Aux in Mitsubishi Space Star 2005

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruw ER
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 31-05 09:09
Hallo,

Ik rij sinds begin dit jaar in een Mitsubishi Space Star uit 2005. Lelijk, (erg) goedkoop in aanschaf, met de betrouwbare 1.6 motor, ben er blij mee.

Ik gebruik een originele Mitsubishi radio, de w142 ( http://codedradio.info/sh...2720%20%20%20no%20display ). Hiermee heeft mijn boordcomputer wat extra functionaliteiten, zoals RDS, gemiddelde snelheid, aantal km tot een lege tank. Ik wil graag een aux aansluiting, maar als ik een moderne radio in bouw dan verlies ik de functionaliteiten van mijn boordcomputer. Waarom dit zo werkt, geen idee, iemand vond het ooit vast een slim idee.

Nu heb ik wat zitten googlen, maar veel verder als een paar polen die de aux kabel op de AM antenne solderen kom ik niet. Is niet iets waar ik zelf het verstand voor heb om te doen.
Een kabelset van Grom ben ik ook tegen gekomen, maar die plugged in de aansluiting voor de boordcomputer, dus weg functionaliteit.

Toen dacht ik aan een Parrot, en dan wel deze: https://www.coolblue.nl/p...cB#product_specifications

Als ik het goed begrijp plug ik een ISO kabel tussen de radio en de auto aansluitingen in, zodat ik de Parrot aan kan sluiten. uiteindelijk zal de boordcomputer kabel dan nog gewoon de radio ingaan.
Zo'n ISO kabel is deze bijvoorbeeld:
https://www.carmade.nl/pa...mitsubishi-1989-2007.html

Zou dit werken? Of is er een andere manier om een aux kabel te krijgen? Ik gebruik al een splitter voor mijn 12v aansluiting, 1 voor de telefoon opladen, 1 voor de dashcam. Zo'n FM transmitter is dus niet mijn 1e keuze, liever gewoon een kabel (of bluetooth).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 234FaTaLiTy
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19-06 21:10
Zijn er geen aftermarket radio's (bijv. Android) die deze functionaliteiten ondersteunen?
Bij andere types (met name VW, Audi etc) zie je dat vaker.

En ja, in feite zou een parrot ertussen moeten werken. Als je zeker wilt weten of je al je functies behoudt ff het bedrijf een mailtje sturen.

[ Voor 32% gewijzigd door 234FaTaLiTy op 22-08-2018 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruw ER
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 31-05 09:09
234FaTaLiTy schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 16:53:
Zijn er geen aftermarket radio's (bijv. Android) die deze functionaliteiten ondersteunen?
Bij andere types (met name VW, Audi etc) zie je dat vaker.
Niets dat ik heb kunnen vinden. Het feit dat ik een niet populaire auto heb gekocht heeft voordelen in de prijs, (aanbod is groter als de vraag), maar nadelen in de vorm van accessoires heb ik het idee..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cdoens
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-06 14:38

cdoens

Peugeot-gek

Ik heb een Parrot carkit aan mijn autoradio verbonden zitten. Hierdoor heb ik een carkit, USB, AUX-in en Bluetooth in 1. Zodra ik telefoon heb of muziek afspeel via een van de bronnen, verbreekt de Parrot de speakerverbindingen van de radio en neemt hij deze zelf over. De radio blijft wel aanstaan en geeft bijv nog RDS info en mijn boordcomputer werkt ook nog steeds. Een heel goede oplossing wat mij betreft.
De aansluiting is vrij simpel, idd een andere ISO stekker ertussen en wat voedingsdraden aansluiten et voila.

Ik heb maar 1 nadeel, de af-fabriek parkeersensoren lopen via de radiospeakers en zodra ik telefoon of muziek heb, dan hoor ik de piepjes niet. In het display zie ik echter nog wel de afstand van obstakels. (Kwestie van wennen)

Ford Focus SW, Peugeot 106 Rallye (work-in-progress)