

FeaR

In GoT we trust

Wat ben je van plan met die "BT Headset" te doen? Als een receiver Bluetooth heeft is het om muziek vanaf een mobiele telefoon, tablet, laptop, et cetera te versturen naar de receiver. Niet om muziek/inputs vanaf de receiver naar een Bluetooth headset te sturen.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• WiLLoW_TieN
FeaR schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 09:55:
Wat ben je van plan met die "BT Headset" te doen? Als een receiver Bluetooth heeft is het om muziek vanaf een mobiele telefoon, tablet, laptop, et cetera te versturen naar de receiver. Niet om muziek/inputs vanaf de receiver naar een Bluetooth headset te sturen.
Het schijnt dat juist deze Yamaha dat wel kan....MusicCast ;)

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10:18

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

ARC = Audio Return Channel. Je sluit de receiver aan met de HDMI kabel op de tv. Zo kunnen alle bronnen (xbox, dvd speler, mediaspeler, enz) die op de receiver worden aangesloten, op de tv bekeken worden. Als je echter ook geluid van je tv (bijv. Netflix app of je kabeltelevisie) over je boxen van de receiver wilt horen, moet er ook geluid terug. Dat is het wat het Audio Return Channel doet.

Bij HDMI versies wil je dat je apparaat ondersteuning biedt voor HDMI 2.x (2.0, 2.0a, 2.0b of 2.1) mét HDCP 2.2. Dit zorgt ervoor dat je alle moderne content ook daadwerkelijk kunt zien met die versies en dat je apparaten elkaar ook daadwerkelijk begrijpen als je moderne content afspeelt.

MusicCast is voor het streamen van bijbehorende draadloze speakers. Zo werken Pioneer & Onkyo binnenkort samen met Sonos; Marantz & Denon hebben HEOS; Sony heeft zijn eigen draadloze systeem en Yamaha het eigen MusicCast. Het werkt dus alleen naar speakers uit de ondersteunde reeks, niet alles door elkaar.

Gebruik de Tweakers Pricewatch en filter daarbij op de volgende punten:

1) Aantal nu benodigde HDMI-aansluitingen; minimaal + 1, waarbij het gaat om HDMI 2.x (2.0a, 2.0b of 2.1) met HDCP 2.2 → zo ben je voorbereid op de aanschaf van een nieuw apparaat en zorg je er meteen ook voor dat alle huidige standaards worden ondersteund.
2) Aantal nu benodigde speakerkanalen én hoger. Dus niet alleen 5.1, maar ook 7.1, etc. (7.1 kan namelijk ook prima 5.1 afspelen; 5.1.4 ook prima stereo) en wat voor geluidsfilters: Dolby Digital, DTS HDMA, en Atmos bijv.
3) Aantal overige aansluitingen zoals RCA (tulp) en optisch. Kijk dus goed naar de apparaten die er op aangesloten dienen te worden
4) Belangrijke opties die er voor jou op moeten zitten: 4k, FM, Spotify, HDR, draadloze speakers, DAB+, etc
5) Extra opties die leuk zijn, maar niet noodzakelijk
6) Vanzelfsprekend de prijs.

Op 1 t/m 4 vergelijk je in de pricewatch. Als je dan enkele geschikte modellen hebt gevonden, kijk je naar punt 5. Wat zijn de extra's die elk apparaat biedt. Wat spreekt je het meeste aan?
En als laatste natuurlijk 6. Zijn 2 apparaten gelijk qua vervulling van je wensen? Koop dan gewoon degene die het beste aansluit bij je portemonnee. Weet je het dan nog niet? Kies dan degene die het beste in je interieur past ;)

Die Yamaha lijkt me voor dat geld een heel goede deal. In de pricewatch is hij een flink stuk duurder.
Een alternatief kan deze receiver zijn: pricewatch: Pioneer VSX-932 Zilver

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
@ Jorgen bedankt voor je complete antwoord.
Heb toch de in nieuwstaat zijnde Sony pricewatch: Sony STR-DH810
opgehaald gisteren voor ( maar ) € 85,-- met afstandbediening, uitlijn-microfoon en boekjes.
Heb mijn TV aan de enige ARC uitgang hangen van de Reciever.
Het Ziggo kastje hangt aan HDMI1 van de Reciever.
De XBOX ONE S hangt direct via HDMI kabel aan de TV.
Heb dan wel het XBOX ( Game & Netflix ) geluid via mijn Wharfedale speakers mits de Reciever aanstaat.

Deze Reciever heeft ARC dus ik meen dat hij dan minimaal HDMI1.4 ondersteunt. Dus GEEN 4K passthrough...echter is mijn TV wel 4K....Wat mis ik nu....Mits ( Ziggo ) iets zou aanbieden in 4K ?
Pagina: 1