Toon posts:

USB 3.1 (Type C) via dock naar monitor

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kunnen jullie mij helpen meedenken?

Ik zit met de volgende situatie:

De laptop die ik aan wil schaffen is een Asus Vivobook Pro N580VD. Deze laptop beschikt over 1 USB C gen 1 poort met de mogelijkheid om een 4K beeld naar een monitor te sturen. Ik ga er dus van uit dat één kabel van de USB C poort direct naar de monitor geen problemen oplevert.

Nu zit ik met het volgende:
Ik wil graag ook mijn draadloze muis, keyboard en geluidsysteem aansluiten op de laptop. Om te voorkomen dat ik 5 verschillende kabels moet loshalen op het moment dat ik de laptop meeneem, bedacht ik om een USB C dock aan te schaffen. Maar mij is tot op heden niet duidelijk of ik via zo'n USB C dock ook nog een (al dan niet) 4K signaal naar de monitor kan sturen, via die ene USB C poort op mijn laptop.

De opstelling komt er dus zo uit te zien:
- Asus Vivobook Pro N580
- USB C dock / aangesloten op de USB C poort van de laptop
- Draadloze muis, keyboard en geluidsysteem / aangesloten op de poorten van de USB C dock
- Monitor / Aangesloten via de USB C dock op de USB C poort van de laptop

Kan iemand mij vertellen of dit mogelijk is, of wat wél de oplossing is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max2000
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 07-10 11:36
Heb jij dit werkend gekregen?
Heb zelf een HP Envy met USB C 3.1 Gen 1 en een HP USB C travel dock.
Maar de dock lijkt geen stroom te krijgen. Lampje gaat niet branden en er is dus geen verbinding met de dock.
Op een andere laptop met USB C Gen 2 of Thunderbolt werkt het wel.

Net ook nog geprobeerd op een andere laptop die ook USB C Gen 1 heeft. En daar werkt het wel.

Is het überhaupt wel mogelijk om beeld via USB C gen 1 te sturen?
Ik had ook een cheap converter van USB C naar HDMI+USB.
Daar werkte wel de USB maar niet de HDMI.
Maar bij de dock werkt USB ook niet omdat er helemaal geen connectie tot stand komt.

Ergens op een hp forum las ik dat er geen Thunderbolt nodig is om beeld te versturen. Maar is dat waar of niet?

[ Voor 6% gewijzigd door Max2000 op 10-10-2018 14:22 ]

Spullekes te koop: https://tweakers.net/aanbod/user/826015/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-08-2021
Oud topic, maar toch even een reactie om mijn ervaring te delen: ik heb een USB-C 4K HDMI 2.0 adapter en deze werkt als hij rechtstreeks op de USB-C poort van mijn HP Spectre x360 aangesloten is, maar niet als hij via een USB-C hub (van Belkin) aangesloten is. Ik denk dat hij teveel bandbreedte nodig heeft en de hub dit niet bij kan benen. Misschien heeft die dock hetzelfde probleem.