Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

4k Video Edit/Motion Graphics/3d systeem

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• BrockOlee
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 12-11 08:29
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-8700K Boxed€ 355,-€ 355,-
1MSI Z370-A PRO€ 95,-€ 95,-
1MSI GeForce GTX 1070 ARMOR 8G OC€ 425,-€ 425,-
1Sharkoon AM5 Silent Titanium€ 44,90€ 44,90
1TP-Link AC1300 Draadloze Dual Band PCI Express Adapter Archer T6E€ 44,-€ 44,-
1Corsair Vengeance LPX CMK32GX4M2B3000C15€ 314,50€ 314,50
1Seasonic Focus Plus 550 Gold€ 79,95€ 79,95
1Samsung 970 Evo 500GB€ 149,90€ 149,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.508,25

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil een compleet nieuw systeem samenstellen dat geschikt is om 4K te editen in première, motion graphics te maken in after effects en 3D te modellen en animeren in cinema 4D. Daarnaast is het een leuke bijkomstigheid als ik ook moderne spellen op Full HD kan spelen.

Wat mag het systeem gaan kosten?
max 1700, incl assemblage, maar ik streef naar de 1500 inclusief assemblage omdat ik ook een nieuwe monitor wil kopen.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
een tweetal 3,5 data schijven voor massa opslag, en keyboard en muis

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
het belangrijkste voor mij is de performance bij de professionele toepassingen. Snel live werken is belangrijk. Gamen is een leuke extra die altijd wel kan op een goed systeem, en ik denk dat de 1070 dat wel kan handelen.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb weinig kaas gegeten van merken, zolang het maar snel, betrouwbaar en goede bang for buck is vind ik het prima.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
een systeem dat redelijk future proof is. Een videokaart of beter geheugen is wat sneller bij te prikken dan een nieuwe cpu en moederbord. Dus een systeem met goede basis voor een upgrade over een jaar of twee.

Ga je overklokken?
Ik ga niet overklokken omdat ik betrouwbaarheid verkies boven "game" performance.

Wat verwacht je van ons?
Van huis uit ben ik video editor/ motion graphics designer bij een bedrijf. Gelukkig is mijn passie voor het vak dusdanig dat ik thuis ook nog dingen wil maken, of nieuwe dingen wil leren. Daarnaast is het leuk om soms wat bij te verdienen als de kans zich aandient. Het is dus een hobby systeem voor een professional die soms games speelt. Maar op het werk is alles Apple en mijn oude systeem is niet meer te vergelijken met de huidige hardware, vandaar dat ik graag wat advies wil qua onderdelen. Is dit systeem logisch samengesteld of zie ik dingen over het hoofd?

UPDATE: Ik ben er achter gekomen dat de door mij geselecteerde moederbord geen wifi heeft en daarnaast dat z370 mobos met wifi erg prijzig zijn, heeft iemand een goede suggestie qua moederbord met wifi?

[ Voor 51% gewijzigd door BrockOlee op 23-08-2018 11:31 . Reden: Update van onderdelenlijst ]

Alle reacties

Verwijderd

Waarom wil je een mobo met wifi?

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 22:58

g0tanks

Moderator CSA
Sommige mensen willen geen kabel trekken en vinden wifi prima. Zeker tegenwoordig hoeft een draadloze verbinding geen echte bottleneck meer te zijn voor de meeste toepassingen.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

• BrockOlee
g0tanks schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 20:03:
[...]

Sommige mensen willen geen kabel trekken en vinden wifi prima. Zeker tegenwoordig hoeft een draadloze verbinding geen echte bottleneck meer te zijn voor de meeste toepassingen.
Ik woon in een oud huis (jaren 50) waar het lastig is om kabels te trekken, is dus noodgedwongen.

Verwijderd

Dat snap ik maar waarom moet het perse een bord zijn MET wifi. Dat beperkt je keuze nogal terwijl er ruim voldoende opties qua pcie kaarten zijn.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Volgens een wat oudere review van HWi is pricewatch: Asus PCE-AC68 de beste adapter voor WiFi maar natuurlijk wel met een prijskaartje.

Welk type WiFi heb je al in huis? Want ook dat kan een positieve invloed op de prijs en/of slechte invloed op de kosten hebben.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• BrockOlee
Verwijderd schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 20:15:
Dat snap ik maar waarom moet het perse een bord zijn MET wifi. Dat beperkt je keuze nogal terwijl er ruim voldoende opties qua pcie kaarten zijn.
Dat is een denkfout van mij geweest, mijn huidige pc is meer dan tien jaar oud, maar wel met wifi op het moederbord.
Ben er dus gemakshalve vanuit gegaan dat dit de standaard zou zijn... Niet dus.
Zoals ik hier op Tweaker al vaak heb gelezen:
"Assumption is the mother of all f ups" 7(8)7

Goede suggestie dus ciris, thanks!
MAX3400 schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 20:17:
Volgens een wat oudere review van HWi is pricewatch: Asus PCE-AC68 de beste adapter voor WiFi maar natuurlijk wel met een prijskaartje.

Welk type WiFi heb je al in huis? Want ook dat kan een positieve invloed op de prijs en/of slechte invloed op de kosten hebben.
Ik heb een standaard modem van Telfort, de experiabox V8. Heeft prima bereik in het hele huis. Ik heb het artikel van hardware.info even opgezocht naar aanleiding van je post en zal het eens door lezen. De Asus die je noemt is wat te prijzig en waarschijnlijk overkill voor mij, maar misschien dat een wat simpeler pci kaartje genoeg is.
Pagina: 1