Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flo12392
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09:24
Hi,

Kort geleden startte mijn computer niet meer op; als ik hem aan probeerde te zetten gaven de fans een korte tik en verder gebeurde er niks.

Via tweakers kreeg ik het advies om de PSU te vervangen, dus heb ik eergister mijn oude pricewatch: Corsair CX600M vervangen door een pricewatch: Seasonic Focus Plus 550 Gold.

De videokaart betreft een pricewatch: Asus STRIX-GTX970-DC2OC-4GD5. Belangrijkste overige componenten van mijn PC; pricewatch: Intel Desktop Board DP67BA, pricewatch: Intel Core i5 2500K Boxed.

Na het vervangen van de PSU start mijn PC weer op en vrijwel alles werkt naar behoren. Nu loop ik echter tegen het volgende probleem; als ik een spel opstart of de Heaven benchmark opstart, werkt alles prima tussen de 5 en 60 seconden, waarna ik een ' no signal' melding krijg, gevolgd door een kort notificatiegeluid van Windows.Het geluid lijkt het nog wel te doen. De enige manier om weer signaal te krijgen is opnieuw opstarten.

Wat heb ik geprobeerd;
  • MSI afterburner gebruikt om temperatuur te monitoren tijdens de Heaven benchmark. Komt niet boven de 66 graden. Kort de power omhoog schakelen naar 110% levert ook geen probleem.
  • Beide fans op de GPU draaien
  • In safe mode de drivers verwijderen met DDU, restart en NVidia Driver 390.65 geinstalleerd
  • De aansluitingen bekeken in de PC. Dit leek mij de meest aannemelijke oorzaak voor de problemen; ik heb niet eerder zelf aan mijn PC geklust. Maar de bekabeling lijkt goed te zitten; er gaat een kabel de PSU (aangesloten op de ingang gemarkeerd 'PCI-E') naar de GPU, daar verbonden met 2+6 pins (op de kabel staat ook `PCI-E`).
Heeft iemand nog een idee wat dit kan veroorzaken? Kan ik toch wat fout hebben gedaan met het aansluiten? Kan ik bepaalde zaken uitsluiten?

Alvast dank,

Florian

Beste antwoord (via flo12392 op 22-08-2018 09:21)

• dylan111111
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 12:09
Voeding in combinatie met de genoemde GPU kan voor issues zorgen. (@-The_Mask-)
Zie: Seasonic in "Voeding advies en informatie topic - Deel 34"
En/of zoek op "Seasonic Focus Plus 550 Gold" in het "Voeding advies en informatie topic - Deel 34" topic.

Wellicht dat @Seasonic hierbij kan helpen.
Anyone with a GTX 970 Strix can contact us and we will gladly provide a new cable to avoid this ripple issue with GTX 970. Maybe you can also remind people to contact us if any issue. Thank you.

[ Voor 24% gewijzigd door dylan111111 op 22-08-2018 09:01 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10:53

TommieW

Numa numa.

Wat gebeurt er als je de videodriver opnieuwe opstart? (Ik neem aan dat je Windows 10 gebruikt.) Dat kan je doen door linker control, linker shift, linker Windows toets en de letter "B" tegelijk in te drukken. Als het goed is, reproduceert dat een piepje.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• dylan111111
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 12:09
Voeding in combinatie met de genoemde GPU kan voor issues zorgen. (@-The_Mask-)
Zie: Seasonic in "Voeding advies en informatie topic - Deel 34"
En/of zoek op "Seasonic Focus Plus 550 Gold" in het "Voeding advies en informatie topic - Deel 34" topic.

Wellicht dat @Seasonic hierbij kan helpen.
Anyone with a GTX 970 Strix can contact us and we will gladly provide a new cable to avoid this ripple issue with GTX 970. Maybe you can also remind people to contact us if any issue. Thank you.

[ Voor 24% gewijzigd door dylan111111 op 22-08-2018 09:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flo12392
TommieW schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 08:55:
Wat gebeurt er als je de videodriver opnieuwe opstart? (Ik neem aan dat je Windows 10 gebruikt.) Dat kan je doen door linker control, linker shift, linker Windows toets en de letter "B" tegelijk in te drukken. Als het goed is, reproduceert dat een piepje.
Bedankt voor deze suggestie; ik heb het even geprobeerd en wanneer de PC nog soepel draait werkt dit inderdaad, maar zodra het probleem met de videokaart zich voordoet en er 'no signal' staat werkt dit niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Ja je hebt een voeding gekocht met nogal wat problemen. Eén van de problemen is dat die problemen heeft met jouw videokaart. Ik zou de voeding ruilen tegen een wel goede voeding en anders vraag je Seasonic om zo'n kabel.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flo12392
@dylan111111 , bedankt voor deze tip, klinkt als een vrij specifiek probleem. Dit had ik zelf na toch een aantal uur zoeken niet gevonden, nooit verwacht dat de combinatie van PSU-GPU een probleem kon veroorzaken...

@-The_Mask- Bedankt voor je advies. Eigenlijk niet echt opgelet bij de aanschaf, iemand op Tweakers suggereerde deze PSU en dat leek me gewoon wel prima. Achteraf zie ik dat de bovenste review op Tweakers aangeeft dat er problemen zijn i.c.m. de Asus Strix variant van de GTX970, had ik zelf toch moeten zien... Ik denk dat ik maar zo'n kabeltje ga vragen, dat is voor mij denk ik het minste gedoe.

Onwijs bedankt allen! Ik houd jullie op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Alleen blijf je wel zitten met een voeding welke veel meer problemen heeft. Dus bij een volgende videokaart upgrade kun je weer een ander probleem ervaren.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flo12392
-The_Mask- schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 09:26:
Alleen blijf je wel zitten met een voeding welke veel meer problemen heeft. Dus bij een volgende videokaart upgrade kun je weer een ander probleem ervaren.
Dat is ook wel waar, ookal verwacht ik zelf niet gauw weer een upgrade uit te voeren; maar je weet het nooit. Mocht ik toch gaan wisselen; welk alternatief zou je aanbevelen? Ik heb zomaar het vermoeden dat jij hier verstand van hebt ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Heb je hem online gekocht? Zo ja waar en zit je nog binnen 14 dagen, i.v.m. wet koop op afstand.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flo12392
-The_Mask- schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 09:37:
Heb je hem online gekocht? Zo ja waar en zit je nog binnen 14 dagen, i.v.m. wet koop op afstand.
Yes, via Azerty, 4 dagen terug. Dus er is nog van alles mogelijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flo12392
Heb die maar besteld. Bedankt voor je advies :) Ik laat het je weten wanneer ik uren lang non-stop vol voldoening naar de Heaven benchmark zit te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Mooi dat je het nog kunt omruilen. @flo12392

@JohanNL :)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 11:41
Jammer dat een Gtx 970 + Seasonic focus plus 550w geen goede combinatie is, was destijds voor mij en anderen ook(?) onbekend.
De corsair zou het wel moeten doen en heeft alle goede aspecten behalve de volledig stille modus bij lage belasting.

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
JohanNL schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 11:34:

De corsair zou het wel moeten doen en heeft alle goede aspecten behalve de volledig stille modus bij lage belasting.
De Corsair RM550x is gewoon overal een stillere voeding dan de Seasonic Focus Plus Gold 550W. Zowel bij lichte, gemiddelde en zeker bij zware belasting, daar is het verschil groot.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flo12392
Jammer dat een Gtx 970 + Seasonic focus plus 550w geen goede combinatie is, was destijds voor mij en anderen ook(?) onbekend.
Geen probleem, gewoon domme pech ;) Uiteindelijk lijkt het er wel op dat je advies me geld gaat besparen want de voeding vervangen levert me gewoon weer een werkende pc op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seasonic
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 13-08-2022

Seasonic

Bedrijfsaccount Seasonic
flo12392 schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 12:52:
[...]

Geen probleem, gewoon domme pech ;) Uiteindelijk lijkt het er wel op dat je advies me geld gaat besparen want de voeding vervangen levert me gewoon weer een werkende pc op!
Hello,

Sorry for this issue and we will gladly ship you a cable for your PSU. Despite what The Mask like to repeat everywhere, it's not a PSU issue. However, please drop us an email and we will take care of this very quickly.

Thank you.
Best regards,

[ Voor 9% gewijzigd door Seasonic op 22-08-2018 16:01 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
You keep saying that the PSU doesn't have any issues, but still Seasonic is working to fix 3 different problems, who apparently don't exist. Those people are all lying about there problems right?

You also don't want to explain anything about the problem. So the only right thing to do is warn people about a PSU like that. Because it's simply the worse high-end power supplies in years. There hasn't been anything with such problems like the Focus series.

[ Voor 41% gewijzigd door -The_Mask- op 22-08-2018 16:45 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flo12392
Seasonic schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 15:57:
[...]

Hello,

Sorry for this issue and we will gladly ship you a cable for your PSU. Despite what The Mask like to repeat everywhere, it's not a PSU issue. However, please drop us an email and we will take care of this very quickly.

Thank you.
Best regards,
Hi Seasonic,

I can imagine that it is an issue caused by the combination of GPU and PSU and not just the PSU. I looked at your website earlier today but did not find a phone number, just an e-mail and chat (with promised reply withing 48 hours). This in combination with no possibility for the Dutch language being available on the website led me to believe that it might take a while before I would be able to receive the required cable. Therefore I chose to buy another PSU, mainly just because I am now sure that my issue is solved within 24 hours.

Thanks for the reply anyway, hopefully my next PSU can be a Seasonic :)

• Seasonic
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 13-08-2022

Seasonic

Bedrijfsaccount Seasonic
Hello,

Thank you for your reply and yes we do reply within 48H to any email. Also we ship the same day by Fedex and you receive the cable more or less in 48H in Europe. Anyway, if one day you wish to give a try again to Seasonic, you are welcome and any question you can have, we will gladly assist you.

Thank you.
Best Regards,

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 10:55
Je bent slecht geïnformeerd. https://www.cybenetics.com/code/pdf.php?id=kVZ Zero-fan tot, pak 'm beet, 200w bij een omgevingstemperatuur van 40 - 42 graden.

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 11:41
Uszka schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 09:46:
[...]

Je bent slecht geïnformeerd. https://www.cybenetics.com/code/pdf.php?id=kVZ Zero-fan tot, pak 'm beet, 200w bij een omgevingstemperatuur van 40 - 42 graden.
Dat is toch de V2 ( 2018 )
Ts heeft de normale versie besteld zover ik heb begrepen.

In vino veritas, in aqua sanitas

• -The_Mask-
  • Niet online
JohanNL schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 12:51:
[...]

Dat is toch de V2 ( 2018 )
Ts heeft de normale versie besteld zover ik heb begrepen.
https://www.cybenetics.com/a/JoN/
Dat is de juiste link, zoals je kunt zien passief tot ongeveer 300W bij een intake van rond de 43 graden. En onder zware belasting heel veel stiller.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• flo12392
Via Azerty de voeding kunnen ruilen, de nieuwe voeding is inmiddels geïnstalleerd en alles werkt naar behoren. Bedankt allen voor de hulp en het advies!
Pagina: 1