Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNG128MB
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 23-05 18:50
Mijn vriendin heeft een nieuwe Huawai Mate 10 Lite met een oude 16GB Kruidvat SD kaart erin, hier staan foto's op en van de ene op de andere dag zijn deze niet meer te openen.
In Windows verkenner van Windows 10 staan ze er nog in maar de bestanden zijn zogezegd verwijderd of verplaatst ?
Op de GSM staan de foto's er ook nog zogezegd op in de Galerij maar kan ze niet bekijken.
Als ik de SD-Kaart in mijn kaartlezer steek dan vind ik de foto's nergens meer terug. ;(

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Pak er een recovery programma bij, zorg er voor dat er NIKS naar de kaart wordt geschreven en probeer de kaart te lezen.

Mocht dat gelukt zijn: knip de kaart doormidden, gooi 'm weg en koop een fatsoenlijke kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Laat die SD kaart even in die kaartlezer zitten en kijk eens of Recuva er nog wat op ziet..... Als er dan ook niets meer te zien is dan is 't helaas een kwestie van: "Jammer"... Maar we hebben gelukkig de BACK-UP nog!

(toch?)

[ Voor 5% gewijzigd door Will_M op 22-08-2018 19:10 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNG128MB
Geen Back-up, kan gewoon de muziek die erop staat nog luisteren via de pc maar die foto's zijn ineens weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Dan staan je foto's er waarschijnlijk ook nog wel op echter zie je ze niet meer. Recuva al geprobeerd (is gratis te gebruiken)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNG128MB
Heb minitool power data recovery trial eens geprobeerd en hij vind een hele hoop RAW files, foto's filmpjes en muziek maar kan ze niet zien via Preview "damaged, unsupported or corrupted"

[ Voor 3% gewijzigd door TNG128MB op 22-08-2018 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 262853

Weet je dat 100% zeker? Laat haar eens inloggen op https://photos.google.com

En als er inderdaad geen backup is, dan zijn/waren de foto's niet heel belangrijk.

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 262853 op 22-08-2018 19:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TNG128MB
Ze heeft nog nooit op google ingelogd of ergens een backup van gemaakt, tis allemaal weg. Pech. De tijd kunnen we niet terughalen, alleen de herinneringen blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Hulde aan je vriendin dan maar (hoe zuur nú even dan ook).

[ Voor 4% gewijzigd door Will_M op 22-08-2018 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenBatt
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-05 16:57
TNG128MB schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 19:41:
Ze heeft nog nooit op google ingelogd of ergens een backup van gemaakt, tis allemaal weg. Pech. De tijd kunnen we niet terughalen, alleen de herinneringen blijven.
Oke, maar het is een android phone... Je hebt alleen al een google account nodig om uberhaubt gebruik te maken van de playstore. Het lijkt me ergens onwaarschijnlijk (ik zeg niet onmogelijk) dat ze die ook niet gebruikte? Je wilt toch vaak een app op de telefoon zetten, kan me moeilijk voorstellen dat iemand een telefoon uit de winkel zo gebruikt zonder der iets op te gooien, of trek je alle .apk bestanden zelf los van het internet?

Specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNG128MB
Nog niet aan gedacht, hebben ingelogd via de gmail die ze gebruikt voor de play store maar staan enkel foto's in van jaren geleden, niks recent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenBatt
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-05 16:57
Dan is het waarschijnlijk gewoon dikke pech. Misschien handig om eens te kijken naar een backup in de vorm van google photo's, onedrive, een eigen nextcloud server of nas? Dan kan je mobiel automagisch elke dag (of zelfs direct) een kopie maken :)

Specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick_74
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 27-11-2020
Mijn Micro SD kaart zat in mijn Samsung telefoon vol met foto’s en video’s. Mijn zoon had mijn oude telefoon en in plaats van dat hij mijn telefoon ontkoppelde in zijn account, wiste hij mijn telefoon op afstand; alles terug naar fabrieksinstellingen en ook mijn SD kaart gewist. Alles kwijt. Als klap op de vuurpijl bleek dat ik ook de foto’s niet gesynchroniseerd had naar de cloud. Diverse programma’s geprobeerd om mijn data terug te halen, geen enkel programma kon iets betekenen. Na enig zoeken kwam ik uit bij Recoverfab in Duitsland. Zij werken met vaste prijzen en als ze niets kunnen vinden, betaal je ook niets. Woensdag opgestuurd en donderdag de bevestiging dat mijn kaartje binnen gekomen was. Vrijdag het bericht dat ze 1500 foto’s en 90 video’s hebben kunnen herstellen! Screenshot van een voorbeeld kunnen zien. Dolblij ben ik dat mijn herinneringen van 2 jaar weer terug heb. Deze partij kan echt alles en raad ik iedereen aan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNG128MB
Bedankt maar 2 jaar later weer andere gsm en staan alle fotos op cloud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:01

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
We zullen dit topic inderdaad een mooie rustplek geven.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.