Toon posts:

Zwart scherm na updaten.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wederom een post van mij.

Ik heb vandaag windows 10 van een bootable usb (gemaakt met creation tool) geinstalleerd op mijn nieuwe computer. Na een aantal uren updates downloaden en voorbereiden was hij eindelijk klaar om te gaan updaten. De PC starten een aantal keren opnieuw op, om vervolgens na een keer opnieuw na het BIOS scherm over te gaan op een zwart scherm. De computer afsluiten en opnieuw aanzetten resulteert in hetzelfde probleem.

Hardware:
GPU: GTX1060 6GB
CPU: I5-8600K
MOBO: Z370-A Pro

Software:
Tot nu toe alleen Windows 10 home (nog niet geactiveerd) geinstalleerd vanaf een USB gemaakt met de creation tool.

Dit is de 2e keer dat dit gebeurd, vannacht heb ik de computer laten updaten en vanochtend werd ik wakker met een zwart scherm. Het hele systeem opnieuw geinstalleerd en toen hetzelfde probleem. Kan het feit dat ik mijn SSD met windows daarop niet als 1e boot optie een probleem zijn.

EDIT: Mijn SSD staat wel ingesteld als 1e boot optie.

Ik hoop dat iemand me kan helpen.. wil graag toch eens een spelletje gaan spelen! :)

Beste antwoord (via Verwijderd op 21-08-2018 16:05)

• pjot1
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
De videokaart er al uitgehaald en de monitor op het moederbord aansluiten?

Ik kan alles, moet alleen nog een hoop leren.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Wat gebeurd er in Safe Mode? Wat heb je de 1e keer gedaan toen het gebeurde? Wil je eens Windows toets + P indrukken, kijken of je kan switchen van input.

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Slavy schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 12:49:
Wat gebeurd er in Safe Mode? Wat heb je de 1e keer gedaan toen het gebeurde? Wil je eens Windows toets + P indrukken, kijken of je kan switchen van input.
Tijdens het zwarte scherm op Windows + P drukken doet niks. De 1e keer dat ik terug kwam bij mijn PC en ik het zwarte scherm zag heb ik hem opnieuw opgestart. En om heel eerlijk te zijn weet ik niet hoe ik in windows 10 in Safe mode terecht kom..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Computer aanzetten en meteen F5 blijven drukken tot je Safe Mode ziet.

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12:15
Heb dit ook wel eens meegemaakt met windows updates.
Windows gaat zelf een display driver installeren en deze is niet goed compatible met je videokaart.
Volgens mij kan je de driver in safe mode wel uitschakelen, verwijderen, of een oudere versie terugzetten. Eventueel daarna de goede driver van je videokaart installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zojuist geprobeerd om de windows update 1803 op een usb te zetten en hem via deze weg te downloaden. Dit geeft helaas hetzelfde resultaat. Als het zwarte scherm de eerste keer opkomt en ik druk vervolgens op spatie, dan start hij spontaan opnieuw, wellicht druk ik op annuleren terwijl het scherm geen signaal krijgt ofzo?

Overigens op f5 blijven drukken geeft geen enkel verschil in het opstarten. Er komt geen safe mode op of iets dergelijks.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• pjot1
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
pjot1 schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 14:56:
Het systeem boot zonder videokaart voorbij het bios splash screen. Wat betekent dit nu voor mijn pc? Moet ik graphic drivers installeren/updaten voor mijn gtx?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjot1
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 15:07:
[...]

Het systeem boot zonder videokaart voorbij het bios splash screen. Wat betekent dit nu voor mijn pc? Moet ik graphic drivers installeren/updaten voor mijn gtx?
Dus je komt nu wel Windows in? Zo ja, even ddu downloaden en alle drivers verwijderen. (wel in veilige modus). Videokaart weer in de computer en de juiste drivers installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
pjot1 schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 15:15:
[...]

Dus je komt nu wel Windows in? Zo ja, even ddu downloaden en alle drivers verwijderen. (wel in veilige modus). Videokaart weer in de computer en de juiste drivers installeren.
Oke, ga ik doen.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2018 16:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
pjot1 schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 15:15:
[...]

Het is gelukt! Het systeem is geboot met mijn 1060 erin! Kan ik nu gewoon alle drivers gaan installeren zoals ik dat normaal zou doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
Verwijderd schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 16:01:
[...]

Het is gelukt! Het systeem is geboot met mijn 1060 erin! Kan ik nu gewoon alle drivers gaan installeren zoals ik dat normaal zou doen?
Ja, kan je nu gewoon doen. Let dus op dat die microsoft display driver niet geïnstalleerd gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjot1
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 16:01:
[...]

Jup!

Kijk even naar snappy driver installer, heb je gelijk alles!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Plenkske schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 16:02:
[...]

Ja, kan je nu gewoon doen. Let dus op dat die microsoft display driver niet geïnstalleerd gaat worden.
Is er een manier om te voorkomen dat dat ooit nog een keer gebeurd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
Verwijderd schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 16:03:
[...]

Is er een manier om te voorkomen dat dat ooit nog een keer gebeurd?
Volgens mij kan je er wel voor zorgen dat windows 10 bepaalde drivers / updates niet gaat installeren.
Dat zul je even moeten googlen...
Pagina: 1