BCC garantie HP

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lars1233211
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 07-06 10:06
Beste,

Nu ongeveer een maand geleden een HP laptop van 750 euro aangeschaft (i7,SSD prima specs) van BCC. Eerste twee weken in de doos gelaten vanwege vakantie.

Na eerste installatie en bloat verwijdering begonnen met prutsen. Merkte al gelijk bij simpele taken als webbrowsen dat de laptop erg warm werd en de fan luid blaast. (Laat staan bij simpele games)

Zelf Speccy gedownload en vast gesteld dat de warmte soms bij de 80 graden ligt.

Terug gegaan naar BCC (binnen de 30 dagen) daar ook nog geconstateerd dat het toetsenbord mee buigt met de behuizing. Toen aangegeven dat ik liever m'n geld terug wil, maar volgens hun moet die eerst worden opgestuurd en daarna "kijken we verder".

Deze levering duurt minimaal 3 weken en aangezien ik hiervoor eigenlijk een laptop nodig heb wil ik graag m'n geld terug.

Aangekomen bij de vraag, kan ik nu afdwingen dat ik m'n geld terug krijg, of ben ik verplicht te wachten op de oplossing van BCC.

Ik hoor graag,

Lars

Beste antwoord (via lars1233211 op 22-08-2018 12:16)

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Bij een niet-conform product is het volgens mij zo dat je de verkoper daadwerkelijk de kans moet geven om dat voor je op te lossen via reparatie of vervanging. Je kan dus niet eenzijdig besluiten om die stappen over te willen slaan en meteen voor ontbinding te gaan.

Zoals het in artikel 22 staat van wetboek 7:
Beantwoordt het afgeleverde niet aan de overeenkomst, dan heeft bij een consumentenkoop de koper voorts de bevoegdheid om:
a
de overeenkomst te ontbinden, tenzij de afwijking van het overeengekomene, gezien haar geringe betekenis, deze ontbinding met haar gevolgen niet rechtvaardigt;
b
de prijs te verminderen in evenredigheid met de mate van afwijking van het overeengekomene.
2
De in lid 1 bedoelde bevoegdheden ontstaan pas wanneer herstel en vervanging onmogelijk zijn of van de verkoper niet gevergd kunnen worden, danwel de verkoper tekort is geschoten in een verplichting als bedoeld in artikel 21 lid 3.
Zie ook Artikel 21 en 22:
http://wetten.overheid.nl...deel1_Afdeling3_Artikel21
http://wetten.overheid.nl...deel1_Afdeling3_Artikel22

Dat oplossen dient uiteraard wel kostenloos en zonder ernstige overlast te gebeuren.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rik.
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 13:11
Volgens mij had je al die mankementen niet moeten vermelden en de laptop onder WKOA terugsturen. Dan had je geen problemen gehad waarschijnlijk

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Bij een niet-conform product is het volgens mij zo dat je de verkoper daadwerkelijk de kans moet geven om dat voor je op te lossen via reparatie of vervanging. Je kan dus niet eenzijdig besluiten om die stappen over te willen slaan en meteen voor ontbinding te gaan.

Zoals het in artikel 22 staat van wetboek 7:
Beantwoordt het afgeleverde niet aan de overeenkomst, dan heeft bij een consumentenkoop de koper voorts de bevoegdheid om:
a
de overeenkomst te ontbinden, tenzij de afwijking van het overeengekomene, gezien haar geringe betekenis, deze ontbinding met haar gevolgen niet rechtvaardigt;
b
de prijs te verminderen in evenredigheid met de mate van afwijking van het overeengekomene.
2
De in lid 1 bedoelde bevoegdheden ontstaan pas wanneer herstel en vervanging onmogelijk zijn of van de verkoper niet gevergd kunnen worden, danwel de verkoper tekort is geschoten in een verplichting als bedoeld in artikel 21 lid 3.
Zie ook Artikel 21 en 22:
http://wetten.overheid.nl...deel1_Afdeling3_Artikel21
http://wetten.overheid.nl...deel1_Afdeling3_Artikel22

Dat oplossen dient uiteraard wel kostenloos en zonder ernstige overlast te gebeuren.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lars1233211
Bedankt voor de reacties,

@Orion84 Ging hier eigenlijk ook al van uit. Afwachten dan maar. Dank.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Rik. schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 12:01:
Volgens mij had je al die mankementen niet moeten vermelden en de laptop onder WKOA terugsturen. Dan had je geen problemen gehad waarschijnlijk
Volgens mij heeft hij hem bij een BBC in de winkel aangeschaft, dan geldt WKOA niet.

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Bij een toetsenbord dat meebuigt vraag ik me af of dat een probleem is. Bij een plastic laptop weet je dat zoiets kan gebeuren. Wij kunnen hier niet zien in hoeverre het toetsenbord meebuigt en of dat binnen de verwachtingen valt, maar ik zie hier niet direct een probleem in.
lars1233211 schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 12:17:
Bedankt voor de reacties,

@Orion84 Ging hier eigenlijk ook al van uit. Afwachten dan maar. Dank.
Zoals gesteld in artikel 7:21 BW en de post van Orion84 moet het probleem zonder ernstige overlast worden verholpen. Opsturen en minimaal 3 weken wachten klinkt onredelijk lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12:53
Specy is niet het meest betrouwbare temperatuur progje wat er is. Tevens is de vraag of 80 wel een probleem is. Of reden tot het probleem. Als hij trothelt als een malle kan het ja. Maar mijn oude laptops gingen pas bij 95+ problemen geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

lars1233211 schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 11:53:
Beste,

Nu ongeveer een maand geleden een HP laptop van 750 euro aangeschaft (i7,SSD prima specs) van BCC. Eerste twee weken in de doos gelaten vanwege vakantie.

Na eerste installatie en bloat verwijdering begonnen met prutsen. Merkte al gelijk bij simpele taken als webbrowsen dat de laptop erg warm werd en de fan luid blaast. (Laat staan bij simpele games)

Zelf Speccy gedownload en vast gesteld dat de warmte soms bij de 80 graden ligt.

Terug gegaan naar BCC (binnen de 30 dagen) daar ook nog geconstateerd dat het toetsenbord mee buigt met de behuizing. Toen aangegeven dat ik liever m'n geld terug wil, maar volgens hun moet die eerst worden opgestuurd en daarna "kijken we verder".

Deze levering duurt minimaal 3 weken en aangezien ik hiervoor eigenlijk een laptop nodig heb wil ik graag m'n geld terug.

Aangekomen bij de vraag, kan ik nu afdwingen dat ik m'n geld terug krijg, of ben ik verplicht te wachten op de oplossing van BCC.

Ik hoor graag,

Lars
Wat is het probleem nu ?
Je hebt tools/dingen verwijdert van org. opzet ?
je laptop wordt warm door (meebuigend) toetsenbord en dat heb je getest met Speccy ?
wat is er gemeten wat 80gr. wordt ?
kort om, je TS komt nogal onduidelijk over, net als je (verpakte) wens.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lars1233211
@Hackus Probleem is zoals vermeld het snel erg warm worden van de laptop bij iets simpels als Chrome. Daarnaast door BCC zelf geconstateerd dat bij het warmste punt, (links boven toetsenbord) waarschijnlijk ook de koeling geplaatst is, en hier buigt het toetsenbord, niet ligt, heen en weer waar het niet hoort.

Volgens de BCC medewerker is dit waarschijnlijk een fabrieksfout. Daarom ook de vraag kan ik hiervoor mijn geld terug krijgen of niet.

Snap je het nu? Vraag is bovendien al aangegeven beantwoord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

lars1233211 schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 17:44:
@Hackus Probleem is zoals vermeld het snel erg warm worden van de laptop bij iets simpels als Chrome. Daarnaast door BCC zelf geconstateerd dat bij het warmste punt, (links boven toetsenbord) waarschijnlijk ook de koeling geplaatst is, en hier buigt het toetsenbord, niet ligt, heen en weer waar het niet hoort.

Volgens de BCC medewerker is dit waarschijnlijk een fabrieksfout. Daarom ook de vraag kan ik hiervoor mijn geld terug krijgen of niet.

Bij een fabrieksfout krijg je dus gewoon een "goed" exemplaar. Die kan je dan verkopen en met dat geld een nieuw product aanschaffen. Overigens geef je aan dat je HP Bloatware hebt verwijderd. Helaas voor jou heeft HP voor sommige modellen ook tools die jij misschien als Bloatware ziet, maar die daadwerkelijk een functie hebben zoals speciale toetsen in toetsenbord, aangepaste energie regeling (dus ook temperatuur), wireless switches etcetera.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

lars1233211 schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 17:44:

Dat maakt het stuk duidelijker. maar volgende keer moet je geen Speccy gebruiken, maar dat wist je zelf al toch als HBO-ICT student. ;) je laptop wordt gewoon vervangen voor een goed exemplaar. (volgende keer niet alle bloatware verwijderen)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 06:42
GlowMouse schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 14:05:
Zoals gesteld in artikel 7:21 BW en de post van Orion84 moet het probleem zonder ernstige overlast worden verholpen. Opsturen en minimaal 3 weken wachten klinkt onredelijk lang.
Week 1
dag 1: product ingeleverd bij winkel
Dag 2: product op de post
Dag 3: product afgeleverd
Dag 4: product intern naar juiste afdeling doorgestuurd
Dag 5: product wordt onderzocht
Weekend

Week 2
Dag 1: product wordt gerepareerd op ander afdeling
Dag 2: product wordt getest en gekeurd
Dag 3: product naar verzendafdeling
Dag 4: product wordt verzonden
Dag 5: product wordt in winkel afgeleverd

Week 3
Dag1: product kan worden opgehaald

Nu ga ik uit van snelle herkenning van probleem en reparatie, dan kost het nog twee weken. Hoeveel werkdagen er voor staat voordat iets onredelijk is is volgens mij nog nooit door een rechter vastgesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12:53
President schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 18:46:
[...]

Week 1
Weekend

Week 2

Week 3

Nu ga ik uit van snelle herkenning van probleem en reparatie, dan kost het nog twee weken. Hoeveel werkdagen er voor staat voordat iets onredelijk is is volgens mij nog nooit door een rechter vastgesteld?
Klopt. Maar ik vermoed dat de termijn. Erg kort is als je er nog maar weinig gebruik van heb kunnen maken. 3 weken op een. 3/4 jaar oude lapptop is al sneller redelijk als 1 maand en dan 3 weken wachten.

Tevens kan vanuit de winkel die zelfde dag natuurlijk nog op de post. Er zijn genoeg stappen die je in 1 dag kan lopen.

Week 1
dag 1 product op de post
Dag 2 product afgeleverd
Dag 2:product intern naar juiste afdeling doorgestuurd
Dag 3: product wordt onderzocht en doorgestuurd.
Dag 4:product wordt gerepareerd op ander afdeling
Dag 5: product wordt getest en gekeurd
Dag 5: product naar verzendafdeling
Dag 5: product wordt verzonden
Weekend

Week 2
Dag 6: product kan worden opgehaald

Uiteraard zal het zelden zo snel gaan. Maar vaak genoeg is 3 weken ook overdreven.

[ Voor 24% gewijzigd door loki504 op 22-08-2018 18:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11:08
De winkel kan ook een leen-laptop leveren. De kosten daarvoor hoeven niet eens zo exorbitant te zijn als je dat als reguliere service doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

3 weken is nog vrij snel.

Ken genoeg reparatie centra waar 6 tot 8 weken normaal is. Het is niet alsof ze met een privéjet terug naar fabriek gaan meteen worden nagekeken en retour met privéjet gaan.

Reparatie gebeurt lang niet altijd in eigen land.

Maar de vraag is hoe gaat BCC om met retouren. Dat moet in de algemene voorwaarden vermeld staan. De vraag is of zij in de winkel ook x dagen retour aanbieden.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2018 21:31 ]

• SacreBleu
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 16-09 11:44
President schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 18:46:
[...]

Week 1
Weekend

Week 2

Week 3

Ik denk dat @GlowMouse Glow meer valt over het minimaal 3 weken. Bij een stelling maximaal 3 weken. Is het al een ander verhaal.

NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12:22

WCA

Leuk, dat verhaal van WKOA, maar men heeft op de site staan dat je binnen 30 dagen kan retourneren. Dat geldt dus ook bij een aankoop in de winkel

https://www.bcc.nl/klante...n-winkel-of-laten-ophalen

Moeten ze zich daar natuurlijk wel aan houden

Share and Enjoy!

• GlowMouse
  • Niet online
GreNade schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 13:28:
Leuk, dat verhaal van WKOA, maar men heeft op de site staan dat je binnen 30 dagen kan retourneren. Dat geldt dus ook bij een aankoop in de winkel

https://www.bcc.nl/klante...n-winkel-of-laten-ophalen

Moeten ze zich daar natuurlijk wel aan houden
Dat is een aardige service van BCC. Met hun reactie "daarna kijken we verder" weten ze mooi de termijn van 30 dagen te laten verlopen.
Ik zou teruggaan naar de winkel, aangeven dat je wilt ontbinden op basis van hun voorwaarden, en niet weggaan voordat je je geld hebt of op papier hebt of ze de ontbinding wel of niet accepteren.
Verwijderd schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 21:30:
Ken genoeg reparatie centra waar 6 tot 8 weken normaal is. Het is niet alsof ze met een privéjet terug naar fabriek gaan meteen worden nagekeken en retour met privéjet gaan.
Dat is het probleem van de winkel. Een leenlaptop zoals voorgesteld is dan een aardige oplossing.

• lars1233211
@GlowMouse Kan er altijd even langs gaan, en overleggen.

laptop is wel inmiddels al verstuurd naar reparatie, denk dat ik te laat ben. Maar niet geschoten is altijd mis. Dank.

[ Voor 51% gewijzigd door lars1233211 op 23-08-2018 16:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jwlb
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16-09 08:51
GlowMouse schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 14:09:
[...]

Dat is een aardige service van BCC. Met hun reactie "daarna kijken we verder" weten ze mooi de termijn van 30 dagen te laten verlopen.
Even ter toevoeging. In de winkel gekocht kunnen ze hier inderdaad helemaal de eigen voorwaarden aan hangen. In geval van WKOA is het natuurlijk wel zo dat er pas geleverd is, als het conforme product is geleverd. Zo zou je dus zelfs na reperatie nog aanspraak kunnen maken op WKOA.

• GlowMouse
  • Niet online
lars1233211 schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 16:02:
@GlowMouse Kan er altijd even langs gaan, en overleggen.

laptop is wel inmiddels al verstuurd naar reparatie, denk dat ik te laat ben. Maar niet geschoten is altijd mis. Dank.
Er valt weinig te overleggen, je kunt ontbinden als je dat graag wilt. Zolang de 30 dagen niet voorbij zijn, ben je niet te laat. Anders ben je wel te laat.

• lars1233211
Net langsgeweest, ze vertelden mij dat de 30 dagen geld voor een product dat goed werkend is. Anders moet er altijd naar gekeken worden door een reparateur.

Je hebt wel de eerste 14 dagen bedenktijd, maar ook dan moet er geen ernstige?? Schade aan zitten.

Wel afgesproken dat als hij eind volgende week niet uit de reparatie is we een andere oplossing gaan zoeken (sinds ik hem begin september nodig heb).

[ Voor 9% gewijzigd door lars1233211 op 23-08-2018 16:44 ]

Pagina: 1