Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Een half jaar geleden heb ik mijn computer ingeruild voor een Macbook pro (13inch, i7, 16gb DDR3, Intel Iris Plus Graphics 640 1536 MB).
Dit vanwege het feit dat ik veel onderweg moet werken.
De grote projecten worden echter thuis gedaan.

Nu zijn die eGPU's nogal in de opmars en zelfs voor mac.
Oftewel ik vroeg mij af of er mensen zijn met ervaringen met de Gigabyte RX 580 Gaming Box.

Ik game niet zoveel op mijn macbook en vraag me daarom af of hij is zijn performance omhoog zou gaan met die gaming box bij programma's zoals Adobe photoshop, illustrator en after effects.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinW
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 20:42
Adobe apps zijn (nog) niet geoptimaliseerd voor eGPU's. Voor nu heb je er dus niet zoveel aan als je alleen Adobe software gebruikt.

[ Voor 6% gewijzigd door MelvinW op 22-08-2018 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:00
MelvinW schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 15:34:
Adobe apps zijn (nog) niet geoptimaliseerd voor eGPU's. Voor nu heb je er dus niet zoveel aan als je alleen Adobe software gebruikt.
Dat is natuurlijk niet helemaal waar. Als je de eGPU aansluit, daar een scherm op aansluit, en de Adobe applicaties op dat scherm gebruikt, gebruiken ze die GPU. Dus je hebt er wel wat aan, alleen niet op het interne scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinW
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 20:42
ThomasG schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 16:23:
[...]
Dat is natuurlijk niet helemaal waar. Als je de eGPU aansluit, daar een scherm op aansluit, en de Adobe applicaties op dat scherm gebruikt, gebruiken ze die GPU. Dus je hebt er wel wat aan, alleen niet op het interne scherm.
Nee hoor, dat maakt niet heel veel uit. Zie deze video: YouTube: Blackmagic eGPU Review. Not what I was hoping for APPLE.

Het verschil in performance is echt minimaal in Adobe apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat is dan wel weer een grote tegenvaller.
Ik gebruik voornamelijk adobe programma's. Is er ook een reden voor waarom nou juist Adobe de eGPU niet goed wil pakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lyca
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 05-09 08:11
Omdat Adobe primair ontwikkelt voor Windows platformen en niet voor MacOS.
Het is misschien een cheesy one-liner, maar toch is het ook vaak zo.

Kijk naar sommige verschillen tussen Adobe Prem en FCP, ze zijn gigantisch. Maar ook bv FCP heeft problemen met die eGPU setup, het lijkt me nog steeds een hebbeding dan een nuttig voordeel.

Voor games is een desktop setup nog steeds een betere oplossing (met windows), tenzij je al een Macbook owner bent die niet vies is van 700+ euro uit te geven aan een enclosure + kaart. Wil je dat toch doen, dan stel ik echt voor dat je wegblijft van die Blackmagic want de GPU is niet te vervangen, maar kijkt naar andere alternatieven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:18

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Ik gebruik mijn 2018 MBP in combinatie met de Aorus Gaming Box 1080. In MacOS wordt een tweede scherm naadloos herkend met de NVIDIA drivers geïnstalleerd. Er zijn echter wel wat haken en ogen, stand-by bijvoorbeeld levert vaak een spontane reboot op. In Boot Camp heb ik dezelfde ervaringen; het werkt prima, ook voor VR en Gaming. Met software heb ik zelf nog geen ervaring maar qua gaming performance valt het me niet tegen.

Het is een beetje kiezen tussen de betere support van de AMD RX580 of de betere prestaties van de NVDIA 1070/1080.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psychilles
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10:01
Ik heb hier ook interesse in.

Wil graag toevoegen dat FCP support inmiddels een stuk beter is in Mojave.

En daarnaast dat Adobe langzaam maar zeker elementen van de software GPU support geeft. Waaronder steeds meer effecten in After Effects. Ze zijn zich langzaam aan van multi core naar GPU rendering aan het verplaatsen. Zie: https://www.pugetsystems.com/recommended/Recommended-Systems-for-Adobe-After-Effects-CC-144/Hardware-Recommendations#GPU
Pagina: 1