Titel/inleiding misleidt lezers

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lemodile
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 25-06 16:21
nieuws: Facebook gebruikt scoresysteem om betrouwbaarheid gebruikers te beoor...
@Xtuv

Het artikel is veel zwaarder aangezet dan nodig. Zowel de titel als de vetgedrukte intro zijn erg ongenuanceerd. Ze wekken de indruk dat Facebook de content van gebruikers op betrouwbaarheid beoordeelt. Dat is een veel engere praktijk dan wat er uiteindelijk veel verder in het artikel staat; namelijk dat het alleen een oordeel betreft op de rapportage van nepnieuws door gebruikers.

Ik mag dan zelf een hekel aan Facebook hebben, maar op deze manier wordt de boel onnodig op scherp gezet. Ik zou dus graag zien dat dit soort berichten wat genuanceerder gebracht worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:24
@Lemodile Wat bedoel je precies met zwaar aangezet? Volgens mij is het feitelijk en zonder mening.

Er staat ook nergens dat het alleen gebruikt wordt voor het rapporteren van nepnieuws, dat is een voorbeeld wat gegeven wordt. Facebook geeft geen volledige openheid over waar het systeem voor gebruikt wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lemodile
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 25-06 16:21
Dat verduidelijkt het wel wat. Ik denk dat ik het artikel na de eerste keer lezen gewoon niet helemaal goed begrepen heb (en ik kan het originele interview niet zien want ik heb geen abo aldaar). Mijn excuses.