Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19:12
Mijn vraag

Ik zou dit scherm willen gebruiken zowel met een MacbookPro of met een Lenovo X1 Carbon (niet gelijktijdig).

Relevante software en hardware die ik gebruik
MBP 13 - Lenovo X1

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Ik zie dat deze monitor een USB-C aansluiting heeft, maar ik zou zeker willen zijn dat ik met deze laptops enkel nog de USB-C moet aansluiten, en dat dan zowel het scherm kan gebruikt worden en de laptop zijn stroom krijgt (en de batterij eventueel oplaadt).
Dat maakt dat ik echt maar één kabel op de tafel moet laten liggen als het scherm er gewoon staat, en dat je maar één kabel moet aansluiten.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Beste antwoord (via Tommie12 op 22-08-2018 12:02)

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:39
Als het optioneel is bij USB-C, en je hebt de manual gelezen, dan is het toch al duidelijk dat het er niet op zit?

Er wordt toch helemaal niet over gesproken? Denk je nu echt dat ze dit niet zouden vermelden?

Als er al stroom op staat, dan is het de vraag hoeveel en of het werkt met je laptops. Dat verschilt namelijk ook nogal: https://www.reddit.com/r/..._29um69gb_is_not_able_to/

Er is een standaard USB PD (Power Delivery), maar alles daarbuiten is trial and error.

Deze zou wel gewoon moeten werken (andere verhouding en prijsklasse, maar in de laatste zal je sowieso in terecht komen als je echte support wilt). https://gtrusted.com/lg-4...ook-pro-13-inch-late-2016

pricewatch: LG 27UD88-W Wit, Zilver, Zwart

Er is volgens mij ook geen optie in de Pricewatch waar je op kunt zoeken, dus dat maakt het lastig.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Feather
RTFM-vraagje:

http://gscs-b2c.lge.com/d...eId=4ntKePKgImPO8N3iV5SZw
USB-C connection
Transmits digital video and audio signals from your PC to the monitor.
DP Alternate Mode(DP over USB-C) are supported via USB-C Port.
yy Features may not work properly depending on the connected device’s specifications and the
environment.
yy USB-C port doesn’t provide power to the Monitor.
Use the Adapter supplied with the Monitor.
Geen vermelding van Power over USB-C, dus niet aanwezig (anders had LG dat wel van de daken geschreeuwd). Het is optioneel, wat helaas heel veel verwarring geeft.

Je had het overigens ook aan de adapter kunnen zien: Output: 19 V 2.53 A. Dat is 50 watt voor het scherm en dan kun je niet ook nog een laptop opladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
Dank U. @White Feather
Ik had dat ook gelezen. Er staat dat je de monitor niet kan voeden via USB-C, maar er staat niet bij dat er geen power uit komt.

Ik hoef daar geen snellading te krijgen, als de batterij op peil blijft is het voor mij al goed.

De voeding geeft 50W, en de monitor zelf verbruikt maar 30W, als er dan 20W over blijft voor de laptop, dan is dat voor mij voldoende, en het zou vermijden dat ik de voeding van de laptop ook moet insteken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16:34
@Tommie12 alleen audio en video-signaal gaan van computer naar beeldscherm via de USB-C.
Je laadt je laptop dus niet bij tijdens het gebruik van het beeldscherm, als dat is wat ik denk dat je bedoelt.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• White Feather
Als het optioneel is bij USB-C, en je hebt de manual gelezen, dan is het toch al duidelijk dat het er niet op zit?

Er wordt toch helemaal niet over gesproken? Denk je nu echt dat ze dit niet zouden vermelden?

Als er al stroom op staat, dan is het de vraag hoeveel en of het werkt met je laptops. Dat verschilt namelijk ook nogal: https://www.reddit.com/r/..._29um69gb_is_not_able_to/

Er is een standaard USB PD (Power Delivery), maar alles daarbuiten is trial and error.

Deze zou wel gewoon moeten werken (andere verhouding en prijsklasse, maar in de laatste zal je sowieso in terecht komen als je echte support wilt). https://gtrusted.com/lg-4...ook-pro-13-inch-late-2016

pricewatch: LG 27UD88-W Wit, Zilver, Zwart

Er is volgens mij ook geen optie in de Pricewatch waar je op kunt zoeken, dus dat maakt het lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
Thanks, prijs verwondert me niet zo, want het is ook een 4k scherm.

Kunnen we de hint geven aan de mods om die zoekoptie in de pricewatch op te nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shadvet
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 28-07 16:27
Dat kan, en wel hierzo : Mooie Features

i5-6400, r9 280x, 8g ram, BenQ GW2470H, NZXT S340 Black | i5-4570, XFX 7970, 8g ram, Acer X223W, FD Core1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12

Pagina: 1