Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13-09 18:28
Hallo medetweakers,

Ik heb sinds vorig jaar een S7 edge, nou was hier een en ander mis mee en kreeg vandaag een bericht vanuit Samsung dat deze niet meer te repareren is.

Nu krijg ik een voorstel vanuit Samsung dat ze me een nieuwe S8 kunnen aanbieden, nou vind ik dat zeer schappelijk want het toestel is al anderhalf jaar oud.
Maar ik zit dus met 1 ding, de accuduur, de s7 edge heeft een 3600mAh batterij t.o.v. dan S8 met haar 3000mAh batterij..

Want ik heb namelijk toentertijd de S7 edge boven de s7 verkozen juist om de grotere accu, heb nu een tegenvoorstel gedaan via de mail voor een S8+ waarbij de batterij in mijn opzicht wel overeenkomt.

Hoe denken jullie daar over?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Vragen kan je natuurlijk altijd, maar van een S7 Edge naar een S8 is een hele goede deal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-09 17:31

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

PilatuS schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 21:20:
Vragen kan je natuurlijk altijd, maar van een S7 Edge naar een S8 is een hele goede deal.
Is dat zo? Ongetwijfeld zal de S8 "nieuwer" zijn met nieuwere optimalisaties etc. maar de Exynos in de S7 lijkt op papier sneller dan die in de S8.

@dutchnltweaker heb je, voordat je Samsung mailde, even gekeken naar de bekende sites om de reviews (en dan met name van de accuduur) van beide toestellen te vergelijken in benchmarks?

/edit: reviews: Samsung Galaxy S8 en S8+: sexy smartphone blijkt behoorlijk trouw laat de verschillen wel redelijk zien; de S8 "lijkt" in een aantal gevallen langer mee te gaan accu-technisch.

[ Voor 23% gewijzigd door MAX3400 op 22-08-2018 21:24 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
PilatuS schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 21:20:
Vind ik zelf ook, dat is het punt niet.
Het gaat me echt om de accu duur, daar ben ik dus huiverig over. Misschien heb ik het wel helemaal mis maar of een 3600mAh accu of een 3000mAh accu is toch wel een verschil, als ze een s8+ die een 3500mAh accu heeft hadden aangeboden had ik gelijk akkoord gegaan. Dat verschil is namelijk nihil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
MAX3400 schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 21:22:
[...]

Is dat zo? Ongetwijfeld zal de S8 "nieuwer" zijn met nieuwere optimalisaties etc. maar de Exynos in de S7 lijkt op papier sneller dan die in de S8.
Merk je dat ? Merk persoonlijk al vrijwel niets van het verschil tussen de S5 of S8. Vind zelf de betere camera en het scherm van de S8 dat het een goede deal maakt, maar het hangt af van waar je de meeste waarde aan hecht natuurlijk :)
dutchnltweaker schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 21:23:
[...]

Vind ik zelf ook, dat is het punt niet.
Het gaat me echt om de accu duur, daar ben ik dus huiverig over. Misschien heb ik het wel helemaal mis maar of een 3600mAh accu of een 3000mAh accu is toch wel een verschil, als ze een s8+ die een 3500mAh accu heeft hadden aangeboden had ik gelijk akkoord gegaan. Dat verschil is namelijk nihil.
Zou sowieso even wat testen opzoeken en niet alleen naar mAh kijken. Dingen als de CPU of scherm kunnen flink inloed hebben in hoe lang het ding in de praktijk mee gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Zou sowieso even wat testen opzoeken en niet alleen naar mAh kijken. Dingen als de CPU of scherm kunnen flink inloed hebben in hoe lang het ding in de praktijk mee gaat.
Tja, dat weet ik wel maar in een paar test doet de S8+ t.o.v. toch anderhalf uur langer over met een accu lading.

En tests S7 edge vs S8 zijn bijna niet te vinden, S7 edge vs S8+ weer wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Kijk ook even hier op Tweakers. Ze doen hier altijd een video en browser test waardoor je ook oudere testen en nieuwe testen met elkaar kan vergelijken.

Verder zou ik het sowieso gewoon vragen aan ze of het mogelijk is. Er zit natuurlijk wel een aardig prijsverschil in dus of ze voor je willen doen is afwachten. Eventueel kan je nog voorstellen om een bijbetaling te doen als je graag de S8+ hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-09 17:31

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

dutchnltweaker schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 21:35:
[...]

Tja, dat weet ik wel maar in een paar test doet de S8+ t.o.v. toch anderhalf uur langer over met een accu lading.

En tests S7 edge vs S8 zijn bijna niet te vinden, S7 edge vs S8+ weer wel.
Ik heb een linkje gepost in mijn vorige reply maar ik snap het issue niet helemaal?

Voorbeeld: de ene smartphone kan, in een benchmark, wel 18 uur met de accu doen. De volgende smartphone 19 uur. Ja, en? Jij gebruikt de smartphone niet specifiek volgens de benchmark en het verschil is nog niet eens 6%.

En, zoals @PilatuS aangeeft; een kleine accu hoeft niet specifiek een kortere accuduur te betekenen; je staart je (gedeeltelijk terecht maar niet onderbouwd) blind op 1 waarde "accuduur" maar er zijn tientallen factoren die ervoor zorgen dat de accu langer/korter meegaat op bepaalde momenten.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
@MAX3400 klopt, moet me ook niet blind staren op een kleinere accu. Maar als ik het vergelijk tussen de s8 en de s8+ dan wint de + in de meeste gevallen qua accuduur als ik tests op YouTube mag geloven.

Edit:
@PilatuS Prijsverschil is niet super groot, ben best bereid om wat bij te leggen maar vind dat Samsung ding van hun kant af al hadden kunnen aanbieden.

[ Voor 28% gewijzigd door dutchnltweaker op 23-08-2018 11:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Update:

Helaas kan geen een optie, zelfs niet bijbetalen.
Dan nemen we de S8, nog steeds erg netjes maar had helaas een wat grotere batterij gehad.

Wie weet pakt het wel positief uit!
Pagina: 1