Onbetrouwbare showreview bij serverhome.nl?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netmeester
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22-09 07:48
Hoi Tweakers team,

Dit zal ongetwijfeld niet de juiste plek zijn om dit te posten, maar ik wil jullie er op attent maken dat de shopreview-pagina van 'serverhome.nl' beïnvloed wordt door 'loze' accounts. Sommige 'gebruikers' gebruiken zelfs marketingteksten, erg raar. https://tweakers.net/shop...home-punt-nl/shopreviews/

Omdat ik op Marktplaats alweer een misleidende advertentie tegenkwam van dit bedrijf, heb ik jullie shopreview er maar weer eens bijgegoogled. Alweer heeft een 'verse' account een positieve review geplaatst.
Zo kan ik ook een goede score krijgen...

Is het een idee om een minimum aan karma te vereisen voordat je een shopreview kunt plaatsen, of om deze niet mee te wegen als men <500 karma heeft of zo?

Ipmi with your rhythm stick. Ipmi, IPMI!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01:22

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
@netmeester, dit hoort inderdaad niet thuis in [Discussie] Reclame algemeen, ik heb er dus gewoon een nieuw topic van gemaakt in Pricewatch.

Een Pricewatch-medewerker mag hier verder naar kijken. :)

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03:32

PcDealer

HP ftw \o/

Bovendien sinds vandaag besmet aldus Norton? Ik heb ze een e-mail gestuurd just in case.
https://safeweb.norton.co...w.serverhome.nl/&ulang=en

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Euphanasia
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 27-12-2023
Ik heb de reviews nagelopen en daar is niks mis mee.

We willen iedereen die geregistreerd is (wat al een drempel is) de mogelijkheid geven om een review te schrijven.

Welcome to the League of Draven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeJoyo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08:41

OmeJoyo

This is me

Afgezien van het feit dat ze helemaal geen goede score hebben zie ik weinig verontrustends aan de reviews. Heb je voorbeelden?

Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Je spot de marketingteksten niet? Bereidwillig, partner,etc.?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toxic_Dreams
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 09-09 13:05
Het valt mij om eerlijk te zijn ook wel op dat het grootste gedeelte van de positieve reviews van mensen zijn met een laag karma.

arno_tweaker en Tamara2018 hebben zichzelf speciaal geregistreerd op Tweakers om een positieve review te plaatsen, uit eigen beweging?

Zelf zou ik hier niet bestellen, dit is voor mij duidelijk te vaag, kan niet met zekerheid zeggen of dit klopt, maar mijn onderbuikgevoel zou mij geen akkoord geven als ik hier wat zou willen bestellen.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-09 12:35

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

@Toxic_Dreams ook Foka stuurt mensen deze kant op om een "vrijwillige review" te plaatsen. Iets met garantie etc. in de kleine letters van de aankoop-overeenkomst.

Is het slim? Daar laat ik me niet over uit maar ik kan me reviews van "low karma users" zeker wel een plekke geven, nadrukkelijker als je van sommige bedrijven de kleine letters kent.

Of de objectiviteit van een review hiermee geraakt wordt, is een andere discussie.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:23
Wat @MAX3400 inderdaad al zegt. Vaak voor een kans op een bon oid. Garantie heb ik dan zelf nog nooit voorbij zien komen voor een review.

Even in zijn algemeen: Zullen we echter niet weer die discussie opstarten zodra er een topic over zoiets gestart wordt of we een minimum aan eisen moeten voor een nieuwe account. Deze is al zo vaak geweest en eindigt erop dat dat niet gaat gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

MAX3400 schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 12:44:
@Toxic_Dreams ook Foka stuurt mensen deze kant op om een "vrijwillige review" te plaatsen. Iets met garantie etc. in de kleine letters van de aankoop-overeenkomst.
Lijkt mij tegen de wet. Heb je dat ergens zien staan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toxic_Dreams
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 09-09 13:05
netmeester schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 13:41:
Is het een idee om een minimum aan karma te vereisen voordat je een shopreview kunt plaatsen, of om deze niet mee te wegen als men <500 karma heeft of zo?
Misschien in plaats van een restrictie een optie toevoegen om een review 'nuttig' te vinden of 'niet nuttig'? Of iets waardoor gebruikers een idee krijgen van hoeveel waarde ze kunnen hechten aan een review?

Soortgelijk aan het aantal karma wat nu bij de review wordt getoond dus, maar misschien dat wanneer gebruikers dit zelf doen de onbewuste koper die dit soort dingen er zelf niet uit haalt weet of hij een review met een korreltje ( of hoop :+ ) zout moet nemen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-09 12:35

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

PcDealer schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 12:50:
[...]

Lijkt mij tegen de wet. Heb je dat ergens zien staan?
Stap 1: https://www.foka.nl/5-jaar-garantie
Stap 2: https://marketing.foka.nl/garantie

In stap 2 is de link naar de review een verplicht veld.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Euphanasia
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 27-12-2023
MAX3400 schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 13:03:
[...]

Stap 1: https://www.foka.nl/5-jaar-garantie
Stap 2: https://marketing.foka.nl/garantie

In stap 2 is de link naar de review een verplicht veld.
Ja maar is dus eigenlijk gewoon een actie (je krijgt standaard 2 jaar); review tegen beloning.
Als er echt in de aankoop overeenkomst staat dat je een review moet schrijven voor garantie is het een ander verhaal.

[ Voor 8% gewijzigd door Euphanasia op 11-10-2018 13:26 ]

Welcome to the League of Draven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• netmeester
@Arunia Ik wist eigenlijk niet dat zoiets al vaker ter sprake was gekomen, maar dat had ik natuurlijk wel kunnen verwachten.

@OmeJoyo Bekijk deze (overigens voor de score een te oude) review maar eens - deze is echt schitterend. Een kleine introductie: de persoon in kwestie heeft één oude server laten repareren omdat HP dat niet wilde doen. De review begint zo:

"Vloeiend proces, zeer ruimte keus, onvoorstelbare hoeveelheid voorraad, flexibel, denken met je mee, hebben verstand van zaken en rekenen eerlijke prijzen voor hun spullen! ... tot dat ik het met mijn eigen ogen de voorraad zag kon is simpelweg niet geloven dat een dergelijke leverancier bestond."

Maar goed, dan laten we het hier maar bij - ik snap wel dat je hier moeilijk iets tegen kunt doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Geen reactie ontvangen via e-mail of Twitter. De besmetting zou er nog steeds zijn volgens Norton.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netmeester
-verwijderd door mezelf-

[ Voor 96% gewijzigd door netmeester op 09-11-2018 05:26 ]

Pagina: 1