Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag

Ik wil een mailmerge doen met word en excel.
Ik maak op de gekende manier mijn mailmerge in word en sla deze op in mijn onedrive in een welbepaalde folder die ik deel met externe gebruikers die alle aanpassingen in dit document mogen doen.

is het mogelijk om een link te maken die mij toestaat om zonder problemen de link naar het excel bestand respecteert?

dus dat het betreffende excel bestand op mijn onedrive blijft bestaan en dat ik mijn word document download op de harde schijf en van daar mijn mailmerge ga lanceren.

alvast bedankt voor jullie input in deze
...

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Wat is er mis met een echt systeem?

Het is niet bepaald veilig als je de Excel deelt ivm AVG, en anders kunnen die anderen er niet bij.
En hoe hou je de wijzigingen bij? Heb je een revisie systeem?

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
als ik excel deel via onedrive in office 365 zijn alle macro's zo wie zo uitgeschakeld.
aangezien de data door alle partijen gebruikt en aangepast dient te worden dacht ik aan onedrive omdat deze een zekere beveiliging heeft.

echter kan ik geen link maken tussen word en het excel document dat in onedrive is opgeslagen. altands ik heb niets kunnen vinden dat dit mogelijk maakt dus vandaar mijn vraag.

als je een document deelt met iemand anders wordt het document/excel bestand bijgewerkt door alle partijen en dit gebeurd live.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 13:19

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

@Verwijderd @DJMaze bedoelt dat als 5 partijen online hun gegevens mogen invullen in hetzelfde document, ze dus ook van elkaar kunnen zien dat hun gegevens erin staan.

Voor een vriendengroepje is dat misschien nog te doen omdat je elkaar kent maar met de nieuwe wetgeving is jouw vraagstelling eigenlijk al "verboden" als je voor de lokale gym-vereniging van 3 klasjes aan alle ouders een mail-merge wil sturen.

Het gaat er dus niet om wat er wel/niet is uitgeschakeld qua functies; het gaat erom dat er data kan worden ingezien (of veranderd) door partijen die mogelijk niets met elkaar te maken hebben.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
begrijp ik maar de enigste die iets kunnen veranderen zijn de auteur(ikzelf) en 3 personen die in het bestuur zitten. mijn vraag blijft is dit mogelijk om op te zetten?

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-07 11:23
Beetje vreemde vraag, iedere file in je OneDrive staat óók 'gewoon' op je harde schijf.
Daar kan je toch mee mergen?

Houdoe

• tweakict
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09-09 10:14
Inzage van data van andere is ook bij wet verboden. OF je nu kunt wijzigen of niet.

Misschien is het verstandig dat je gewoon uitschrijft wat je uiteindelijke doel ik. Wellicht is deze manier niet de handigste c.q. amateuristisch (NOFI)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@Witte daar heb je gelijk in, echter de uitgenodigde personen zijn niet verbonden met mijn open office abonnement en zijn dus buitenstaanders. ik weet dus niet in welke mate deze dan op de harde schijf worden opgeslagen als ik deze online deel.

@tweakict
mijn bedoeling is als volgt excel bestand met mailmerge data op mijn onedrive delen met 3 personen waaronder mijzelf in begrepen.
Deze personen downloaden de word documenten en connecteren zich op het gedeelde excel bestand.
echter deze link kan niet gelegd worden.
vandaar mijn vraag hier hoe ik dit voorelkaar kan krijgen dat het excel bestand op deze manier gelinkt word met de word bestanden die lokaal worden opgeslagen?
hoop dat het nu een beetje duidelijker is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2019 15:48 . Reden: Leeg ivm privacy ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
de bestanden en folder zijn gedeeld
voor alle documenten en excel sheets hebben ze de volledige bevoegdheden om alles aan te passen als dit nodig mocht zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burnedhardware
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06:56
Wat betreft AVG. Je mag best een adressenbestand delen met externen, maar dan moet je er goed over hebben nagedacht (doe een LIA https://iapp.org/media/pd...idance-A4-Publication.pdf) waarin je meldt hoe je voorkomt dat je (delen van) de adressenlijst lekt (geheimhoudingsplicht en/of verwerkersovereenkomst) bewaar deze LIA bij de rest van je AVG dossier
Verder mogen ontvangers elkaars mailadres niet van elkaar weten, dus een mail merge voorkomt een hoop shit.
Pagina: 1