Toon posts:

nieuwe videokaart aansluiting

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
...hallo, ik wil een nieuwe videokaart kopen nu heb ik de geforce gtx 960 4gb.
deze heeft 1x 8pin aansluiting (op de voeding) de nieuwe die ik wil kopen is de geforce gtx 1060 ocv1 en deze heeft 1x 6pin aansluiting. Is dat een probleem of kan ik dit gewoon aansluiten?

Relevante software en hardware die ik gebruik
https://www.coolblue.be/n...-605-i9820-azerty.html...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjot1
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Dat moet gewoon werken. Wat voor voeding heb je?

Ik kan alles, moet alleen nog een hoop leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07:45

nelizmastr

Goed wies kapot

Je kan niet zomaar aannemen dat je elke gewenste videokaart in een dergelijke PC kan zetten. Kan zijn dat er een beperking op BIOS niveau is aangebracht. Dus zelfs als de voeding in orde is kan dat nog een blokkade zijn.

Maar goed, de meeste 8-pin aansluitingen zijn in werkelijkheid gesplit in 6+2 pins, dus dan is het geen probleem. Fysiek past een niet-deelbare 8-pin niet op een 6-pin.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shadvet
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 10-10 16:45
Moet kunnen, ik verwacht geen vendorlock aangezien je er nu een 960 in hebt zitten, waar de pc uit je link een r9 255 heeft. Deze heb je dus al eerder vervangen?

Schroef daarnaast je kast even open en kijk naar de power connector op je videokaart, als dit een 6+2 is dan is er niets aan de hand.

Toch zou ik graag weten welke voeding er in zit, ik verwacht namelijk dat deze al 5-6 jaar oud is? Pure aanname, omdat je i7 waarschijnlijk van de vierde generatie is, maar mogelijk ouder.

i5-6400, r9 280x, 8g ram, BenQ GW2470H, NZXT S340 Black | i5-4570, XFX 7970, 8g ram, Acer X223W, FD Core1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nibbz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-10 11:37

Nibbz

Postmaster General

nelizmastr schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 11:42:
Je kan niet zomaar aannemen dat je elke gewenste videokaart in een dergelijke PC kan zetten. Kan zijn dat er een beperking op BIOS niveau is aangebracht. Dus zelfs als de voeding in orde is kan dat nog een blokkade zijn.
Wat bedoel je hiermee? Ik heb hier een GTX 1060 in een Dell inspiron uit het jaar 0. Werkt als een trein. Dan zou een systeem van Acer toch geen probleem moeten zijn?

13:37

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-10 19:23

Nemesizz

Untouchable

Nibbz schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 11:53:
[...]

Wat bedoel je hiermee? Ik heb hier een GTX 1060 in een Dell inspiron uit het jaar 0. Werkt als een trein. Dan zou een systeem van Acer toch geen probleem moeten zijn?
Toch gebeurt het nog wel eens dat een OEM alleen met geselecteerde hardware wil werken.
Acer is over het algemeen wel coulant daarmee (bij laptops althans, daar zijn andere OEM's vaak een stuk strenger, ook DELL).
Soms ligt er ook aan welke serie van een merk (OEM) je hebt of je wel of niet makkelijk kan/mag upgraden.
Kan dus zijn als je een andere serie van DELL pakt dat die wel moeilijk doet met upgrades.

Daarnaast kun je te maken krijgen met legacy BIOS en UEFI support. Moderne videokaarten willen niet altijd meer werken op systemen met een ouderwetse BIOS, is dan afhankelijk of de videokaart leverancier een BIOS erop heeft zitten die met zowel legacy als UEFI overweg kan.
Pagina: 1