Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 17:41

Rzaan

Altijd zoekende

Topicstarter
Ik weet dat als ik mijn eigen telefoon gebruik als een hotspot, dat mijn batterij verbruik dan toeneemt.

Maar als ik met mijn telefoon inlog op die van iemand anders (die zijn telefoon als hotspot gebruikt) verbruik ik dan ook meer stroom?
Is er dus = voor wat betreft batterij-verbruik - een verschil of ik in inlog op iemand's hotspot of gewoon op mijn wifi thuis of in de McDonalds?

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:07
Het maakt in principe niet uit of het een hotspot is van iemand anders z'n telefoon of je wifi thuis of bij de McDonalds.

Wat wel uit kan maken is de verbinding die je hebt. Als je verbinding slecht is, dan moet je telefoon bijvoorbeeld vaker naar verbinding zoeken en opnieuw verbinding maken, wat meer energie kost.

The devil is in the details.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Je verbruik is afhankelijk van signaalsterkte, frequentie en afstand. En natuurlijk hier en daar van optimalisaties of overhead per OS, app, etc.

Meten is weten; er zijn zat "batterij apps" waar je eventueel enig inzicht in kan krijgen maar dan moet je wel elke keer netjes dezelfde handeling, sites, afstand etc etc bijhouden.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 17:41

Rzaan

Altijd zoekende

Topicstarter
Ik wilde het testen met mijn vrouw, en had mijn telefoon (Samsung Galaxy S8) als hotspot ingesteld en die van mijn vrouw (iPhone 6) als 'slave'.
Maar de verbinding werd steeds verbroken.
Geen idee waar dat door komt. Misschien moet je steeds bezig blijven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:43

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Ruudzaan schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 19:22:
Maar als ik met mijn telefoon inlog op die van iemand anders (die zijn telefoon als hotspot gebruikt) verbruik ik dan ook meer stroom?
Is er dus = voor wat betreft batterij-verbruik - een verschil of ik in inlog op iemand's hotspot of gewoon op mijn wifi thuis of in de McDonalds?
In 'principe' niet. Voor jou telefoon is een hotspot net zoals elk ander wifi netwerk, dus zal niks extra's verbruiken. Sterker nog het zou ook zomaar kunnen dat het zelfs zuiniger is, even aangenomen dat je 'langs' de hotspot zit, waardoor je wifi-signaal dus optimaal is.