Hoe snel reageert Facebook op een bug report?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbierut4
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 04-05 13:00
Ik weet niet of iemand hier ervaring mee heeft maar ik heb maandag avond een bugreport ingestuurd naar Facebook omdat ik een bug gevonden heb. Kan uiteraard niet vermelden wat de bug is zolang het niet gefixt is maar het heeft te maken met privacy van pagina beheerders.

Nu is mijn vraag, binnen welke termijn kan ik een reactie verwachten van facebook behalve de geautomatiseerde reactie dat mijn bugreport is ontvangen?

groetjes

Beste antwoord (via Robbierut4 op 23-08-2018 15:50)

• dbakker
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-06-2024
Mijn ervaring is dat FB meestal redelijk vlot reageert. Ze krijgen echter honderden meldingen per dag, dus ik zou zeggen wacht nog even een paar dagen af.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-05 19:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Van FB: As people send us reports about broken features, we review them and sometimes reach out for more info to help us resolve the problem.

Er zit dus een kans in dat je niks hoort.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbierut4
MAX3400 schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 12:53:
Van FB: As people send us reports about broken features, we review them and sometimes reach out for more info to help us resolve the problem.

Hmm. Dat zou k*t zijn. Ik heb beloofd om een pagina eigenaar op de hoogte te houden, maar als ik geen antwoord krijg van facebook dan heeft dat niet zoveel nut.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-05 19:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Robbierut4 schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 12:55:
[...]

Hmm. Dat zou k*t zijn. Ik heb beloofd om een pagina eigenaar op de hoogte te houden, maar als ik geen antwoord krijg van facebook dan heeft dat niet zoveel nut.
Dat snap ik maar waarom beloof je dan iets waar je zo ongeveer 0 invloed op hebt?

Heb je je bevinding via Whitehat ingestuurd of via het gewone bug-formuliertje?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurtPoindexter
  • Registratie: Februari 2017
  • Niet online
-

[ Voor 100% gewijzigd door CurtPoindexter op 19-10-2019 15:48 . Reden: Leeg ivm privacy ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbierut4
MAX3400 schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 12:58:
[...]

Dat snap ik maar waarom beloof je dan iets waar je zo ongeveer 0 invloed op hebt?

Heb je je bevinding via Whitehat ingestuurd of via het gewone bug-formuliertje?
Omdat ik er vanuit ging dat facebook in ieder geval het fatsoen heeft om mij een berichtje te sturen als ze het gefixt hebben van bedankt, het is opgelost.

En ingestuurd via whitehat.
CurtPoindexter schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 13:00:
Je kan ook gewoon zeggen dat je (nog) niks hebt gehoord van ze.
Dat doe ik ook. Maar zou fijn zijn als ik ooit kan zeggen van he, ik heb reactie, facebook heeft het gefixt.

[ Voor 24% gewijzigd door Robbierut4 op 22-08-2018 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flimovic
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08-05 18:52

Flimovic

PC Gamer / BBQ-liefhebber

Robbierut4 schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 13:01:
[...]

Omdat ik er vanuit ging dat facebook in ieder geval het fatsoen heeft om mij een berichtje te sturen als ze het gefixt hebben van bedankt, het is opgelost.

En ingestuurd via whitehat.
Je kan toch terugkoppelen aan de beheerder dat Facebook niet altijd reageert op bug-reports? En dat in het geval Facebook wel mocht reageren, je dat aan de beheerder doorgeeft?

Steam/Discord: Flimovic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbierut4
MAX3400 schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 12:53:

Ik heb ff gegoogled op jou tekstje en de volgende regel van die pagina is:

If the Support Inbox status for something you reported says it was resolved but you're still experiencing the problem, please report it again with the following tips in mind:

Oftewel, facebook geeft wel altijd een reactie, alleen niet altijd in lange lappen tekst, maar dat kan ook zijn door een vinkje om te zetten dat het gefixt is.

Dus mijn originele vraag blijft, heeft iemand dit geval eerder gehad en enig idee hoelang het duurt voordat facebook zo'n bug oplost en er "reactie" op geeft?

Acties:
  • Beste antwoord ✓
  • 0 Henk 'm!

• dbakker
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-06-2024
Mijn ervaring is dat FB meestal redelijk vlot reageert. Ze krijgen echter honderden meldingen per dag, dus ik zou zeggen wacht nog even een paar dagen af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbierut4
dbakker schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 14:16:
Dankje.

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Neem aan dat je niet doelt op de weergave van wie ze zijn en wat hun persoonlijke privé account is? Of wel? Dat is namelijk een feature die ze zelf een keer aan hebben moeten zetten, geen bug.

[ Voor 6% gewijzigd door WhatsappHack op 23-08-2018 02:36 ]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

• Robbierut4
WhatsappHack schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 02:35:
Neem aan dat je niet doelt op de weergave van wie ze zijn en wat hun persoonlijke privé account is? Of wel? Dat is namelijk een feature die ze zelf een keer aan hebben moeten zetten, geen bug.
Nee, dit is wel echt een bug ;)

Wat daar ook op wijst is dat op de ene manier van facebook benaderen het wel werkt, en op de andere manier van facebook benaderen de bug niet werkt.

[ Voor 17% gewijzigd door Robbierut4 op 23-08-2018 09:06 ]

Pagina: 1