Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

lichtgewicht zakelijke laptop

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• DeRooney
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-11 20:32
Wat ga je met je laptop doen?
de laptop moet door mij en mijn collega's gebruikt worden voor werk op kantoor, bij de klant of onderweg

Wat is je budget?
geld is in eerste instantie niet het criterium.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
ja, accuduur is een element.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik zoek een goede kwaliteit laptop en dan bedoel ik niet alleen qua bouw maar ook qua performance. Lichtgewicht dus makkelijk mee te nemen en voldoende groot scherm zodat hij ook gebruikt kan worden tijdens klantgesprekken. Een aantal essentiele aansluitingen zijn wel belangrijk: wat mij betreft HDMI om externe schermen aan te sluiten tijdens het werken op kantoor, maar displayport kan eventueel ook. USB aansluitingen zijn ook gewenst.
Vanwege de wens voor lichtgewicht zat ik te denken aan 15" ultrabooks. Collega van me dacht al direct aan Surface Laptop. Zijn er nog andere suggesties/ideeën?

Alle reacties

• Detmer
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17:42

Detmer

Professioneel prutser

Binnen bedrijven wordt vaak gebruik gemaakt van Dell / Lenovo / HP / Fujitsu i.v.m. garantiepakketten.
Hoe belangrijk is de laptop? Kun je 2 weken of een maand zonder laptop omdat deze defect is en gerepareerd wordt? Een oplossing kan zijn next businessday garantie van een van bovenstaande merken, een reservelaptop of een andere oplossing waar ik zo niet aan denk.

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

• Tiagoo
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 16:23
De Lenovo X1 Carbon - in 1 woord fantastisch!

Hij is licht, 14 inch (dacht ik) en opzich nog voor een mooie prijs kan je hem met SSD nemen

[ Voor 51% gewijzigd door Tiagoo op 21-08-2018 14:53 ]

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@arjoderoon Hier al gekeken wat je iets lijkt ? categorie: Laptops
Dan kan daar advies in gegeven worden, veel wensen kun je zelf instellen. ik zou een dockstation halen om op een vaste plek schermen aan te gaan sluiten. oa HP heeft dit

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• DeRooney
Detmer schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 14:50:
Binnen bedrijven wordt vaak gebruik gemaakt van Dell / Lenovo / HP / Fujitsu i.v.m. garantiepakketten.
Hoe belangrijk is de laptop? Kun je 2 weken of een maand zonder laptop omdat deze defect is en gerepareerd wordt? Een oplossing kan zijn next businessday garantie van een van bovenstaande merken, een reservelaptop of een andere oplossing waar ik zo niet aan denk.
2 weken of een maand zonder is geen optie. Tenzij er reserve apparaten zijn. Vanaf de laptops wordt er ingelogd op een citrix/netwerk omgeving waar alle software geinstalleerd staat dus op de laptop zelf hoeven weinig tot geen applicaties geïnstalleerd te zijn (muv MS Office dan).
ik zou een dockstation halen om op een vaste plek schermen aan te gaan sluiten. oa HP heeft dit
docking stations voor op kantoor zijn nice-to-have, geen must. Ik heb nu ook geen docking station maar sluit mijn laptop met 2 stekkers aan op netwerk en beeldscherm. Ben het wel met je eens dat het wel stuk makkelijker is wanneer je enkel in- of uit klikt. Al moet ik zeggen dat de laatste lenovo dock die ik meegemaakt hebt bagger was, dat was geen docking station.
Afbeeldingslocatie: https://www.lenovo.com/medias/?context=bWFzdGVyfHJvb3R8ODk3NTd8aW1hZ2UvanBlZ3xoNjkvaGU1Lzk0NDkxNTkzNjA1NDIuanBnfGFjMjliZDZmZDZhNzNmMmRkZmFlNTgxMjE5ZTQ5N2Q3ODkxNmYwYzAwNmZiYTUxYWY0MGY1YzA2NDYxZTk2NTM
Ik ga eens kijken, dan kunnen we dit meenemen in de overweging.

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 24-11 17:07

Wish

ingwell

arjoderoon schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 15:22:
[...]
2 weken of een maand zonder is geen optie. Tenzij er reserve apparaten zijn. Vanaf de laptops wordt er ingelogd op een citrix/netwerk omgeving waar alle software geinstalleerd staat dus op de laptop zelf hoeven weinig tot geen applicaties geïnstalleerd te zijn (muv MS Office dan).
[...]
Dus alle belasting is serverside... Qua performance kun je dus met een oude i3 uit de voeten en is een SSD ook niet echt noodzakelijk. Al over andere vormen van thinclients nagedacht? Chromebooks bijvoorbeeld (even los van de lokale Office-eis). Daar kun je ook prima Citrix op draaien. Lekker licht, goede accuduur en niet zo heel duur.

No drama

• DeRooney
Wish schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 15:33:
[...]

Dus alle belasting is serverside... Qua performance kun je dus met een oude i3 uit de voeten en is een SSD ook niet echt noodzakelijk.
zou je denken maar toch lijkt er iets van performance gebaseerd te zijn op basis van de hardware van de thin client om het zo maar te zeggen. Gisteren tijdens een sessie bleek performance via een surface tablet toch sneller dan via een (te vervangen) laptop.

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 24-11 17:07

Wish

ingwell

arjoderoon schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 15:38:
[...]

zou je denken maar toch lijkt er iets van performance gebaseerd te zijn op basis van de hardware van de thin client om het zo maar te zeggen. Gisteren tijdens een sessie bleek performance via een surface tablet toch sneller dan via een (te vervangen) laptop.
Zou je denken... Tenzij de laptop al moeite had met opstarten en nog op een processor uit het jaar 0 draait kan ik het me in ieder geval niet voorstellen. Een thinclient vreet echt niet zoveel processor of grafische kracht.

No drama

• DeRooney
in de pricewatch even gekeken naar de opties binnen schermgrootte en gewicht. nu valt mij op dat als je een 15" scherm wilt, en minimaal gewicht, je met max 1,5kilo enkel de keuze hebt uit Asus laptops.(categorie: Laptops

Is het door de schermgrootte dat het gewicht niet lager kan of hebben andere partijen gewoon niet de behoefte om een lichtgewicht laptop met een 15" scherm te produceren?

voor de surface laptop bijvoorbeeld is de scherm diagonaal "slechts" 13,5". Voor de lenoxo X1 carbon (6th gen) is het een 14" scherm.

• Aksnes
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 22-11 21:08
Je kunt ook nog naar de Dell XPS 15 kijken. 15'' scherm met een gewicht van 1,8 KG.

Maar het is inderdaad geen goede combinatie een groot scherm en een laag gewicht. Wij bestellen standaard 13'' laptops. Op kantoor werkt iedereen in een docking. Onderweg wil je een zo klein mogelijke laptop hebben voor bijvoorbeeld in het vliegtuig en op een hotelkamer. En bij klanten hang je hem aan een TV of projector.

Verwijderd

Tiagoo schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 14:52:

Hij is licht, 14 inch (dacht ik) en opzich nog voor een mooie prijs kan je hem met SSD nemen
Deze dus. Mooi apparaat, al vind ik een T-series net even fraaier (robuuster gevoel).

• kdekker
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 15:53:
[...]

Deze dus. Mooi apparaat, al vind ik een T-series net even fraaier (robuuster gevoel).
En T-serie heeft een mat scherm, X een glimmend/spiegelend. Ook een factor van belang IMO.

• theredspecial
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
arjoderoon schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 15:22:

docking stations voor op kantoor zijn nice-to-have, geen must. Ik heb nu ook geen docking station maar sluit mijn laptop met 2 stekkers aan op netwerk en beeldscherm. Ben het wel met je eens dat het wel stuk makkelijker is wanneer je enkel in- of uit klikt. Al moet ik zeggen dat de laatste lenovo dock die ik meegemaakt hebt bagger was, dat was geen docking station.
Bij ons gebruiken ze universele docks, o.b.v. beeldscherm: keyboard, muis liepen daarmee via hdmi (dat was m dacht ik) van monitor. kwestie van 2 stekkers: beeldscherm en voeding. Extern beeldscherm kan met laptopje van 13-14" echt geen kwaad met oog op arbo.

True republicanism is the sovereignty of the people. There are natural and imprescriptible rights which an entire nation has no right to violate. Vive La Republique!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:19

Croga

The Unreasonable Man

arjoderoon schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 15:16:
voor de surface laptop bijvoorbeeld is de scherm diagonaal "slechts" 13,5".
Say what?
pricewatch: Microsoft Surface Book 2 15" Core i7-8650U 16GB, 256GB ssd (consu...

Weliswaar 1.9kg in vol ornaat maar ook als tablet te gebruiken en dan aanmerkelijk lichter.....

[ Voor 8% gewijzigd door Croga op 29-08-2018 09:53 ]

Pagina: 1