Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvanochten
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19-09 07:20
Misschien een vreemde vraag, maar ik probeer een toekomstig game systeem samen te stellen.
Nu komt de processor mogelijk uit op een pricewatch: AMD Ryzen 5 2600X Wraith Boxed

Nu wil ik op een later tijdstip een videokaart aanschaffen. Bij een core i5 8600k zit er een igpu in die ik tijdelijk kan gebruiken voor office gebruik.

Nu vraag ik me af, moet ik er perse een videokaart hebben om überhaupt een beeldscherm aan te sluiten op deze processor? Dit omdat er geen igpu inzit?

Beste antwoord (via hansvanochten op 22-08-2018 19:06)

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07:11

Umbrah

The Incredible MapMan

Die poorten zitten er op voor een CPU mét IGP, zoals: pricewatch: AMD Ryzen 5 2400G Boxed

Met de "G" van Graphics. De X is meer overklokker/gamer gericht.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Wat denk je zelf? :p

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvanochten
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19-09 07:20
Ik heb oprecht geen idee. Een gpu associeer ik vooral met grafische rekenkracht en niet zozeer met het tonen van mijn bureaublad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Een GPU heb je nodig voor beeldweergave in zijn meest basale vorm. Er zit geen GPU meer op moderne moederborden, de aansluitingen zitten er louter op omdat zoveel processoren er tegenwoordig één hebben.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlizzjeffrey
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 29-09 09:24
Ook het tonen van je desktop kost grafische rekenkracht, een gpu is daarom echt nodig als er geen op je cpu zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 07:33

br00ky

Moderator Harde Waren
@hansvanochten, ik heb je vraag afgesplitst naar een apart topic, want die hoorde niet thuis in een nieuwstopic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sporedd
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11-10 19:36
Als je op de link klikt die je zelf aan haalt.
Dan op specificatie, vervolgens iets naar beneden scrolled zie je het volgende:

Video
Geïntegreerde graphics: Nee

Don't trust an atom, they make up everything.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07:11

Umbrah

The Incredible MapMan

Die poorten zitten er op voor een CPU mét IGP, zoals: pricewatch: AMD Ryzen 5 2400G Boxed

Met de "G" van Graphics. De X is meer overklokker/gamer gericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RegularJohn
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Je hebt inderdaad een GPU nodig bij een 2600x. Je kan nu proberen via de V&A voor een paar tientjes een tijdelijke GPU te scoren.

Maar aangezien de nieuwe Nvidia GPUs zijn aangekondigd kun je wellicht ook een mooie deal scoren op de vorige generatie die ook nog prima hun werk zullen doen.
Pagina: 1