Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Gezocht allround laptop met fijn toetsenbord

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• kleintjopie
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 13-03-2022
Wat ga je met je laptop doen?
Ik heb de laptop vooral nodig voor studie, daarbij heb ik diverse online omgevingen nodig en programma's zoals Excel, Powerpoint en Word. Ik typ heel veel per dag, en regelmatig verslagen van ruim 100 pagina's. Een prettig toetsenbord is een must. Daarnaast speel ik af en toe spelletjes zoals de Sims 4 of Minecraft.

Wat is je budget?
Op dit moment heb ik een budget van ongeveer 600 euro maar ik kan nog wachten met de aankoop waardoor ik wellicht iets meer budget heb.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, de laptop zal ik meerdere keren mee nemen naar school. Op dit moment heb ik een 15 inch laptop, kleiner zou fijn zijn groter absoluut niet. Het formaat vind ik prima ook omdat ik het nummerieke toetsenbord veel gebruik.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik wil graag een I5 laptop met SSD, momenteel heb ik ook een laptop met I5 van Lenovo uit de thinkpad edge line. Ik heb ooit een Asus gehad die absoluut niet fijn was om mee te werken. Ik zit weer te denken aan een Lenovo, dit omdat ik mijn toetsenbord erg fijn vind om hele lappen tekst op te tikken.

Nouja, ik vind het lastig om een fijne laptop te vinden want eigenlijk ben ik nog zeer tevreden over de mijne maar begint hij langzamer te worden. En er zijn zoveel soorten en merken dat ik niet weet wat prettig is. Misschien binnenkort toch maar naar de mediamarkt en lekker toetsenborden uitproberen.

Alle reacties

Verwijderd

De Lenovo Thinkpad series staan bekend om hun uitstekende toetsenborden, maar zijn boven je budget.

De edge serie vind ik als geheel wat kwetsbaar, maar als je echt een dijk van een laptop wil, dan kun je ook kijken naar een refurbished T-series of X-series. SSD zit er zo in. Veel refurbished laptops hebben ook gewoon 1-2-3 jaar garantie.

Ik heb zelf een iets oudere HP Elitebook en tik er lekker op weg.

Vwb. Media Markt; ik zou er geen laptop kopen. Prima om het toetsenbord te proberen, maar voor service (uit het assortiment) en garantie (moet je erg om zeuren) moet je er niet heen gaan.