Mijn vraag
De opzet van m'n vraag is vrij simpel: Ik ben op zoek naar een versterker/DAC combo voor mijn 600Ω DT990. Maar omdat er nogal wat van die apparaten op de markt zijn, ben ik toch het overzicht wat kwijt. De bedoeling is dat het apparaat of de apparaten gewoon aan mijn PC gekoppeld blijft/blijven, draagbaarheid is dus niet van belang. FWIW, de DAC zal aan een Asus Maximus VIII Hero komen te hangen, eventueel via optisch uit en anders gewoon via USB. Verder is het mij om het even of het een stack of 'all in one' is, de ruimte is er wel. Verder zou het prettig zijn als er 2 apparaten (of meer) aan gekoppeld zouden kunnen worden. Zo kan dan, als mijn PC uit staat, er een Squeezebox aan gehangen worden. Prijs: Max €350.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Windows 10 en één of andere, recente Linux - dat wil nogal eens wisselen. Doorgaans een Fedora of *buntu. Support voor Linux zou dus wel prettig zijn, maar ik ga ervan uit dat dat doorgaans wel snor zit. Toch...?
Wat ik al gevonden heb
De opzet van m'n vraag is vrij simpel: Ik ben op zoek naar een versterker/DAC combo voor mijn 600Ω DT990. Maar omdat er nogal wat van die apparaten op de markt zijn, ben ik toch het overzicht wat kwijt. De bedoeling is dat het apparaat of de apparaten gewoon aan mijn PC gekoppeld blijft/blijven, draagbaarheid is dus niet van belang. FWIW, de DAC zal aan een Asus Maximus VIII Hero komen te hangen, eventueel via optisch uit en anders gewoon via USB. Verder is het mij om het even of het een stack of 'all in one' is, de ruimte is er wel. Verder zou het prettig zijn als er 2 apparaten (of meer) aan gekoppeld zouden kunnen worden. Zo kan dan, als mijn PC uit staat, er een Squeezebox aan gehangen worden. Prijs: Max €350.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Windows 10 en één of andere, recente Linux - dat wil nogal eens wisselen. Doorgaans een Fedora of *buntu. Support voor Linux zou dus wel prettig zijn, maar ik ga ervan uit dat dat doorgaans wel snor zit. Toch...?
Wat ik al gevonden heb
- De Cambridge Audio DacMagic Plus
- Voordeel van de CA is dat er zeker genoeg in- en uitgangen op zitten voor de komende tijd. De communicatie tussen CA apparatuur icm Foobar2000 en de ASIO plugin werkt ook lekker, zo is mijn ervaring. Verder is het een mooi ding, en makkelijk verkrijgbaar op de koop toe. Dat maakt aanspraak maken op garantie ook weer makkelijker. Nadeel: qua bedrag zit het apparaat op de [i]bloody limit[/i] van het budget. En: al verkrijgbaar sinds 2012? Dat is in de IT natuurlijk een eeuwigheid. Echter kan ik ook wel prima geloven dat er niet veel meer te verbeteren valt aan DACs, aangezien er al zo veel R&D in zit.
- Een Schiit stack bestaande uit een Modi 2 Uber en een Magni 3
Het grootste voordeel van deze stack is dat het wat goedkoper is dan de Cambridge Audio. Echter is de I/O wat beperkter, maar voldoende voor nu natuurlijk. Echter zijn de Schiits moeilijker te verkrijgen (via één webshop maar) en is er altijd wel iets niet op voorraad. Het feit dat de apparaten zo lastig te verkrijgen zijn geeft mij ook wat zorgen over de evt. aanspraak op garantie. Verder wel mooie dingen qua styling natuurlijk!
and thanks for all the fish.