Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1107171

Topicstarter
Hallo,

Mijn Samsung Galaxy a3 (2016) geeft constant de melding dat het opslaggeheugen vol zit. Nochtans bewaar ik enkel mijn meest gebruikte apps, wis ik mijn WhatsApp afbeeldingen (ontvangen én verstuurd) en heb ik een extra SD-kaart. Ik merk dat wanneer ik kijk onder opslag, alle weergegeven zaken die geheugen innemen (documenten, afbeeldingen, apps...) samen niet optellen tot de zogezegde 14 gebruikte GB van de 16GB. Integendeel, wanneer ik alle items optel, kom ik uit op 4,5GB. Wat neemt dan zoveel opslag in dat hier niet weergegeven wordt?? Ik krijg ook vaak de melding dat een synchronisatie niet mogelijk is doordat er te weinig ruimte beschikbaar is op mijn toestel, maar ik wil helemaal niet synchroniseren... hoe zet ik dit af?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:30

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Anoniem: 1107171 Android zelf neemt op een Samsung toestel vaak ook al zo'n 10GB in beslag, dus daar gaat het andere stuk opslag naar toe.

Je zou even met SD Maid of CCleaner kunnen kijken of je nog wat tempfiles kan verwijderen en je kan met DiskUsage eens kijken waar alle opslag nu precies aan op gaat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sallyriana
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 02-07 21:31
Ik raad je aan om SD Maid te gebruiken, je zal waarschijnlijk zien dat hij redelijk wat kan opruimen van cache gerelateerde bestanden, vooral instagram moest je dat gebruiken.