Optie 1 of 2

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik overweeg ivm met mijn studie een Macbook Pro te kopen. Ik zal hier ook wat grafische programma's op gaan gebruiken (inDesign, Illustrator). In verband met mijn budget zal dit een tweedehands worden. Zelf heb ik geen ervaring met Macbooks en heb de keuze tussen onderstaande twee opties. Is er iemand die mij hierover kan adviseren?

De informatie die ik heb.

Optie 1:
MacBook Pro 13" Mid 2012
- Processor 2.9 GHz Inter Core i7
- 8 GB 1600 MHz DDR3
- Intel HD Graphics 4000 1536 MB

Optie 2:
MacBook Pro 13" Late 2013
- 2.4 GHz dual-core Intel Core i5-processor (Turbo Boost tot 2,9 GHz) met 3 MB gedeelde L3-cache
- Retina-display: 13,3inch (diagonaal) beeldscherm met led-achtergrondverlichting en IPS-technologie, resolutie van 2560 x 1600 bij 227 pixels per inch met ondersteuning voor miljoenen kleuren
- 128 GB SSD schijf
- 4 GB 1600 MHZ DDR3L-werkgeheugen
- Intel Iris grafische processor
- 2x Thunderbolt-poort, 3x USB 3, 1x HDMI, Koptelefoonaansluiting, SDXC-sleuf
- Wifi 802.11ac/a/b/g/n, Bluetooth 4.0

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViolatoR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-06 17:57
De MBP uit Optie 2 heeft volgens mij het ram geheugen gesoldeerd, dus is niet uit te breiden. En 4GB met programma's als illustrator/indesign/photoshop is toch wel karig. Ook is 128GB SSD wel erg klein, zou toch minimaal voor 256 gaan (heb ik zelf ook met die programma's en wat andere dingen erop en hou nog zo'n 120-130gb over).

Het 2012 kun je eventueel nog naar 16GB uitbreiden, weet niet wat voor HD daar in zit maar als daar geen SSD in zit kun je die ook nog makkelijk vervangen.

Ik zou dus voor Optie 1 gaan :)

fotoblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:06
Je hebt niet de volledige specs van de eerste optie beschreven. Hoe kan iemand advies geven aan de hand van halve informatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Die zijn inderdaad niet volledig, maar dit is alle informatie die ik erover heb op dit moment. Vanavond kan ik die Macbook testen en zal daarbij ook naar verdere specs kijken en vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jctjepkema
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17-09 13:54
Dat retina paneel is wel erg fijn om op te werken ten opzichte van optie 1 aan gezien die echt een treurige resolutie heeft. (1280, 800) Is zelfs lager dan mijn 13" macbook air uit 2013 en dat was toen al treurig qua resolutie.

zie:
https://support.apple.com/kb/sp649?locale=nl_NL

Overigens, investeer nu in je machine en je doet makkelijk je hele studie met je Mac. Ik heb mijne nu zon 5 jaar. En dat ding doet het nog steeds perfect(deukje hier deukje daar, accu op 70%). Veel programmeren en draai behoorlijk uiteenlopende software(windows, mac, ubuntu) In windows draai ik bijvoorbeeld Altium en mijn mac heeft mij zonder problemen door behoorlijk complexe(DDR3 werkgeheugen, 6 laags etc..) printplaten gewurmd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mooie clickbait

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvanpruissen
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 07-12-2024

rvanpruissen

rePear.it

Optie 3: geen van beiden.

Optie 1 is een slechte keuze ivm grafisch ontwerp icm achterhaalde resolutie. Optie 2 is een slechte keuze omdat het RAM-geheugen te beperkt is en je het niet kunt uitbreiden. Wat is je budget überhaubt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16-09 21:49
beide zijn geen toppers.
Wat is je budget en ben je aan apple gebonden? Als je budget laag is kun je beter kiezen voor een 2de hands laptop (zakelijk model zoals een thinkpad, dell lattitude, hp probook)

...

Pagina: 1