Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huit
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-10 17:17
Wanneer ik een aflevering van een serie start in Netflix (op LG OLED65C8PLA) dan duurt het altijd even voordat de bitrate en resolutie omhoog gaan. Resolutie begint altijd in 480 en vervolgens 720, 1080, (2160). Duurt meestal een halve minuut ofzo. Ook wanneer hij aan het eind van een aflevering naar een volgende aflevering gaat, gaan bitrate en resolutie omlaag en daarna weer omhoog. TV zit via kabel aan netwerk en tussendoor is hij nooit aan het bufferen oid dus daar ligt het denk ik niet aan.

Heb ik een instelling verkeerd staan of is dit gewoon normaal en moet ik er maar aan wennen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-10 16:47

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Ik heb dat ook. Meestal begint hij op 720p en schaalt vervolgens op, waardoor het niet echt superveel opvalt. Maar soms heeft ie een 'hickup' en dan is 480p wel érg duidelijk zichtbaar....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparkiee
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08:16
Ik heb exact hetzelfde probleem. Wellicht dat het iets te maken heeft met buffering ?Ik heb het niet bekabeld aangesloten maar via Wi-Fi. En op de plek van mijn tv is de ontvangst geen 100%. In mijn geval is dat ook de verklaring. Wellicht een slechte kabel of connector?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Elke Netflix-stream heeft dit. Er wordt namelijk elke keer gechecked of de verbindingssnelheid hoog genoeg is of niet. Je kunt wel instellen dat het dataverbruik hoog is, dan wordt de stream gedownscaled als de snelheid niet hoog genoeg is. Maar dat merk je dan ook dat de stream er wat langer over doet om te starten.

Hoe je dit instelt? Zie deze tips van het Helpcentrum van Netflix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huit
CH4OS schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 16:03:
Elke Netflix-stream heeft dit. Er wordt namelijk elke keer gechecked of de verbindingssnelheid hoog genoeg is of niet. Je kunt wel instellen dat het dataverbruik hoog is, dan wordt de stream gedownscaled als de snelheid niet hoog genoeg is. Maar dat merk je dan ook dat de stream er wat langer over doet om te starten.

Hoe je dit instelt? Zie deze tips van het Helpcentrum van Netflix.
Dank je, maar die instelling heb ik al op hoog staan.

Het is toch raar dat wanneer ik net een stream heb bekeken, er opnieuw moet worden gecontroleerd of de verbinding goed genoeg is? Sterker nog, dat zou zelfs op de achtergrond kunnen worden gedaan op het moment dat Netflix is opgestart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Huit schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 16:17:
Dank je, maar die instelling heb ik al op hoog staan.

Het is toch raar dat wanneer ik net een stream heb bekeken, er opnieuw moet worden gecontroleerd of de verbinding goed genoeg is? Sterker nog, dat zou zelfs op de achtergrond kunnen worden gedaan op het moment dat Netflix is opgestart.
Sterker nog, die check heb je ook gedurende het kijken. Ik zie geregeld dat een stream HD is, maar later naar SD gaat (onscherp en zo). Dan schiet ie later wel weer omhoog naar HD. :)

Reden dat dit gebeurd lijkt me duidelijk, zorgen dat je zonder bufferingsproblemen kan blijven kijken omdat de snelheid van (internet)verbindingen fluctueren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huit
Toch jammer dat dat niet anders is opgelost.

Maar goed, mijn vraag is beantwoord, heb niks verkeerd ingesteld. Dank voor de antwoorden. :)

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03:49

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Huit schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 16:36:
Toch jammer dat dat niet anders is opgelost.

Maar goed, mijn vraag is beantwoord, heb niks verkeerd ingesteld. Dank voor de antwoorden. :)
Heb je geen mogelijkheid om hem bekabeld aan te sluiten? Ik heb er met mijn C7 die bekabeld met mijn netwerk verbonden is echt nooit last van.

Your Friendly Neighborhood Moderator

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:52
Mijn ervaring is ook dat het bekabeld beter is, al treedt het daar trouwens wel nog een beetje op. Als je kan bekabelen, dan kun je op aliexpress die van ugreen kopen (https://bit.ly/2MJgddm
https://bit.ly/2MJgddm
), rond de 7-8 euro.

edit:
Nevermind, ik was er op de een of andere manier van overtuigd dat je chromecast gebruikt

[ Voor 7% gewijzigd door sewer op 23-08-2018 15:43 ]

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:52
hickup in netwerk...

[ Voor 96% gewijzigd door sewer op 23-08-2018 14:21 ]

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-10 13:10

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Uit het LG Oled topic: Gebruik WiFi kanaal 36, 52 of 149. Ik neem aan dat je WiFi AC gebruikt.
Dit zou de slechte performance moeten verhelpen.
Zelf gebruik ik kanaal 36 (op 5Ghz uiteraard) en ervaar geen issues.
Overigens gebruik ik de Windows 10 app van Netflix via mijn aangesloten Htpc. De tv app zorgt voor stotteringen dus ook dáár kan het nog aan liggen...

Mijn muziekcollectie op Discogs

• Huit
Beste mensen, zoals al reeds in oorspronkelijke vraag aangegeven: de TV is bekabeld aangesloten. Op Ziggo speedtest haal ik 59Mbps down en 20Mbps up. Op fast.com/nl (van Netflix) haal ik 47Mbps.

• Huit
Overigens, als ik via WiFi verbind, krijg ik dezelfde getallen dus ik denk dat dit ook de max snelheid voor de C8 is. Bekabeld gaat de C8 ook niet verder dan 100Mbit meende ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik herken dit wel en ik heb sterk het vermoeden dat het komt omdat de processor gewoon niet krachtig genoeg is, sinds ik aan elke tv een nvidia shield heb hangen heb ik dit probleem echt nooit meer, voorheen met andere mediaspelers of via de apps op de tv wel.

Op de ipad air's heb ik het trouwens ook niet, maar die schermen zijn kleiner en ik weet niet of dat van invloed is.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2018 22:41 ]

Pagina: 1