Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

iPad Pro 9.7" doet spontaan niets meer.

Pagina: 1
Acties:

• MadDogMcCree
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 00:37
Mijn iPad Pro wordt dagelijks gebruikt, nooit geen probleem mee gehad, batterij functioneerde prima, iedere avond in de originele oplader, niks mis mee dus. Nouja, tot gisteren. Zondagavond in bed nog even gebrowsed, lader er alvast aangehangen en batterij zat nog op circa 65%. De volgende morgen wil ik even het nieuws kijken, maar mijn iPad doet helemaal niets meer, een zwart scherm. Opnieuw opstarten? Doet niets, Home knop en Aan/Uit knop tegelijk > niets. Aan PC gehangen om via iTunes te herstellen, maar hij vindt mijn iPad niet eens. Er zitten ook geen vuiltjes in de lightning poort en van eventuele schade is helemaal geen sprake.

Tig verschillende laders geprobeerd, maar niets veranderd, ik krijg ook geen 'batterij leeg' icoontje te zien. Wanneer ik de iPad in de lader hang voel je hem wel lichtjes opwarmen, normaal wordt hij volgens mij warmer.

Ik heb hem april 2016 gekocht, dus ik verwacht dat ik nu buiten de pot pis wat betreft garantie. Iemand enig idee wat hier het probleem kan zijn? Ik hoop eigenlijk dat het de batterij is, dat deze ineens helemaal is leeggetrokken en vervolgens dood is gegaan, maar gezien de historie van mijn gebruik lijkt me dat niet logisch. Perfect gefunctioneerd tot gisteren. Bah.

Heeft iemand nog enkele andere tips? Ik heb zelfs 'burping' geprobeerd, niet geheel onverwacht deed dat niets.

• Mr Brightside
  • Registratie: februari 2018
  • Laatst online: 20:48
Al in dfu modus proberen te herstellen?

https://www.iculture.nl/t...-inschakelen-iphone-ipad/

Als die dan niks doet, dan einde oefening inderdaad.

Mr Brightside wijzigde deze reactie 21-08-2018 12:44 (5%)

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Compare Apples with Pears

@MadDogMcCree Ga naar de shop van aankoop

@Eating Iron. Nothing Compares to A Good Deadlift Session Every Week

• Mr Brightside
quote:
Die zullen niet veel doen, want 2 jaar garantie en iPad kan niet gerapareerd worden. Net zoals de Apple watch.

• MadDogMcCree
@Mr Brightside Dat lukt helaas ook niet, de iPad wordt niet herkend en knoppen indrukken lijkt niets te doen.

@Hackus Dat is helaas gewoon bij Apple (online) zelf, en een Apple Store zit niet om de hoek. Bij de Amac vragen ze al 50 euro onderzoekskosten en is reparatie bijzonder duur (ervaring mee met een iMac 2009).

• Mr Brightside
quote:
MadDogMcCree schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 12:58:
@Mr Brightside Dat lukt helaas ook niet, de iPad wordt niet herkend en knoppen indrukken lijkt niets te doen.

@Hackus Dat is helaas gewoon bij Apple (online) zelf, en een Apple Store zit niet om de hoek. Bij de Amac vragen ze al 50 euro onderzoekskosten en is reparatie bijzonder duur (ervaring mee met een iMac 2009).
iPad’s worden met problemen omgeruild voor een nieuwe binnen garantie. Daarbuiten doet Apple/winkel van aankoop er niks mee.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

@Mr Brightside Je hebt gewoon recht op een goed product, hoe dan ook. 2j Garantie is een Europees advies.
In Nederland gaat men uit van wat je mag verwachten van het gekochte product. Een iPad heeft een langere levensduur dan 2 jaar natuurlijk en dient gerepareerd te worden of vervangen voor gelijkwaardige.

Hackus wijzigde deze reactie 21-08-2018 13:08 (70%)

• MadDogMcCree
quote:
Hackus schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 13:00:
Je hebt gewoon recht op een goed product, hoe dan ook.
Maar de wettelijke garantie is toch slechts 2 jaar?

• Hackus
  • Niet online

Hackus

quote:
MadDogMcCree schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 13:08:
[...]

Maar de wettelijke garantie is toch slechts 2 jaar?
Fabriek geeft 1jaar garantie, verder zie boven.

• MelvinW
  • Registratie: juli 2014
  • Nu online
Ik zou eerst contact opnemen met Apple, zodat je een reparatie kan inplannen. De duur van de garantie hangt namelijk af van de verwachte levensduur van het product. In het geval van een iPad zou je wel kunnen stellen dat die langer dan twee jaar zou moeten werken. Laat de iPad dus eerst nakijken door Apple, zodat je weet wat je opties zijn. Zolang er geen fysieke schade of waterschade geconstateerd wordt verwacht ik gewoon dat ze de iPad kosteloos gaan vervangen.

MBP 13" 2018 TB i7 2.7GHz // 16GB RAM // 1TB - iPhone Xs Max Gold 256GB - Apple Watch Series 4 Hermès

• Hackus
  • Niet online

Hackus

quote:
MadDogMcCree schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 12:58:

Gewoon support aanvragen, dan hoor je het vanzelf wel. klakkeloos vanuit gaan dat het einde oefening is is onzin natuurlijk. Ook al is het de accu die al veel laadcycli heeft ondergaan, dan nog. al zul je misschien zelf iets bij moeten betalen. hier speculeren heb je weinig aan en het is niet zo dat een product als dit na 2j einde oefening is. Waarom ieder avond opladen btw, is het zoveel gebruikt ? bij oa 65% lading zoals je zegt is opladen nog niet nodig.

• johnkeates
  • Registratie: februari 2008
  • Nu online
Bij een APSP of AASP of Apple Store langsbregen en aangeven dat je onder consumentenrecht een reparatie wil hebben. Als het een technisch/fabricage probleem is waar je geen invloed op kon uitoefenen repareren ze het eigenlijk altijd gratis.

Net nog een 2015 13" MBP gehad waarbij de accu gratis vervangen werd om dat die bol ging staan. Dan moet dat met een 2016 iPad ook wel lukken lijkt me.

• Ctgras
  • Registratie: november 2009
  • Niet online
quote:
MelvinW schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 13:17:
Ik zou eerst contact opnemen met Apple, zodat je een reparatie kan inplannen. De duur van de garantie hangt namelijk af van de verwachte levensduur van het product. In het geval van een iPad zou je wel kunnen stellen dat die langer dan twee jaar zou moeten werken. Laat de iPad dus eerst nakijken door Apple, zodat je weet wat je opties zijn. Zolang er geen fysieke schade of waterschade geconstateerd wordt verwacht ik gewoon dat ze de iPad kosteloos gaan vervangen.
Met MelvinW in deze. Een half jaar geleden ook gehad met een iPad buiten de garantie. Langsgegaan in de winkel en daarbij samen met personeel naar het issue gekeken. Er was geen water/scherm of iets anders aan schade dus toen vanuit coulance een 'nieuwe' ontvangen. Was ook net buiten garantie.

• MadDogMcCree
Kleine update, was er van overtuigd dat ik hem bij Apple online had gekocht, maar het was blijkbaar niet zo, ik kwam een factuur tegen van Mediamarkt online. Net even langs de winkel geweest, en hij valt inderdaad onder uitgebreid consumentenrecht. Echter kan het wel zijn dat ik deels moet meebetalen aan de reparatiekosten (ik gok bij waterschade of schade aan de lightningpoort, iets wat het toch niet is). Ik krijg de iPad in ieder geval kostenloos terug wanneer ik niet wens te repareren. Gegevens ben ik kwijt, maar dat is niet zo'n ramp, alle foto's staan in iCloud, documenten in andere clouddiensten. Ze namen de iPad alleen in wanneer 'zoek mijn iPad' uit stond, met andere woorden, als ie stuk is gaat hij de refurb in.

Duurt helaas wel 2-3 weken, gelukkig heb ik mijn iPad 2 nog.

• WhatsappHack
  • Registratie: mei 2011
  • Niet online
quote:
MadDogMcCree schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 18:19:
Ze namen de iPad alleen in wanneer 'zoek mijn iPad' uit stond, met andere woorden, als ie stuk is gaat hij de refurb in.
Gewoon sowieso ja op antwoorden. :P Als je het ding niet aan kan zetten dan kan je Find my iPad ook niet uitschakelen. MM heeft er nog wel eens een handje in om te proberen zaken te ontzeggen om de meest belachelijke en onredelijke redenen ("Nou als u het niet uit kunt zetten nemen we hem ook niet in), dus dan moet je er vanuit gaan dat ie dusdanig kapot is dat Find my iPad defacto uitstaat. :+

• MadDogMcCree
Een kleine update. Ik heb inmiddels een prijsopgave ontvangen en ik vraag me af of ik wel akkoord moet gaan met de opties. De iPad is helaas niet meer te repareren, wat er precies stuk is wordt niet aangegeven en ik heb de volgende opties:

-Een vervangend refurbished exemplaar, maar ik moet hiervoor circa €344,- betalen
-Ongerepareerd terug, blijkbaar moet ik dan wel €30,- betalen. Gezien hij niet te repareren lijkt, heb ik hier vrij weinig aan. Een goedkoper reparatiecentrum (3e partij) zal hem waarschijnlijk ook niet voor dat bedrag kunnen repareren.
-Koop ontbinden, restwaarde terug van ongeveer €193,-

Optie 1 en 3 zijn denk ik de enige logische opties, alleen wat is hier de beste keuze en moet ik hier überhaupt wel mee akkoord gaan? Een iPad Pro zou toch langer dan 2 jaar en 5 maanden mee moeten gaan.

Ik ben een beetje huiverig voor refurbished, ik heb niet zo'n trek in een exemplaar dat ooit is ingeleverd voor dode pixels o.i.d.

MadDogMcCree wijzigde deze reactie 30-08-2018 18:32 (7%)

• Vistajevski
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 17:20
Wat voor type had/heb je? Apple verkoopt zelf ook refurbs (zie https://www.apple.com/nl/...aldeals/ipad/ipad_pro_97/ ), dan kun je wel ongeveer zien wat de betere deal is. Ook een refurb moet gewoon werken zonder defecten, dus die zou ik gewoon in de winkel uitproberen. Anders voor optie 3 gaan, nog even een paar weken wachten tot de nieuwe iPad's er zijn en dan een 10.5 inch op pikken voor minder. Het blijft vervelend dat ie zomaar stuk is gegaan, daar doe je helaas niets aan bij beide opties.

• GlowMouse
  • Registratie: november 2002
  • Niet online

GlowMouse

getweakt...

quote:
MadDogMcCree schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 18:29:
Een kleine update. Ik heb inmiddels een prijsopgave ontvangen en ik vraag me af of ik wel akkoord moet gaan met de opties. De iPad is helaas niet meer te repareren, wat er precies stuk is wordt niet aangegeven en ik heb de volgende opties:

-Een vervangend refurbished exemplaar, maar ik moet hiervoor circa €344,- betalen
-Ongerepareerd terug, blijkbaar moet ik dan wel €30,- betalen. Gezien hij niet te repareren lijkt, heb ik hier vrij weinig aan. Een goedkoper reparatiecentrum (3e partij) zal hem waarschijnlijk ook niet voor dat bedrag kunnen repareren.
-Koop ontbinden, restwaarde terug van ongeveer €193,-
Ik zou voor optie 4 gaan:
4. nieuwe iPad Pro 9.7" zonder bijbetaling
De winkel moet je in beginsel een deugdelijke nieuwe iPad leveren. Dat hebben ze nooit gedaan. Optie 4 is daarom je eerste keus. Laat Mediamarkt maar weten dat je binnen een week een nieuwe iPad geleverd wilt hebben. Mochten ze daar geen gehoor aan geven, staat ook optie 5 open:
5. Koop ontbinden, nieuwwaarde terug.
Er is geen enkele reden om akkoord te gaan met de dagwaarde. Hoe intuitief dat ook lijkt, in beginsel moet de verkoper na ontbinding de volledige koopprijs terugbetalen. Hof Arnhem-Leeuwarden oordeelde dat een gebruiksvergoeding echt een uitzondering is.
quote:
Als de bezitter te goeder trouw de opbrengsten uit bijvoorbeeld huur van de zaak mag behouden, is niet goed verklaarbaar dat de bezitter te goeder trouw die de zaak zelf gebruikt enkel vanwege dat gebruik een gebruiksvergoeding zou moeten betalen;
quote:
Omdat uit de wetsgeschiedenis blijkt dat de wetgever ervan is uitgegaan dat slechts in uitzonderlijke situaties een gebruiksvergoeding verschuldigd is, acht het hof een vordering tot betaling van een gebruiksvergoeding slechts in uitzonderlijke situaties toewijsbaar. Het enkele gebruik van een zaak door de koper is echter onvoldoende voor toewijsbaarheid van een dergelijke vordering. Er dient sprake te zijn van een situatie waarin voldaan is aan de vereisten van ongerechtvaardigde verrijking en waarin het uitblijven van een gebruiksvergoeding naar normen van redelijkheid en billijkheid onaanvaardbaar zou zijn.
We hebben hier een verkoper die niet wil repareren en ook niet opnieuw wil leveren. Waarom zou het toewijzen van een gebruiksvergoeding dan redelijk zijn?

jij ook?

• MadDogMcCree
@GlowMouse@Hackus @MelvinW@Mr Brightside Ik ben inmiddels wel klaar met Mediamarkt. Ze houden absoluut voet bij stuk en ik moet die 193 euro restwaarde zien als een gift van MM, het moet niet gekker worden. Zij hanteren buiten de fabrieksgarantie geen echte garantie meer en maken hooguit een schatting van de dagwaarde.

Maar dat is het grootste probleem niet, het probleem is namelijk dat ze helemaal geen iPads repareren, nooit (!). Dat hele eventuele repareer verhaal wat ze hebben gegeven is lulkoek geweest. Het reparatiecentrum kijkt alleen maar of het defect komt door val/water/etc schade, als dat niet het geval dan wordt er niet verder gekeken wat dan wel daadwerkelijk voor het defect zorgt. Je apparaat inleveren ter reparatie om vervolgens te horen te krijgen dat ze hem überhaupt nooit zouden repareren. Er is wel 'geschat' dat het bordje stuk is, maar ze hebben er niet eens naar gekeken.

Het lijkt wel gewoon een truc om overjarige iPads in een refurbish traject te krijgen. Voor hetzelfde geld zit er enkel een connector los.

Het gaat in ieder geval sowieso geld kosten.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

quote:
MadDogMcCree schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 16:24:
@GlowMouse@Hackus @MelvinW@Mr Brightside Ik ben inmiddels wel klaar met Mediamarkt. Ze houden absoluut voet bij stuk en ik moet die 193 euro restwaarde zien als een gift van MM, het moet niet gekker worden. Zij hanteren buiten de fabrieksgarantie geen echte garantie meer en maken hooguit een schatting van de dagwaarde.

Maar dat is het grootste probleem niet, het probleem is namelijk dat ze helemaal geen iPads repareren, nooit (!). Dat hele eventuele repareer verhaal wat ze hebben gegeven is lulkoek geweest. Het reparatiecentrum kijkt alleen maar of het defect komt door val/water/etc schade, als dat niet het geval dan wordt er niet verder gekeken wat dan wel daadwerkelijk voor het defect zorgt. Je apparaat inleveren ter reparatie om vervolgens te horen te krijgen dat ze hem überhaupt nooit zouden repareren. Er is wel 'geschat' dat het bordje stuk is, maar ze hebben er niet eens naar gekeken.

Het lijkt wel gewoon een truc om overjarige iPads in een refurbish traject te krijgen. Voor hetzelfde geld zit er enkel een connector los.

Het gaat in ieder geval sowieso geld kosten.
Lijkt mij tijd om op een andere viool te spelen, heb je rechtsbijstand ?
(ik denk zelf ook dat dit is om ref toestellen te krijgen. zelfde zie je ook bij iPhones)

• GlowMouse
  • Niet online

GlowMouse

getweakt...

quote:
MadDogMcCree schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 16:24:
@GlowMouse@Hackus @MelvinW@Mr Brightside Ik ben inmiddels wel klaar met Mediamarkt. Ze houden absoluut voet bij stuk en ik moet die 193 euro restwaarde zien als een gift van MM, het moet niet gekker worden.
Dan speel je het spelletje toch gewoon mee? Uiteindelijk krijg je optie 4 of 5, maar dan moet je je wel aan de spelregels houden. Geef ze maar een kort briefje:
quote:
Lieve Mediamarkt,

Mijn iPad die ik in april 2016 bij u heb aangeschaft, is defect. Ik heb hem op [datum] bij u ingeleverd ter reparatie. Het is 31 augustus en inmiddels is hij nog niet gerepareerd. Ik geef u tot 7 september om alsnog tot reparatie over te gaan, of om alsnog een nieuwe iPad te leveren met minimaal dezelfde specificaties. Mocht u in verzuim raken, zal ik overgaan tot ontbinding van de koopovereenkomst.

groetjes van MadDog
Het is zaak dat je kunt aantonen dat ze deze brief hebben ontvangen, dus film het terwijl je hem afgeeft of vraag om een reçuutje (met datum/handtekening van de medewerker). Daarna wacht je een week.

jij ook?

• MadDogMcCree
MM heeft me uiteindelijk hier naar verwezen: https://klantenservice.me.../answers/detail/a_id/7249

Gezien ik tegen een muur praat bij de MM heb ik besloten het apparaat kostenloos terug te nemen en hem te laten repareren door Apple.

• Croga
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 19:43
quote:
Koel! Daar zeggen ze zelf dat je 3 jaar garantie hebt..... Probleem opgelost toch?

• sbruynis
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 19-04 16:36
quote:
Croga schreef op maandag 3 september 2018 @ 12:53:
[...]

Koel! Daar zeggen ze zelf dat je 3 jaar garantie hebt..... Probleem opgelost toch?
Nee, er staat levensduur......

• MadDogMcCree
quote:
Croga schreef op maandag 3 september 2018 @ 12:53:
[...]

Economische levensduur. Wat mij vooral steekt is dat ze hem niet voor klanten repareren, maar wel voor zichzelf en als reburbished worden doorverkocht. Waarschijnlijk met een marge van meer dan 50%. Dat vind ik nogal consument onvriendelijk op zijn zachtst gezegd, ze proberen je gewoon te flessen.

• GlowMouse
  • Niet online

GlowMouse

getweakt...

quote:
MadDogMcCree schreef op maandag 3 september 2018 @ 12:47:
MM heeft me uiteindelijk hier naar verwezen: https://klantenservice.me.../answers/detail/a_id/7249

Gezien ik tegen een muur praat bij de MM heb ik besloten het apparaat kostenloos terug te nemen en hem te laten repareren door Apple.
Heeft die starre houding van mediamarkt alweer succes. Hartelijk dank namens de METRO group. Snappen doe ik het nog niet helemaal, waarom je mediamarkt zo'n plezier doet.

jij ook?

• MadDogMcCree
quote:
GlowMouse schreef op maandag 3 september 2018 @ 13:16:
[...]

Heeft die starre houding van mediamarkt alweer succes. Hartelijk dank namens de METRO group. Snappen doe ik het nog niet helemaal, waarom je mediamarkt zo'n plezier doet.
Juist niet, zij willen de iPad maar al te graag afkopen voor een laag bedrag, dat weiger ik. Wat moet ik dan? Maanden in een verbaal gevecht terwijl je weet dat ze toch niet gaan buigen. Ik wil vooral een werkende iPad binnen aanzienlijke tijd.

• GlowMouse
  • Niet online

GlowMouse

getweakt...

quote:
MadDogMcCree schreef op maandag 3 september 2018 @ 14:30:
[...]

Juist niet, zij willen de iPad maar al te graag afkopen voor een laag bedrag, dat weiger ik. Wat moet ik dan? Maanden in een verbaal gevecht terwijl je weet dat ze toch niet gaan buigen. Ik wil vooral een werkende iPad binnen aanzienlijke tijd.
Je had ze het briefje kunnen sturen dat ik vrijdag had getypt. Dat had je binnen een week uitzicht op een werkende iPad.

Wat op hun site staat met bijbetalen bij reparatie is duidelijk in strijd met wat de hoogste Europese rechter heeft geoordeeld in de zaak Quelle (upd: ik heb hierover een melding gemaakt bij de ACM). Je moet zelf weten of het je de moeite waard is, maar ik heb zelf toch altijd wel succes bij winkels die consumentenrecht aan hun laars lappen (van cat5e kabels die cca blijken te zijn, tot een vier jaar oude laptop waarvan de videokaart het begaf). Ook vanuit duurzaamheidsperspectief is het goed als de rekening bij Mediamarkt en uiteindelijk Apple komt te liggen, omdat er anders geen enkele prikkel is om betere kwaliteit te leveren.

jij ook?

• MadDogMcCree
@GlowMouse Mediamarkt biedt al ontbinding van koop aan, dus dat voorgestelde briefje heb ik weinig aan. Dan krijg ik die 193 euro die ik te weinig vind. Ik ben inmiddels al tweemaal in de winkel geweest en heb een tijd aan de lijn gehangen met MM klantenservice. Ze buigen hoe dan ook niet, dan kan je wel bezig blijven maar het wordt een welles/nietes verhaal. Ze doen het gewoon niet, niet repareren en geen schappelijkere aanbieding. Ik kan wel een juridische procedure gaan starten, daarmee heb ik voorlopig mijn iPad niet terug en is de kans ook aanwezig dat MM gelijk wordt gesteld.

• WhatsappHack
  • Registratie: mei 2011
  • Niet online
MM service is inderdaad legendarisch slecht. Ontworpen om je pissig te maken in de hoop dat je opgeeft. Dan zegt de KS dat je A moet doen en naar de winkel moet gaan, dat ze ervan weten. In de winkel (half uur rijden) zeggen ze vervolgens B en we gaan het toch niet doen; dus ga maar weg. Tot 3x gehad in Ekkersrijt toen ze een defect geleverde iPhone niet terug wilde nemen terwijl ze dat verplicht zijn. En dan die arrogante houding van die mormels achter de toonbank, verschrikkelijk. En telefonische KS die afspraken niet nakomt. Uiteindelijk doorgezet, wat juridisch getinte bedreigingen geuit en m’n geld terug gekregen (zonder enige excuses en nul compensatie voor reiskosten en tijd), maar holy crap wat een fiasco. De aanhouder wint I guess...

• GlowMouse
  • Niet online

GlowMouse

getweakt...

quote:
MadDogMcCree schreef op maandag 3 september 2018 @ 15:48:
Ik kan wel een juridische procedure gaan starten, daarmee heb ik voorlopig mijn iPad niet terug en is de kans ook aanwezig dat MM gelijk wordt gesteld.
De kans dat MM in het gelijk wordt gesteld, acht ik niet zo groot. Ik heb zelf ervaring met een hdd van 1 jaar oud en een laptop van 4 jaar oud waarbij ik in beide gevallen het volledige aankoopbedrag heb teruggekregen. Let ook op art. 174 CESL (een wetsvoorstel dat het niet heeft gehaald). Dat artikel wijst op de beschikbaarheid van andere rechtsmiddelen. Dat MM weigert te repareren, is daarmee een sterke factor.

Mocht je de weigering van MM tot reparatie kunnen bewijzen, en mocht je de iPad ergens anders laten repareren, kun je de kosten van reparatie op MM verhalen. Bij beide vorderingen wil ik je wel kosteloos helpen.

jij ook?

• Croga
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 19:43
quote:
MadDogMcCree schreef op maandag 3 september 2018 @ 13:15:
Wat mij vooral steekt is dat ze hem niet voor klanten repareren, maar wel voor zichzelf en als reburbished worden doorverkocht. Waarschijnlijk met een marge van meer dan 50%. Dat vind ik nogal consument onvriendelijk op zijn zachtst gezegd, ze proberen je gewoon te flessen.
Dat is wat Apple er mee doet, niet MM. MM mag geen refurbished iPads verkopen nadat ze ze zelf gerepareerd hebben, nog onafhankelijk van het feit dat MM zelf überhaupt helemaal niets met die iPads doet.

• GlowMouse
  • Niet online

GlowMouse

getweakt...

quote:
Croga schreef op maandag 3 september 2018 @ 21:05:
[...]

MM mag geen refurbished iPads verkopen nadat ze ze zelf gerepareerd hebben
van wie niet? :o

jij ook?

• MadDogMcCree
Ik ben nog even in afwachting van een mail van MM, heb alles op 'papier' gezet en nogmaals gewezen op hun plichten volgens consumentenrecht.

• FooLsKi
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 13:38

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

quote:
Van "Our way or the highway" Apple, uiteraard.

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd!

• Donstil
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 20:27

Donstil

Grab them by the 🐈.

quote:
Van Apple. De meeste MediaMarkt winkels hebben een Apple hoek die door Apple Nederland onderhouden wordt. Als MediaMarkt dan daarnaast ineens Non certified refurbished zooi gaat verkopen krijgen ze zonder twijfel een tik op de vingers. Als ze volhouden gaat Apple daar weg en dat is het laatste wat ze willen.
quote:
GlowMouse schreef op maandag 3 september 2018 @ 14:44:
Je had ze het briefje kunnen sturen dat ik vrijdag had getypt. Dat had je binnen een week uitzicht op een werkende iPad.
Dat magere stukje van een paar berichten terug? Zeker niet dat MM daar binnen een week wat mee gedaan had. Daar is bij de MM veel meer voor nodig :( .

Donstil wijzigde deze reactie 04-09-2018 22:18 (30%)

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• MadDogMcCree
Het topic is al weer 3 maanden oud, maar toch nog even een kleine update voor allen die gereageerd hebben @GlowMouse @WhatsappHack @Croga @FooLsKi @Donstil @Hackus @Mr Brightside @MelvinW @johnkeates @Vistajevski @sbruynis .

Ik heb voet bij stuk gehouden en heb vandaag eindelijk het bericht gekregen dat mijn iPad kostenloos vervangen/gerepareerd wordt. Het blijkt om een defect mainboard te gaan en dit wordt beschouwd als een fabrieksfout en niet aan slijtage te danken is.

Via een Apple Consumer Law Claim (CLC) heb ik het uiteindelijk voor elkaar gekregen, maar niet zonder slag of stoot. Om een lang verhaal kort te maken, veel contact met Apple zelf, een hoop mails naar verschillende partijen en vooral veel tegenstrijdigheid tussen wat Apple en wat Mediamarkt zegt. De rekening komt uiteindelijk bij Apple te liggen, dus ik begrijp ook niet zo goed waarom MM hier in eerste instantie niet aan mee wilde werken.

Hoera! Nouja, misschien pas juichen als ik hem heb.

• johnkeates
  • Registratie: februari 2008
  • Nu online
Goed om te zien dat de normale CLC gewoon werkt, ook als MM daar zelf geen snars van snapt. Wel vervelend dat je er zelf zo op moet hameren terwijl bij een AASP/APSP het basically een checkbox is die ze aanklikken en dan is het klaar. Misschien dat MM (of hun tussenpartij) dat niet mag.

• GlowMouse
  • Niet online

GlowMouse

getweakt...

Mooi om te horen. Pas stond ik iemand bij in een vergelijkbare situatie. Een iPad ging net buiten de garantietermijn van 2 jaar defect, en de winkel wilde de koper niet helpen. Pas na het ontvangen van een dagvaarding heeft de winkel alsnog 'optie 5' (ontbinding en terugbetaling volledige nieuwprijs) geaccepteerd.

jij ook?

Pagina: 1

OnePlus 7 Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True