Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1107369

Topicstarter
Hi allen,

Ik ben al een aantal dagen bezig om mijn keuze te maken voor een laptop voor school.

Wat ga je met je laptop doen?
Ik zal de laptop gebruiken voor school, opleiding Officemanagement 1x in de week. Waarschijnlijk gaat hij dan mee. Verder zal ik er thuis op werken. Hierdoor wil ik graag een 14 inch laptop welke niet meer dan 2kg is.

Wat is je budget?
Helaas krijg ik de laptop niet van mijn werkgever (mijn opleiding wordt bekostigd), waardoor ik het liefst zo goedkoop mogelijk uit ben. Privé zal ik de laptop vrijwel niet gebruiken. Hierdoor is mijn budget rond de 500 euro.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ik weet niet helemaal hoe de opleiding in elkaar steekt, maar ik verwacht dat het handig is de laptop mee te nemen naar school. Hierdoor speelt accuduur wel een rol.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik heb laptops gezien van Asus, HP en Lenovo. Ik zal een lijstje geven van de laptops die voldoen aan mijn wensen. Van Asus hoor ik positive ervaringen, HP ook wel. Lenovo is wat zwaarder in gewicht, en ik weet niet echt wat de persoonlijke ervaringen zijn.

Mijn voorkeur ging eerst uit naar een Asus, en dan wel de Asus ZenBook UX430UA-GV445T. Dit vind ik bij nader inzien toch echt te duur voor een laptop welke ik 2 jaar zal gaan gebruiken.

Nu had ik mijn keuze terug gebracht naar 2 laptops:
HP 14-bs092nd of
Asus R418UA-EB778T

Na een pricewatch vergelijking zijn er toch een paar bij gekomen. Zie hier :F

#ProductPrijsSubtotaal
1Asus K406UA-BM229T€ 519,-€ 519,-
1Asus VivoBook R418UA-EB778T€ 499,-€ 499,-
1HP 14-bs092nd€ 449,-€ 449,-
1HP 14-ck0910nd€ 549,-€ 549,-
1Lenovo ThinkPad E470 20H10056MH€ 485,21€ 485,21
1Lenovo V330-14ISK (81AY000MMH)€ 439,-€ 439,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.940,21

Opslagcapaciteit heeft voor mij geen prioriteit, ik werk liever met een externe harde schijf. Schermresolutie maakt ook niet veel uit, en ik kan met een 4GB RAM prima overweg. Ik heb geselecteerd op de volgende zoekitems:
i3 processor, 14inch beeldscherm, tot 2 kg, qwerty toetsenbord tot EUR550.

Ik kan zelf niet vinden of de Lenovo laptops een mat scherm hebben, dit is toch ook wel een wens. Omdat Lenovo mij ook volledig onbekend is gaat hier niet mijn eerste voorkeur naar uit. Tenzij iemand mij kan vertellen of en waarom dit natuurlijk de must have laptop is.

Al met al hoeft het geen high end laptop te zijn. De goedkoopste en duurste schelen iets meer dan 100 euro. Ik wil graag waar voor mijn geld, maar hoef niet zo zeer 100 euro meer uit te geven voor opties waar ik in 'schoolgebruiksgemak' niet veel aan heb. Zie ik iets over het hoofd, wat is een echte must have optie voor schoolgebruik? Wellicht zijn ze allemaal prima, en betreft dit enkel persoonlijke voorkeur.

Kan ik voor één van mijn eerste opties gaan? Ik zal voor de makkelijkheid deze hier onder nog samenvatten:

#ProductPrijsSubtotaal
1Asus VivoBook R418UA-EB778T€ 499,-€ 499,-
1HP 14-bs092nd€ 449,-€ 449,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 948,-

Ik zie dat de ASUS beter is in allerlei opzichten (nieuwere processor, IPS scherm, lichter), maar de accuduur is 6 uur, waar de HP 8 uur voor heeft.

Zoals jullie lezen zie ik eventjes door de bomen het bos niet meer om die laatste keuze te maken. Hoop op jullie input, help a girl out please :?

Groetjes,
Denise