Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag aanschaf Lenovo Yoga 720-15

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• jvdw89
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 07-10-2022
Goedenavond mede Tweakers,

Ik sta op het punt om de Lenovo Yoga 720-15 aan te schaffen, maar zie nu dat dit model niet meer wordt aangeboden op hun eigen NL website. Weet iemand van jullie of het mogelijk is om er een via de BE of UK site te kopen? Zo ja, is de taal dan wel gewoon in NL in te stellen en zijn er nog meer verschillen die ik zo 1, 2, 3 niet kan bedenken waar ik rekening mee moet houden? Hoe zit het bv met garantie in zo'n geval?

Ik hoor het graag,

Jurrien

[ Voor 4% gewijzigd door jvdw89 op 22-08-2018 20:51 ]

Alle reacties

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Garantie gaat, binnen Europa, in principe via de verkopende partij. Dat kan dus inhouden dat als jij een model koopt bij bijvoorbeeld "Das Computerhaus" in Munchen, dat je met hun moet schakelen voor garantie en dus ook rekening moet houden dat het apparaat mogelijk moet worden opgestuurd.

Qua keyboards heb je in Europa meerdere uitvoeringen zoals qwerty, azerty, qwertz en overigen. Alhoewel je deze wel kan instellen zoals je gewend bent, is de bedrukking dus anders.

Verder, in Belgie, Frankrijk, Engeland en nog enkele landen zit er een andere netstekker bij. Over het algemeen zijn die wel te vervangen maar handig is anders; moet je dus extra moeite doen om een bepaalde stekker werkend te krijgen.

En, taal? Van wat?

Geen idee of Lenovo Nederland eventueel antwoorden kan geven op jouw vragen maar het lijkt me allicht de moeite om ze even te bellen hierover?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• jvdw89
MAX3400 schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 20:56:
Garantie gaat, binnen Europa, in principe via de verkopende partij. Dat kan dus inhouden dat als jij een model koopt bij bijvoorbeeld "Das Computerhaus" in Munchen, dat je met hun moet schakelen voor garantie en dus ook rekening moet houden dat het apparaat mogelijk moet worden opgestuurd.

Qua keyboards heb je in Europa meerdere uitvoeringen zoals qwerty, azerty, qwertz en overigen. Alhoewel je deze wel kan instellen zoals je gewend bent, is de bedrukking dus anders.

Verder, in Belgie, Frankrijk, Engeland en nog enkele landen zit er een andere netstekker bij. Over het algemeen zijn die wel te vervangen maar handig is anders; moet je dus extra moeite doen om een bepaalde stekker werkend te krijgen.

En, taal? Van wat?

Geen idee of Lenovo Nederland eventueel antwoorden kan geven op jouw vragen maar het lijkt me allicht de moeite om ze even te bellen hierover?
- Verkopende partij zou in dat geval dus Lenovo zelf blijven, want ik heb het over hun Belgische website ;)

- Toetsenbordindeling let ik goed op.

- Je opmerking over verschillende stekkers is een goede. Had ik zelf nog niet aan gedacht.

- En de taalinstellingen van Windows bedoel ik. Zolang dat in het NL of Eng staat is het prima, maar ik wil geen Duitse versie bv.

• MAX3400

MAX3400

jvdw89 schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 21:04:
[...]

- En de taalinstellingen van Windows bedoel ik. Zolang dat in het NL of Eng staat is het prima, maar ik wil geen Duitse versie bv.
Voor Windows 10 is het zo goed als gratis (op dit moment) om extra language-packs te installeren. Ook kan je vanuit Microsoft, op basis van je license-key, ook zelf een clean install doen van Windows in de taal die jezelf wil (en dan ben je ook van alle bloatware etc af).

Had niet geheel door dat je bij Lenovo wilde bestellen maar dan is dat in ieder geval duidelijk. Nog een tip: als je een creditcard hebt, informeer even naar de dekking (verzending, werking, etc) van die creditcard op het produkt. In een aantal gevallen neemt de CC-maatschappij bepaalde zorgen voor je uit handen.

• jvdw89
MAX3400 schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 21:08:
[...]

Voor Windows 10 is het zo goed als gratis (op dit moment) om extra language-packs te installeren. Ook kan je vanuit Microsoft, op basis van je license-key, ook zelf een clean install doen van Windows in de taal die jezelf wil (en dan ben je ook van alle bloatware etc af).

Had niet geheel door dat je bij Lenovo wilde bestellen maar dan is dat in ieder geval duidelijk. Nog een tip: als je een creditcard hebt, informeer even naar de dekking (verzending, werking, etc) van die creditcard op het produkt. In een aantal gevallen neemt de CC-maatschappij bepaalde zorgen voor je uit handen.
Top, dank voor je reacties. Wat bedoel je alleen precies met laatste alinea? Dat een aankoop betaald met CC vak verzekerd is qua verzending? Dat is mij bekend, maar zijn er meer voordelen?

• MAX3400

MAX3400

jvdw89 schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 21:27:
[...]

Top, dank voor je reacties. Wat bedoel je alleen precies met laatste alinea? Dat een aankoop betaald met CC vak verzekerd is qua verzending? Dat is mij bekend, maar zijn er meer voordelen?
Ja, afhankelijk van je creditcard, bijvoorbeeld Silver, Gold, Platinum, is ook garantie (langer) verzekerd. Of bepaalde maatschappijen vergoeden meer/beter als je vliegickets niet tot een tijdige vlucht leiden. Of reparatie van kleding binnen x aantal dagen (Mastercard doet geloof ik 180 dagen op een Silver card).

Maar dat zijn andere discussies waar je met je laptop niks aan hebt; allicht is het wel slim om even de voorwaarden van al jouw betaal-mogelijkheden na te lopen zodat je zo min mogelijk risico loopt indien er defecten / garantie opgelost moeten worden.

• jvdw89
Ik zal morgen zowel Lenovo als ING eens contacten :)

• MAX3400

MAX3400

jvdw89 schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 21:46:
Ik zal morgen zowel Lenovo als ING eens contacten :)
Top! En laat even weten waar daar uit komt; allicht kan iemand anders dan ook nog de betreffende machine wel/niet makkelijk uit het buitenland halen.

• jvdw89
MAX3400 schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 21:47:
[...]

Top! En laat even weten waar daar uit komt; allicht kan iemand anders dan ook nog de betreffende machine wel/niet makkelijk uit het buitenland halen.
I will!

• jvdw89
Er bestaat ook een kan dat ik kies tussen de:

pricewatch: Lenovo Yoga 530-14ARR (81H9001PMH)

of

pricewatch: Lenovo Yoga 530-14ARR (81H9001RMH)

Welke videokaart is nou beter? Je zou zeggen de RX Vega 10, maar als ik de benchmarks op internet goed begrijp, komt de Vega 8 beter uit de test?

En in hoeverre heb ik een i7/Ryzen 7 en 4 cores tov een i5/Ryzen 5 met 2 cores nodig met mijn gebruik? Ik gebruik de laptop iedere dag op werk en werk daar met Office en Adobe. Verder speel ik graag Guild Wars 2 op med tot high settings op Full HD resolutie en kijk ik relematig films en series via Netflix.

• jvdw89
Update:

Een Lenovo via de Belgische Lenovo website kopen is geen optie, omdat ze die alleen op een Belgisch adres kunnen leveren. De Yoga 720-15 komt ook niet meer terug in het Nederlandse assortiment. de GTX 1050 4GB variant is alleen nog te koop bij de MediaMarkt, maar €1.500,- is mij te veel en ben ook niet enthousiast over hun service.

Ik kwam nog wel deze tegen:

https://www.amazon.de/Len...n%3A213163031%7C392675011

Iemand ervaring met bestellen via Amazon? Hoe zit het dan met garantie etc?

• MAX3400

MAX3400

@jvdw89 je weet dat dat geen nieuwe laptops zijn op Amazon en dat je "dus" ook de garantie moet afhandelen met de verkopende partij?

De andere laptops die je noemt vind ik lastig te beoordelen; de ene heeft geen prijs dus specificaties & "tevredenheid" kan ikzelf dus niet afzetten tegen de andere laptop.

• jvdw89
MAX3400 schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 20:56:
@jvdw89 je weet dat dat geen nieuwe laptops zijn op Amazon en dat je "dus" ook de garantie moet afhandelen met de verkopende partij?

De andere laptops die je noemt vind ik lastig te beoordelen; de ene heeft geen prijs dus specificaties & "tevredenheid" kan ikzelf dus niet afzetten tegen de andere laptop.
Ah, dan valt dat ook weer af haha ;)

de laptop met de Ryzen 5 is €669,- en de Ryzen 7 varaint is €829,-. Laatstgenoemde wordt rond 13 september verwacht bij Coolblue.

• MBicknese
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23-11 13:05
Bij paradigit heb je de 730 voor €1100
https://www.paradigit.nl/...cu005smh/80051656/product

Die heeft de 1050 met 4GB ram

• jvdw89
Klopt, maar die heeft last van enorme throttling onder heavy load helaas. Wel bedankt voor het meedenken!

• MysticX
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
jvdw89 schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 20:51:
Update:

Een Lenovo via de Belgische Lenovo website kopen is geen optie, omdat ze die alleen op een Belgisch adres kunnen leveren. De Yoga 720-15 komt ook niet meer terug in het Nederlandse assortiment. de GTX 1050 4GB variant is alleen nog te koop bij de MediaMarkt, maar €1.500,- is mij te veel en ben ook niet enthousiast over hun service.

Ik kwam nog wel deze tegen:

https://www.amazon.de/Len...n%3A213163031%7C392675011

Iemand ervaring met bestellen via Amazon? Hoe zit het dan met garantie etc?
Zie dat het een Warehouse deal betreft. Dit zijn meestal geretourneerde modellen. Ik bestel ook vaak Warehouse deals en deze zijn bijna niet van nieuw te onderscheiden. Bovendien krijg je ook gewoon garantie op het product en als het je niet bevalt, kan je hem gewoon binnen 30 dagen terugsturen.

Als de prijs voor je gunstig is, zou je hem kunnen bestellen. Eventuele andere vragen kan je ook gemakkelijk terecht bij hun klantenservice, ze spreken gewoon Nederlands! :)

Let er trouwens wel op dat de meeste laptops die ze aanbieden met een qwertz toetsenbord komen.

[ Voor 3% gewijzigd door MysticX op 24-08-2018 18:58 ]

hi!

Pagina: 1