Hoe netjes een V&A afkappen...

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Topicstarter
Op het moment zit ik een discussie met een Tweaker die maar niet door heeft dat ik geen producten opstuur. Mijn vraag is, hoe kap ik zo een gesprek af, want dit kost mij te veel tijd?

Achtergrond:
In mijn advertentie staat duidelijk: Boter bij de vis, alleen contant. En eveneens in de tekst "alleen afhalen of langsbrengen" daarnaast staat dit ook netjes bij de opties van de advertentie (Link).

Gezien mijn eerdere ervaringen op meerdere platformen vertrouw ik niemand meer (sorry, maar het is nu eenmaal zo). Vandaar dat ik liever met een product blijf zitten.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 01-10 16:45
"Sorry, geen belangstelling om het aan jou te verkopen".

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
"Sorry, maar zoals ik eerder heb aangegeven stuur ik producten niet op."

En als je herhaaldelijk alsnog berichten met voorstel op te sturen krijgt, is een antwoord wmb niet meer nodig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 01-10 11:55

garriej

Ik las ondertieten.

"ik ga het product niet opsturen, als je interesse heb kun je hem komen afhalen"

Krijg je een reactie die niet is "wat is je adres ik kom eraan" niet meer reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Topicstarter
Op marktplaats ben ik ooit na lang aanhoudend zeuren gezwicht en akkoord gegaan, werd na levering van een (gelukkig niet te dure) Laptop de transactie door PayPal terug gedraaid met de mededeling dat het product niet was geleverd terwijl ik bewijs kon leveren dat het wel was afgeleverd (en er voor was getekend).

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Wim-Bart schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 15:32:
Op het moment zit ik een discussie met een Tweaker die maar niet door heeft dat ik geen producten opstuur. Mijn vraag is, hoe kap ik zo een gesprek af, want dit kost mij te veel tijd?

Achtergrond:
In mijn advertentie staat duidelijk: Boter bij de vis, alleen contant. En eveneens in de tekst "alleen afhalen of langsbrengen" daarnaast staat dit ook netjes bij de opties van de advertentie (Link).

Gezien mijn eerdere ervaringen op meerdere platformen vertrouw ik niemand meer (sorry, maar het is nu eenmaal zo). Vandaar dat ik liever met een product blijf zitten.
Weet niet hoe de communicatie vergaat. Ik zou het kort houden, u/je kunt het product ophalen, ik doe niet aan verzenden etc zoals in mijn advertentie staat. blijft degene (doorzeuren), zeg je dat je geen belang hebt om verder zaken te doen. (waarschijnlijk, komt ie ook niet opdagen bij afhalen)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Wim-Bart schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 15:39:
Op marktplaats ben ik ooit na lang aanhoudend zeuren gezwicht en akkoord gegaan, werd na levering van een (gelukkig niet te dure) Laptop de transactie door PayPal terug gedraaid met de mededeling dat het product niet was geleverd terwijl ik bewijs kon leveren dat het wel was afgeleverd (en er voor was getekend).
Geen zorgen hoor, je hoeft het niet te verantwoorden. Al was je verantwoording "Ik kan het niet in de brievenbus stoppen", heeft de koper daar niets aan te veranderen, en zal die gewoon het verlies moeten nemen als die niet op kan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:46
Er zijn er altijd die het laatste woord willen.
Gewoon niet meer reageren is nog het beste, desnoods blokkeren.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gewoon zeggen zoals het is en voor de rest geen aandacht aan schenken. Als ze het zo graag willen hebben, gaan ze er maar op pad voor, of zoeken ze verder, toch? :)

Mochten ze een slechte review geven, kun je dat in dit forum melden aan de mods, aangezien ze bij geen overeenkomst, geen review mogen plaatsen. Maar laten we daar maar van uitgaan dat dat niet gebeurt.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2018 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob-B190
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01-10 17:37
Wim-Bart schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 15:39:
Daarom moet je ook gewoon een ideal verzoek sturen, die kan niet teruggedraaid worden.

Memento mori

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:24
Bob-B190 schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 17:24:
[...]

Daarom moet je ook gewoon een ideal verzoek sturen, die kan niet teruggedraaid worden.
Dat kan ook pas sinds een jaar ofzo daarvoor was je altijd de sjaak als je pech had.

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
HKLM_ schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 17:25:
[...]

Dat kan ook pas sinds een jaar ofzo daarvoor was je altijd de sjaak als je pech had.
Storneren van bankoverschrijvingen waarvoor je zelf opdracht geeft? Daar zou ik graag een bewijsje van zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:24
sypie schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 18:45:
[...]

Storneren van bankoverschrijvingen waarvoor je zelf opdracht geeft? Daar zou ik graag een bewijsje van zien.
Dat zeg ik toch helemaal niet? Het gaat over de mogelijkeheid tot ideal verzoeken.

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
Ideal is niks anders dan een bankoverschrijving, alleen een stukje beveiliging rondom websites en dergelijke is extra.

Verder blijft het een bankoverschrijving waarvoor je zelf opdracht geeft. Terugdraaien lijkt me dus bijzonder sterk.

Wat wel kan is in de apps zoals Tikkie een betaalverzoek annuleren, dan werkt de link niet meer en kan de persoon aan wie die verstuurd is niet betalen. In dat geval komt de betaling helemaal niet tot stand en kan er ook niets worden teruggedraaid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@sypie, volgens mij wordt er gedoeld op het feit dat Marktplaats pas sinds vrij kort betaalverzoeken als optie heeft. Daarvoor kon dat niet, dus dan vind ik het niet gek dat er dan van PayPal gebruik gemaakt wordt voor iets duurs zoals een laptop versturen. Het is dan spijtig dat daar misbruik van wordt gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 19:51:
@sypie, volgens mij wordt er gedoeld op het feit dat Marktplaats pas sinds vrij kort betaalverzoeken als optie heeft.
Dit laatste stukje gaat over het terugdraaien van iDeal betalingen of iDeal betaalverzoeken. Dit staat los van Marktplaats.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-10 14:01
Gewoon negeren en blokkeren. Klaar. Moeimakers heb je niets aan en als je zo'n duidelijke statement in een advertentie niet kan begrijpen dan voorspel ik veel gezeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wim-Bart schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 15:32:

Achtergrond:

Ach, als Hero Tweaker zou je moeten weten hoe je VA goed afhandelt? ;P

Heel simpel:
>Beste, zoals in de advertentie beschreven is ophalen de enige optie
>Ja maar.....
>Verplaats het bericht naar Trash + Ik wil geen notificaties meer ontvangen aanvinken
>Done

Overigens, pas verdomd goed op met die betaalverzoeken via MP want daar wordt je als verkoper zwaar mee gen**id als je niet uitkijkt. De KOPER kan jou een verzoek sturen om een iDeal betaalverzoek aan te maken en daarin zit automatisch dat "gelijk oversteken" onzin in. Je krijgt je geld pas als hij aanklikt "ik heb het pakket ontvangen" anders zit je met een groot probleem om alsnog je geld te krijgen.
Ik wijs GO altijd af en verwijs men naar mijn T.net profiel met ondertussen 109 beoordelingen, mocht dat niet voldoende zijn, dan even goede vrinden en succes met de verdere zoektocht. 8)

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2018 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Gewoon counteren met een soortgelijk verzoek: "Ik verstuur de kaart naar je, mits jij het geld contant komt brengen"

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:40

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Afkappen lijkt mij niet zo moeilijk. Om welke advertentie gaat het precies?

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• TRON
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-10 17:53

Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:40

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Overheen gelezen. My bad. @Wim-Bart Neem even contact met me op via DM svp.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Pagina: 1