HEOS

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikJan2
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10-10 13:26
Ik heb een AV Receiver met HEOS. Daar hoort de HEOS App bij, dat werkt: geen probleem.
Nu heb ik onlangs (voor in een andere kamer) een HEOS 1 gekocht (losse speaker). Ik kan nu vanuit mijn App muziek sturen naar die HEOS speaker. De versterker hoeft daar niet voor aan te staan. Dat begrijp ik niet omdat ik dacht dat je om HEOS speakers aan te sturen een HEOS versterker nodig had.
Betekent de HEOS optie in de versterker dan alleen dat je muziek vanuit de versterker (als die aan staat) naar HEOS speakers kan sturen (dus zonder de App)? Zo ja, dan zijn HEOS speakers dus ook prima los te gebruiken (zonder versterker). Of mis ik iets hier??

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiley02
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 16:31
De Heos speakers zijn prima los te gebruiken. Heb er bijvoorbeeld één in de schuur die ik bedien via spotify.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Absoluut; de essentie van multiroom systemen. :+

Speakers van Heos en het nog bekendere Sonos kunnen volledig zelfstandig werken. Het zou anders toch bijzonder onhandig zijn geweest. Jouw receiver moet je zien als een receiver met ingebouwde Heos Link waarmee de hifi-installatie is voorzien van Heos functionaliteit. Check https://www.denon-hifi.nl/nl/heos nog eens. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikJan2
Jouw receiver moet je zien als een receiver met ingebouwde Heos Link waarmee de hifi-installatie is voorzien van Heos functionaliteit. Check https://www.denon-hifi.nl/nl/heos nog eens. :)
De link helpt me niet veel verder... je antwoord wel. Ik ben er nu wel uit denk ik; dank voor de hulp. Feitelijk voegt een HEOS link in mijn versterker dus niet echt veel toe. Ik kan namelijk al naar HEOS via Bluetooth en de bronnen in de HEOS App (en daar zit bijvoorbeeld ook mijn NAS in, waar ik weer mijn muziek heb staan).
Het enige wat ik (in mijn geval) dan nog zie is TV (maar dat is niet echt zinvol om te horen maar niet te zien in andere ruimtes) en evt. CDs die ik afspeel via mijn installatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linius
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 05-02-2024
De HEOS technologie voegt juist alles toe aan je receiver betreft draadloze gemakken. Zonder die techniek zou je de HEOS app dus niet kunnen gebruiken. Tot twee jaar terug had je een losse HEOS Link moeten kopen en moeten aansluiten op je Denon/Marantz AVR om het zelfde gemak te creëren. Doordat het nu ingebouwd zit koop je zowel een traditionele receiver als een volwaardig streaming product ineen. Waarbij je de mogelijkheid hebt om nog verder uit te breiden met de losse speakers van HEOS voor elders in het huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Niet online
Het is zeker leuke technologie en voegt echt wel iets toe aan je receiver. Het is alleen niet zo dat je de receiver nodig hebt om losse Heos-speakers aan te sturen.

Voordeel dat het in je receiver zit is wel dat je in de huiskamer ook al je muziek kan streamen. En je kan eventueel je hifi-set synchroon en hetzelfde laten spelen als op de losse speakers. De mogelijkheden zijn zeer uitgebreid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikJan2
S1NN3D schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 10:33:
Het is alleen niet zo dat je de receiver nodig hebt om losse Heos-speakers aan te sturen.
Misschien ligt het aan mij maar nu ben ik weer in de war misschien: jij zegt dat ik de receiver niet nodig heb (en dat lijkt te kloppen want ik hoef hem niet aan te zetten als ik iets naar mijn speakers stream).

Linius hier vlak boven echter zegt dit:
... Tot twee jaar terug had je een losse HEOS Link moeten kopen en moeten aansluiten op je Denon/Marantz AVR om het zelfde gemak te creëren. Doordat het nu ingebouwd zit koop je zowel een traditionele receiver als een volwaardig streaming product ineen. Waarbij je de mogelijkheid hebt om nog verder uit te breiden met de losse speakers van HEOS voor elders in het huis
Waaruit ik denk te begrijpen dat de receiver wel degelijk essentieel is...

Of is het idd hetzelfde zoals ik al eerder had samengevat: een receiver met HEOS is niet nodig om HEOS speakers aan te sturen met de HEOS App maar HEOS in een receiver biedt wel de mogelijkheid om ook vanuit de receiver naar die speakers te verbinden...
Nogmaals, omdat de HEOS App al, Spotify etc. doet en mijn NAS met muziek herkent blijft er niet heel veel unieks meer over waarvoor ik mijn HEOS in de receiver kan gebruiken toch?

Begrijp ik het nu toch? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Niet online
Het zijn 2 hele verschillende dingen.

Nee, je hebt geen receiver nodig om een losse Heos speaker aan te sturen.

Maar ja, het is wel mooi om een receiver met Heos functies te hebben. Dan kun je op je hifi installatie ook naar je muziek luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikJan2
Duidelijk. Dank aan iedereen voor de input. Weer wat geleerd ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• despijker
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:56
Zijn er momenteel meer mensen waarvan het HEOS account niet functioneert? De app blijft bij mij en mn vrouw ineens vragen om inlog credentials, dat blijkt allemaal niet te werken.

Edit:
Melding gevonden op Denon-nl.custhelp.com:
Momenteel ondervinden we problemen met onze HEOS-server. Daarom is er geen muziekservice, account log-in of firmware-update beschikbaar. We werken samen met onze provider om dit zo snel mogelijk op te lossen. Het spijt ons voor eventueel ongemak. Uw HEOS-ondersteuningsteam.

[ Voor 48% gewijzigd door despijker op 10-12-2018 20:33 ]

Pagina: 1