Toon posts:

laptop visie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op dit moment zijn laptops alleen te verkrijgen met chips van Intel ( p3 en celeron ).

Ik heb vernomen dat in de toekomst ook AMD met cpu's komt die speciaal voor laptops gemaakt zullen worden.

Hoe zal dit de markt beinvloeden? Aangezien ik binnenkort een laptop wil gaan kopen in de goedkope range.
Wanneer zal AMD hun Cpu's introduceren? en is het de moeite waard om te wachten?

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:02
Ehm volgens mij zijn die er al hoor :?

Verwijderd

en lang ook al... kan me nog herrineren dat er in mijn 486 / 33 leptop ook al een amd zat...

Verwijderd

Topicstarter
Okay.
en je had ook die K6+ ...
Maar ik heb het dan natuurlijk over de Duron/Athlon CPU's!

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Laptops met AMD proc's zijn op dit moment nog erg schaars.

Tegen de tijd dat ze er zijn (want "binnenkort" is een ruim begrip) zullen ze de laptop-markt op een zelde manier beinvloeden als de PC markt gok ik. Met dat verschil dat AMD zich ondertussen in de PC markt een beetje heeft kunnen bewijzen, dus dat ze in de laptop-markt sneller "geaccepteerd" zullen worden gok ik.

Verwijderd

Compaq heeft ze met de AMD athlon

Verwijderd

Ik heb inderdaad allang laptops gezien met AMD processoren, maar volgens mij levert niet elke fabrikant z'n laptops met AMD processoren.
Hebben sommige fabrikanten geen contract met intel of amd om alleen laptops/pc's met hun processor te leveren??

Verwijderd

Topicstarter
ik heb inderdaad gezien dat Compaq een Athlon 850 in een van hun notebooks had.

Ik had verwacht dat AMD toch wel een wat grotere slag op de laptop markt teweeg zou brengen!
Kan me heugen dat ze daar nl. speciaal CPU's voor gingen maken.

Verwijderd

De nieuwe Palomino processor (Athlon 4) van AMD is zuiniger met energie en zal minder hitte produceren dan de huidige Thunderbird Athlons. Daarnaast komt AMD ook met zuinigere Durons; goed nieuws dus voor de toekomst van AMD in de notebook markt. De 'mobile' Athlon 4 wordt trouwens eerder geïntroduceerd dan de desktop variant, dus dat zegt wel iets over AMD's ambities op notebook gebied.

Zie onder andere ook: http://www.tweakers.net/nieuws/16919?highlight=palomino en search eventjes door de overige nieuwsberichten op tweakers.net; het staat inmiddels vol met Palomino info.

Verwijderd

Topicstarter
Aha! midden Mei werd dat dus aangekondigt!
Het is nu bijna 2 maanden later, en nog steeds geen echte "AMD notebook CPU" doorbraag in de markt.

Ik denk dat zo'n Duron nl. sneller is dan een P3 mobile! en goedkoper dan een Celeron.

Ik wil over maximaal 1 maand een laptop aanschaffen ( prijs range 2650-3500 ).

Het viel mij op dat er veel te krijgen is voor weinig ( 2500 a 3250 ).
Misschien dat er een flinke uitverkoop is, omdat ze weten dat de AMD CPU's aan het aanstormen zijn ( hoop ik op!)

Verwijderd

Ik ga ook een laptop halen, maar ik wacht nog effe, want de prijzen van de intel mobile CPU's zijn gedaald, dus dan duurt het ongeveer 2 weken voor wij dat gaan merken.
Zolang kan ik nog wel wachten, het is nl toch voor school.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zat ook nog te denken.
De geheugen prijzen zijn flink aan het dalen, dat merk je snel in de aanschaf van geheugen voor je PC, omdat dat zulke grote omzetsnelheid heeft.

Bij laptops is de verkoop veel minder ( van laptops en als je al een laptop hebt, koop je ook nog eens minder snel geheugen) en daar kan de prijs dus ook nog een stuk dalen!

Als je ziet dat de meerprijs voor 128mb extra zo'n 150 gulden is ( bij de leverancier) dan kan daar ook nog wel een stukje vanaf!

Ik wacht ook nog 2 a 3 weken.

Verwijderd

Hier een linkje naar wat nieuws over een nieuwe mobiele Intel chip.

http://www.zdnet.nl/item.cfm?id=11183

Interessant is het volgende stukje:
Volgens analist Kevin Krewell van Instat/MicroDesign Resources begint de Banias bij 1,4 GHz, daar waar de Tualatin-M ophoudt. [...] De concurrerende Athlon 4 is - zeker tot de lancering van de mobiele Pentium 4 - volgens Krewell een "erg sterke concurrent".

Door de lange periode dat er geen nieuwe mobiele processor van Intel verschijnt en de sterk concurrentie, moet Intel volgens Krewell op zijn prijzenstrategie letten. De analist verwacht dat er ook in de notebookmarkt een prijzenoorlog kan ontstaan net zoals in de desktopmarkt dat het geval is. Afgelopen zondag verlaagde Intel al de prijzen van de mobiele Pentium III met kortingen tot 37 procent.

Verwijderd

Topicstarter
Hee! dat is interessante info Mora! Bedankt!

Ik hoop dat ze dan snel zijn met die "oorlog" , omdat ik toch over maximaal 4 weken een laptop wil kopen.

Naja... eigenlijk kan eind augustus ook wel, zo lang ik het ding maar mee kan nemen op mijn toch naar engeland 8-) .

Nog maar even rustig blijven wachten dus.

Heeft iemand enig idee hoe het is gesteld met de videotechnologie ( videokaarten ) in de laptops.
Je ziet veel van die ATI dingen, maar nog erger! veel van die "Shared video".

Ik wil er niet meteen Counterstrike mee gaan spelen op 1024x768 ofzo.. Maar toch! wat 3D is best geinig.

Zit daar nog schot in de zaak? Iemand bekend met de toekomst omtrend het video gebeuren ( Was Nvidea niet goed op weg ?)
Pagina: 1