Welk soort huurcontract heb ik?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Thom2289
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18:48
Ik wil heel graag uit mijn huidige huurwoning weg. Ik zit alleen met het huurcontract in dubio. Ben er twee keer naar het Juridisch Loket geweest, maar heb twee verschillende antwoorden.
In mijn contract staat het volgende:
2.1 Dit huurcontract is aangegaan voor de duur van één jaar ingaande op 1 januari 2018 tot en met 31 december 2018. Tijdens deze periode kunnen partijen deze overeenkomst niet tussentijds ontbinden tenzij een van beiden partijen niet aan zijn of haar verplichtingen voldoet. Indien in 2.1 een bepaalde tijd is opgenomen en deze periode verstrijkt zonder opzegging, loopt de overeenkomst voor onbepaalde tijd door.
Is dit nu een contract voor bepaalde tijd of een contract voor onbepaalde tijd met een minimumduur?
Het heeft nogal invloed of we tussentijds kunnen opzeggen.

Iemand een idee?

Alle reacties

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
1 januari 2018 tot en met 31 december 2018. Tijdens deze periode kunnen partijen deze overeenkomst niet tussentijds ontbinden
Op 1 Januari 2019 kan je hem opzeggen... het is een contract voor onbepaalde tijd met een minimum van 1 jaar.

Ik snap niet dat je hier 2 verschillende antwoorden op krijgt bij JL?

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:39

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Het is misschien heel erg vreemd van mij gedacht, maar
Tijdens deze periode kunnen partijen deze overeenkomst niet tussentijds ontbinden tenzij een van beiden partijen niet aan zijn of haar verplichtingen voldoet.
lijkt mij niet op meerdere manieren te interpreteren.

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:33
Het is voor een onbepaalde tijd van minimaal 1 jaar. Je mag dus niet je contract zomaar ontbinden voor 31 december 2018. Verhuurder mag ook niet ontbinden want daarvoor moeten zwaarwegende redenen voor zijn.

• Thom2289
Vorkie schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 08:55:
[...]

Op 1 Januari 2019 kan je hem opzeggen... het is een contract voor onbepaalde tijd met een minimum van 1 jaar.

Ik snap niet dat je hier 2 verschillende antwoorden op krijgt bij JL?
Omdat de een zegt dat als er een termijn voor bepaalde tijd is opgenomen, het in principe een huurcontract voor bepaalde tijd is. De ander zegt dat het een minimumduur is in een onbepaald contract.

• Room42
  • Niet online
Thom2289 schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 08:58:
[...]

Omdat de een zegt dat als er een termijn voor bepaalde tijd is opgenomen, het in principe een huurcontract voor bepaalde tijd is. De ander zegt dat het een minimumduur is in een onbepaald contract.
Ja, en wat maakt dat uit voor het feit dat je hem niet voor 31-12-2018 op kunt zeggen? Daarna ben je vogelvrij.
Maar ga gewoon in overleg met je verhuurder. Zij zullen vaker met dit bijltje gehakt hebben en zijn misschien gewoon flexibel en staan je toe het contract eerder te ontbinden. Nee heb je, ja kun je krijgen in dit geval.

Je hoeft, lijkt me, niet bang te zijn voor een verstoorde relatie met je verhuurder, als je je daar zorgen over maakte.

Nou ja! Check dan gelijk ff mijn V&A! 🛒
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• Thom2289
Room42 schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 09:04:
[...]

Ja, en wat maakt dat uit voor het feit dat je hem niet voor 31-12-2018 op kunt zeggen? Daarna ben je vogelvrij.
Maar ga gewoon in overleg met je verhuurder. Zij zullen vaker met dit bijltje gehakt hebben en zijn misschien gewoon flexibel en staan je toe het contract eerder te ontbinden. Nee heb je, ja kun je krijgen in dit geval.

Je hoeft, lijkt me, niet bang te zijn voor een verstoorde relatie met je verhuurder, als je je daar zorgen over maakte.
Een contract voor bepaalde tijd mag tussentijds opgezegd worden. Met een contract voor onbepaalde tijd met een minimumduur is dat niet. Verhuurder laat alles via makelaar lopen. Makelaar wil wel eerder opzeggen maar rekent daar een boete voor van 800 euro. Mocht het een contract voor bepaalde tijd zijn, is die boete natuurlijk onzin.

• Room42
  • Niet online
Thom2289 schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 09:06:
[...]

Een contract voor bepaalde tijd mag tussentijds opgezegd worden. Met een contract voor onbepaalde tijd met een minimumduur is dat niet. Verhuurder laat alles via makelaar lopen. Makelaar wil wel eerder opzeggen maar rekent daar een boete voor van 800 euro. Mocht het een contract voor bepaalde tijd zijn, is die boete natuurlijk onzin.
Oké, dan snap ik ook de verwarring niet, want in 2.1 staat toch duidelijk dat het niet ontbonden mag worden :? Of wij hebben niet genoeg context om aan deze paragraaf te twijfelen (oftewel, post je hele contract eens).

In jouw geval van het Juridisch Loket zou ik beiden personen bij elkaar roepen en vragen om het met elkaar eens te worden. Want dit soort advies heb je natuurlijk niks aan.

Overigens: IANAL ;)

Nou ja! Check dan gelijk ff mijn V&A! 🛒
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Hoe hoog is je huur en hoe verhoud die zich tot de zogenaamde 'boete'? Is die 800 euro niet gewoon de laatste maand huur (uitgaande van één maand opzegtermijn)?

[ Voor 6% gewijzigd door naitsoezn op 22-08-2018 09:20 ]

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20:34

dragonhaertt

@_'.'

Lastige zaak, het lijkt mij ook een foutief contract volgens de nieuwe huurregels sinds 1 Juli 2016.
Aan de ene kant mag een huurcontract voor bepaalde tijd tussentijds opgezegd door de huurder.
Aan de andere kant mag een huurcontract voor onbepaalde tijd niet zonder opgaaf van reden na afloop van de minimumduur door de verhuurder opgezegd worden (huurbescherming).

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

• Thom2289
naitsoezn schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 09:20:
Hoe hoog is je huur en hoe verhoud die zich tot de zogenaamde 'boete'? Is die 800 euro niet gewoon de laatste maand huur (uitgaande van één maand opzegtermijn)?
Ik betaal 800 euro huur. De boete komt bovenop de huurprijs. Plus zegt makelaar dat ik verplicht ben om huur te betalen tot er een nieuwe huurder is gevonden.

• dragonhaertt

dragonhaertt

@_'.'

Het lijkt mij sowieso verstandig om nogmaals het Juridisch loket aan te spreken en om verduidelijking te vragen. Misschien ook de verhuurder (of makelaar) vragen hoe hij tegen deze tegenstrijdigheid aankijkt.

Tevens is het huurcontract voor onbepaalde tijd, met minimumduur, redelijk controversieel. Ik weet niet of het al een keer voor de rechter is gekomen onderhand, maar het 'De huurder mag de huur niet tussentijds opzeggen' is enigsinds in strijd met met de wettekst zelf. Stel het blijkt voor onbepaalde tijd te zijn zou het misschien nog aangevochten kunnen worden.

Misschien heeft @Verwijderd ervaring met een dergelijke situatie?

Ik begrijp wel dat het Juridisch loket niet direct een overeenkomstig antwoord kan geven. Dit contract is redelijk tegenstrijdig en past net niet binnen de wettelijke constructies. Hij voldoet niet aan een onbepaald minimumduur contract, en ook niet aan een bepaalde tijd huurcontract. :|

• Flimovic
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22:00

Flimovic

PC Gamer / BBQ-liefhebber

Even een hersenspinsel:
Als je puur naar de tekst van het contract kijkt, staat daar inderdaad dat je een contract van minimaal 1 jaar hebt en dat het daarna doorloopt en maandelijks opzegbaar is.

Ik weet echter niet of een dergelijke constructie wettelijk gezien toegestaan is. Wellicht mag je als verhuurder niet een minimale verhuurtermijn afspreken. In dat geval zou je huurcontract niet geldig zijn en mag je maandelijks opzeggen. Dit zou ook verklaren waarom je twee verschillende antwoorden hebt gekregen van het Juridisch Loket.

edit:
Wat @dragonhaertt dus ook zegt....

[ Voor 4% gewijzigd door Flimovic op 22-08-2018 09:36 ]

Steam/Discord: Flimovic

• dragonhaertt

dragonhaertt

@_'.'

Flimovic schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 09:35:
Even een hersenspinsel:
Als je puur naar de tekst van het contract kijkt, staat daar inderdaad dat je een contract van minimaal 1 jaar hebt en dat het daarna doorloopt en maandelijks opzegbaar is.
Er staat dat het contract 1 jaar duurt. Dit wijst op een contract voor bepaalde tijd. Het feit dat deze bij gebrek aan opzegging (of melding vanuit de verhuurder) automatisch doorloopt is altijd het geval. En lijkt dus vooral opheldering van de wet, niet een toevoeging aan het contract.

Een contract voor bepaalde tijd mag alleen altijd tussentijds opgezegd vanuit de huurder.
Een contract voor onbepaalde tijd mag niet opgezegd door de verhuurder.
Thom2289 schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 08:52:
deze periode verstrijkt zonder opzegging
Hier staat niet dat alléén de huurder mag opzeggen. Ook hieruit lijkt het een contract te zijn voor bepaalde tijd.... :?

Anders misschien de verhuurder voor opheldering vragen, of de verhuurder inderdaad de huur mag stopzetten bij afloop van de periode. Als dat zo is mag je de minimumtijd ongeldig verklaren lijkt mij.

Disclaimer, ik ben niet juridisch onderlegd. Ik analyseer alleen wat er in de wetteksten staat en uitgelegd staat op internet.

Verwijderd

Het is inderdaad de vraag hoe een rechter hier naar kijkt in het licht positie van contractpartijen en wetgeving.

In het algemeen pleeg ik wettekst te lezen als programmeercode. De tekst zegt dat de contractvorm na verstrijken verandert. Het is nog niet verstreken, dus op dit moment is het niet veranderd in onbepaalde tijd. De vraag is of de rechter het ziet als onbepaald omdat het dat effectief wel is.

Fout in de overeenkomst is daarmee dat het beding niet tussentijds kunnen opzeggen onverenigbaar is met omzetting naar onbepaalde tijd. Ergo, de overeenkomst kan niet stellen dat er nooit opgezegd mag worden.

Je kan proberen met iets dergelijks in communicatie te bluffen en te kijken of de makelaar het gedoe niet wil aangaan. Anders is er slechts een weg via de rechter.

• olivier5
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21:08
Bedenk dat (ik zie dat hier een paar keer misgaan) opzeggen iets anders is dan ontbinden.

• thaicecube
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 27-11-2024
Je bent toch gewoon een huurovereenkomst aangegaan voor onbepaalde tijd met een minimun huur van 12 maanden (1 jaar). En daarna is het maandelijks opzegbaar.

Dus vanaf 1 januari kan je je contract opzeggen. Voor de tijd kan dat alleen als de verhuurder zich niet aan de voorwaarden in het contract gehouden heeft. (dus slecht onderhoud etc etc. ) .

Dus mocht je eerder op willen zeggen dan de 1 jaar waar je voor getekend hebt dan kan de verhuurder inderdaad eisen dat je gewoon tot einde contract periode door betaald (tenzij ze de woning weer opnieuw kunnen verhuren)

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Even een vraag, als je de huur niet meer betaald, voldoe je niet meer aan de verplichtingen. Er staat ook niet wie de overeenkomst kan ontbinden, alleen dat de partijen de overeenkomst kunnen ontbinden, als 1 van de twee niet aan de verplichtingen voldoet.

Dus als je aankondigt per 1/9 niet meer huur te betalen en de overeenkomst daarmee ontbind conform de voorwaarden, mag dat?
Tijdens deze periode kunnen partijen deze overeenkomst niet tussentijds ontbinden tenzij een van beiden partijen niet aan zijn of haar verplichtingen voldoet

Everything is better with Bluetooth

• mashell
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-11-2019
jeanj schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 12:34:
Even een vraag, als je de huur niet meer betaald, voldoe je niet meer aan de verplichtingen. Er staat ook niet wie de overeenkomst kan ontbinden, alleen dat de partijen de overeenkomst kunnen ontbinden, als 1 van de twee niet aan de verplichtingen voldoet.

Dus als je aankondigt per 1/9 niet meer huur te betalen en de overeenkomst daarmee ontbind conform de voorwaarden, mag dat?
[...]
Dat zou te mooi zijn om waar te kunnen zijn. Als de huurder niet meer betaald kan de verhuurder ontbinden (huurschuld blijft gewoon tot de ontbinding staan natuurlijk), als de woning niet meer bestaat kan de huurder ontbinden.
Uiteraard zal de verhuurder hier de boel nog gewoon tot eind van het jaar willen laten doorlopen.

• Bloemkoolsaus
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online
Je hebt een contract voor onbepaalde tijd met een minimumduur. Je kan per 1 Januari 2019 opzeggen.
Controleer wel even of er een opzeg termijn in zit zodat je op tijd opzegt :)

• s0ulmaster
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 16:21
Bloemkoolsaus schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 12:59:
Je hebt een contract voor onbepaalde tijd met een minimumduur. Je kan per 1 Januari 2019 opzeggen.
Controleer wel even of er een opzeg termijn in zit zodat je op tijd opzegt :)
Als je het, zoals floppus zegt, als programmeer code leest, staan er 2 bepalingen.
1. Een cobtract van bepaalde duur, namelijk 1 jaar.
2. Een omzetting naar een ombepaalde duur na het eerste jaar

Ga je de tekst een betekenis geven omdat je een andere betekenis verwacht is hetgeen jij noemt een logische invulling.

tijd voor wat klusjes!

• dragonhaertt

dragonhaertt

@_'.'

s0ulmaster schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 13:35:
[...]

Als je het, zoals floppus zegt, als programmeer code leest, staan er 2 bepalingen.
1. Een cobtract van bepaalde duur, namelijk 1 jaar.
2. Een omzetting naar een ombepaalde duur na het eerste jaar

Ga je de tekst een betekenis geven omdat je een andere betekenis verwacht is hetgeen jij noemt een logische invulling.
Een contract van bepaalde tijd is altijd door de huurder tussendoor opzegbaar voor zover ik het begrijp. Het contract is tegenstrijdig.

• s0ulmaster
dragonhaertt schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 15:26:
[...]

Een contract van bepaalde tijd is altijd door de huurder tussendoor opzegbaar voor zover ik het begrijp. Het contract is tegenstrijdig.
en voor zover ik weet alleen met speciale redenen

excuses dat was voor de verhuurder
de regels voor de huurder staan hier

ter verduidelijking. Hier haal ik uit dat bepaalde huurperiodes voor minder dan 2 jaar, inderdaad wel tussentijds opzegbaar zijn.

[ Voor 28% gewijzigd door s0ulmaster op 22-08-2018 16:28 ]

tijd voor wat klusjes!

Verwijderd

Thanks! Die pagina's kende ik niet. Bovenaan staat een link naar tijdelijk:
https://www.rijksoverheid...ijdelijke-verhuur-zijn-er

Er staan een aantal zaken op die pagina die heel expliciet zijn en die onverenigbaar zijn met wat TS quote. Dat betekent dat dit contract niet als tijdelijk gezien kan worden.

TS kan dus gewoon opzeggen volgens de voorwaarden die op de pagina voor onbepaalde tijd staan.

• Thom2289
Verwijderd schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 19:28:
Thanks! Die pagina's kende ik niet. Bovenaan staat een link naar tijdelijk:
https://www.rijksoverheid...ijdelijke-verhuur-zijn-er

Er staan een aantal zaken op die pagina die heel expliciet zijn en die onverenigbaar zijn met wat TS quote. Dat betekent dat dit contract niet als tijdelijk gezien kan worden.

TS kan dus gewoon opzeggen volgens de voorwaarden die op de pagina voor onbepaalde tijd staan.
Het vreemde is dat een telefoontje naar Rijksoverheid oplevert dat mijn contract een contract voor bepaalde tijd is.

• s0ulmaster
Thom2289 schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 19:53:
[...]

Het vreemde is dat een telefoontje naar Rijksoverheid oplevert dat mijn contract een contract voor bepaalde tijd is.
Zelfs als zou dat zo zijn, dan kun je in de link lezen die ik stuurde, dat niet vroegtijdig opzegbare bepaalde duur contracten alleen geldt voor contracten met een duur van minimaal 2 jaar (als je mijn zinsconstructie nog kan begrijpen :9 ). Alles daaronder is daarmee dus wel vroegtijdig opzegbaar.

In beide gevallen heb je dus het volle recht om je contract te beëindigen.

[ Voor 4% gewijzigd door s0ulmaster op 22-08-2018 22:46 ]

tijd voor wat klusjes!

• Pablamor
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 03-01 18:17
Thom, je hebt een huurcontract voor een BEPAALDE tijd (1 jaar). Dit gaat automatisch over in onbepaald, mits de verhuurder niet opzegt voor die tijd.

• xFeverr
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17:28
In mijn situatie heb ik ook een huurcontract voor onbepaalde tijd en maandelijks opzegbaar, maar ik moet er wel minimaal een jaar wonen. Dit is dan toch hetzelfde?

Je hebt met elkaar afgesproken dat je daar minimaal een jaar woont en daarna kan je als je wil iedere maand vertrekken. Voor zover ik weet is dit ook de normaalste zaak van de wereld?

• dragonhaertt

dragonhaertt

@_'.'

xFeverr schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 09:53:
In mijn situatie heb ik ook een huurcontract voor onbepaalde tijd en maandelijks opzegbaar, maar ik moet er wel minimaal een jaar wonen. Dit is dan toch hetzelfde?

Je hebt met elkaar afgesproken dat je daar minimaal een jaar woont en daarna kan je als je wil iedere maand vertrekken. Voor zover ik weet is dit ook de normaalste zaak van de wereld?
Nee, bij jouw contract heb je huurdersbescherming, waarbij de verhuurder dus niet het recht heeft om de huur stop te zetten na dit jaar.

Bij het contract van TS staat er expliciet vermeld dat het contract in principe na een jaar afloopt, mits de verhuurder niet vergeet dit tijdig aan te geven. Dit wijst op een contract voor bepaalde tijd, welke volgens de wet niet een minimale woonduur mag hebben (maandelijks door huurder opzegbaar vanaf maand 1)

Verwijderd

Volgens de link van de overheid is bepaalde tijd als het contract dan ook concreet eindigt. Ik was verbaasd dat het er zo expliciet stond.

Bij TS gaat het automatisch door waardoor het niet als bepaalde tijd geldt.
Het contract eindigt automatisch na de afgesproken termijn.
Je zou het ook met verwijzing daarnaar aan de huurcommissie kunnen voorleggen.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2018 13:37 ]

• Brent
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 13:34:

Het hangt hierop. Een standaard (volgens ROZ model) contract, wat 99,99% van de 'normale' vrije sector huur via wbvs is, heeft de clausule die TS vermeld (mijne ook).

Ik ben geen expert, maar heb wel voortijdig geprobeerd op te zeggen en daarbij blijkt dat dit onbeperkte contracten zijn met een minimumduur (van 1 jaar). In die tijd verbreken kan enkel in overleg, of eenzijdig als (ver)huurder onomstotelijk verzuim verplichten kan aantonen (en dat is wss niet makkelijk). Zo'n boete is gebruikelijk.

Maw, kun je verhuurder in gebreke stellen (en is dat gebrek ernstig genoeg, en kun je evt hiermee voor de rechter komen)? Zonee, dan is het boete (+ huur voor elke maand dat het pand leeg staat!) of nog even uitzingen.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• dragonhaertt

dragonhaertt

@_'.'

Verwijderd schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 13:34:
Volgens de link van de overheid is bepaalde tijd als het contract dan ook concreet eindigt. Ik was verbaasd dat het er zo expliciet stond.

[...]

Je zou het ook met verwijzing daarnaar aan de huurcommissie kunnen voorleggen.
Ja, maar:
De verhuurder moet dit dan wel minimaal 1 en maximaal 3 maanden voor het eind van de huur schriftelijk aan de huurder bevestigen
Dus als de verhuurder niet "opzegt" dan loopt een contract voor bepaalde tijd per definitie door. Dit is dus standaard bij contracten voor bepaalde tijd, en niet anders dan wat er in het huurcontract van TS staat.
dragonhaertt schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 09:46:
Er staat dat het contract 1 jaar duurt. Dit wijst op een contract voor bepaalde tijd. Het feit dat deze bij gebrek aan opzegging (of melding vanuit de verhuurder) automatisch doorloopt is altijd het geval. En lijkt dus vooral opheldering van de wet, niet een toevoeging aan het contract.
Brent schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 14:10:
Het hangt hierop. Een standaard (volgens ROZ model) contract, wat 99,99% van de 'normale' vrije sector huur via wbvs is, heeft de clausule die TS vermeld (mijne ook).
Maar bij deze contracten mag de verhuurder je er niet na een jaar (einde minimum-duur) uit het huis zetten. Dit lijkt volgens de opzet van TS wel mogelijk, en past dus beter bij een contract voor bepaalde duur.

[ Voor 17% gewijzigd door dragonhaertt op 23-08-2018 14:19 ]

• Brent
  • Nu online
Het is subtiel, maar in het lid staat geen maximumduur. Aan het eind wordt het ook verheldert: zonder opzegging voor onbepaalde tijd. Dit lid komt rechtstreeks uit het ROZ model, dus de rest wss ook, en dat maakt het een contract van onbepaalde tijd.

Een contract van bepaalde tijd moet dus explicieter een maximumduur vermelden.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• MrCostanzo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:56
Linkje is al langskomen: https://www.rijksoverheid...ijdelijke-verhuur-zijn-er

Maar wat ik mis, is of TS een zelfstandige of onzelfstandige woonruimte huurt. Mocht het om een zelfstandige woonruimte gaan, dan mag zo'n contract voor een jaar best afgesloten worden, en mocht er binnen dit jaar niet opgezegd worden dan is er na dit jaar sprake van een contract voor onbepaalde tijd, zoals ook te lezen is op de link van de rijksoverheid. Met zo'n tijdelijk huurcontract voor een jaar (bepaalde tijd), waarbinnen je niet zomaar kunt opzeggen, wat automatisch overgaat in een huurcontract voor onbepaalde tijd is volgens mij niks mis.

• dragonhaertt

dragonhaertt

@_'.'

MrCostanzo schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 14:35:
Met zo'n tijdelijk huurcontract voor een jaar (bepaalde tijd), waarbinnen je niet zomaar kunt opzeggen, wat automatisch overgaat in een huurcontract voor onbepaalde tijd is volgens mij niks mis.
Wel dus, volgens de huurwet sinds Juli 2016 mag een huurcontract voor bepaalde tijd, tussentijds opgezegd worden door de huurder.

• MrCostanzo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:56
dragonhaertt schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 15:21:
[...]

Wel dus, volgens de huurwet sinds Juli 2016 mag een huurcontract voor bepaalde tijd, tussentijds opgezegd worden door de huurder.
Klopt, heb het niet goed geschreven zie ik, de huurder kan en mag tussendoor opzeggen, de verhuurder niet :)

• Pablamor
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 03-01 18:17
@Thom2289 Er wordt een hoop informatie gegeven maar m.i. een beetje verwarrend/tegenstrijdig.

Waar het op neer komt is dat tijdelijke verhuur, ongeacht de reden, gewoon is toegestaan sinds 2016. Jij hebt een huurcontract voor BEPAALDE tijd en wat mogelijk kan worden voortgezet naar onbepaald, tenzij de verhuurder besluit om het niet te verlengen. Hij moet je in dat geval schriftelijk informeren over de einddatum. Doet hij dat niet, dan gaat het contract automatisch over naar onbepaalde tijd.

Verder mag een huurder een contract met bepaalde tijd altijd tussentijds opzeggen, een verhuurder is gehouden aan de afgesproken periode.

Voor meer informatie zie: http://hielkemaco.nl/nieu...minimale-huurtermijn-nog/

• dragonhaertt

dragonhaertt

@_'.'

@Thom2289 Is er onderhand al wat voortgang? Ben erg benieuwd hoe dit afloopt.

• Thom2289
dragonhaertt schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 12:04:
@Thom2289 Is er onderhand al wat voortgang? Ben erg benieuwd hoe dit afloopt.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

• dragonhaertt

dragonhaertt

@_'.'

Wat een gedoe, omdat de verhuurder te skeer is om een degelijk contract in elkaar te zetten, en een template uit 2003 gebruikt...

Pagina: 1