RyanAir staking jongstleden(10 augustus). Overmacht aldus RA

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunrise
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:01
Ik ben helaas getroffen door een staking toen ik in een ander land was. Zal de ellende jullie maar besparen en eigenlijk viel het wel mee ondanks dat we de vakantie wat eerder moesten stoppen.

Nu het probleem, we hebben een claim ingediend via de website voor de 400 euro p.p. en wat extra gemaakte kosten. Je raadt het al, afgewezen want het was een onnodige staking van hun personeel. Bestaan er eigenlijk bedrijven die het nodig vinden dat hun personeel gaat staken? :?

Geen optie in de email om bezwaar te maken of iets dergelijks, ik heb niet eens het geld terug van de ryanair tickets. Zag die avond wel een optie van refund maar toen niet opgeklikt omdat ik overvallen was met 'euhh wat nu'. Als ik nu op die refund knop druk in de email kom ik gewoon op de pagina van ryanair waar ik een nieuwe vlucht kan boeken.

Dus de eindscore is: geen geld terug van de ryan air tickets, geen geld voor extra gemaakte kosten waaronder 2 tickets van condor (samen 319,-) en geen 400 euro p.p. waar we volgens europese richtlijnen recht op hebben.

Voor alle duidelijkheid, daar vliegen we dus niet meer mee.

Oke, nu heb je dus de optie om via claimsites te werken of heeft iemand een beter idee?

Mocht ik dingen niet juist in gedachten hebben dan hoor ik het graag.
Ik weet niet goed waar ik dit moet plaatsen, ik zie niks over geld en recht en een ander topic over ryanair staat hiet ook maar die is al wat ouder, excuses mocht het niet goed staan en bedankt voor het verplaatsen indien nodig. :)

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-06 13:21

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

www.ticketclaim.nl al bezocht?

En, om iets duidelijk te maken: staken is een grondrecht; niets iets waar een werkgever wel/niet het nodig vindt. En blijkbaar zijn er werkgevers, inclusief onze eigen overheid, die vinden dat het "achterstellen" van werknemers maar normaal is.

Hoe zijn de tickets ooit betaald? Veel CC-maatschappijen hebben ook (eigen) procedures voor dit soort situaties.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:42
Dit valt volgens mij onder overmacht inderdaad. Dit hele spelletje ook met Ryanair gehad ik juni. (Staking van de luchtverkeersleiding in Frankrijk, al vlogen we van Duitsland naar Spanje)

Zij moeten een alternatieve vlucht regelen. Kunnen ze dat niet, moeten ze een andere manier verzinnen (vlucht van een andere maatschappij).

Ze hebben een chatfunctie (is even zoeken!) Probeer het daar. De eerste keer liep ik tegen een muur. 2e chat kreeg ik de mogelijkheid om zelf een nieuwe vlucht te boeken, en zij betaalden die kosten. Extra gemaakte kosten naast de vliegreis (autoverhuur annuleren bijvoorbeeld) kreeg ik niet uitbetaald.

[ Voor 7% gewijzigd door Waah op 22-08-2018 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirtyBird
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22-06 23:48

DirtyBird

Praktiserend denker

Ik heb dit vorig jaar gehad met RA. In Nederland is dit geen overmacht, in sommige andere landen wel. Met andere woorden, als je vanaf Eindhoven vliegt en je vlucht is vertraagd of geannuleerd vanwege stakingen krijg je je geld terug, als je vanuit (in mijn geval) Duitsland vliegt kan je het vergeten.
De claim websites doen eigenlijk niet zo heel veel, tenminste, niks wat je niet zelf zou kunnen doen. Het enige wat ze kunnen doen is bij voldoende gedupeerden het naar de rechter laten gaan en hopen dat die overmacht van tafel veegt. Als daar in het betreffende land al een een uitspraak over is geweest volgt jurisprudentie en als dat niet voordelig uitpakt voor je neemt de claimwebsite je claim niet eens aan.

Heel vervelend dat je zoveel extra kosten hebt gemaakt. Ik vlieg zelf NOOIT meer met RA en ik hoop dat de vele berichten anderen ook doen inzien dat deze club niet te vertrouwen is, zowel voor de klant als voor de werknemer.

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunrise
We zullen de chat nogeens proberen, toendertijd moesten 50 min wachten op een gesprek, toen we de vraag gesteld hadden verbraken ze de verbinding, daarna stond de teller weer op 60 min, dus opgegeven.
Kan alleen nog chatten om de tickets te refunden, hopelijk gaat dat nog, misschien zeggen ze nu, ja jammer maar u bent te laat.

Ik ben in ieder geval superblij dat ik de kosten minimaal heb gehouden en familie heb laten rijden ipv van een taxi en niet de vakantie verlengt (omdat er niks terugvloog op die dag) heb met een paar dagen met de gedachten dat ze dat wel zouden betalen.

Ik denk dat we idd maar zo'n claimsite moeten proberen en het verlies maar moeten nemen. Ach het gaat me niet zozeer om het geld omdat ik het kan missen maar het gedoe eromheen, de irritatie. We rijden voortaan een half uur langer en vliegen met Condor vanaf nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunrise
DirtyBird schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 17:33:
als je vanuit (in mijn geval) Duitsland vliegt kan je het vergeten.
Duitsland idd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Waah schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 17:21:
Dit valt volgens mij onder overmacht inderdaad.
Volgens mij niet. Zie hier en hier, mogelijk dat een jurist wat beter bronnen heeft.

Kort samengevat en in Jip-en-Janneke-taal: gerommel tussen RyanAir en zijn eigen medewerkers zijn volgens die bronnen het probleem van RyanAir zelf, omdat RyanAir daar (door zijn beleidsvoering) zelf invloed op heeft.

Een staking van de verkeersleiding is dus heel anders. Daar heeft RyanAir zelf geen invloed op.

[ Voor 7% gewijzigd door bwerg op 22-08-2018 17:37 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
bwerg schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 17:35:
[...]

Volgens mij niet. Zie hier en hier, mogelijk dat een jurist wat beter bronnen heeft.

Kort samengevat en in Jip-en-Janneke-taal: gerommel tussen RyanAir en zijn eigen medewerkers zijn volgens die bronnen het probleem van RyanAir zelf, omdat RyanAir daar (door zijn beleidsvoering) zelf invloed op heeft.

Een staking van de verkeersleiding is dus heel anders. Daar heeft RyanAir zelf geen invloed op.
Klopt helemaal.

Alleen heeft hij weinig aan het geld terug. Waarschijnlijk zijn de nieuwe tickets duurder dan de Ryanair tickets. Dus beste is bij rianair claimen. Zelf verwacht ik niet dat het een groot probleem is aangezien ze er recht op hebben. Maar voor je iemand hebt gesproken bij Rianair... Da's een uitdaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:02

Garyu

WW

Ligt er een beetje aan hoe je ermee bent omgegaan toen. Normaal krijg je twee keuzes:
a) annuleren en kosten terug
b) omboeking
In beide gevallen krijg je vziw ook de vergoeding als het geen overmacht is.

Het lijkt nu alsof je een optie c) no-show hebt genomen, en gewoon niet bent komen opdagen. In dit geval weet ik niet of je je geld terug kan krijgen. Misschien is het ook geen issue, maar wel iets om even naar te kijken.

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16:00
Dit soort ellende is met RyanAir veel vaker langsgekomen. Overigens hebben we een hele vervoerssectie waaronder ook Luchtvaarttopics vallen. Move TL >>> VV

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 472287

Hier zijn die ticketclaimorganisaties nu voor. Die hebben daar ervaring mee. Zoals airhelp en nog vele anderen.

Tuurlijk, kost wat, maar alleen als ze slagen, en je zit niet met je ellenlange ellende zelf te vogelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Anoniem: 472287 schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 19:13:
Hier zijn die ticketclaimorganisaties nu voor. Die hebben daar ervaring mee. Zoals airhelp en nog vele anderen.

Tuurlijk, kost wat, maar alleen als ze slagen, en je zit niet met je ellenlange ellende zelf te vogelen.
Bijij was het chatten, toezegging dat ik het terug kreeg en formulier invullen. Kreeg het vanzelf terug. Zo ingewikkeld is het niet.

En dat weten die ticketclaimorganisaties ook. Is voor hun snel verdient. Dus alleen als je er niet uit komt zou ik dat doen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMW_Gizzmo
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23:01
Als je een rechtsbijstandverzekering hebt kan je het ook via die route proberen. Heeft bij ons gewerkt, kregen een voorstel van een eerste terugbetaling van 80% van de gemaakte kosten en ze gingen procederen (als de claim ontvankelijk werd verklaard). Hierna volgde de rest.
Niet elke verzekeringsmaatschappij doet dit is ons wel duidelijk geworden, maar een belletje is snel gedaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sunrise
Garyu schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 18:29:
Ligt er een beetje aan hoe je ermee bent omgegaan toen. Normaal krijg je twee keuzes:
a) annuleren en kosten terug
b) omboeking
In beide gevallen krijg je vziw ook de vergoeding als het geen overmacht is.

Het lijkt nu alsof je een optie c) no-show hebt genomen, en gewoon niet bent komen opdagen. In dit geval weet ik niet of je je geld terug kan krijgen. Misschien is het ook geen issue, maar wel iets om even naar te kijken.
Ik was overvallen door dit debacle, ik dacht dat het achteraf wel te regelen viel zolang je maar binnen een week een claim doet. Op dat moment was ik gelijk aan het zoeken naar alternatieve vluchten voordat die vol zouden zitten.
Maar als ze een product niet kunnen leveren heb je toch gewoon recht op geld terug? De volgende vlucht zou pas een week later zijn, geen optie voor ons.

Maar goed, bedankt voor alle tips. Mocht ik een update hebben dan plaats ik het.

Ëdit: Via chat krijgen we in ieder geval het geld van de retour tickets terug. (eerst zien dan geloven)

[ Voor 5% gewijzigd door Sunrise op 23-08-2018 14:49 ]

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19-06 14:55
Hier exact hetzelfde, terugweg vanuit Gran Canaria naar luchthaven Frankfurt.

via de chat hebben wij (nog voor dat het definitief was) gehoord dat de vlucht was geannuleerd.
De Ryan-air medewerker heeft de vlucht kosteloos omgeboekt van vrijdag naar de maandag. Oftewel onze vakantie werd wat langer :)

Wij hebben bewust gekozen om wel met ryan-air terug te vliegen. Als je namelijk geld terug vraagt dan annuleer je eigenlijk zelf de vlucht en krijg je dus alleen het geld terug van je retour ticket. En aangezien het geld wat we terug zouden krijgen aanmerkelijk minder was dan wat een ticket met (ik meen) TUI zou kosten, zouden we dus sowieso moeten bijbetalen.

Voordat we met Ryan-air op de chat gingen hebben we ook even contact gelegd met de reisverzekering. De reisverzekering heeft aangegeven eerst de claim in te dienen bij Ryan-air en wat Ryan-air niet vergoed aan kosten wordt door de verzekering vergoed. Totale kosten appartement, huur-auto, parkeergeld, boodschappen etc. +- 1150 euro.

Vervolgens bij thuiskomst alle bonnetjes etc. ingediend via het claim formulier. Nu dus afwachten of deze wordt vergoed en of we de claim van 400 euro per ticket nog terug krijgen (4x400)

[ Voor 22% gewijzigd door NL_Scratch op 23-08-2018 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunrise
NL_Scratch schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 16:46:
Hier exact hetzelfde, terugweg vanuit Gran Canaria naar luchthaven Frankfurt.

via de chat hebben wij (nog voor dat het definitief was) gehoord dat de vlucht was geannuleerd.
De Ryan-air medewerker heeft de vlucht kosteloos omgeboekt van vrijdag naar de maandag. Oftewel onze vakantie werd wat langer :)

Wij hebben bewust gekozen om wel met ryan-air terug te vliegen. Als je namelijk geld terug vraagt dan annuleer je eigenlijk zelf de vlucht en krijg je dus alleen het geld terug van je retour ticket. En aangezien het geld wat we terug zouden krijgen aanmerkelijk minder was dan wat een ticket met (ik meen) TUI zou kosten, zouden we dus sowieso moeten bijbetalen.

Voordat we met Ryan-air op de chat gingen hebben we ook even contact gelegd met de reisverzekering. De reisverzekering heeft aangegeven eerst de claim in te dienen bij Ryan-air en wat Ryan-air niet vergoed aan kosten wordt door de verzekering vergoed. Totale kosten appartement, huur-auto, parkeergeld, boodschappen etc. +- 1150 euro.

Vervolgens bij thuiskomst alle bonnetjes etc. ingediend via het claim formulier. Nu dus afwachten of deze wordt vergoed en of we de claim van 400 euro per ticket nog terug krijgen (4x400)
Dat was ook mijn gedachte destijds, wat betekend het precies als je nu je geld terugvraagt.
Heb ik dan nu mijn kansen verspeelt op een claim, dat lijkt mij niet.
Ik geloof dat 1 van ons toch een reisverzekering heeft, even uitzoeken. Ik die er geen heeft kan dan via EUclaim nog wat proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Het is volgens mij algemeen bekend dat Ryanair bijna alle claims standaard afwijst. Meest zinvolle is het om het via (indien aanwezig) rechtsbijstand te doen dan wel een claimclub. Tenzij staking ook echt onder overmacht valt.

[ Voor 9% gewijzigd door Gunner op 24-08-2018 14:04 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21:29
Succes met de claim (serieus!). Terecht en lastig vanwege de rare constructies.
Op een meta-niveau wel interessante gedachte:
Wij kopen tickets bij RA omdat het goedkoop is en ze veel vliegen naar veel bestemmingen. De prijs is zó laag dat er bespaard moet worden. De besparing (business model) voelen de piloten in de planningen, ZZP-constructies, salarissen, voorwaarden. Daarom wordt er gestaakt. Mooie vicieuze circel :)

https://www.groene.nl/artikel/zwijg-of-je-vliegt-eruit
https://www.groene.nl/art...ikkie-naar-de-filistijnen

* Tomino over and out.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
Gunner schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 13:51:
Het is volgens mij algemeen bekend dat Ryanair standaard claims afwijst. Meest zinvolle is het om het via (indien aanwezig) rechtsbijstand te doen dan wel een claimclub. Tenzij staking ook echt onder overmacht valt.
wat een onzin. Claim is hier gewoon toegekend. Heb de vliegtickets die ik bij een andere maatschappij heb geboekt gewoon vergoed gekregen. Niet het geld terug voor de Ryanair-vlucht. Maar dat is ook niet geheel onlogisch volgens mij.

Wij kregen de optie om later te vertrekken (6 dagen) maar dat was geen optie. Toen mochten we bij een andere partij boeken mits redelijk. Ze gaven zelf een lijstje met maatschappijen en één van dat lijstje gekozen.

Dus "Ryanair wijst standaard claims af" is onzin. Je moet er alleen wel wettelijk recht op hebben.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:43

MsG

Forumzwerver

Toch snap ik wel dat als je op eigen houtje iets regelt men niet blindelings akkoord gaat (al lijken ze dat nu wel te willen vergoeden). Als je bij een verzekering op eigen houtje (zonder overleg) eerst maar dingen gaat uitgeven of zelf een garage kiest, ik noem maar wat, krijg je ook lang niet altijd zonder morren alle dingen vergoed.

Dat RyanAir dan een tokkiemaatschappij mag zijn staat m.i. enigszins los van hoe je het in dit geval hebt aangepakt. Ik snap dat je overvallen was door de staking, maar dit is niet de meest handige manier.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunrise
Waah schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 13:55:
[...]

wat een onzin. Claim is hier gewoon toegekend. Heb de vliegtickets die ik bij een andere maatschappij heb geboekt gewoon vergoed gekregen. Niet het geld terug voor de Ryanair-vlucht. Maar dat is ook niet geheel onlogisch volgens mij.

Wij kregen de optie om later te vertrekken (6 dagen) maar dat was geen optie. Toen mochten we bij een andere partij boeken mits redelijk. Ze gaven zelf een lijstje met maatschappijen en één van dat lijstje gekozen.

Dus "Ryanair wijst standaard claims af" is onzin. Je moet er alleen wel wettelijk recht op hebben.....
Dit ging over dezelfde staking als de mijne?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Waah schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 13:55:
[...]

wat een onzin.

Wat fijn voor jou. Was anders onlangs (tijdens de staking) nog in diverse media en een snelle zoektocht via google geeft hetzelfde beeld. Je N=1 ervaring maakt het nog niet dat ze alle claims direct toewijzen.
Waah schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 14:01:
[...]
Dat zeg ik ook niet. Jij zegt: "Ryanair wijst alle claims af. Dat is bullshit.
Okay je wil dus over een klein woordje gaan miereneuken. Zal het aanpassen.

Overigens zijn dit standaard tactieken van de meeste maatschappijen. Ze hopen dat de mensen het er dan bij laten zitten omdat het ze anders flink geld kost.

[ Voor 43% gewijzigd door Gunner op 24-08-2018 14:06 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
Sunrise schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 13:57:
[...]

Dit ging over dezelfde staking als de mijne?
Nee dat was een luchtverkeersleidingsstaking. Waarbij je minder "rechten" hebt.

Ik zal even opzoeken wat ook alweer de exacte rechten waren... maar als de vlucht minder dan 14 dagen van tevoren is gemeld aan de passagier moeten ze je een nieuwe vlucht boeken. Als de vertrektijd meer dan X uur afwijkt moeten ze je een soortgelijk iets bieden, eventueel met een andere maatrschappij.
Gunner schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 14:00:
[...]

Wat fijn voor jou. Was anders onlangs (tijdens de staking) nog in diverse media en een snelle zoektocht via google geeft hetzelfde beeld. Je N=1 ervaring maakt het nog niet dat ze alle claims direct toewijzen.
Dat zeg ik ook niet. Jij zegt: "Ryanair wijst alle claims af. Dat is bullshit.

[ Voor 27% gewijzigd door Waah op 24-08-2018 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunrise
Waah schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 14:01:
[...]

Nee dat was een luchtverkeersleidingsstaking. Waarbij je minder "rechten" hebt.

Ik zal even opzoeken wat ook alweer de exacte rechten waren... maar als de vlucht minder dan 14 dagen van tevoren is gemeld aan de passagier moeten ze je een nieuwe vlucht boeken. Als de vertrektijd meer dan X uur afwijkt moeten ze je een soortgelijk iets bieden, eventueel met een andere maatrschappij.
Ik weet ongeveer wat m'n rechten zijn alleen it takes 2 to tango. Als ryanair niet wil dan heb je pech en krijg je niet alles vergoed en heb je kosten aan een andere partij die het wellicht voor je gaat oplossen.

Ik ben voornamelijk nieuwsgierig naar ervaringen van slachtoffers van dezelfde staking. Is iedereen benadeeld of alleen mensen die niet eerst via de chat met ryanair dingen hebben laten vastleggen. Die chat was namelijk overbelast en in ons geval niet werkend toen we eindelijk aan de beurt waren.

[ Voor 17% gewijzigd door Sunrise op 24-08-2018 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Sunrise schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 14:06:
[...]

Ik weet ongeveer wat m'n rechten zijn alleen it takes 2 to tango. Als ryanair niet wil dan heb je pech en krijg je niet alles vergoed en heb je kosten aan een andere partij die het wellicht voor je gaat oplossen.
Dat is zeker waar. Als Ryanair moeilijk doet, wordt het een lastig verhaal in je eentje. Dan zou ik sowieso kijken naar eventuele rechtsbijstand of zo'n claim-site. Wilde alleen aangeven dat het bij Ryanair dus wel netjes opgelost KAN worden. Maar waren bij mij ook meerdere chat-gesprekken voor nodig.
dat betekend niet dat ik ooit nog met ze vlieg O-)

[ Voor 4% gewijzigd door Waah op 24-08-2018 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
Sunrise schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 13:48:
[...]

Dat was ook mijn gedachte destijds, wat betekend het precies als je nu je geld terugvraagt.
Heb ik dan nu mijn kansen verspeelt op een claim, dat lijkt mij niet.
Ik geloof dat 1 van ons toch een reisverzekering heeft, even uitzoeken. Ik die er geen heeft kan dan via EUclaim nog wat proberen.
Het geld terug krijgen van de extra kosten zal denk ik niet een groot probleem worden voor ons.
Immers, de reisverzekering vergoed alles wat RyanAir niet vergoed.
De "extra" 400 euro vergoeding per ticket zal een stuk lastiger gaan.
Ik probeer het eerst zelf te regelen, en mocht dat niet lukken dan pas naar een claim organisatie.
Immers de claim organisatie pakt er (logisch) ook wat tussenuit. Al is het wel zo, no cure, no pay ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunrise
Na een chat gesprek met de claims afdeling zegt ze dat ik het opnieuw moet claimen als ik denk dat ik er recht op heb, maar of het zin heeft weet ze niet. Ik ga het opnieuw claimen dan maar. Ze had zelf helemaal geen idee of mening over de zaak. Beetje vreemd als dat haar expertise is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Sunrise schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 14:49:
Na een chat gesprek met de claims afdeling zegt ze dat ik het opnieuw moet claimen als ik denk dat ik er recht op heb, maar of het zin heeft weet ze niet. Ik ga het opnieuw claimen dan maar. Ze had zelf helemaal geen idee of mening over de zaak. Beetje vreemd als dat haar expertise is.
Ze zijn vooral bang dat je terug gaat grijpen op dat gesprek als bewijs O-) Daarom zeggen ze niets 8)7

Klantvriendelijk? nope :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
Hier net een reactie binnen gekregen. Er wordt niets vergoed omdat het overmacht is. Dat wordt dus rechtsbijstandverzekering inschakelen.

• Sunrise
NL_Scratch schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 18:44:
Hier net een reactie binnen gekregen. Er wordt niets vergoed omdat het overmacht is. Dat wordt dus rechtsbijstandverzekering inschakelen.
Oke, bedankt voor het melden. Nog geen bericht van mijn 2e poging. Geen hoge verwachtingen natuurlijk.

[ Voor 9% gewijzigd door Sunrise op 30-08-2018 13:07 ]

• NL_Scratch
Sunrise schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 13:05:
[...]

Oke, bedankt voor het melden. Nog geen bericht van mijn 2e poging. Geen hoge verwachtingen natuurlijk.
Helaas hebben wij dus blijkbaar geen rechtsbijstand.
De reisverzekering heeft op 100 euro na alle kosten vergoed. (accommodatie, huur-auto, parkeerplaats, eten etc.) oftewel voor ons 3 dagen langer vakantie wat uit-eindelijk 100 euro heeft gekost. Hier dus niets over te klagen!

Zojuist nog even de claim ingediend bij EU claim, en no cure no pay.
Stel EU claim krijgt er nog wat tussenweg dan is dat mooi meegenomen.

In elk geval zeer tevreden met de reisverzekering (interpolis) :)

• Sunrise
Net bericht gekregen dat we niks krijgen omdat we tickets gerefund hebben (nadat de claim geweigerd was). Rare club ryan air, ze veranderen gewoon de reden. We gaan ook maar eu claim doen, baat het niet dan schaadt het niet. Ryan air is in ieder geval geschiedenis in ons leven.
Pagina: 1