Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMaxMan
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 11:17
Net een nieuwe iMac (27" 2017) gekocht. Op m'n vorige iMac (Early 2008) had ik een FireWire 400 poort, maar nu zit er enkel USB en Thunderbolt / USB-C op.

Ik heb een Behringer FCA1616 geluidskaart. Eentje die via FireWire 400 en USB 2.0 kan worden aangesloten. Via FireWire is 'm buspowered, maw geen externe voeding nodig. Via USB heb ik de externe voeding nodig. Heb de externe voeding wel, maar hoe minder kabels hoe beter, dus ik zou graag FireWire gebruiken :)

Iemand die weet waar ze zo'n overgangen verkopen?

Enige mogelijkheid die ik tot nu toe gevonden heb is met maar liefst 3 overgangkabeltjes 8)7
Thunderbolt 3 naar Thunderbolt 2 -> Thunderbolt 2 naar FireWire 800 -> FireWire 800 naar FireWire 400

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08:57

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

In principe zou een firewire 400 device op FW800 moeten werken, je hebt alleen een andere kabel nodig als ik het goed lees (1 kant FW800 conrector en andere kant FW400 connector) Wikipedia: IEEE 1394

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Met een verloopkabel heb je in principe net zoveel kabels als gewoon je adapter te gebruiken ;)

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMaxMan
Damic schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 19:39:
In principe zou een firewire 400 device op FW800 moeten werken, je hebt alleen een andere kabel nodig als ik het goed lees (1 kant FW800 conrector en andere kant FW400 connector) Wikipedia: IEEE 1394
Ja, dat bedoelde ik met die FireWire 800 naar FireWire 400.
DukeBox schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 19:41:
Met een verloopkabel heb je in principe net zoveel kabels als gewoon je adapter te gebruiken ;)
Een overgangstukje dat achteraan de iMac bengelt vind ik niet zo erg als een extra kabel die van m'n bureau naar stopcontact loopt. Kan de voedingkabel niet mooi wegwerken want moet er dan alle keren aan om 'm aan/uit te zetten (de geluidskaart heeft geen aan/uit knop).

Maar als het 3 verloopkabels aan elkaar wordt, dan overweeg ik wel om gewoon USB + voeding te gebruiken.

[ Voor 6% gewijzigd door TheMaxMan op 21-08-2018 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Je hebt ook stekker blokken met een zogenaamde master switch, als de master geen stroom meer vraagt dan schakelen de slaves uit.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMaxMan
Da's een interessante piste, blijkbaar ook goedkoper dan die zooi overgangstukjes.
Pagina: 1