draadloze optische muis

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

is natuurlijk wel ideaal, geen gekloot meer met batterijtjes, maar heb toch liever mijn eigen logitech met touw eraan...

Verwijderd

Idd... Ik ken het merk niet en ik zou eigelijk niet kunnen zeggen hoe de muis aanvoelt of ze problemen geeft enz...
Een beetje zoekwerk zou beter zijn eigelijk...

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-08 10:13
sommige mensen vinden hem goed. vanwege het draadloze

andere mensen vinden het niks ivm het batterij'tje

ik meen ergens gelezen te hebben hierzo op tweakers dat je ongeveer 3 maanden met een batterij'tje doet :?

en zo te zien zijn die muisjes op de plaatjes met oplader dus dan lijkt mij dat je er dan geen last van hebt :?

• Fried
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-08 10:01
daarom, lijkt me best ideaal itt. die logitech waar je steeds baterijen in moet knaaien.. ook lijkt deze me fijner door
dat "dockingstation"

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Op woensdag 18 juli 2001 21:32 schreef vinkie het volgende:
ik meen ergens gelezen te hebben hierzo op tweakers dat je ongeveer 3 maanden met een batterij'tje doet :?
Hoe lang je met een batterijtje doet hangt natuurlijk heel erg af hoe lang en hoe intensief je de muis gebruikt.

Bovendien: In mijn logitech optische trackball gaat 1 penlite, dus om de kosten hoef je het ook niet te doen volgends mij. Die is overigens nog maar een maandje oud en er zit dus nog het batterijtje in wat je bij de aankoop cadeau krijgt.

Bovendien werk ik graag met trackball en deze ligt erg lekker in de hand, in deze uitvoering was 'ie op het moment van de aankoop alleen nog maar draadloos verkrijgbaar en net nu ik 'm gekocht heb is er ook een draaduitvoering van het model |:(

Afbeeldingslocatie: http://home-2.wolmail.nl/~fm124392/trackball.gif

Verwijderd

oogt wat "hoog" lijkt me niet fijn, voor de rest idd prima oplossing (docking station)

Verwijderd

Ik zie het nut niet helemaal van die draadloosheid, je merkt er toch niks van of er een draad aan zit ofniet :? Tenzij je op 3 meter afstand van je kast zit misschien...neway ik vertrouw zo'n draadloos ding niet, afstand bediening van de tv weigert ook regelmatig ;)

Dat hij optisch is is natuurlijk wel erg positief :)

• Fried
Het nut van dat draadloosheid is dus dat je meer bewegingsvrijheid hebt.. voor de die-hard gamers onder ons zeer pretig 8-)
verder vind ik het ook makkelijk dat ik vanuit bed kan GOT kan doorspitten >:)
en hij werkt trouwens met radiogolven zodat het (in tegenstelling tot infrarood) niet uitmaakt als er iets tussen je muis en reciever zit :7

• DeTeraarist
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-08 02:18

DeTeraarist

#Boots2Asses

Een oplaadbare muis?

Dan blijf ik wel bij batterijen.
Die zijn nog in een halve minuut te vervangen.
Het opladen van de muis duurt denk ik iets langer...

Soms, als ik heel stil ben, kan ik de zon horen schijnen

• Fried
wel makkelijk als je steeds na gebruik terug kan zetten.... niemand muist hier toch 3 dagen achter mekaar???
gewoon na gebruik terug in lader en je hoeft nooit batterijen te wisselen.. tenzij je batterijen gaar zijn :)

• Roelant
  • Niet online
Op woensdag 18 juli 2001 22:00 schreef Fried het volgende:
tenzij je batterijen gaar zijn :)
Daar noem je wel wat.

Wat voor oplaadbare batterij(en) zitten er in dat ding? Want dat kon ik op de pagina waar naar gelinkt wordt niet zo 1-2-3 vinden. En kunnen er ook evt. gewone batterijen in?

Anders ben je mooi de sigaar als ze kapot zijn :o

Verwijderd

Op woensdag 18 juli 2001 21:08 schreef Fried het volgende:
graag meningen van anderen over deze muis...
http://212.227.120.28/cgi-bin/pg.exe?000000ab0000009900002af3000003f30f770000&artikelnummer=4019337401592&seiten_block=1
[afbeelding]
Deze lijkt sprekend op de Trust draadloze optische muis die vandaag bij Dynabyte binnen is gekomen.

• Fried
er zitten twee oplaadbare AAA batterijen in (krijg je erbij)
zie
http://www.typhoonline.com/catalog/articles/40159-E.html

• mbvisiontt
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 05:11
Toch wel interessant dit, niemand die deze muis in huis heeft en ons wat ervaring kan meedelen? :'(

Hij heeft 400dpi; hoeveel heft de Logitech cordless er, waren dat er niet 800? En is dat dan een groot verschil en wanneer merk je dat (als je het merkt)?

.... Ik weet het ook niet

• Kev0867
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-12-2020
Op woensdag 18 juli 2001 21:41 schreef Negotiator het volgende:
[afbeelding]
hehe lijkt net dat deze muis een vachtje heeft :P

Verwijderd

Lijkt me zeer makkelijk een muis zonder batterijen en geen draad / touw is zozo al makkelijk (heb ik zelf ook) :)

• ddZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-08 08:46

ddZ

Wat is er mis met een draadje :?

Verwijderd

Op woensdag 18 juli 2001 21:41 schreef Negotiator het volgende:

[..]

Hoe lang je met een batterijtje doet hangt natuurlijk heel erg af hoe lang en hoe intensief je de muis gebruikt.

Bovendien: In mijn logitech optische trackball gaat 1 penlite, dus om de kosten hoef je het ook niet te doen volgends mij. Die is overigens nog maar een maandje oud en er zit dus nog het batterijtje in wat je bij de aankoop cadeau krijgt.

Bovendien werk ik graag met trackball en deze ligt erg lekker in de hand, in deze uitvoering was 'ie op het moment van de aankoop alleen nog maar draadloos verkrijgbaar en net nu ik 'm gekocht heb is er ook een draaduitvoering van het model |:(

[afbeelding]
Die dingen sucken met die ballen !! :r

• mbvisiontt
Wat is nou het grote verschil met 800dpi aangezien deze 'maar' 400 heeft? :? Wanneer merk je dat en hoe?

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-08 10:13
met doe opladers erbij,

als er een gewone batterij in zit is het het niet goed om steeds je muis op te laden na een dag, dat wordt die batterij brak van als hij niet helemaal leeg is en weer wordt opgeladen.

met een accu (bijv van telefoons) is het anders want die kunnen er tegen, maar een batterij :?

• Fried
ik dacht dat het met lithium-ion of nimh batterijen niet uitmaakte.. zijn wl iets duurder daardoor...

• mbvisiontt
Op donderdag 19 juli 2001 14:37 schreef Fried het volgende:
ik dacht dat het met lithium-ion of nimh batterijen niet uitmaakte.. zijn wl iets duurder daardoor...
Klopt, en er zitten nimh bij, of anders heb ik zelf een setje al in mijn cordless zitten... :)

• Morphs
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-05-2025
Op donderdag 19 juli 2001 13:40 schreef mbvisiontt het volgende:
Wat is nou het grote verschil met 800dpi aangezien deze 'maar' 400 heeft? :? Wanneer merk je dat en hoe?
De boomslang heeft 2000 dpi, dus er is wel degelijk verschil. Als ik mijn boomslang heel gevoelig zet, dan kan ik de muis nog met een heel kleine beweging 1 pixel verplaatsen. Met een gewone muis lukt dat niet, op een gegeven moment wordt ie bij een hele hoge sensitivity onnauwkeurig en verplaatst hij steeds minimaal een pixel of 8 (schatting).

[toevoeging]
Het idee van deze draadloze optische muis is natuurlijk fantastisch en op zich ook wel logisch. Eerst draadloos, dan optisch, natuurlijk komt er dan ook draadloos en optisch.....ik vraag me alleen af of dat bedrijf patent heeft op het oplaadsysteem....zou wel jammer zijn. De meeste mensen hebben toch liever een Logitech...
[/toevoeging]

• mbvisiontt
Op donderdag 19 juli 2001 15:19 schreef Morphs het volgende:

[..]

De boomslang heeft 2000 dpi, dus er is wel degelijk verschil. Als ik mijn boomslang heel gevoelig zet, dan kan ik de muis nog met een heel kleine beweging 1 pixel verplaatsen. Met een gewone muis lukt dat niet, op een gegeven moment wordt ie bij een hele hoge sensitivity onnauwkeurig en verplaatst hij steeds minimaal een pixel of 8 (schatting).

[toevoeging]
Het idee van deze draadloze optische muis is natuurlijk fantastisch en op zich ook wel logisch. Eerst draadloos, dan optisch, natuurlijk komt er dan ook draadloos en optisch.....ik vraag me alleen af of dat bedrijf patent heeft op het oplaadsysteem....zou wel jammer zijn. De meeste mensen hebben toch liever een Logitech...
[/toevoeging]
Ok, dus hij is minder secuur... Ik heb nu een Logitech cordless wheel mouse, hoeveel dpi heeft die dan? Deze bevalt mij namelijk perfect, dus als ik er niet op achreuit ga is het ok wat mij betreft...

En ik heb ook liver Logitech, maar ik heb geen zin om telkens mijn batterijen te moeten vervangen en ze op te laden in de oplader... De hele tijd de oplader uitpakken (staat opgeruimd :)), batterijen eruit halen, erin doen, andere pakken... Pfff, wat een gedeuns. Nu effe in de lader zetten als je gaat pitten (de muis is dus niet geschikt voor HlpDsK :P) en klaar is ie. :)

• Roelant
  • Niet online
Op donderdag 19 juli 2001 10:31 schreef Kev0867 het volgende:

[..]

hehe lijkt net dat deze muis een vachtje heeft :P
Heeft ie ook >:)

Nah kwas eigenlijk gewoon te lui om het van logitech gejatte plaatje aan te passen op de achtergrondkleur van GoT :P
Pagina: 1