Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TechVolger
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 27-08 22:10
Beste Tweakers,

Vandaag is mijn videokaart binnen gekomen. De MSI GTX 1050 TI 4 GB. Allemaal leuk maar nadat ik hem in mijn syteempje had gedaan kreeg ik gewoon beeld wat vrij normaal is. Ik ging mijn drivers installeren waarna ik hem moest herstarten. Hij was dus aan het opstarten alles begon te draaien waarna ik alleen zwart scherm zag met ''no input by HDMI''.

Heb al van alles geprobeerd. De videokaart werkt naar behoren want heb het zelfde identieke syteem maar dan met een 750 TI. Heb de 1050 daar al in gehad en werkt naar behoren. 750 TI in het falende PC gestopt en alles werkt. Het heeft dus met de drivers te maken zover ik weet :?

Een andere oplossing die ik had uitgevoerd was via apparaatbeheer in Windows openen waarna je naar beeldschermadapters gaat en waar ik Intel(R) HD Graphics had uitgeschakeld. Het werkte waarna ik mijn kaart er weer in deed starten hij op. Nu weer de Drivers downloaden voor de videokaart. Herstarten deed de computer weer niet :(. Hetzelfde alweer bij af.

Iemand die de oplossing weet? Hier wat vederen info over het syteempje. I3-2120, 8GB ram, 430 watt PSU, 1TB HDD en dan de 1050 TI 4GB.

Alvast bedankt namens mij!,

TechVolger

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Even voor de duidelijkheid: de 750 doet het wel meteen goed en zie/kan je ook in de BIOS van de PC komen. De 1050 doet dat dus niet?

Dan vermoed ik, maar dat is echt een gok, dat het hardware-matig is en de eerste gok is dat de 6-pin kabel naar de GPU en PSU niet voldoende prik krijgt. Dat is wat lastig te testen anders dan een andere voeding aansluiten?

Aangezien je een ander systeem hebt staan, kan je beide machines toevallig naast elkaar zetten, de 1050 in het "falende" systeem prikken maar de voedingskabel van het "werkende" systeem in de GPU prikken? Of even de voeding van "werkend" uitbouwen en aansluiten op "falend"?

[ Voor 5% gewijzigd door MAX3400 op 22-08-2018 21:15 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03-10 13:26

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Heb je al DDU geprobeerd te draaien en de oude drivers daar mee verwijdert?

Zijn de moederborden van beide systemen exact hetzelfde? Voor hetzelfde geld heeft een een nieuwere bios dan de ander, dat kan ook uitmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TechVolger
MAX3400 schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 21:15:
Even voor de duidelijkheid: de 750 doet het wel meteen goed en zie/kan je ook in de BIOS van de PC komen. De 1050 doet dat dus niet?

Dan vermoed ik, maar dat is echt een gok, dat het hardware-matig is en de eerste gok is dat de 6-pin kabel naar de GPU en PSU niet voldoende prik krijgt. Dat is wat lastig te testen anders dan een andere voeding aansluiten?

Aangezien je een ander systeem hebt staan, kan je beide machines toevallig naast elkaar zetten, de 1050 in het "falende" systeem prikken maar de voedingskabel van het "werkende" systeem in de GPU prikken? Of even de voeding van "werkend" uitbouwen en aansluiten op "falend"?
Bij de 1050 krijg ik geen gehoor als ik het syteem opstart.
Dan ga ik ze toch even naast elkaar zetten.

Bedankt voor het meedenken!

[Heb een DDU gedraaid voordat ik met kabels moet gaan slepen en unpluggen. Hierbij heb/had ik een positieve uitslag. Het is dus niet mijn PSU het enige waar ik nog meezit is hoe ik mijn drivers kan installeren zonder hem opnieuw te moeten opstarten als ik de launcher heb gedownload. Een stapje dichterbij dat wel :P ]

[ Voor 15% gewijzigd door TechVolger op 23-08-2018 00:02 . Reden: Resultaten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TechVolger
Sp3ci3s8472 schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 21:43:

Zijn de moederborden van beide systemen exact hetzelfde? Voor hetzelfde geld heeft een een nieuwere bios dan de ander, dat kan ook uitmaken.
Moederborden zijn het zelfde ja. Heb DDU gedraaid en heb alles er vanaf gekregen. Hij deed het weer met de Videokaart!. Enige nadeel nu is dat ik Geforce moet downloaden voor mijn drivers. Als ik de launcher zelf heb gedownload moet je de computer eerst herstarten voordat je de driver zelf kunt gaan downloaden....

Hierdoor beland ik weer in het oude ritueel. Enig idee hoe ik dit zou kunnen oplossen? Zodat ik alsnog die drivers krijg gedownload voordat ik mijn computer moet herstarten.

Bedankt voor het meedenken en hoop dat je met het laatste ook nog raad mee weet _/-\o_

• Sp3ci3s8472

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Op een USB stickje zetten? :P

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-09 14:37
Sp3ci3s8472 schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 21:43:
Ik ben ook van een 750 ti naar een 1050 ti gegaan en ik had juist begrepen dat NVidia dezelfde drivers gebruikte en dat de Nvidia software de rest regelde.

• TechVolger
Ik de GPU en de HDD in het zelfde werkende systeem gezet en de drivers gedownload. Daarna alles terug gezet en het werkte nadat ik de Cmos had gereset. Hierna werkte het en alles was in orde. Totdat ik hem uitschakelde en ben nu dus weer terug bij af :(

• Sp3ci3s8472

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Doe toch eens een bios update. Zorg er wel voor dat je systeem op dat moment stabiels is en dat de bios op "Optimized defaults" staat. Met stabiel, flash je bios met de 750Ti er dus in.

Heb je al gecontroleerd welke versie van de bios beide moederborden hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TechVolger
De Bios is in beide systemen het zelfde nadat ik hem had geupdate. Ik had de drivers via mijn andere computer op de HDD geïnstalleerd met de 1050 er in. Had daarna de Cmos er even uitgehaald en na 5 minuten er weer in. Ik kreeg beeld! Alles deed het uitstekend. Had alles nagekeken of ik alle drivers had en dat was zo, totdat ik hem uitschakelde en hem naar de kamer bracht waar hij moest staan. Blackscreen again.....

Ik had nog een lege HDD liggen dus heb die er in gedaan i.p.v die er al in zat. Had mijn USB-stick erbij gepakt en ging er Windows opzetten. De video kaart er uiteraard in. Hij ging installeren!, totdat ik weer een black screen kreeg halverwege de installatie toen ie alles ging overschrijven. Het is hopeloos, nog ideeën?

Bedankt overigens voor het meedenken! Ik ben er telkens bijna totdat ik mijn pc afsluit of herstart! :?
Sp3ci3s8472 schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 22:56:
Doe toch eens een bios update. Zorg er wel voor dat je systeem op dat moment stabiels is en dat de bios op "Optimized defaults" staat. Met stabiel, flash je bios met de 750Ti er dus in.

Heb je al gecontroleerd welke versie van de bios beide moederborden hebben?
Pagina: 1