Nieuw moederbord nodig!

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• zodzeh
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 03-09-2025
Goedendag mede-tweakers,

Vorige week sloeg het noodlot toe voor mijn pc. Ik drukte hem aan en hoorde vervolgens 'poef'. Laten nakijken, blijkt het om een defect moederbord en/of voeding te gaan. Ik heb besloten om maar meteen nieuwe onderdelen dan te kopen. Kan ik er voorlopig weer tegen aan. Mij gaat het voornamelijk erom dat ik World of Warcraft: BFA op Ultra vloeiend kan spelen. Mijn PC bestaat uit de volgende componenten:

- MSI Z87-G45 Gaming moederbord (nu dus defect)
- nVidia GeForce GTX 1060 6GB
- Intel i7 4770k processor
- Coolermaster Behuizing
- HyperX DDR3 16GB 2x 8GB, 2400Mhz

Nu heb ik besloten om de Corsair RM550x voeding te kopen. Enige vraagstuk blijft voor mij welk moederbord ik hierbij moet kopen. Twijfel is natuurlijk groot of ik voor een DDR3 moederbord of DD4 wil gaan. In dat geval moet ik natuurlijk weer mijn RAM kaarten ook vervangen, en daar zit ik eigenlijk niet op te wachten. Mocht daar toch weer iets moois bij tevoorschijn komen, wil ik dat natuurlijk zeker wel in overweging nemen.

Mocht iemand overigens ook nog een goede behuizing hierbij kunnen aanraden hoor ik dat ook graag, alleen is dat geen pre.

Alle reacties

• turbster
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-10-2023
Veel kans dat je geen nieuw moederbord gaat vinden of moet heel oude stok zijn .
Beste kijken op V&A .

Anders wordt het nieuwe cpu, moederbord en ram

• pjot1
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Geen budget, eisen en wensen? :?

Ik kan alles, moet alleen nog een hoop leren.

• zodzeh
Budget ligt om en nabij de 3- a 400 euro. Mocht dat inderdaad zoals bovenstaand aangegeven een compleet nieuwe set worden, wordt het wel lastiger en zal ik wel mijn prijs opschroeven. Verder geen voorkeuren qua merk. Ik hoor bijv. dat de AMD Ryzen processor wel weer goed is. Belangrijkste is dus wel Ultra spelen met World of Warcraft

• Beowulf65
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-06-2023
Kijk hier eens, misschien zit er wel iets van je gading tussen.

https://tweakers.net/aanbod/zoeken/?keyword=Z87

Dit leek mij wel interessant als vervanging.

V&A aangeboden: Omni's Motherload™ - Asus ROG Maximus Z87 VI Gene mét g...

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 04-02 03:06
Waarom koop je niet alleen een ander moederbord? Lijkt me de beste optie. Voor graphics is een videokaart belangrijker dan een cpu. Het rest van het geld kun je beter spenderen aan een snellere videokaart.

[ Voor 22% gewijzigd door NotSoSteady op 22-08-2018 11:56 ]

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:10
DDR4 kan je sowieso niet gebruiken met je CPU. Inderdaad gewoon kijken of je goedkoop tweedehands een vervangend mobo kan krijgen, en dus een nieuwe PSU. Als je geen ander mobo kan vinden zou ik overwegen om je PC tweedehands te verkopen (in onderdelen) en een nieuw systeem samen te stellen.

• zodzeh
Bedankt voor de reacties. Ik wil op dit moment de volgende stappen doorlopen:
- Eerst kijken of mijn PC wel werkt met een nieuwe voeding. Mocht dat het geval zijn is natuurlijk alles opgelost.
- Mocht dat niet het geval zijn, heb ik dus alvast een nieuwe voeding haha. Dan kijken naar een moederbord, alleen dan denk ik dat het het meest verstandig is om inderdaad een nieuwe processor erbij te kopen en over te gaan naar DDR4

• shadvet
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 04-02 11:48
Ik zou dat eerlijk gezegd niet doen.

Ik zou tweedehands een Z97/Z87 mobo kopen en deze gebruiken totdat jouw i7 echt tegen bottlenecks aan gaat lopen. Hier zitten twee voordelen aan:

- Goedkoper (70-120 euro)
- Complete sets (cpu,mobo,ram) verkopen achteraf gemakkelijker op V&A

Gezien de leeftijd van je setup is een nieuwe voeding waarschijnlijk een goed idee, hoewel je niet hebt opgeschreven welke je nu in gebruik hebt.
Als je de rm550x koopt, probeer dan de 2018 versie te kopen.

Andere goede opties voor voedingen:
pricewatch: BitFenix Formula Gold 450W
pricewatch: Corsair TX550M V2
pricewatch: BitFenix Whisper BWG450M

i5-6400, r9 280x, 8g ram, BenQ GW2470H, NZXT S340 Black | i5-4570, XFX 7970, 8g ram, Acer X223W, FD Core1000

Pagina: 1